Перегляд за Автор "Дєніжна Світлана Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання ігрових медіатехнологій в освітньому процесі вищої школи(Інноваційна педагогіка, 2020) Сова Маргарита Олександрівна; Дєніжна Світлана Олександрівна; Sova Marharyta Oleksandrivna; Dienizhna Svitlana OleksandrivnaУ статті обґрунтовується актуальність дослідження проблеми практичної реалізації ігрової парадигми та гейміфікації освітнього процесу вищої школи як інструментів задоволення соціальних запитів, потреб та інтересів здобувачів, активізації їх пізнавальної діяльності. Зазначається, що використання ігрових медіатехнологій в освітній практиці зумовлено необхідністю активізації внутрішніх ресурсів здобувачів, розвитку їх креативності та творчої самореалізації. Наголошується, що інструменти гейміфікації використовуються як ефективні способи здобуття інформації, встановлення інтерактивної взаємодії суб’єктів освітнього процесу. Ігровий формат медіатехнологій постає трендом сучасної онлайносвіти. Мета статті полягає у розкритті особливостей використання ігрових медіатехнологій в освітньому процесі вищої школи. Характеризуються медіатехнології віртуальної та доповненої реальності, інтерактивний лонгрід, просторове картинування, медіатестування. Узагальнюється досвід використання креативного потенціалу ігрових медіатехнологій - «Віртуальна вистава», «Голограма», «Кіберформанс», «Інста-серіал», «Інста-марафон». Розкривається роль ігрових медіатехнологій у здійсненні психологічного впливу цифрового мистецтва на прояви творчої уяви та фантазії, розвиток образного мислення та творчого самовираження. Підкреслюється, що поєднання творчого виконання та технологічних рішень цифрового мистецтва (створення відеопроєкції, голограми, комп’ютерної графіки, звукової палітри, інсталяцій, перформансу, монтажу, спецефектів) сприяє формуванню оригінальних цифрових уявлень, умінню моделювати тривимірний арт-простір. Розглядаються принципи роботи програми «TouchDesigner», що має необмежені можливості для творчої самореалізації особистості. The article substantiates the relevance of the study of the problem of practical implementation of the game paradigm and gamification of the educational process of higher education as tools for meeting social demands, needs and interests of applicants, activating their cognitive activity. It is noted that the use of gaming media technologies in educational practice is due to the need to activate the internal resources of applicants, the development of their creativity and creative self-realization. It is emphasized that the tools of gamification are used as effective ways to obtain information, to establish interactive interaction between the subjects of the educational process. The game format of media technologies is becoming a trend in modern online education. The purpose of the article is to reveal the features of the use of gaming media technologies in the educational process of higher education. Characterized by virtual and augmented reality media technologies, interactive long grid, spatial mapping, media testing. The experience of using the creative potential of gaming media technologies is summarized - "Virtual performance", "Hologram", "Cyberformance", "Instaseries", "Insta-marathon". The role of game media technologies in the realization of the psychological influence of digital art on the manifestations of creative imagination and fantasy, the development of figurative thinking and creative self-expression is revealed. It is emphasized that the combination of creative performance and technological solutions of digital art (creation of video projection, hologram, computer graphics, sound palette, installations, performance, editing, special effects) promotes the formation of original digital ideas, the ability to model three-dimensional art space. The principles of operation of the program "TouchDesigner", which has unlimited opportunities for creative self-realization of the individual, are considered. The conclusions note the practical significance of the use of gaming media technologies as an effective tool for creative development of the individual in the educational process of higher education. It is proved that the use of gaming media technologies contributes to the creation of virtual, augmented or mixed reality, the establishment of communicative interaction in a multi-channel format, understanding the value of samples of modern art and aesthetics of high art.
- ДокументДержавно-правова політика історичної пам’яті як інструмент консолідації народів у протидії неоімперіалізму(Філософські та методологічні проблеми права, 2022) Сова Маргарита Олександрівна; Дєніжна Світлана Олександрівна; Sova Marharyta Oleksandrivna; Dienizhna Svitlana OleksandrivnaУ статті обґрунтовано актуальність дослідження проблеми збереження та передання історичної пам’яті як духовної основи розвитку українського суспільства, єднання народу, його національної ідентифікації та мобілізації для протистояння негативним зовнішнім впливам. Мета статті – визначити напрями та способи реалізації державно-правової політики історичної пам’яті як інструмента консолідації українського народу та протидії неоімперіалізму в геополітичному просторі сучасного світу. Методологію роботи становлять такі методи дослідження: історичний аналіз, за допомогою якого відстежується роль історичної пам’яті на різних етапах розвитку суспільства; компаративний аналіз стратегічного напряму державної політики пам’яті; аксіологічний аналіз, застосування якого дає змогу обґрунтувати цінність історичної пам’яті в розвитку національної ідентифікації та консолідації українського народу. Теоретичною базою статті є: дослідження збереження та розвитку історичної пам’яті в Україні як суб’єкта сучасних міжнародних відносин, а також ролі цих процесів у глобалізації сучасного суспільства; роботи вітчизняних учених, у яких державно-правову політику історичної пам‟яті розглянуто як стратегічний чинник національної безпеки України та протидії негативним зовнішнім впливам; наукові праці, у яких висвітлено значущість історичної пам’яті в мобілізації духовних сил і волі українського народу в протистоянні політиці неоімперіалізму; публікації та матеріали вітчизняних дослідників щодо правових, політичних і культурних аспектів збереження та розвитку історичної пам‟яті. Наукова новизна публікації полягає в тому, що вперше розглянуто державно-правову політику історичної пам’яті як інструмент протидії неоімперіалізму; обґрунтовано роль державно-правової політики історичної пам’яті в розробленні та впровадженні транснаціональних проєктів, спрямованих на досягнення національної безпеки постсоціалістичнихкраїн; набули подальшого розвитку форми й методи реалізації державно-правової політики історичної пам’яті в контексті інтеграції України в європейський геополітичний простір. Результати дослідження надали можливість визначити пріоритетні напрями державно-правової політики історичної пам’яті в Україні, виявити роль історичної пам’яті як соціально-політичного інструменту консолідації народів європейських держав у протидії неоімперіалізму в геополітичному просторі світу. Практична значущість дослідження полягає в конкретизації способів реалізації державно-правової політики історичної пам’яті України як суб’єкта міжнародних відносин, опануванні досвіду розроблення транснаціональних проєктів, спрямованих на досягнення національної безпеки постсоціалістичних країн і протидії військовому вторгненню, терористичним операціям. Успішність функціонування історичної пам’яті в діяльності державних і недержавних установ, української громади мають забезпечити успішність результатів упровадження міжнародних проєктів у світових соціокультурних і політичних процесах, виконати цивілізаційну місію протистояння неоімперіалізму та формуванню імперської свідомості в сучасному суспільстві._ Висновки. Зазначено, що соціокультурний феномен історичної пам‟яті є духовною основою розвитку національної пам‟яті українського народу, його ідентифікації, консолідації та мобілізації на шляху інтеграції у співтовариство демократичних країн. Акцентовано, що збереження та розвиток історичної пам’яті в Україні є стратегічним напрямом державно-правової політики пам’яті, спрямованої на протистояння негативним впливам неоімперіалізму та формуванню імперської свідомості в сучасному суспільстві. Висвітлено особливості транснаціональних проєктів, створених на підставі державно-правової політики історичної пам’яті, упровадження яких має сприяти єднанню постсоціалістичних країн для досягнення національної безпеки. The article substantiates the relevance of the study of the preservation and transmission of historical memory as the spiritual basis for the development of Ukrainian society, the unity of the people, its national identification and mobilization to resist negative external influences. The purpose of the article is to determine the directions and ways of realization of the state and legal policy of historical memory as an instrument of consolidation of the Ukrainian people and counteraction of neo-imperialism in the geopolitical space of the modern world. The methodology of the work consists of the following research methods: historical analysis, which monitors the role of historical memory at different stages of development of society; comparative analysis of the strategic direction of the state memory policy; axiological analysis, the application of which allows to substantiate the value of historical memory in the development of national identification and consolidation of the Ukrainian people. The theoretical basis of the article are: research on the preservation and development of historical memory in Ukraine as a subject of modern international relations, as well as the role of these processes in the globalization of modern society; works of domestic scholars, in which the state and legal policy of historical memory is considered as a strategic factor of national security of Ukraine and counteraction to negative external influences; scientific works, which reveal the importance of historical memory in the mobilization of spiritual forces and the will of the Ukrainian people in opposition to the policy of neo-imperialism; publications and materials of domestic scholars on the legal, political and cultural aspects of preservation and development of historical memory. The scientific novelty is that for the first time the state-legal policy of historical memory was considered as an instrument of counteraction to neo-imperialism; the role of the state and legal policy of historical memory in the development and implementation of transnational projects aimed at achieving national security of post-socialist countries is substantiated; The forms and methods of realization of the state and legal policy of historical memory in the context of Ukraine‟s integration into the European geopolitical space have been further developed. The results of the study allowed to determine the priority areas of state and legal policy of historical memory in Ukraine, to identify the role of historica memory as a socio-political instrument of consolidation of European nations in combating neo-imperialism in the geopolitical space. The practical significance of the research results is to specify the ways of implementing the state and legal policy of historical memory of Ukraine as a subject of international relations, learning from the experience of developing transnational projects aimed at achieving national security of post-socialist countries and countering military invasion and terrorist operations. The success of the functioning of historical memory in the activities of state and nonstate institutions, the Ukrainian community should ensure the success of international projects in world socio-cultural and political processes, fulfill the civilizational mission of neo-imperialism and the formation of imperial consciousness in modern society. Conclusions. It is noted that the socio-cultural phenomenon of historical memory is the spiritual basis for the development of national memory of the Ukrainian people, its identification, consolidation and mobilization on the path of integration into the community of democratic countries. It is emphasized that the preservation and development of historical memory in Ukraine is a strategic direction of the state and legal policy of memory, aimed at counteracting the negative influences of neo-imperialism and the formation of imperial consciousness in modern society. The peculiarities of transnational projects based on the state and legal policy of historical memory, the implementation of which should contribute to the unification of post-socialist countries to achieve national security.
- ДокументЕкстремальна психологія(Ірпінь, 2023) Сова Маргарита Олександрівна; Дєніжна Світлана Олександрівна; Митрофанова Світлана Сергіївна; Sova Marharyta Oleksandrivna; Dienizhna Svitlana Oleksandrivna; Mytrofanova Svitlana SerhiivnaНавчальний посібник присвячений теоретичним і практичним проблемам екстремальної психології. У ньому систематизовано результати сучасних наукових досліджень і узагальнено практичний досвід, пов’язаний із психологічними особливостями проявів свідомості та поведінки людини в екстремальних ситуаціях. Відображено сучасні напрями психологічної підготовки фахівців екстремальних видів діяльності, розкрито норми психічної діяльності та особливості симптоматики психічних розладів і посттравматичих стресових порушень, висвітлено питання збереження психічної безпеки та професійного здоров’я фахівців, які працюють в екстремальних стуаціях. Пропонуються методичні поради з проведення профілактичних, консультативних, корекційних і реабілітаційцних заходів, організації діагностичних процедур і тренінгових занять з працівниками екстремальних видів діяльності. Навчальний посібник призначений для здобувачів вищої освіти під час підготовки до лекційних, семінарських і практичних занять з дисципліни «Екстремальна психологія». The study guide is devoted to theoretical and practical problems of extreme psychology. It systematizes the results of modern scientific research and summarizes practical experience related to psychological features of human consciousness and behavior in extreme situations. Modern directions of psychological training of specialists in extreme types of activities are reflected, norms of mental activity and features of symptoms of mental disorders and post-traumatic stress disorders are revealed, the issue of maintaining mental safety and professional health of specialists working in extreme situations is highlighted. We offer methodical advice on preventive, consultative, corrective and rehabilitation measures, organization of diagnostic procedures and training sessions with employees of extreme types of activities. The study guide is intended for students of higher education during preparation for lectures, seminars and practical classes in the discipline "Extreme Psychology".
- ДокументМедіатворчість викладача та технології її реалізації в освітньому процесі(Інноваційна педагогіка, 2020) Дєніжна Світлана Олександрівна; Сова Маргарита Олександрівна; Dienizhna Svitlana Oleksandrivna; Sova Marharyta OleksandrivnaУ статті обґрунтовано актуальність дослідження проблеми самореалізації викладача в процесі медіатворчості, що зумовлено тенденціями інформатизації, цифровізації та медіатизації в сучасному освітньому просторі. Здійснено аналітичний огляд наукових публікацій щодо значення медіатвор- чості як показника професійної компетентності викладача. Мета статті – розкрити інноваційний потенціал медіатворчості та технології її реалізації в освітній практиці. У змісті статті проаналізовано наукові підходи до розкриття сутності феномена медіатворчості. Висвітлено особливості медіатворчості в професійній діяльності викладача. Розкрито інноваційний потенціал медіатворчості для оптимізації навчального процесу. Виокремлено функції медіатвор- чості, спрямовані на удосконалення освіт- нього простору. Сформульовано принципи організації медіатворчого процесу в педагогічній практиці. Охарактеризовано критерії та показники сформованості здатності до медіатворчості. Розглянуто технології творчої реалізації професійної компетент- ності викладача в медійному просторі освіти: трансмедійний сторітелінг, фіджітел-технології, моделювання віртуальної реальності, комунікативна технологія соціальної відповідальності. Результати наукового пошуку дають змогу оптимізувати встановлення комунікативних взаємозв’язків університетської спільноти та соціального середовища в контексті сучасних досягнень інформаційного суспільства. У висновку узагальнюється, що використання новітніх медіатехнологій у практиці вищої школи має забезпечити вдосконалення професійної компетентності викладача, реалізувати його інноваційний потенціал, інтенсифікувати розвиток культурних ресурсів сучасного простору освіти. Окреслено перспективи подальших наукових пошуків із проблеми розвитку медіатворчості та використання медіатехнологій в освітньому середовищі. The article substantiates the relevance of the study of the problem of teacher self-realization in the process of media creativity, which is due to the trends of informatization, digitization and mediatization in the modern educational space. An analytical review of scientific publications on the importance of media creativity as an indicator of professional competence of the teacher. The purpose of the article is to reveal the innovative potential of media creativity and technology of its implementation in educational practice. The content of the article analyzes scientific approaches to revealing the essence of the phenomenon of media creativity. The peculiarities of media creativity in the professional activity of a teacher are highlighted. The innovative potential of media creativity for optimizing the educational process is revealed. The functions of media creativity aimed at improving the educational space are highlighted. The principles of organization of media creation process in pedagogical practice are formulated. The criteria and indicators of the formation of the ability to media creativity are described. Technologies of creative realization of professional competence of a teacher in the media space of education are considered: transmedia storytelling, fidget technology, modeling of virtual reality, communicative technology of social responsibility. The results of scientific research allow to optimize the establishment of communicative relationships between the university community and the social environment in the context of modern achievements of the information society. In conclusion, it is summarized that the use of the latest media technologies in the practice of higher education should improve the professional competence of the teacher, realize his innovative potential, intensify the development of cultural resources of the modern educational space. Prospects for further research on the development of media creativity and the use of media technologies in the educational environment are outlined.
- ДокументПедагогіка: практикум(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2021) Суліма Євген Миколайович; Дєніжна Світлана Олександрівна; Пєтухова Ірина Олексіївна; Sulima Yevhen Mykolaiovych; Denizhna Svitlana Oleksandrivna; Pietukhova Iryna OleksiivnaНавчальний посібник присвячений практичній підготовці здобувачів вищої освіти, формуванню у них професійної компетентності у процесі вивчення навчальної дисципліни “Педагогіка” у контексті реалізації вимог нових державних освітніх стандартів. Містить практичні матеріали для семінарських занять, організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти, структурнологічні схеми, тести для перевірки знань з дисципліни, тематику творчих робіт, джерела педагогічних праць і нормативних документів, термінологічний словник, список рекомендованих джерел. Призначений для здобувачів вищої освіти під час підготовки до семінарських і практичних занять з дисципліни “Педагогіка”. The study guide is dedicated to the practical training of higher education seekers, the formation of their professional competence in the process of studying the educational discipline "Pedagogy" in the context of implementing the requirements of new state educational standards. Contains practical materials for seminar classes, organization of independent work for students of higher education, structural schemes, tests for testing knowledge of the discipline, topics of creative works, sources of pedagogical works and normative documents, terminological dictionary, list of recommended sources. Intended for students of higher education during preparation for seminar and practical classes in the discipline "Pedagogy".
- ДокументПедагогіка: хрестоматія для здобувачів вищої освіти(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2021) Суліма Євген Миколайович; Дєніжна Світлана Олександрівна; Пєтухова Ірина Олексіївна; Sulima Yevhen Mykolaiovych; Denizhna Svitlana Oleksandrivna; Pietukhova Iryna OleksiivnaХрестоматія має на меті розширити та поглибити знання здобувачів вищої освіти з дисципліни «Педагогіка» завдяки освоєнню наукових джерел з теорії та методики виховання і навчання, впровадженню сучасних технологій в освітній процес. У ній викладено матеріали історико-теоретичного та практичного спрямування, зміст яких включає вивчення дисципліни «Педагогіка» від давніх часів до сучасності. Наведені зразки наукових праць присвячені проблемам виховання та навчання, залученню молоді до цінностей педагогічної науки та освіти. The textbook aims to expand and deepen the knowledge of higher education students in the discipline "Pedagogy" thanks to the development of scientific sources on the theory and methodology of education and training, the introduction of modern technologies into the educational process. It contains historical-theoretical and practical materials, the content of which includes the study of the discipline "Pedagogy" from ancient times to the present. The given samples of scientific works are devoted to the problems of education and training, the involvement of young people in the values of pedagogical science and education.
- ДокументПсихоедукація виробничих конфліктів у трудовому колективі(Ірпінь, 2023) Дєніжна Світлана Олександрівна; Dyenizhna Svitlana OleksandrivnaТеоретично обґрунтовано та розроблено програму психоедукції виробничих конфліктів у трудовому колективі, емпірично перевірено її ефективність. За результатами дослідження сформульовані наступні висновки: Науково-аналітичний огляд зарубіжних і вітчизняних досліджень дозволив розкрити сутність поняття «виробничий конфлікт» як зіткнення протилежно спрямованих, несумісних інтересів, тенденцій та міжособистісних взаємостосунків співробітників трудового колективу. Структурний аналіз виробничого конфлікту виявив його архітектоніку, що складається з таких елементів: сторони (учасники, суб’єкти) конфлікту; діяльність організації (об'єкт конфлікту). Удосконалено методичне забезпечення з розв’язання виробничих конфліктів, зокрема методи їх діагностики, прогнозування, регулювання та вирішення. Theoretically justified and a program of psychoeducation of industrial conflicts in the workforce was developed, its effectiveness was empirically verified. Based on the results of the research, the following conclusions were formulated: Scientific-analytical review of foreign and domestic studies made it possible to reveal the essence of the concept of "industrial conflict" as a clash of oppositely directed, incompatible interests, trends and interpersonal relationships of employees of the labor team. The structural analysis of the industrial conflict revealed its architecture consisting of the following elements: parties (participants, subjects) of the conflict; activity of the organization (the object of the conflict). The methodical support for resolving industrial conflicts has been improved, in particular the methods of their diagnosis, forecasting, regulation and resolution.
- ДокументПсихологічна спрямованість мистецтва метамодернізму(Габітус, 2020) Дєніжна Світлана Олександрівна; Сова Маргарита Олександрівна; Dienizhna Svitlana Oleksandrivna; Sova Marharyta OleksandrivnaУ статті обґрунтовується актуальність дослідження проблеми психологічної спрямованості мистецтва модернізму, необхідність вирішення якої зумовлена потребою українського суспільства в подоланні духовної кризи, переосмисленні художніх цінностей та орієнтирів культурно-цивілізаційного розвитку. Мета статті - розкрити психологічну спрямованість мистецтва метамодернізму, визначити його ціннісні орієнтири та рівні розвитку, висвітлити механізми духовного збагачення особистості та суспільства. У змісті статті розкриваються характерні ознаки мистецтва метамодернізму та його відмінності від художньої творчості епохи модернізму та постмодернізму. Здійснюється диференціація психологічної спрямованості мистецтва метамодернізму за рівнями: психофізіологічним, конкретно-психологічним, соціально-психологічним, філософсько-психологічним. Результати дослідження свідчать про те, що глибинний психологізм мистецтва метамодернізму є його визначальною ознакою, яка характеризується спрямованістю на: художнє відображення трансцендентного та іманентного начал у внутрішньому світі особистості; розширення сфери свідомості й актуалізацію несвідомих процесів; розкриття «граничних» психологічних станів особистості, що виникають на межі раціонального та ірраціонального; заглиблення у сферу ірреальності, ілюзорності та міфічності; досягнення свободи творчого самовираження; спонукання до розуміння смислу життя. У висновках відзначається, що психологічна спрямованість метамодернізму передбачає: поринання у глибини емоційної сфери особистості на межі її граничних можливостей; злиття реальності й віртуальності в художніх уявленнях; створення проєктів майбутнього життя. Багаторівнева спрямованість мистецтва метамодернізму сприяє інтегрованому сприйняттю художнього образу світу крізь призму рефлексивних актів свідомості та підсвідомості, переосмисленню духовних цінностей мистецтва, спонукає особистість до перетворень соціокультурної дійсності. In the statistic, the relevance of the preliminaries of the problem of psychological directing of art to modernism, the need for revision, which is summed up by the need for Ukrainian suspension in the region of the spiritual crisis, is determined. reappraisal of artistic values and development of cultural and civilization development. Meta statistic is the psychological recognition of the directness of the mystery to metamodernism, due to the importance of its value and development, the visibility of the mechanisms of spiritual development of the specialness of that suspension. In the context of statistics, there are characteristic signs of a mystery of metamodernism and of the imagination of artistic creativity of the era of modernism and postmodernism. There is a differentiation of psychological directing of the mystery of metamodernism behind the equals: psychophysiological, specifically psychological, social and psychological, philosophical and psychological. The results of the preliminaries inform about those, that the Glybinny psychology of the mystery is metamodernism and its initial familiarity, which is characterized by directing to: the artistic representation of the transcendent and immanent began in the inner light; expansion of the scope of evidence and actualization of unrelated processes; the development of “borderline" psychological standards of a specialty, which are found on the boundary between the rational and the rational; drowning in the sphere of reality, illusion and myth; reaching the freedom of creative self-expression; sponukannya to the understanding of life. In visnovka, it is important that the psychological directing of the universal phenomenon to the metamodernism of transmission is: porous in the world of the social sphere of particularity at the boundary of the boundary possibilities; the representation of the psychological standards of the wicked people in the situations of widespread action, the development of the projects of life. See, how the bagator is to direct the mystery of the metamodernism of the perception of the integration of the artistic image through the prism of reflexive acts in the context of the imagination and perception, the reassessment of the mystical values.
- ДокументПсихологія особистості(Ірпінь : Ун-т держ. фіскал. служби України, 2021) Весельська Людмила Антонівна; Дєніжна Світлана Олександрівна; Клевець Любов Миколаївна; Заушнікова Марина Юріївна; Калениченко Руслан Арсенович; Пєтухова Ірина Олексіївна; Льовкіна Олена Геннадіївна; Мустафаєв Геннадій Юсифович; Овдієнко Ірина Михайлівна; Войтенко Олена Василівна; Романюк Людмила Василівна; Суліма Євген Миколайович; Veselska Lyudmila Antonivna; Denizhna Svitlana Oleksandrivna; Klevets Liubov Mykolaivna; Zaushnikova Maryna Yuriivna; Kalenychenko Ruslan Arsenovych; Pietukhova Iryna Oleksiivna; Lovkina Olena Hennadiivna; Mustafaev Gennadiy Yusifovich; Ovdienko Iryna Mikhailivna; Voytenko Olena Vasylivna; Romanyuk Lyudmila Vasylivna; Sulima Yevhen MykolaiovychНавчальний посібник містить теоретичний і фактологічний матеріал для проведення навчальних занять із навчальної дисципліни «Психологія особистості» відповідно до освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». У темах розкриваються загальні теоретичні аспекти, принципи та методи психології особистості, основні наукові поняття та їх закономірності. Особлива увага приділяється висвітленню актуальних проблем сучасної психології особистості, окресленню перспектив та обґрунтуванню оптимальних умов всебічного розвитку особистості в умовах трансформаційних змін у сучасному суспільстві. Буде корисним для широкого загалу читачів: здобувачів вищої освіти різних рівнів вищої освіти та спеціальностей, викладачів, усіх, кого цікавить проблематика особистості. The study guide contains theoretical and factual material for conducting training sessions in the educational discipline "Psychology of personality" in accordance with the educational and professional training program for students of higher education in specialty 053 "Psychology". The topics reveal general theoretical aspects, principles and methods of personality psychology, basic scientific concepts and their regularities. Special attention is paid to highlighting the current problems of modern personality psychology, outlining perspectives and substantiating the optimal conditions for the comprehensive development of the personality in the conditions of transformational changes in modern society. It will be useful for a wide range of readers: students of higher education at various levels of higher education and majors, teachers, and anyone interested in personality issues.
- ДокументПсихологія творчості(Ірпінь : Державний податковий університет, 2022) Пєтухова Ірина Олексіївна; Сова Маргарита Олександрівна; Дєніжна Світлана Олександрівна; Pietukhova Iryna Oleksiivna; Sova Marharyta Oleksandrivna; Denizhna Svitlana OleksandrivnaНавчальний посібник спрямований на підготовку до творчої діяльності здобувачів вищої освіти, формування у них професійної компетентності в процесі вивчення навчальної дисципліни «Психологія творчості» на основі державних освітніх стандартів. У посібнику здійснено ретроспективний аналіз історії виникнення та еволюції психології творчості, висвітлено її сучасний стан. Здійснено науково-аналітичний огляд праць зарубіжних і вітчизняних учених, у яких вирішуються проблеми психології творчості. У змісті посібника розкрито теоретико-методологічні основи психології творчості, розглядається її категоріально-понятійний апарат, висвітлюються класичні методики та інноваційні технології навчання творчості. На допомогу майбутнім психологам подано навчальні матеріали для лекційних, семінарських і практичних занять, організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти, тематика творчих робіт. Для закріплення набутих знань у психологічний практиці пропоновано методичний інструментарій з діагностики креативності й обдарованості особистості, розглядаються новітні технології з розвитку творчої діяльності, активізації внутрішнього потенціалу особистості та її самореалізації в процесі творчості. Навчальний матеріал унаочнено структурно-логічними схемами, таблицями й ілюстраціями. Наведено практичні, творчі та тестові завдання для самоконтролю здобувачів, а також термінологічний словник і список рекомендованих джерел. Посібник «Психологія творчості» призначений для здобувачів вищої освіти зі спеціальності 053 Психологія. Викладені матеріали можуть бути корисними для практичних психологів і викладачів, широкого загалу читачів, які цікавляться психологічними аспектами творчості. The study guide is aimed at preparing higher education students for creative activity, forming their professional competence in the process of studying educational disciplines "Psychology of creativity" based on state educational standards. The manual provides a retrospective analysis of the history of the emergence and evolution of the psychology of creativity, and highlights its current state. A scientific and analytical review of the works of foreign and domestic scientists, which solve the problems of the psychology of creativity, was carried out. The content of the manual reveals the theoretical and methodological foundations of the psychology of creativity, examines its categorical and conceptual apparatus, highlights classical methods and innovative technologies of teaching creativity. To help future psychologists, educational materials for lectures, seminars and practical classes, organization of independent work of students of higher education, topics of creative works are provided. In order to consolidate the acquired knowledge in psychological practice, a methodological toolkit for diagnosing creativity and giftedness of the individual is proposed, the latest technologies for the development of creative activity, activation of the internal potential of the individual and its self-realization in the creative process are considered. The educational material is illustrated with structural and logical diagrams, tables and illustrations. There are practical, creative and test tasks for self-control of applicants, and as well as a glossary and a list of recommended sources. The guide "Psychology of creativity" is intended for students of higher education in the specialty 053 Psychology. The presented materials can be useful for practical psychologists and teachers, the general public of readers who are interested in psychological aspects of creativity.
- ДокументІмерсивні технології модернізації освітнього процесу в контексті євроінтеграції(Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022) Сова Маргарита Олександрівна; Дєніжна Світлана Олександрівна; Sova Marharyta Oleksandrivna; Dienizhna Svitlana OleksandrivnaУ статті обґрунтовується актуальність дослідження проблеми використання імерсивних технологій, що зумовлено соціально-економічними та технологічними трансформаціями, необхідністю впровадження європейських цінностей в систему вітчизняної освіти та потребою модернізації освітнього процесу в контексті євроінтеграції. Мета статті полягає в розкритті особливостей імерсивних технологій та їх практичного використання як інструментів модернізації освітнього процесу в контексті євроінтеграції. У змісті статті здійснюється аналіз результатів опитування здобувачів щодо педагогічної цінності імерсивних технологій, уточнюється їх визначення, розглядаються характеристики, класифікація і дидактичний потенціал. Висвітлюються особливості застосування імерсивних технологій в освітньому процесі як засобів євроінтеграції. Характеризуються технології віртуальної та доповненої реальності: технологія просторового картинування, розглянута на прикладі віртуалізації історичної спадщини європейських країн; AR-додатки як програмне забезпечення зарубіжних і вітчизняних розробників для модернізації освітнього процесу в доповненій реальності; VR/AR хакатон – змагальна форма організації освітнього процесу для практичного закріплення набутих знань і умінь у віртуальній та доповненій реальності. Наголошується на діяльності віртуальних лабораторій як центрів створення віртуального освітнього простору. У висновках підкреслюються значущість імерсивних технологій як дієвого інструментарію модернізації освітнього процесу. Доводиться, що використання імерсивних технологій сприяє: зануренню (імерсії) у віртуальну та доповнену реальність; візуалізації в ній складних об’єктів пізнання, їх створенню у різних просторово-часових вимірах; академічній та професійній мобільності як умовам інтеграції в європейський освітній простір. The article substantiates the relevance of the study of the problem of the use of immersive technologies, which is caused by socio-economic and technological transformations, the need to introduce European values into the national education system, and the need to modernize the educational process in the context of European integration. The purpose of the article is to reveal the features of immersive technologies and their practical use as tools for the modernization of the educational process in the context of European integration. In the content of the article, the results of the survey of applicants regarding the pedagogical value of immersive technologies are analyzed, their definition is clarified, their characteristics, classification and didactic potential are unraveled. The peculiarities of using immersive technologies in the educational process as a means of European integration are highlighted. Technologies of virtual and augmented reality are characterized: the technology of spatial painting, considered on the example of virtualization of the historical heritage of European countries; AR applications as software of foreign and domestic developers to modernize the educational process in augmented reality; VR/AR hackathon is a competitive form of organizing the educational process for practical consolidation of acquired knowledge and skills in virtual and augmented reality. Emphasis is placed on the activity of virtual laboratories as centers for the creation of a virtual educational space. The conclusions emphasize the importance of immersive technologies as an effective tool for modernizing the educational process. It is proven that the use of immersive technologies contributes to: immersion (immersion) in virtual and augmented reality; visualization of complex objects of knowledge in it, their creation in different space-time dimensions; academic and professional mobility as conditions for integration into the European educational space.