Перегляд за Автор "Гиріна Тетяна Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- Документ“Бутікова” самопроєктна ідентифікація молоді в процесі соціальної ампліфікації медіапростору: реалії tiktok-епохи(Вісник Львівської політехніки, 2022) Гиріна Тетяна Сергіївна; Жук Аліна Станіславівна; Hyrina Tetiana Serhiivna; Zhuk Alina StanislavivnaУ статті розглянуто потенціал медіа-хайпу в контексті імплементації його масовокомунікаційною практикою у співвідношенні з очікуваннями та особливостями сприйняття аудиторією на прикладі сервісу створення та перегляду коротких відео мережі TikTok. Осмислено теоретичне підґрунтя самопроєктної ідентифікації молоді на цифрових платформах з використанням хайп-технологій, проаналізовано практики та моделі реалізації стратегій із масованого поширення мейнстримного контенту у вимірі соціальної мережі TikTok; проведено соціологічне дослідження у формі електронного опитування на платформі “Google Форми”, охарактеризовано ставлення інтернет-користувачів до поширюваного популярного вірусного контенту в мережі, виявлення основних складових перспективно легкосприйнятного масами контенту та градації його за рівнем інтересу, відгуку до окремих його проявів. Встановлено сприйняття інтернет-користувачами сфери культури, як найбільш плідного майданчика для тиражування хайп-повідомлень. Соціальні мережі ідентифіковано як найбільш сприйнятливий майданчик для “вірусного контенту”, найпопулярнішими серед молоді є “TikTok” та “Instagram”. Більшість респондентів бачать такий контент, втім реагують та поширюють його вибірково й періодично. В кількісному вираженні та ранжуванні за рівнем підтримки аудиторії реакціями, вподобайками, коментарями, поширеннями та іншими способами вияву прихильності і різновекторної оцінки контенту взаємодія відбувається у всіх опитаних, але не рідше одного разу на тиждень. The article considers the potential of media hype in the context of its implementation by mass communication practice in relation to the expectations and peculiarities of the audience’s perception. The theoretical basis of self-project identification of young people on digital platforms using hype technologies is understood, practices and models of implementation of strategies for mass distribution of mainstream content are analyzed; conducted a sociological study in the form of an electronic survey on the platform "Google Forms", characterized the attitude of Internet users to the distribution of popular viral content online, identifying the main components of promising easily perceptible content and grading it by level of interest. The perception of Internet users in the field of culture as the most fruitful platform for the reproduction of hype messages has been established. Social networks have been identified as the most receptive platform for “viral” content, with TikTok and Instagram being the most popular among young people. Most respondents see such content, but respond and distribute it selectively periodically. In terms of quantifying and ranking the level of support of the audience by reactions, likes, comments, distributions and other ways of showing commitment and multi-vector evaluation of content, the interaction occurs in all respondents, but at least once a week.
- ДокументЕволюція радіомовлення в Україні у воєнний час: реалії соціального інформування населення від 24 лютого 2022 р. до сьогодні(Держава та регіони, 2023) Гиріна Тетяна Сергіївна; Штик-Матвієнко Катерина Василівна; Hyrina Tetiana Serhiivna; Shtyk-Matviienko Kateryna VasylivnaМетою дослідження є усвідомлення перспектив розвитку радіомовлення в сучасних умовах турбулентності інформаційного простору України. Методологічний апарат дослідження ґрунтується на використанні центрального методу нерепрезентативного опитування у формі анкетування з використанням електронного сервісу «Google Forms» (83 респонденти). Методи аналізу, індукції та узагальнення використано для осмислення кількісних результатів дослідження; бібліографічно-описовий метод, вторинний аналіз підсумків конкретноноукових та соціологічних досліджень, проведених українськими та зарубіжними науковцями імплементовано для поглиблення дослідження цінною вторинною науковою інформацією. Ґрунтуючись на результатах проведеного опитування, ставимо перед собою амбітне завдання осмислення перспектив поступу радіомовлення сучасних умовах турбулентності в інформаційному просторі України. З цією метою необхідно окреслити потенціал та актуальність радіо у сучасному медіа-просторі, з’ясувати, які очікування від радіопродукту є у користувачів, визначити вектори його поступу в умовах поствоєнного інформаційного простору. Результати. Досліджено поступ ефірного радіомовлення в структурі соціального інформування населення під час війни, як центрального загальнодоступного медіаканалу для оперативного оповіщення, інформування про поточні події, зняття емоційної напруги українців в стресових умовах. З використанням кількісних результатів проведеного емпіричного дослідження доведено авторську гіпотезу про підвищення рівня сприйнятливості та затребуваності радіоконтенту в структурі щотижневого прослуховування ефіру українцями всередині країни в умовах обмеженої можливості доступу до електропостачання та покриття мережі мобільних операторів та інтернетом. Констатовано переорієнтацію української молоді на український музичний контент, відмову від прослуховування російської музики та заміщення її українськими та зарубіжними (крім країни-агресора) музичними композиціями різних стилів. Новизна. Вперше осмислено перспективи поступу радіомовлення в сучасних умовах турбулентності в інформаційному просторі України. З цією метою окреслено потенціал та актуальність радіо у сучасному медіа-просторі, з’ясувано, які очікування від радіопродукту є у користувачів, визначено вектори його поступу в умовах поствоєнного інформаційного простору. Практична значущість результатів дослідження полягає у доповненні наукового дискурсу результатами емпіричного дослідження, переосмислення потенціалу радіомовлення як найдоступнішого та оперативнішого медіа в умовах війни. The purpose of the study is to understand the prospects for radio broadcasting development in the current conditions of turbulence in the information space of Ukraine. Research methodology. The research methodological apparatus is based on the use of the central method of a non-representative survey in the form of a questionnaire using the electronic service «Google Forms» (83 respondents). Methods of analysis, induction, and generalization were used to understand the quantitative results of the study; the bibliographic-descriptive method and secondary analysis of the results of specific scientific and sociological research conducted by Ukrainian and international scientists were implemented to deepen the research with valuable secondary scientifi information. Based on the results of the conducted survey, we set ourselves the ambitious task of understanding the prospects for radio broadcasting progress under the current conditions of turbulence in the information space of Ukraine. For this purpose, it is necessary to outline the potential and relevance of radio in the modern media space, to find out what expectations the users have from the radio product, and to determine the vectors of its progress under the conditions of the post-war information space. Results. The progress of over-the-air radio broadcasting in the structure of social information for the population during the war, as a central public media channel for operational notification, informing about current events, and relieving the emotional tension of Ukrainians in stressful conditions, is studied. Using the quantitative results of the conducted empirical research, the author’s hypothesis about the increase in the level of receptivity and demand for radio content in the structure of weekly listening to the air by Ukrainians within the country in conditions of limited access to electricity supply and network coverage of mobile operators and the Internet has been proven. The reorientation of Ukrainian youth towards Ukrainian music content, their refusal to listen to Russian music, and their replacement of it with Ukrainian and international (except for the aggressor country) musical compositions of various styles were noted. Novelty. For the first time, the prospects for radio broadcasting progress in the modern conditions of turbulence in the information space of Ukraine were thought out. For this purpose, the potential and relevance of radio in the modern media space were outlined, the expectations of users of the radio product were clarified, and the vectors of its progress in the conditions of the post-war information space were determined. Practical importance. The practical significance of the research results lies in supplementing the scientific discourse with the results of empirical research, rethinking the potential of radio broadcasting as the most accessible and efficient media in wartime.
- ДокументЗбереження національної культури та мови засобами радіомовлення: приклад українського радіо в Австралії та Океанії(Держава та регіони, 2023) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaМета дослідження ‒ осмислення ролі українського радіомовлення в підтриманні почуття спільності та ідентичності серед українців, які проживають в Австралії та Океанії; вивчення проблем, з якими стикаються українські мовники, залучаючи свою цільову аудиторію, а також аналіз впливу технологічного прогресу та зміни звичок медіаспоживання на майбутнє українського радіомовлення в регіоні. Методологія дослідження. У процесі дослідження були застосовані такі методи, як: огляд наукової та публіцистичної літератури за темою дослідження, у тому числі пошук в академічних базах даних, книгах, статтях та інших відповідних матеріалах; моніторинг та контент-аналіз – для вивчення змісту українських радіоініціатив в Австралії та Океанії, визначення типів пропонованих програм, мови тематичного кола висвітлюваних тем; метод історіографічних досліджень – для осмислення розвитку та еволюції українськомовного радіомовлення в цих країнах; аналіз сайтів, соціальних медіа за темою дослідження, узагальнення взаємодії радіоініціативи з аудиторією, типів контенту, який вони публікують, і показників змістовності в соціальних мережах; аналіз пошукових систем для дослідження видимості і рейтингу українських радіопрограм, які мовлять в Австралії та Океанії, у пошукових системах, зокрема Google; аналіз цифрового контенту, що допомогло зрозуміти їхню редакційну політику, змістове наповнення та стратегії розповсюдження контенту. Результати. Встановлено, що попри територіальну розпорошеність та незначну відсоткову представленість українців у демографічній картині двох країн, до прикладу в Австралії українці становлять 0,2% від загальної кількості населення, на цих територіях українська мова представлена в радіоефірі від середини ХХ ст. Окремі ініціативи, серед яких «Українська година» (радіостанція «2EA», Сідней, Австралія), «Українська година» («SBS Radio», Сідней, Австралія), «Українська хвиля» («3ZZZ», Мельбурн, Австралія), «Українська студія» («2SER», Сідней, Австралія), «Українська година» («2MBS Fine Music», Сідней, Австралія), «Українська година» («6EBA FM», Перт, Австралія), «Українська програма» («3CR Community Radio», Мельбурн, Австралія), «Українське радіо Австралія» («2GLF FM», Сідней, Австралія) та «Українська година» («Planet FM», Окленд, Нова Зеландія), забезпечують мовне представлення української громади в іномовному середовищі цих держав. Проаналізовано власність та фінансування цих радіоініціатив, проведено аналіз їхнього контенту, жанрового та тематичного наповнення. Особливу увагу приділено аналізу мовного оформлення радіоефіру цих радіоніціатив, та її ролі у підтримці мови серед громад української діаспори в Австралії та Океанії. Проаналізовано вплив україномовного радіомовлення на українську діаспору в цих країн через призму культурної та мовної ідентичності українських громад, а також їхню роль у просуванні соціальної єдності та участі в політичному житті. Новизна дослідження полягає в актуальному погляді на культурні та медійні зв’язки між Україною та українською діаспорою в цьому регіоні. Розкрито роль радіо як засобу збереження та популяризації української мови, культури та ідентичності серед українських іммігрантів та їхніх нащадків. Однією з ключових новинок цього дослідження є розуміння того, як українське радіомовлення розвивалося та адаптувалося до конкретних потреб і викликів української громади в Австралії та Океанії. Простежено заснування українських радіостанцій, розвиток програм і способи, за допомогою яких ці програми залучають місцеву українську громаду. Практичне значення. Результати дослідження сприятимуть кращому розумінню української діаспори в Австралії та Океанії та способів, у які вони зберігають свою культурну спадщину, адаптуючись до нових країн проживання. The purpose of the study is to understand the role played by Ukrainian radio broadcasting in maintaining a sense of community and identity among Ukrainians living in Australia and Oceania; study of the problems faced by Ukrainian broadcasters in attracting their target audience, as well as an analysis of the impact of technological progress and changes in media consumption habits on the future of Ukrainian radio broadcasting in the region. Research methodology. The following methods were used in the research process: a review of scientific and journalistic literature on the research topic, including a search in academic databases, books, articles and other relevant materials; monitoring and content analysis for studying the content of Ukrainian radio initiatives in Australia and Oceania, determining the types of programs offered, the language of the thematic range of topics covered; the method of historiographic research to understand the development and evolution of Ukrainian-language radio broadcasting in these countries; analysis of sites, social media according to the research topic, summarizing the interaction of the radio initiative with the audience, the types of content they publish, and content indicators in social networks; analysis of search engines to study the visibility and rating of Ukrainian radio programs broadcast in Australia and Oceania in search engines, in particular Google; digital content analysis to help understand their editorial policies, content and content distribution strategies. Results. It was established that despite the territorial dispersion and the insignificant percentage representation of Ukrainians in the demographic picture of the two countries, for example, in Australia, Ukrainians make up 0.2% of the total population, in these territories the Ukrainian language has been presented on the radio since the middle of the 20th century. Separate initiatives, including «Ukrainian Hour» (radio station «2EA», Sydney, Australia), «Ukrainian Hour» («SBS Radio», Sydney, Australia), «Ukrainian Wave» («3ZZZ», Melbourne, Australia), «Ukrainian Studio» («2SER», Sydney, Australia), «Ukrainian Hour» («2MBS Fine Music», Sydney, Australia), «Ukrainian Hour» («6EBA FM», Perth, Australia), Ukrainian Program» («3CR Community Radio», Melbourne, Australia), «Ukrainian Radio Australia» («2GLF FM», Sydney, Australia) and «Ukrainian Hour» («Planet FM», Auckland, New Zealand) provide linguistic representation of the Ukrainian community in the foreign language environment of these countries . The ownership and financing of these radio initiatives were analyzed, their content, genre and thematic content were analyzed. Special attention is paid to the analysis of the language design of the radio program of these radio initiatives, and its role in supporting the language among the communities of the Ukrainian diaspora in Australia and Oceania. The impact of Ukrainianlanguage radio broadcasting on the Ukrainian diaspora in these countries is analyzed through the prism of the cultural and linguistic identity of Ukrainian communities, as well as their role in promoting social unity and participation in political life. The novelty of the research lies in the topical view of cultural and media relations between Ukraine and the Ukrainian diaspora in this region. The role of radio as a means of preserving and popularizing the Ukrainian language, culture and identity among Ukrainian immigrants and their descendants is investigated. One of the key novelties of this research is the understanding of how Ukrainian radio broadcasting developed and adapted to the specific needs and challenges of the Ukrainian community in Australia and Oceania. It examines the founding of Ukrainian radio stations, the development of programs and the ways in which these programs engage the local Ukrainian community. Practical significance. The results of the research will lead to a better understanding of the Ukrainian diaspora in Australia and Oceania and the ways in which they preserve their cultural heritage while adapting to their new countries of residence.
- ДокументКомунікативний супровід та реалізація благодійних ініціатив журналістськими колективами в умовах війни(Вісник Національного університету “Львівська політехніка”: журналістика, 2024) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaДослідження векторів поглиблення взаємодії між журналістикою та філантропією під час війни ґрунтується на результатах експертного опитування методом анкетування медіахівхівців (04.12.2023–10.12.2023; n = 26). Встановлено орієнтацію користувачами на системну благодійну роботу як в особистій якості, так і у складі робочого колективу, де 34,6% опитаних підтвердили постійну роботу в медіа, які вони представляють із проведення благодійних зборів, ще 23,1% редакцій періодично організовують такі збори, а 26,9% долучаються до ініціатив інших організацій. Переважно адресантами такої допомоги виступають військові (92,3%), діти (65,4%), тяжкохворі (57,7%), тварини (65,4%), літні люди (50%). Поліфонія благодійної діяльності в структурі інформаційного інтересу українських медіа на середньому (42,3%) та високому рівнях (30,8%). Така діяльність орієнтована на надання користі суспільству (76,9%) та благодійній організації, яка її акумулює (53,8%). Здебільшого відгукується серце медійників на запити волонтерів, яким довіряють (65,4%) та окремих активістів з локальними ініціативами (34,6%). У контексті комунікативного супроводу медіа надають розголосу оголошенням про потреби та актуальні збори (80,8%), сприяють формуванню сприйнятливого іміджу благодійної організації (76,9%). Оптимальними формами для презентації благодійної ініціативи є предметне обґрунтування та сума, мета та строки виконання (53,8%), та повідомлення у форматі сторітелінгу (46,2%) За жодних обставин це не мають бути нейтральні та безособові звернення (0%). Безальтернативною для медіафахівців України є віра в перемогу нашої держави 91% респондентів проти 8%, які в цьому не впевнені. The study of the vectors of deepening the interaction between journalism and philanthropy during the war is based on the results of an expert survey using a questionnaire of media owners (December 4, 2023–December 10, 2023; n = 26). The orientation of users towards systematic charity work both as a personal person and as a member of the work team was established, where 34.6% of respondents confirmed the constant work in the media they represent of holding charity meetings, another 23.1% of editorial offices periodically organize such meetings, and 26.9% join the initiatives of other organizations. Military personnel (92.3%), children (65.4%), the seriously ill (57.7%), animals (65.4%), and the elderly (50%) are mostly recipients of such assistance. The polyphony of charitable activities in the structure of informational interest of Ukrainian media at medium (42.3%) and high levels (30.8%). Such activity is aimed at benefiting society (76.9%) and the charitable organization that accumulates it (53.8%). Mostly, the heart of media people responds to the requests of volunteers whom they trust (65.4%) and individual activists with local initiatives (34.6%). In the context of communicative support, the media provide publicity for announcements about needs and current meetings (80.8%), contribute to the formation of a receptive image of a charitable organization (76.9%). The optimal forms for the presentation of a charity initiative are the objective justification and the amount, purpose and deadlines (53.8%), and messages in the format of storytelling (46.2%) Under no circumstances should these be neutral and impersonal appeals (0%). 91% of respondents believe in the victory of our state against 8% who are not sure about it.
- ДокументПотенціал неформальної освіти у вищій школі: досвід Державного податкового університету (м. Ірпінь)(Zeszyty Naukowe Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży, 2023) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaДосліджено перспективи впровадження елементів неформальної освіти як додаткового компоненту набуття професійних знань здобувачами в умовах дистанційного навчання. На прикладі проєкту неформальної освіти реалізованого для здобувачів журналістики в State Tax University (Irpin, Ukraine) у 2022‒2023 навчальному році осмислено інструментар, вектори та принципи залучення студентів до неформальної освіти, визначено результативність професійних тренінгів із професіоналами медіасфери, проаналізовано мотивацію тренерів до участі в активностях для зацікавленої молоді. Informal education is a part of higher education that is implemented outside the traditional formal education system. It can include structured activities that are not necessarily based on the formal curriculum and can take various forms such as seminars, conferences, professional development programs, and industry collaborations. The State Tax University in Irpin, in the aspect of training future journalists, recognizes the value of informal education as a complement to the formal curriculum and meeting the needs of students and professionals in development. By implementing informal education initiatives, the university aims to enhance the knowledge and skills of its students, foster their personal and professional development, and promote lifelong learning. One way of utilizing informal education is through workshops and seminars conducted by industry experts and practitioners.
- ДокументПідходи до підвищення рівня фінансово-економічної грамотності українців засобами бізнес-журналістики(Вісник Національного університету “Львівська політехніка”: журналістика, 2024) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaЗа результатами проведеного емпіричного дослідження з використанням соціологічного методу опитування встановлено, що українці орієнтовані до отримання інформації з різних цифрових платформ (92%). Бізнес тематика в структурі щоденного споживання інформації посідає третє місце за визнанням 43% респондентів, більшою популярністю користується військова (69%) та роважальна (50%). Констатовано, що понад 91% респондентів має незначні чи обмежені знання з фінансової грамотності і лише 3% із 138 опитаних відчувають себе обізнаними та підготованими. Серед основних проблем у сприйнятті бізнес-інформації, яка обмежує контакт з нею: складність викладу, нагромадження числових даних, використання складної для розуміння термінології. Натомість опитані висловлюють потребу у спрощеному роз’яненні предмету матеріалу (46%), ілюструванні конкретними прикладами (32%), інтерграції повідомлення з соціальними платформами, шо природньо актуалізує інструментар інфотейнменту (16%). Грунтуючись на очікуваннях аудиторії запропоновано перспективні рекомендації для авторів медіаконтенту на економічну тематику у складі: необхідності спрощення професійних понять, уникання жаргонізмів, складних теорій без пояснення; унаочнення, як безальтернативного критерію розтлумачення та наближення предмету викладу; використання інтерактивних цифрових платформ; ініціювання освітніх рубрик, проєктів, тематичних блогів, аудіоподкастів, добірок, цифрових альманахів присвячених економічній грамотності у медіа; ативності у соціальних мережах, системної просвітницької роботи у форматі інфографіки, Stories, Reels; стимулювання критичного мислення своєї аудиторії; використання принципу наближення інтересів, локалізації глобальних проблем; поліфонії можливостей зворотного зв’язку. Розроблено освітню інфографіку із роз’яснення окремих аспектів фінансово-економічного сектору з якими користувачі стикаються в повсякденному житті. According to the results of an empirical study using a sociological survey method, it was established that Ukrainians are oriented towards receiving information from various digital platforms (92%). Business topics in the structure of daily information consumption take third place according to the recognition of 43% of respondents, military (69%) and entertainment (50%) are more popular. It was found that more than 91% of respondents have little or limited knowledge of financial literacy and only 3% of 138 respondents feel knowledgeable and prepared. Among the main problems in the perception of business information, which limits contact with it: the complexity of the presentation, the accumulation of numerical data, the use of difficult-to-understand terminology. Instead, the interviewees expressed the need for a simplified explanation of the subject of the material (46%), illustration with specific examples (32%), integration of the message with social platforms, which naturally updates the infotainment toolkit (16%). Based on the expectations of the audience, promising recommendations for authors of media content on economic topics are proposed, including: the need to simplify professional concepts, avoid jargon, complex theories without explanation; visualization, as an irreplaceable criterion for interpretation and approximation of the subject of presentation; use of interactive digital platforms; initiation of educational columns, projects, thematic blogs, audio podcasts, selections, digital almanacs dedicated to economic literacy in the media; activities in social networks, systematic educational work in the format of infographics, Stories, Reels; stimulating critical thinking of your audience; use of the principle of convergence of interests, localization of global problems; polyphony of feedback possibilities. An educational infographic has been developed to explain certain aspects of the financial and economic sector that users encounter in everyday life.
- Документ“Пісня України” – мелодійний голос національної громади в радіопросторі Канади від 1959 р.(Вісник Національного університету «Львівська політехніка», 2023) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaВ середовищі Північної Америки осмислено роль та значення для громади живого українського слова, промовленого крізь простір та роки до покоління українців. Від 1959 р. “Пісня України” безперервно звертається до своїх вірних слухачів рідною для них мовою спершу з радіостанції “CKFH 1400” (о 19.00 – 19.30), потім “CHWO” (о 16.30 – 18.00), а нині “CJMR 1320” (о 19.20 – 19.50). Завдяки безпосередньому спілкуванню з авторкою програми Н. Попович, а також аналізу архівної періодики встановлено історичну хронологію поступу ініціативи в національному середовищі українців Канади, віддано шану її зачинателям Прокопу та Вікторії Наумчукам, які започаткували багаторічну передачу, вдихнули в неї життя на наситили українським духом та звитягою на спільну національну справу сучасників. Простежено тематичну поліфонію та стилістику музичного блоку ініціативи, актуалізовано питання значимості української мови для слухачів різних категорій: для старої аудиторії як безальтернативне джерело новинної інформації про Україну, для молодших слухачів як платформа до актуалізації знань та навичок спілкування мовою предків тощо. Осмислено глибоку місію українськомовних ініціатив у справі збереження власної національної ідентичності та прийнятливості поколінь. Введено до наукового медіадискурсу імен продуцентів українського радіоконтенту Канади в різні роки, а саме: З. Прусаченко-Зубович, С. Лантуха, С. Новицького, А. Шеляк, В. Маґденко, Т. Косач, В. Бойчука, Т. Горохович, Н. Куци-Ковальчук, В. Романюка, С. Баюса, З. Онищука, У. Мельник, І. Кравець, Н. Солтис, О. Сидорчук-Соколик та інших. Охарактеризовано сприйнятливість української громади до позаефірних заходів, ініційованих чи підтримуваних програмою та її зачинателями. Серед таких щорічні благодійні “Українські вечорниці”, періодичні святкування, концерти, мюзикли, танці тощо. On the example of a specific radio initiative of the Ukrainian community in the foreign-language media environment of North America, the role and significance of the living Ukrainian word spoken through space and years to a generation of Ukrainians for the community is understood. Since 1959, “Song of Ukraine” has been continuously addressing its loyal listeners in their native language, first from radio station “CKFH 1400” (at 19.00 – 19.30), then “CHWO” (at 16.30 – 18.00), and now “CJMR1320” ( at 19.20т – 19.50). Thanks to direct communication with the author of the program, N. Popovych, as well as an analysis of archival periodicals, a historical chronology of the progress of the initiative in the national environment of Ukrainians in Canada was established, and tribute was paid to its founders, Prokop and Viktoria Naumchuk, who started the long-term program, breathed life into it and imbued it with Ukrainian spirit and success. to the common national cause of contemporaries. The thematic polyphony and stylistics of the musical block of the initiative were traced, the question of the importance of the Ukrainian language for listeners of different categories was updated: for the older audience as an irreplaceable source of news information about Ukraine, for youngerlisteners as a platform for updating knowledge and communication skills in the language of their ancestors, etc. The deep mission of Ukrainian-language initiatives in the matter of preserving one's own national identity and the acceptability of generations has been elaborated. The names of the producers of Ukrainian radio content in Canada in different years wer introduced into the scientific media discourse, among them Z. Prusachenko-Zubovych, S. Lantuha, S. Novytskyi, A. Shelyak, V. Magdenko, T. Kosach, V. Boychuka, T. Horokhovych, N. Kutsi-Kovalchuk, V. Romanyuka, S. Bayusa, Z. Onyshchuk, U. Melnyk, I. Kravets, N. Soltys, O. Sydorchuk-Sokolyk, and others. The receptivity of the Ukrainian community to off-air events initiated or supported by the program and its initiators is characterized. Among them are the annual charity “Ukrainian Evenings”, periodic celebrations, concerts, musicals, dances, etc.
- ДокументРоль телебачення у формуванні податкової культури в українському суспільстві(Держава та регіони, 2022) Бессараб Анастасія Олександрівна; Гиріна Тетяна Сергіївна; Пономаренко Людмила Григорівна; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Hyrina Tetiana Serhiivna; Ponomarenko Liudmyla HryhorivnaМета дослідження – розкрити роль телебачення у формуванні податкової культури в українському суспільстві. Методологія дослідження. У ході дослідження використано такі методи: аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння – під час опрацювання джерел відповідної проблематики та осмислення думок учених; порівняння – для виявлення тенденцій у висвітленні податкової тематики в медіа; спостереження та опису – для з’ясування акцентів у телевізійних сюжетах; соціологічне опитування – для виявлення думки студентської молоді щодо ролі телебачення у формуванні податкової культури в українському суспільстві. Результати. Робота держави над загальним рівнем податкової культури звичайних громадян – платників податків, робота держави з державними органами та посадовими особами цих органів, які пов’язані з адмініструванням різноманітних податків, зборів (обов’язкових платежів), має бути грамотно спланованою й спиратися на стабільну нормативну базу, бути посильною для її громадян, і масмедіа, які представляють їх інтереси й задовольняють інформаційні запити, будуть робити свій внесок у формування податкової культури. Телебачення має змогу робити свій внесок у формування податкової культури, створюючи відповідні проєкти та сюжети. Сучасний медійний контент проаналізовано з акцентом на його тематичній та жанровій складових, відзначено важливість іміджу журналістів та залучених експертів. З’ясовано позицію студентів щодо ролі телевізійних медіа у формуванні податкової культури в українському суспільстві. Новизна. Окреслено напрями переосмислення ролі телебачення у формуванні податкової культури із залученням медійного контенту останніх років та виявлено думки студентів із цього приводу. Практичне значення. Одержані результати можуть бути використані в навчальному процесі в закладах вищої освіти, які готують фахівців за освітніми програмами «Економічна журналістика» та «Ведучий програм телебачення», і для подальших наукових пошуків у напрямі вирішення окресленої проблеми. The purpose of the study is to cover the role of television in the formation of tax culture in Ukrainian society. Research methodology. In the course of research, the following methods were used: analysis, synthesis, generalization, comparison during the elaboration of sources on the relevant subject and comprehension of scholars’ opinions; method of comparison was used to identify trends in the coverage of tax issues in the media; methods of observation and description were used to find out the accents in television stories; sociological survey was used to identify the views of student youth on the role of television in the formation of tax culture in Ukrainian society. Results. The work of the state on the general level of tax culture of ordinary citizens (taxpayers), the work of the state with governmental authorities and officials of these bodies, which are related to the administration of various taxes, fees (mandatory payments), should be well planned and based on stable regulations base, to be feasible for its citizens, and the mas media, which represents their interests and satisfies information requests, will contribute to the formation of tax culture. Television has the opportunity to contribute to the formation of tax culture by creating relevant projects and stories. Modern media content is analyzed with an emphasis on its thematic and genre components, the importance of the image of journalists and involved experts is noted. The position of students on the role of television media in the formation of tax culture in Ukrainian society is clarified. Novelty. The directions of rethinking the role of television in the formation of tax culture with the involvement of media content in recent years are outlined and students’ opinions on this issue are revealed. Practical importance. The obtained results can be used in the educational process in higher education institutions that train specialists in the «Economic Journalism» and «TV presenter» specialties, and for further research in the direction of solving the outlined problem.
- ДокументСприйнятливість українцями журналістських розслідувань: осмислення результатів емпіричного дослідження(Держава та регіони., 2024) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaМета дослідження ‒ внесення до наукового дискурсу емпіричних знань про сприйнятливість журналістських розслідувань українською аудиторією, очікувань та довіри до контенту, продукованого розслідувачами на регіональному, національному та міжнародному рівнях. Методологія дослідження. Методологічний апарат дослідження забезпечено використанням методів аналізу, синтезу, узагальнення, описово-аналітичного методу з елементами функційного аналізу. З метою визначення ставлення та орієнтації українських користувачів цифрових медіа до журналістських розслідувань у період 04‒10 грудня 2023 р. проведено електронне опитування методом анкетування українців за допомогою використання сервісу Google Forms, n=65 респондентів, які відповіли на запитання, переважно закритого типу. Новизна Пропонована розвідка є складовою емпіричного осмислення потенціалу журналістських розслідувань в аспекті забезпечення сталого розвитку та довіри до національної економіки України серед інвесторів та зарубіжних партнерів як в умовах війни, так і на етапі повоєнної відбудови Результати дослідження. З’ясовано, що 72,3% українців з різною періодичністю слідують та звертають увагу на розслідувальні матеріали в медіа. Переважна більшість учасників опитування довіряють повністю чи довірять залежно від аргументації наведеної в розслідуваннях (разом 62,5%), скоріше не довіряють чи повністю скептично ставляться до них 37,5%. Тематична орієнтація до журналістських розслідувань корелюється із пропонованими на інформаційному ринку проєктами. Таким чином найбільшим рівнем інтересу користуються розслідування присвячені політичній корупції (73,8%) та корупції у сфері економіки (72,3%). На вимогу часу є запит серед українців на справедливість у сфері корупції на війні в Україні (27,7%), відбудові України (12,3%), російсько-українських зв’язків (10,8%) та суспільної сфери (10,8%). Практичне значення. Матеріали та результати дослідження мають потенціал до використання теоретиками журналістики в рамках подальших досліджень з галузі та практиками журналістами-розслідувачами для розгляду очікувань, рівнів зацікавленості та включеності українців в антикорупційний дискурс засобами медіа. The purpose of the study is to to introduce into the scientific discourse empirical knowledge about the receptivity of journalistic investigations by the Ukrainian audience, expectations and trust in the content produced by investigators at the regional, national and international levels. Research methodology. The methodological apparatus of the study is provided by the use of methods of analysis, synthesis, generalization, descriptive-analytical method with elements of functional analysis. In order to determine the attitude and orientation of Ukrainian users of digital media towards journalistic investigations in the period 04‒10 December 2023, an electronic survey was conducted using the method of surveying Ukrainians using the Google Forms service, n=65 respondents who answered questions, mostly of the closed type. The novelty. The proposed intelligence is a component of the empirical understanding of the potential of journalistic investigations in the aspect of ensuring sustainable development and trust in the national economy of Ukraine among investors and foreign partners both in the conditions of war and at the stage of post-war reconstruction. The results. It was found that 72.3% of Ukrainians follow and pay attention to investigative materials in the media with varying frequency. The vast majority of survey participants fully trust or will trust depending on the arguments given in the investigations (62.5% in total), 37.5% rather do not trust or are completely skeptical of them. The thematic orientation of journalistic investigations correlates with the projects offered on the information market. Thus, the highest level of interest is enjoyed by investigations devoted to political corruption (73.8%) and corruption in the economic sphere (72.3%). At the demand of time, there is a request among Ukrainians for justice in the field of corruption in the war in Ukraine (27.7%), the reconstruction of Ukraine (12.3%), Russian-Ukrainian relations (10.8%) and the public sphere (10, 8%). Practical meaning. The research materials and results have the potential to be used by journalism theorists as part of further research in the field and investigative journalist practitioners to examine the expectations, levels of interest, and inclusion of Ukrainians in the anti-corruption discourse through the media.
- ДокументСтановлення професійної компетентності продуцентів радіопрограм духовної тематики в українській еміграції(Держава та регіони, 2022) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaМета статті – осмислити аспект релігійного радіомовлення в структурі радіопрограм української еміграції в радіопросторі зарубіжних країн у ХХ ст. Методологія дослідження ґрунтується на використанні загальнонаукових методів опрацювання архівів (оцифрованих чисел українського щоденника «Свобода» у 1935–1991 рр., досяжних у вільному доступі), моніторингу виявлених згадок про присутність українськомовних програм у радіопросторі різних країн, кліпінгу та сортування за визначеними параметрами року, автора, назви програми, її періодичності, назви радіостанції, в ефірі якої були досяжні випуски, зони охоплення нею слухачів, характеристики, посилання на джерело інформації та її автора тощо, історіографічного, систематизації, дедуктивного та методу спостереження. Результати. У результаті дослідження констатовано орієнтацію українців на духовні практики та релігійну тематику в радіопросторі зарубіжних країн. Засновниками програм для віруючих українців були представники різних релігійних організацій у країнах Північної та Південної Америки, Європи, навіть Австралії. Виходячи з можливостей організаторів, програми створювали на постійній основі, вони виходили в ефір за сталою сіткою мовлення, а також неперіодичні приурочені до свят та щорічних пам’ятних дат. Авторами та ведучими таких передач ставали священнослужителі, члени їхніх родин. До команди радіолюбителів входив скарбник, який відповідав за збір та раціональне використання коштів, пожертвуваних громадою та наданих паствою на підтримку присутності в радіопросторі українського слова Божого. Окремі програми, як-то «Євангелецький ранок» – проєкт українських баптистів у Північній Америці, на коротких хвилях поширювали й на Радянську Україну, звідки «долітали» вдячні відгуки підпільних слухачів. До основних релігійних свят приурочували трансляцію Служб Божих, для недужих, тих хто не має можливості приєднатися до дійства очно. Новизна. Уперше в науковому дискурсі осмислено здобутки духовно-релігійного сегмента радіопрограм української еміграції у ХХ ст. Практичне значення результатів дослідження полягає у внесенні до наукового дискурсу задокументованих даних про стан розвитку, здобутки та тематичну, жанрову різноманітність, музичну різнобарвність і поліфонію звучання українських радіопрограм, присвячених духовному життю українців у різних країнах The purpose of the article is to comprehend the aspect of religious radio broadcasting in the structure of radio programs of Ukrainian emigration in the radio space of foreign countries in the twentieth century. The research methodology is based on the use of general scientific methods of archival research (digitized issues of the Ukrainian daily «Svoboda» in 1935–1991 available in free access), monitoring of identified mentions of the presence of Ukrainian-language programs in the radio space of different countries, clipping , the names of the program, its periodicity, the name of the radio station on which the broadcasts were available, the areas covered by it, characteristics, references to the source of information and its author, etc., historiographical, systematization, deductive and method of observation. Results. As a result of the research, the orientation of Ukrainians to spiritual practices and religious themes in the radio space of foreign countries was stated. The founders of the programs for Ukrainian believers were representatives of various religious organizations in North and South America, Europe and even Australia. Based on the capabilities of the organizers, the programs were created on a regular basis, and broadcast on a permanent broadcast network, as well as non-periodic holidays and annual anniversaries. Priests and members of their families became the authors and hosts of such programs. The team of radio amateurs included a treasurer who was responsible for collecting and rationally using funds donated by the community and provided by the flock to support the presence of the Ukrainian word of God in the radio space. Some programs, such as Evangelical Morning, a project of Ukrainian Baptists in North America, were briefly spread to Soviet Ukraine, from where they received grateful feedback from underground listeners. The main religious holidays were timed to broadcast the Divine Liturgy, for the sick, those who do not have the opportunity to join the action in person. Novelty. For the first time in the scientific discourse the achievements of the spiritual and religious segment of the radio programs of the Ukrainian emigration in the XX century are comprehended. The practical significance of the research results is the introduction of documented data on the state of development, achievements and thematic, genre diversity, musical diversity and polyphony of Ukrainian radio programs on the spiritual life of Ukrainians in different countries.
- ДокументСучасна трансформація інтернет-комунікацій(Journal of Theoretical and Applied Information Technology., 2022) Бессараб Анастасія Олександрівна; Гиріна Тетяна Сергіївна; Ситник Олексій Валерійович; Кодацька Наталя Олександрівна; Ятчук Ольга Михайлівна; Пономаренко Людмила Григорівна; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Hyrina Tetiana Serhiivna; Sytnyk Oleksii Valeriiovych; Kodatska Natalia Oleksandrivna; Yatchuk Olha Mykhailivna; Ponomarenko Liudmyla HryhorivnaУ статті розглядається еволюція Інтернет-комунікацій з розвитком цифрових технологій. Як нові інформаційні та телекомунікаційні технології не тільки змінюють форми і методи спілкування між людьми, а й ставлять під сумнів виживання «традиційних» методів і форм спілкування. Відображено специфіку сучасних комунікаційних систем; наведено класифікацію Інтернет-комунікації за складом учасників, часом отримання повідомлення та відповіді на нього, за характером використаних знакових засобів і форм. У статті також наведено визначення різних етапів становлення Інтернету та перспективи розвитку від Web 1.0 до Web 3.0. І соціально-психологічні проблеми, які виникають з в Розглянуто розвиток Інтернет-комунікацій, а також можливості та обмеження, створені Інтернет-комунікаціями в майбутньому. Ці проблеми та обмеження відіграють істотну роль у трансформації поточних Інтернет-комунікацій, які в майбутньому стануть повністю децентралізованими з переходом до віртуальної реальності. Ключовою відмінністю Інтернет-комунікації Web 3.0 буде не принцип взаємодії людини з Інтернетом, а навпаки – принцип «Інтернет спілкується з людиною». Можливості та обмеження такої трансформації дозволяють виокремити лише основні соціокультурні параметри Інтернет-комунікацій завдяки електронним технологіям. Але вони також дають змогу побачити, що ми живемо в епоху формування нових підходів до спілкування, освіти, охорони здоров’я та безпеки людини, організації всієї життєдіяльності. Без урахування ризиків і обмежень, створених Інтернет-комунікаціями, неможливо ефективно використовувати можливості особистого та соціального розвитку, які вони створюють. The article considers the evolution of Internet communications with the development of digital technologies. How new information and telecommunication technologies not only change the forms and methods of communication between people but also call into question the survival of "traditional" methods and forms of communication. The specificity of modern communication systems is reflected; the classification of Internet communication is given according to the composition of participants, the time of receipt of the message and the response to it, and according to the nature of the sign means and forms used. The article also provides definitions for various stages of the formation of the Internet and prospects for development from Web 1.0 to Web 3.0. And the socio-psychological problems that arise with the development of Internet communications are considered, as well as the opportunities and limitations created by Internet communications in the future. These problems and limitations play an essential role in the transformation of current Internet communications, which in the future will become utterly decentralized with the transition to virtual reality. The key difference between Web 3.0 Internet communication will not be the principle of human interaction with the Internet but vice versa - the principle that "the Internet communicates with a person". The possibilities and limitations of such a transformation make it possible to single out only the main socio-cultural parameters of Internet communications due to electronic technologies. But they also make it possible to see that we live in an era of the formation of new approaches to communication, education, protection of human health and safety, and the organization of all life activities. Without considering the risks and limitations created by Internet communications, it is impossible to use the personal and social development opportunities they generate effectively.
- ДокументУкраїнська економічна журналістика як інформаційна складова залучення іноземного капіталу до відновлення Київщини(Держава та регіони., 2024) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana Serhiivnafight against corruption, economic journalism, journalistic investigations, image of Ukraine, foreign capital, media coverage of the reconstruction of Ukraine, post-war reconstruction Методологія дослідження. З використанням соціологічного методу опитування Мета дослідження ‒ осмислення поступу української економічної журналістики як передумови формування інформаційного підґрунтя та супроводу залучення іноземного капіталу до повоєнного відновлення та відбудови України на прикладі Київщини. шляхом анкетування жителів м. Ірпінь, м. Буча, м. Гостомель (Київська обл.), майно яких зазнало часткового та повного знищення та розкрадання унаслідок вторгнення росії в Україну після 24 лютого 2022 р., у період 17‒24 грудня 2023 р. з використанням програмного забезпечення для адміністрування опитувань “Google Forms” опитано 15 респондентів. Практично орієнтована специфіка дослідження обумовила використання методологічного апарату у комплексі: методу підрахунків, якісного та кількісного аналізу, частотного та дисперсійного аналізу, вторинного аналізу даних, абстрагування та синтезу. Новизна дослідження полягає в актуальному погляді на перспективи відбудови та реінновації України та очікування громадськості, зокрема постраждалих від війни в контексті участі закордонних донорів у цьому процесі, осмислено роль економічної журналістики в залученні закордонних інвестицій та роботу над покращенням інвестиційного іміджу України зокрема в аспекті фінансової привабливості для інвесторів, запевнені у сприятливому бізнес-кліматі. Результати дослідження сформульовано за підсумками проведеного опитування. Встановлено, що економічною тематикою в медіа цікавляться систематично (46,2%), коли впадає в око конкретний матеріал (23,1%) чи час від часу (15,4%), а найбільшою перепоною до повноцінного відновлення міст Київської області вважають недостатню прозорість до розподілу та освоєння фінансових ресурсів наданих зарубіжними донорами (69,2%). Примітно, що війна, яка продовжується вже два роки таким аргументом є лише для 30,8% опитаних. Відновлювати ж майно варто за будь яких умов (38,5%) та як тільки таке дозволяють безпекові умови (46,2%). Поточний імідж України у світі характеризують як: “незламну, стійку, непереможну”, “корупційну”, “далеку від ідеалу”, “незалежну”, “згуровану”, “різноманітну”, “героїчну, сміливу, відчайдушну нація воїнів героїв”. Загальний оптимізм українців, представлених в межах дослідження 15 респондентами різного віку безальтернативний, адже 100% упевнені, що Україна переможе. Практичне значення. Результати дослідження приятимуть кращому розумінню, що внесок у відбудову, велику спільну справу здатен зробити кожен українець; закордонні партнери будуть схильніші допомагати нам коли наочно бачитимуть, що українські бізнесмени вкладають кошти в Україну, українці допомагають одне одному, інвестують в країну, працюють задля перемоги. The purpose of the study is to understand the progress of Ukrainian economic journalism as a prerequisite for the formation of an informational basis and support for attracting foreign capital to the post-war recovery and reconstruction of Ukraine using the example of Kyiv region. Research methodology. With the use of a sociological survey method by surveying the residents of Irpin, Bucha, Gostomel (Kyiv region), whose property was partially and completely destroyed and looted as a result of the Russian invasion of Ukraine after February 24, 2022, in the period 17‒ On December 24, 2023, 15 respondents were interviewed using the Google Forms survey administration software. The practically oriented specifics of the research led to the use of a complex methodological apparatus: the method of calculations, qualitative and quantitative analysis, frequency and dispersion analysis, secondary data analysis, abstraction and synthesis. The novelty of the research lies in an up-to-date look at the prospects for the reconstruction and renewal of Ukraine and the expectations of the public, in particular those affected by the war in the context of the participation of foreign donors in this process, the role of economic journalism in attracting foreign investments and work on improving the investment image of Ukraine, in particular in the aspect of financial attractiveness for investors confident in the favorable business climate. The results of the research were formulated based on the results of the conducted survey. It was established that the media are interested in economic topics systematically (46.2%), when specific material catches their eye (23.1%) or from time to time (15.4%), and the biggest obstacle to the full recovery of the cities of the Kyiv region is considered to be insufficient transparency to the distribution and development of financial resources provided by foreign donors (69.2%). It is noteworthy that the war, which has been going on for two years, is such an argument for only 30.8% of respondents. It is worth restoring property under any conditions (38.5%) and as soon as safety conditions allow (46.2%). The current image of Ukraine in the world is characterized as: "unbreakable, stable, invincible", "corrupt", "far from ideal", "independent", "confused", "diverse", "heroic, brave, desperate nation of warriors of heroes". The general optimism of Ukrainians, represented in the research by 15 respondents of various ages, has no alternative, because 100% are sure that Ukraine will win. Practical meaning. The results of the research will lead to a better understanding that every Ukrainian is capable of contributing to reconstruction, a great common cause; foreign partners will be more inclined to help us when they see that Ukrainian businessmen invest in Ukraine, Ukrainians help each other, invest in the country, work for victory.
- ДокументУкраїнська мова та культура в сучасному гуманітарному часопросторі: аспекти міжмовної комунікації та формування комунікативної компетентності сучасного фахівця(Ірпінь-Ломжа., 2023) Зикун Наталія Іванівна; Гиріна Тетяна Сергіївна; Шарлович З. П.; Zykun Natalia Ivanivna; Hyrina Tetiana Serhiivna; Sharlovych Z. P.Збірник містить матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, що відбулася 21 лютого 2023 р. на базі кафедри мовної підготовки і соціальних комунікацій факультету соціально-гуманітарних технологій та менеджменту Державного податкового університету. Публікації відображають напрями та результати наукових досліджень, присвячених таким актуальним питанням: українська мова як феномен національної культури, міжмовна комунікація у сучасному геополітичному світі, міжкультурний діалог і презентація української культури, комунікативна компетентність сучасного фахівця, етична складова в сучасній гуманітарній парадигмі, сучасні засоби масової інформації та духовний універсум людини, бізнес-комунікації та перекладознавство: виклики сьогодення. Видання розраховане на широке коло читачів, які цікавляться окресленою проблематикою. The collection contains the materials of the International Scientific and Practical Internet Conference held on February 21, 2023 at the Department of Language Training and Social Communications of the Faculty of Social and Humanitarian Technologies and Management of the State Tax University. The publications reflect the directions and results of scientific research on the following topical issues: Ukrainian language as a phenomenon of national culture, interlingual communication in the modern geopolitical world, intercultural dialogue and presentation of Ukrainian culture, communicative competence of a modern specialist, ethical component in the modern humanitarian paradigm, modern mass media and the spiritual universe human, business communications and translation studies: challenges of today. The publication is intended for a wide range of readers who are interested in the above issues.
- Документ«Українська щоденна радіогодина Василя Шарвана» – найдовша у світі історія успіху українського радіопроєкту в еміграції(Держава та регіони, 2022) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaМета дослідження – внесення до плеяди світових радіопродуцентів та активістів української медіасправи у світовому вимірі імені В. Шарвана в розрізі становлення українських радіогодин у радіопросторі Північної Америки в другій половині ХХ ст. Методологія дослідження. Методологічний комплекс розвідки ґрунтується на використанні історичного, бібліографічно-описового методу, моніторингу оцифрованих архівних джерел періодичної преси відповідного періоду, кліпінгу та якісного контент-аналізу із залученням загальнонаукових методів аналізу отриманих даних, спостереження за розвитком українського радіомовлення за кордоном, дедукції та узагальнення. Результати. Встановлено внесок у розбудову світового українськомовного радіомовлення В. Шарвана, у різні роки власника, очільника творчого журналістського колективу, успішного менеджера та ведучого на пізніх стадіях виходу «Української Щоденної Радіогодини Всиля Шарвана» – радіопрограми-довгожителя в радіопросторі Північної Америки з національним охопленням та поколіннями постійних слухачів. Окреслено тематичне спрямування радіопрограми в розрізі її рубрик політичної, духовної, розважальної, рекламної, музичної тематики; охарактеризовано менеджерські здібності досліджуваного радіопродуцента в розрізі добору й функціонування радіопрограми на різних стадіях її функціонування, гостьового маркетингу та активної громадянської позиції свідомого українця, втіленої у взаємодії з місцевими відділами СУМА, ПЛАСТУ. Осмислено внесок В. Шарвана в розбудову світового українськомовного радіопростору другої половини ХХ ст. та наголошено на ролі особистості в прцесі інституціоналізації українських радіогодин у медіапросторі інших країн. Новизна. Ґрунтовно осмислено тематичний діапазон, змістову поліфонію «Української Щоденної Радіогодини Василя Шарвана» та узагальнено внесок її зачинателя для становлення ком’юніті української еміграції в Північній Америці. Практичне значення результатів дослідження полягає у внесенні до журналістикознавчого науково-популярного, наукового дискурсу зодокументованих у сучасній пресі свідчень організації виходу в 1951–1994 рр. «Української Щоденної Радіогодини Василя Шарвана» в контексті становлення світового українськомовного радіомовлення Північної Америки в другій половині ХХ ст. The purpose of the article is to include in the constellation of world radio producers and activists of the Ukrainian media business in the world dimension named after V. Sharvan, in terms of the formation of Ukrainian radio hours in the radio space of North America in the second half of the twentieth century. Research methodology. The methodological complex of intelligence is based on the use of historical, bibliographic and descriptive method, monitoring of digitized archival sources of periodicals of the relevant period, clipping and quality content analysis using general scientific methods of data analysis, monitoring the development of Ukrainian broadcasting abroad and abroad. Results. As a result of the research, the contribution to the development of world Ukrainianlanguage radio broadcasting was established. coverage and generations of regular listeners. The thematic direction of the radio program in terms of its political, spiritual, entertainment, advertising, music topics is outlined, the managerial abilities of the researched radio producer are described in terms of selection and functioning of the radio program AMOUNT, LAYER. V. Sharvan’s contribution to the development of the world Ukrainian-language radio space of the second half of the XX century is comprehended. and the role of the individual in the process of institutionalization of Ukrainian radio hours in the media space of other countries is emphasized. Novelty. For the first time in the scientific discourse, the thematic range, the content polyphony of the «Ukrainian Daily Radio Hour of Vasyl Sharvan» was thoroughly comprehended and the contribution of its founder to the formation of the Ukrainian emigration community in North America was generalized. The practical significance of the results of the study lies in the introduction to the popular science journalism, scientific discourse documented in the modern press evidence of the organization, published in 1951–1994 «Ukrainian Daily Radio Hour of Vasyl Sharvan» in the context of the world Ukrainian-language broadcasting in the twentieth century.
- ДокументХроніки утвердження образу українства в північноамериканському мультикультурному медіапросторі (1930 р. – початок 1931 р.)(Держава і регіони, 2020) Гиріна Тетяна Сергіївна; Зикун Наталія Іванівна; HirinaTatyana Serhiivna; Zykun Natalia IvanivnaХроніки утвердження образу українства в північноамериканському мультикультурному медіапросторі (1930 р. – початок 1931 р.) Методологічна база проведеного дослідження ґрунтується на використанні методів моніторингу та аналізу документів; узагальненні результатів якісно-кількісного аналізу первинних і вторинних відомостей. Відбір для аналізу архівної періодики здійснено за хронологічним принципом 1930 р. – початок 1931 р. На першому етапі проведено якісний аналіз, який надалі поглиблено логічним дослідженням змісту радіопрограм, відслідковуванням трансформаційних процесів у радіомовленні, спричинених еволюцією уявлень про фінансування таких ініціатив, доступу до них місцевих жителів, жанрового оформлення тощо. Викладено основні передумови створення перших періодичних українських годин у мультикультурному радіопросторі США. Проаналізовано суспільну дискусію в галузі, стан розвитку технічного забезпечення прийому радіосигналу, умов доступу до нього та якості прослуховування. Охарактеризовано зміст таких ініціатив, їхній контент, хронометраж, музичне та жанрове оформлення. Наголошено на значенні єдності громади та виробленні спільної конструктивної позиції щодо вирішення важливих суспільних питань, зокрема в частині організаційно-фінансового забезпечення національних музичних радіогодин. Встановлено, що попри складнощі організаційного характеру громади українців змогли представити світові, а найважливіше усвідомити самі потребу в оформленні національних презентаційних медіамайданчиків, які вигідно позиціонували б їх серед інших народів. Уперше документально досліджено ретроспективу формування закордонного українськомовного медіапростору в контексті радіовиробничого процесу початку ХХ ст. Широкий потенціал використання результатів дослідження не обмежується науковим дискурсом, а є важливим документальним свідченням високої організації та розвитку української громади у світі та розгалуженості її медійної структури. The methodological basis of the conducted research is based on the use of methods of monitoring and analysis of documents; generalization by the method of qualitative and quantitative study of primary and secondary information. Selection for the analysis of archival periodicals was made on the chronological principle of 1930 – early 1931. At the first stage, a qualitative analysis was carried out, which further deepened the logical studies of the content of radio programs, tracking the transformation processes in radio broadcasting caused by the evolution of ideas about financing such initiatives, access to local ones, local genres. design, etc. The basic prerequisites for the creation of the first periodic Ukrainian clock in the multicultural radio space of the USA are outlined. The public discussion in the industry, the state of the development of the technical support of the radio signal reception, the conditions of its access and the quality of listening are analyzed. The content of such initiatives, their content, timing, musical and genre design are described. The importance of community unity and the development of a common constructive position on addressing important public issues were emphasized, in particular with regard to the organizational and financial provision of national music radio hours. It was found that despite the complexity of the organizational nature of the community of Ukrainians were able to present to the world, and most importantly to realize the need to design national presentation media sites that would position them favorably among other peoples. The retrospective of the formation of foreign Ukrainian media space in the context of the radio production process of the early twentieth century was first documented. The wide potential of using the results of the research is not limited to scientific discourse, but is an important documentary evidence of the high organization and development of the Ukrainian community in the world and the ramifications of its media structure.
- ДокументЦіннісно-змістовий вимір “Українського часу” національної громади в радіопросторі Канади(Вісник Національного університету «Львівська політехніка», 2023) Гиріна Тетяна Сергіївна; Hyrina Tetiana SerhiivnaРозглянуто історичні етапи становлення, осмислено сучасний стан та ціннісно змістовий супровід радіоініціатив української еміграції на прикладі радіопрограми “Український час” (Монреаль, Канада). Унікальні дані від першої особи отримано під час безпосереднього спілкування з продюсером медіаініціативи з понад тридцятирічним досвідом роботи, активним діячем української громади С. Куклевським. Простежено хронологію безперервного існування радіопрограми від її заснування у 1963 р. І. Опариком та В. Гладуном. Осмислено внесок у її розбудову двох поколінь творчого колективу талановитих авторів на чолі із теперішнім продюсером С. Куклевським. Введено до наукового медіадискурсу імена долучених до створення радіопрограми медіаактивістів: О. Онищенко, О. Шак (ведучі), Л. Гаврилів (інформаційний сектор), Н. Федосєєва (журналістка), священників української греко-католицької церкви о. І. Ощіпко та української православної церкви о. І. Куташа, продюсера С. Куклевського. Охарактеризовано орієнтацію її авторів до імплементації конвергентних інструментів сучасного радіомовлення, зокрема трансляції випусків на однойменному каналі на “Youtube” та інформаційний супровід на сторінці в соціальній мережі “Facebook”. Визначено високу роль та значення радіопрограми як інтегратора громади навколо національних цінностей та української справи та переконання у тому, що лише потужна об’єднана громада може мати успішне, якісне, тривале представлення в медіапросторі. А щоб зробити громаду такою, треба включатися в її життя, не обов’язково організовувати подієві атракції, але долучатися до них, слухати програми, говорити з дітьми українською, співати наших пісень. The article examines the historical stages of formation, elaborates the current state and valuecontent support of radio initiatives of Ukrainian emigration using the example of the radio program “Ukrainian Time” (Montreal, Canada). Unique data from the first person was obtained during direct communication with the producer of the media initiative with more than thirty years of work experience, an active figure in the Ukrainian community S. Kuklevsky. The chronology of the continuous existence of the radio program from its foundation in 1963 by I. Oparyk and V. Gladun is traced; a meaningful contribution to its development by two generations of a creative team of talented authors headed by the current producer S. Kuklevsky. The names of the media activists involved in the creation of the radio program were included in the scientific media discourse: O. Onyshchenko, O. Shak (hosts), L. Gavrylov (information sector), N. Fedoseeva (journalist), priests of the Ukrainian Greek Catholic Church, Fr. I. Oschipko and the Ukrainian Orthodox Church Fr. I. Kutash, producer S. Kuklevsky. The orientation of its authors to the implementation of convergent tools of modern radio broadcasting is characterized, in particular, the broadcast of issues on the channel of the same name on “Youtube” and information support and a page on the social network “Facebook”. The high role and importance of the radio program as an integrator of the community around national values and the Ukrainian cause and the belief that only a powerful united community can have a successful, high-quality, long-term representation in the media space are determined. And in order to make the community like this, you need to be included in its life, it is not necessary to organize event attractions, but to join them, listen to programs, speak Ukrainian with children, sing our songs.