Перегляд за Автор "Атаманчук Наталія Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАкцизне оподаткування шкідливих продуктів харчування та напоїв у країнах Європейського Союзу: досвід для України(Ірпінський юридичний часопис: науковий журнал, 2020) Касьяненко Любов Михайлівна; Атаманчук Наталія Іванівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Atamanchuk Nataliia IvanivnaУ статті досліджено особливості акцизного оподаткування в Україні. Обґрунтовано потребу у вивченні та впровадженні позитивного досвіду країн ЄС щодо оподаткування акцизним податком продуктів з високим вмістом солі, цукру, кофеїну та штучних підсолоджувачів. Запропоновано започаткування практики оподаткування безалкогольних напоїв в Україні, а також продуктів, що містять високий рівень солі, цукру, кофеїну або штучних підсолоджувачів, з метою забезпечення захисту здоров’я населення, цілісного контролю за обігом підакцизних продуктів, попередження ухилення від сплати податків. Доведена необхідність встановлення визначеного переліку шкідливих для здоров’я продуктів, які можуть використовуватися як сировина для виробництва продуктів харчування та напоїв, з відповідним розширенням та включенням їх до переліку підакцизних товарів. In the conditions of reduction of tax receivabless in a budget as a result of the crisis predefined by the pandemic of COVID-19, actual is a search of additional objects of taxation. Foreign experience shows that insalubrious foodstuffs and drinks with high maintenance of fat, sugar and salts that promote the risk of development of obesity and uninfectious diseases related to the feed can become such objects. Taxation of foodstuffs and the drinks related to the health can change food habits of population and result in reduction of level of disease. Input of excise tax on the sweet carbonated drinks, will allow to promote both fiscal and regulative role of excise taxation, as will assist reduction of consumption of this products Ukrainians. In the article the features of excise taxation are investigational in Ukraine. The necessity of study and introduction of positive experience of countries of ЄС is reasonable in relation to taxation of foods an excise tax with high maintenance of salt, sugar, caffeine and artificial substances for giving of sweet taste with the aim of upgrading of food foods and adjusting of negative influence from the consumption of insalubrious foodstuffs and drinks. Establishment of practice of taxation of soft drinks is offered in Ukraine, and also foods, that contain the high level of salt, sugar, caffeine or synthetic substances for giving of sweet taste with the aim of providing of defence of health of population, integral control after turnover of підакцизних foods, warning of avoiding tax payment. Well-proven necessity of establishment of certain list of insalubrious foods that can be used as raw material for the production of foodstuffs and drinks, with corresponding expansion and including of them to the bill of excise goods.
- ДокументГармонізація податкового законодавства України із законодавством Європейського Союзу про акцизне оподаткування(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського, 2020) Касьяненко Любов Михайлівна; Атаманчук Наталія Іванівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Atamanchuk Nataliia IvanivnaУ статті здійснюється порівняльний аналіз особливостей адміністрування та правового регулювання акцизного податку в країнах ЄС та в Україні. Досліджено відповідність норм Податкового кодексу України положенням директив ЄС із питань акцизного оподаткування, а саме: Директиви Ради № 2008/118/ЄС від 16 грудня 2008 року «Про загальний режим акцизних зборів»; Директиви Ради 92/83/ЄС «Про гармонізацію структур акцизних зборів на алкоголь та алкогольні напої» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 92/84/ЄЕС «Про наближення акцизних зборів на спирт та алкогольні напої» від 19 жовтня 1992 року; Директиви № 92/79/ЄЕС Ради ЄС «Про зближення оподаткування сигарет» від 19 жовтня 1992 року; Директиви № 92/80/ЄЕС Ради ЄС «Про зближення оподаткування на перероблений тютюн, інший, ніж сигарети» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 95/59/ЄС «Про податки, інші, ніж податки з обороту, які впливають на споживання тютюнових виробів» від 27 листопада 1995 року; Директиви Ради № 2011/64/ЄС «Про структуру і ставки акцизів, що застосовуються до тютюнових виробів (кодифікація)» від 21 червня 2011 року; Директиви Ради № 2003/96/ЄС «Про реструктуризацію системи Співтовариства з оподаткування продуктів енергії та електроенергії» від 27 жовтня 2003 року; Директиви Ради 92/82/ЄЕС «Про апроксимацію ставок акцизних зборів на нафтопродукти» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 92/81/ЄЕС «Про гармонізацію структур акцизних зборів на нафтопродукти» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 95/60/ЄС «Про фіскальне маркування газойлю та гасу» від 27 листопада 1995 року. Визначено можливості запозичення позитивного досвіду держав Євросоюзу і внесення змін до чинного податкового законодавства України. Встановлено, що норми директив щодо акцизного оподаткування певною мірою враховані в законодавстві України. Відмінностями, які потребують подальшого врегулювання, залишаються норми щодо визначення поняття об’єкта оподаткування та дати виникнення податкових зобов’язань з акцизного податку; визначення таких підакцизних товарів, як пиво та спирт етиловий; розміру ставок акцизного податку; податкових пільг тощо. In the article comes true comparative analysis of features of administration and legal adjusting of excise tax in the countries of ЄС and in Ukraine. Accordance of norms of the Internal revenue code of Ukraine is investigational by position of directives of ЄС from the questions of excise taxation, namely: Council Directive 2008/118/EC of 16 December 2008 concerning the general arrangements for excise duty and repealing Directive 92/12/EEC, Council Directive 92/83/EEC of 19 October 1992 on the harmonization of the structures of excise duties on alcohol and alcoholic beverages, Directive 92/84/CEE du Conseil, du 19 octobre 1992, concernant le rapprochement des taux d'accises sur l'alcool et les boissons alcoolisées, Council Directive 92/79/EEC of 19 October 1992 on the approximation of taxes on cigarettes, Council Directive 92/80/EEC of 19 October 1992 on the approximation of taxes on manufactured tobacco other than cigarettes, Council Directive 95/59/EC of 27 November 1995 on taxes other than turnover taxes which affect the consumption of manufactured tobacco, Council Directive 2011/64/EU of 21 June 2011 on the structure and rates of excise duty applied to manufactured tobacco, Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity (Text with EEA relevance), Council Directive 92/82/EEC of 19 October 1992 on the approximation of the rates of excise duties on mineral oils, Council Directive 92/81/EEC of 19 October 1992 on the harmonization of the structures of excise duties on mineral oils, Council Directive 95/60/EC of 27 November 1995 on fiscal marking of gas oils and kerosene. Possibilities of borrowing of positive experience of the states of European Union and making alteration are certain to the current tax legislation of Ukraine. It is set that the norms of directives in relation to excise taxation up to a point are taken into account in the legislation of Ukraine. By differences that need a further settlement there are norms in relation to determination of concept of object of taxation and date of origin of tax obligations from an excise tax; determination of such excise commodities as beer and alcohol ethyl; to the size of rates of excise tax; tax deductions.
- ДокументСуб'єкти податкових відносин: особливості правового статусу і класифікації(Journal of Advanced Research in Law and Economics, 2019) Шакірова Олена Вадимівна; Касьяненко Любов Михайлівна; Атаманчук Наталія Іванівна; Бойко-Слобожан Олена Олександрівна; Данілов Сергій Олександрович; Shakirova Olena Vadymivna; Kаsianenko Liubov Mykhailivna; Atamanchuk Nataliia Ivanivna; Boiko-Slobozhan Olena Oleksandrivna; Danilov Serhii OleksandrovychАктуальність предмета обумовлена тим, що нині як теорія податкового права, так і чинне податкове законодавство не дають єдиного, уніфікованого визначення поняття "суб'єкт податкових відносин". Крім того, не існує чітких критеріїв поділу суб'єктів податкових відносин на види, що унеможливлює встановлення точного кола учасників податкових відносин та визначення рівня їх податкової правосуб'єктності. Ключовим методом наукового дослідження є метод наукового моделювання, оскільки в цій статті на основі аналізу існуючих наукових положень та положень законодавства автори будують власну теоретичну модель предмета, формулюють концептуальний апарат та пропонують їх практичне застосування. У цій роботі досліджуються суб'єкти податкових відносин, досліджуються їх види, окреслюються межі їх правосуб'єктності у податкових відносинах. Аналіз національного законодавства та різних наукових підходів передбачає класифікацію суб'єктів податкових відносин, визначається правовий статус та роль, яку вони відіграють у податковому механізмі. У статті розроблено пропозиції щодо практичного змісту для вдосконалення положень Податкового кодексу України щодо суб'єктів податкових відносин, дано авторські визначення поняття "суб'єкти податкових відносин". Положення, висновки, пропозиції та рекомендації, сформульовані в цій роботі, можуть бути використані у: законотворчій діяльності - для вдосконалення та прийняття нових нормативних актів, внесення змін до чинного законодавства, адаптації їх до кращих європейських та міжнародних моделей; правоохоронні органи - покращити податкові відносини за участю органів державної влади; наукові дослідження - для подальшого вивчення фінансово-правових питань участі органів державної влади у бюджетних відносинах; навчальний процес - при викладанні предметів "Фінансове право", "Податкове право", "Адміністративне право", "Актуальні проблеми фінансового права України" та пов'язані з цим навчальні курси. The relevance of the subject matter is conditioned upon the fact that nowadays, both tax law theory and the current tax legislation fail to provide a single, unified definition of the concept of ‘subject of tax relations’. Furthermore, there is no clear criteria for the division of subjects of tax relations into types, which makes it impossible to establish the exact scope of participants in tax relations, and to determine the level of their tax legal personality. The key method of scientific research is the method of scientific modelling, because in this article, on the basis of the analysis of existing scientific positions and provisions of legislation, the authors build their own theoretical model of the subject matter, formulate a conceptual apparatus and offer their practical application. This paper examines the subjects of tax relations, examines their types, outlines the limits of their legal personality in tax relations. The analysis of national legislation and various scientific approaches provides for the classification of subjects of tax relations, the legal status and the role they play in the tax mechanism are determined. The paper develops proposals for practical content to improve the provisions of the Tax Code of Ukraine on subjects of tax relations, provides author's definitions of the concept of ‘subjects of tax relations’. The provisions, conclusions, proposals and recommendations formulated in this paper can be used in: lawmaking – to improve and adopt new regulations, to amend existing legislation, to adapt them to the best European and international models; the law enforcement – to improve tax relations with the participation of public authorities; scientific research – for further study of financial and legal issues of participation of public authorities in budget relations; educational process – when teaching the subjects ‘Financial Law’, ‘Tax Law’, ‘Administrative Law’, ‘Topical Problems of Financial Law of Ukraine’ and related training courses.