Перегляд за Автор "Капітанець Світлана Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальні проблеми удосконалення системи протидії митним правопорушенням(Хмельницький, 2018) Нагорічна Ольга Степанівна; Царенко Володимир Іванович; Хома Валерій Олександрович; Молдован Ельвіра Степанівна; Капітанець Світлана Володимирівна; Яковенко Оксана Вікторівна; Nahorichna Olha Stepanivna; Tsarenko Volodymyr Ivanovych; Khoma Valerii Oleksandrovych; Moldovan Elvira Stepanivna; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Yakovenko Oksana ViktorivnaМонографія присвячена питанням функціонування системи протидії митним правопорушенням, конкретизує напрями удосконалення даної системи та містить практичні рекомендації щодо їх реалізації, розкриває наукові та практичні підходи до посилення ролі ДФС України у процесі протидії митним правопорушенням. Матеріали, включені до монографії, можуть бути корисними як для працівників підрозділів Державної фіскальної служби України, діяльність яких спрямована на запобігання та протидію митним правопорушенням, інших посадових осіб апарату Державної фіскальної служби України та її територіальних органів, так і для науковців, викладачів, аспірантів, студентів навчальних закладів. The monograph is devoted to issues of functioning of Customs Offenses Contraction System. It specializes ways of improvement of this System, and includes practical recommendations on its' implementation. The monograph opens scientific and practical approaches to strengthening the role of SFS of Ukraine in the process of contraction to Customs Offenses. Materials that are included into monograph could be useful both servants of departments of State Fiscal Service of Ukraine whose activity is directed to prevention and contraction to Customs Offenses and other officials of State Fiscal Service of Ukraine and its' local authorities. Moreover, the monograph could be used by scientists, tutors and students of universities.
- ДокументБорг та механізм гарантування його погашення в рамках Конвенції про процедуру спільного транзиту(Сталий розвиток економіки, 2023) Капітанець Світлана Володимирівна; Фрадинський Олександр Анатолійович; Шкуренко Наталія Григорівна; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Fradynskyi Oleksandr Anatoliiovych; Shkurenko Nataliia HryhorivnaУ статті розкрито сутність і природу боргу, що виникає під час здійснення операцій процедури спільного транзиту. Вивчено причини виникнення боргу та особливості ідентифікації боржника. Також досліджено механізм забезпечення сплати (гарантій) боргу. З’ясовано, що механізм гарантування сплати боргу, який може виникнути під час здійснення операцій спільного транзиту врегульований Конвенцією про процедуру спільного транзиту від 25 травня 1987 року. У його основу покладено принцип страхування, за яким ризики несплати митних платежів та погашення боргу бере на себе третя сторона – гарант. На даний час в Україні є 14 таких вітчизняних гарантів – 8 страхових компаній та 6 банківських установ. Основу їх діяльності із забезпечення операцій із процедури спільного транзиту складає надання індивідуальних та загальних ліцензій, які мають характерні особливості застосування, прописані у міжнародних та вітчизняних нормативно-правових актах. В науковому плані набули подальшого розвитку дослідження теоретичних аспектів вивчення поняття боргу в митній справі та вивчення процесів щодо його погашення в процесі здійснення процедури спільного транзиту. В контексті практичного підходу, отримані результати можуть бути використані в процесі напрацювання пропозицій щодо концептуальних напрямів спрощення митних процедур і сплати митних платежів в Україні. The essence and nature of the debt that arises during operations of the common transit procedure reveals in the paper. The causes of the debt, the terms of its repayment, and features of the debtor's identification studied. The analysis of the essence of the debt in the context of the common transit procedure indicated the importance of clearly distinguishing the concepts of «customs debt» and «debt» by introducing the concept of «customs debt» into the customs legislation. The variability of factors affecting the nature of the debt indicate the need for further study of the issue of place the occurrence of debt. The problem of collection deserves special attention, namely the provision of collection in each country in accordance with the requirements specified in Article 3 of the Convention, which are offered in other countries. The mechanism for ensuring the payment of debt (guarantees) was also investigated. It was found that the mechanism of guaranteeing the payment of debt, which may arise during the implementation of common transit operations, is regulated by the Convention on the procedure of common transit dated May 25, 1987. It is based on the principle of insurance, according to which the risks of non-payment of customs payments and debt repayment are assumed by a third party – the guarantor. Currently, there are 14 such domestic guarantors in Ukraine – 8 insurance companies and 6 banking institutions. The basis of their activity to ensure operations of the common transit procedure is the provision of individual and general licenses, which have characteristic features of application prescribed in international and domestic regulatory legal acts. Scientifically, the study of the theoretical aspects of the study of the concept of debt in customs affairs and the study of the processes of its repayment during the implementation of the common transit procedure have gained further development. In the context of a practical approach, the obtained results can be used in the process of developing proposals for conceptual directions for the simplification of customs procedures and the payment of customs payments in Ukraine.
- ДокументДетермінанти національного застосування нової комп'ютеризованої транзитної системи (NCTS)(Економіка та суспільство, 2022) Капітанець Світлана Володимирівна; Брендак Аліна Іванівна; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Brendak Alina IvanivnaУ статті розглянуто питання повномасштабного застосування національної електронної транзитної системи в Україні. Вказано на важливість приєднання нашої держави до Конвенції про процедуру спільного транзиту задля підвищення вітчизняного транзитного потенціалу та ефективної протидії спробам митного шахрайства під час переміщення товарів через митний кордон України. Досліджено хронологію національного застосування NCTS. Встановлено та описано детермінанти – процедурні особливості та результативні показники, котрі характеризують кожен етап застосування NCTS. Констатовано, що Держмитслужбою продовжено роботу та взаємодію з представниками ЄС щодо реалізації тих заходів, які наближають Україну до приєднання в подальшому до Конвенції. Зроблено припущення, що продовження адаптації національного законодавства, включаючи оновлення таблиці апроксимації законодавства та підготовку необхідних змін до нормативно-правових актів, стане однією з детермінант, котрі визначатимуть готовність України приєднатися до Конвенції. The issue on a full-scale applying of the national digital transit system in Ukraine is considered in the paper. There is emphasized on a signifcance of implementation of the Convention on Common Transit Procedure in our state to develop national transit potential and to counteract to customs fraud attempts effective during the movement of goods through the Customs Border of Ukraine. The chronology of the national applying of the NCTS is researched. Such determinants as procedural peculiarities and performance indicators that characterize each of NCTS applying stages, is determined and described. Quantitative indicators of the progress of Ukraine in the national application of the digital transit system for more than a year. There is demonstrated, that at the end of June 2022, more than 1000 companies have registered to be possible to applicate T1UA declarations. At the same time, each second enterprise issued at least one declaration successfully. The total number of provided T1UA declarations is more than 5,000 (more than 3,500 T1UA declarations or 70% of the total number are provided at the beginning of 2022). More than 3,200 T1UA declarations were issued by the customs of the State Customs Service (more than 2,600 T1UA declarations or 80% of this number were issued at the beginning of 2022). A number of requirements, processed by the Support Service of the State Customs Service, are more than 600 (approximately 350 requirements or 60% of the total number were issued at the beginning of 2022). Results of the work of previous and final evaluative missions of the General Directorate for Taxation and Customs Union of the European Commission (DG TAXUD) are researched. It is noted, that the Ukrainian part showed legislative and organizational provisions of common transit under the requirements of DG TAXUD. In particular, using of NCTS by a customs office of departure and customs office of destination, the work of the project implementation team, and interaction on issues of common transit on the different levels, are shown. There is identifed, the State Customs Service has been continued a work and interaction with representors of EU on implementation of measures to make Ukraine nearer to implementation of the Convention for further. We suggest that the continuous of adaptation of national legislation, including renewable charts of approximation of legislation and preparation appropriate changes to regulative acts, will become one of the determinants, which determine a readiness of Ukraine to join to the Convention.
- ДокументДосвід Китаю щодо організації та провадження безмитної торгівлі(Ірпінь, 2019) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ тезах досліджене питання провадження безмитної торгівлі у Китаї. Вказано, що сьогодні КНР – одна із найпотужніших економік світу, що сповідує стратегію глобалізації та характеризується інвестиційною привабливістю, динамічним розвитком промислового виробництва та інфраструктури, зміцненням ролі у геоекономічних процесах і регіонального лідерства. Також торгово-економічні відносини між КНР та Україною доволі міцні. Розглянуто: Митний Закон КНР, а саме до тієї її частини, у котрій йдеться про обов’язок здійснювати управління магазином безмитної торгівлі; китайську систему ліцензування операторів безмитної торгівлі; особливості діяльності магазинів безмитної торгівлі, а саме – процедури щодо їх відкриття та функціонування, розташування приміщень, перелік цільових споживачів, товарні групи. Зазначено, що на компетентні митні органи покладається відповідальність за систематичний нагляд за діяльністю магазинів безмитної торгівлі, за нагляд та адміністрування безмитної торгівлі, а також за нагляд за асортиментом та групами товарів, представлених такими магазинами. Встановлено, що досвід Китаю у сфері здійснення безмитної торгівлі характеризується такими нетиповими для інших країн рисами, як: 1) робота магазинів безмитної торгівлі не лише «на виїзд», що є найбільш поширеною світовою практикою, але й «на локації» (торгові безмитні центри у великих містах); 2) обов’язковість наявності при магазинів безмитної торгівлі контрольованого складу безмитних товарів і, відповідно, розроблені кваліфікаційні вимоги до організації їх роботи; 3) доволі непроста бюрократична процедура реєстрації магазинів безмитної торгівлі та початку його роботи, що характеризується залученням кількох адміністративних «гравців». The thesis explores the issue of duty-free trade implementation in China. It is stated that today China is one of the most powerful economies in the world today, which adheres to the strategy of globalization and is characterized by investment attractiveness, dynamic development of industrial production and infrastructure, strengthening of role in geo-economic processes and regional leadership. Also, trade and economic relations between the PRC and Ukraine are quite strong. It is considered: The Customs Law of the People's Republic of China, in particular to that part, which states the duty to operate a duty-free shop; Chinese duty-free licensing system; features of duty-free shops, namely – procedures for their opening and operation, location of premises, the list of target consumers, product groups. It is stated that the competent customs authorities are responsible for the systematic supervision of duty-free shops, for the supervision and administration of duty-free trade, as well as for the supervision of the assortment and groups of goods represented by such shops. It is established that China's experience in the field of duty-free trade is characterized for other countries by such atypical features as: 1) the work of duty-free shops, not only “on departure”, which is the most common world practice, but also “on location” (duty-free shopping centres in big cities); 2) the obligation of the presence in the duty-free shops of a controlled warehouse of duty-free goods and, accordingly, developed qualification requirements for the organization of their work; 3) rather complicated bureaucratic procedure for registration of duty-free shops and the beginning of its work, characterized by the involvement of several administrative “players”.
- ДокументЗапобігання та протидія митним правопорушенням: аналіз закордонного досвіду(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету, 2017) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaСтаття присвячена розгляду та аналізу закордонних механізмів запобігання і протидії митним правопорушенням. Доведено, що в контексті євроінтеграції України існує об’єктивна необхідність і практична значимість врахування кращого закордонного досвіду боротьби з митними правопорушеннями. Запропоновано низку першочергових кроків у вирішенні проблеми протидії порушенням митних правил в Україні. World tendency in the development of international trade determine the need to strengthen the country's economic security in ensuring free trade and the legality of foreign trade activities. The basis of providing foreign trade and customs components of economic security of any state is the creation of an effective system of prevention and counteraction to customs offenses. This will allow obtaining additional funds for filling the state budget, bringing the domestic producer to the international level, protecting its competitiveness, reducing the level of corruption in various spheres of entrepreneurship and in the system of bodies of the State fiscal service of Ukraine. The problem of prevention and counteraction custom offenses is complex, multi-step and relevant regardless of the level of economic development of the country. Each state in its own way builds a way to solve this problem. Particular attention is paid to preventive countermeasures, as this allows the system to work ahead, avoiding the negative impact of the commission of the offense. The experience of developed countries shows the crucial importance of a deep and detailed analysis of statistics of customs offenses. Also, a key element in prevention violations of customs legislation is the element of customs control, such as “risk management”. A huge role is played by the automation of customs procedures, the use of high-tech automated information systems, interagency cooperation, the exchange of operational data, etc. In our opinion, the use of the best foreign experience in combating customs offenses in Ukraine can be very useful. Similarly, we consider that it is necessary to use an integrated approach to the development of measures that would improve the effectiveness of the fight against customs offenses in order to improve the system for prevention and counteraction the illegal movement of goods and vehicles across the customs border. The first steps in solving this problem may be: activating the process of automation of customs procedures and minimizing the impact of “human factor”; using information from new sources; integration of customs databases with databases of other controlling bodies; conducting analysis and risk assessment until the arrival of goods at the checkpoint on the basis of preliminary information; the implementation of world practices in the direction of customs valuation that are presented in particular in the Customs Valuation Compendium and the Customs Valuation Encyclopedia.
- ДокументЗаходи організаційного забезпечення щодо удосконалення механізму запобігання та протидії незаконному переміщенню через митний кордон України тютюнових виробів(Хмельницький, 2019) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaМонографія присвячена питанням запобігання та протидії незаконному обігу тютюнових виробів, конкретизує напрями удосконалення досліджуваної площини та містить практичні рекомендації щодо їх реалізації, розкриває науково-теоретичні та практичні підходи до запобігання та протидії незаконному обігу тютюнових виробів в Україні. Матеріали, включені до монографії, можуть бути корисними як для працівників підрозділів Державної фіскальної служби України, діяльність яких спрямована на запобігання та протидію митним правопорушенням, зокрема тим, предметом котрих є тютюнові вироби, інших посадових осіб апарату Державної фіскальної служби України та її територіальних органів, так і для науковців, викладачів, аспірантів, студентів навчальних закладів. The monograph devoted of issues of preventing and combating of the illegal turnover of tobacco wares, makes concrete of directions of perfection of the investigated of plane and contains practical recommendations for their implementation, reveals the scientific-theoretical and practical approaches to preventing and combating of the illegal turnover of tobacco wares in Ukraine. The materials included in the monograph can be useful for employees of the divisions of the State fiscal service of Ukraine, aimed at preventing and counteracting customs offences, in particular those which are the subject tobacco products, other officials of the staff of the State fiscal service of Ukraine and its territorial bodies, as well as for researchers, teachers, students of educational institutions.
- ДокументКонцептуальні основи розвитку інформаційно-знаннєвого суспільства(Східна Європа: економіка, бізнес та управління, 2018) Капітанець Світлана Володимирівна; Мостіпака Олена Василівна; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Mostipaka Olena VasylivnaУ статті проаналізовано визначення інформації, знань, економіки знань, інформаційного суверенітету. Доведено, що інформаційні мережі є середовищем для створення електронних грошей та криптовалют. Визначено, що гроші в інформаційно-знаннєвому суспільстві необхідно розглядати як технологічний винахід, що представляє собою знакову інформаційну систему. Обґрунтовано, що в інформаційно-знаннєвому суспільстві гроші як цифрова інформація, повинні пов’язувати в системне ціле інтелектуальні та матеріальні елементи системи. Побудовано просторову модель управління розвитком національної економіки в інформаційно-знаннєвому суспільстві In the article analyzed the definition of information, knowledge, economics of knowledge, information sovereignty. Proved, that information networks are a medium for creating electronic money and cryptocurrencies. Determined – money in the informational and knowledge society should be considered as a technological invention, that representing information system. Substantiated that in the informational and knowledge society money are digital information and should link the system's intellectual and material elements to the system. A spatial model for managing the development of the national economy in the informational and knowledge society was constructed
- ДокументЛідерський потенціал керівника управлінської команди ДФС(Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools, 2019) Нагорічна Ольга Степанівна; Капітанець Світлана Володимирівна; Nagorichna Olga Stepanivna; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ статті висвітлюється проблема вдосконалення адміністративної складової фіскальної служби в контексті її реформування. Вказується на важливість і необхідність формування команди чиновників, здатних забезпечити продуктивність, доцільність та ефективність впровадження якісних рішень для вирішення податкових та митних проблем. Визначено, що ефективність управлінської команди визначається здатністю керівника здійснювати свої повноваження, тобто здатність використовувати потенціал існуючого лідера, а також бажання і здатність до його розвитку. Продемонстровано способи організації та етапи розвитку управлінської команди. Визначено ключові лідерські якості та особливості керівника управлінської команди; обґрунтовано важливість розвитку лідерського потенціалу керівника фіскальної служби в контексті інституційних змін. Автори дослідження виявили, що діяльність, яку здійснює управлінська команда під керівництвом харизматичного лідера, може дати необхідний ефект і забезпечити подальший перехід фіскальної служби на новий рівень організаційного розвитку в статусі окремих податкового та митного органів. The problem of improving the administrative component of the fiscal service in the context of its reform is raised in the article. It is pointed out the importance and necessity of forming a team of officials capable of ensuring the productivity, feasibility and effectiveness of implementing quality solutions for solving tax and customs problems. It has been determined that the effectiveness of a management team is determined by the ability of the manager to exercise his or her authority, that is, the ability to use the existing leader's potential, as well as the desire and ability to develop it. The types of organizations and stages of management team development are shown. The key leadership qualities and features of the manager of the management team are determined; the importance of developing the leadership potential of the head of the fiscal service in the context of institutional changes has been proved. The authors of the study found that the work performed by a management team professionally managed by a charismatic leader could give the necessary effect and ensure the subsequent transition of the fiscal service to a new level of organizational development in the status of separate full tax and fiscal services.
- ДокументМоніторинг та контроль прийняття управлінських рішень в органах влади(International Journal of Management, 2020) Зоска Яна Володимирівна; Мартишин Денис Сергійович; Заяц Наталія В`ячеславівна; Арабаджиєв Дмитро Юрійович; Капітанець Світлана Володимирівна; Zoska Yana Volodymyrivna; Martyshyn Denys Serhiyovych; Zaiats Nataliya V`yacheslavivna; Arabadzhyiev Dmytro Yuriyovych; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ статті розглядається актуальна проблема підвищення ефективності прийняття управлінських рішень органів влади за рахунок застосування раціональних інструментів моніторингу і контролю. Від цих рішень залежить добробут суспільства і рівень розвитку країни, а контроль є дієвим засобом впливу на систему державного управління. Метою дослідження є систематизація та узгодження методичних положень моніторингу і контролю діяльності органів державного управління, що реалізуються через процес прийняття управлінських рішень. В роботі використано діалектичні та логічні методи, методи аналізу та синтезу, порівняння та класифікації, а також матричний метод. В результаті проведеного дослідження було систематизовано методичні положення моніторингу та контролю органів влади, зокрема здійснено класифікацію видів і методів контролю, узагальнено цілі й напрями моніторингу. Удосконалено підхід до структуризації контролю рішень органів влади за рахунок виділення предмету контролю (контроль за цілями та критеріями, порівняння з еталоном, контроль відсутності порушень і дотримання процедури). Систематизовано інструменти контролю й узгоджено їх з етапами розробки та прийняття управлінських рішень, що дозволить підвищити ефективність контролю органів влади в процесі здійснення функцій державного та муніципального управління. The present academic paper considers the current problem of improving the efficiency of managerial decision-making in government authorities through the use of rational tools for monitoring and control. The welfare of society and the level the country’s development depend on these decisions, and control is an effective means of influencing the system of public administration. The purpose of the study is to systematize and harmonize the methodological provisions of monitoring and control of public administration, which are implemented through the process of managerial decision-making. Dialectical and logical methods, methods of analysis and synthesis, comparison and classification, as well as the matrix method have been used in the academic paper. As a result of the research conducted, the methodical provisions of monitoring and control of government authorities have been systematized, in particular, the classification of types and methods of control has been carried out, the purposes and directions of monitoring have been generalized. The approach to structuring the control of decisions of government authorities has been improved by highlighting the subject of control (control by goals and criteria, comparison with the standard, control of the absence of violations and compliance with the procedure).The control tools have been systematized and coordinated with the stages of development and managerial decision-making, which will improve the efficiency of government control in the process of implementing the functions of state and municipal governance.
- ДокументМіжвідомча взаємодія щодо стягнення за вимогами при процедурі спільного транзиту(Customs Scientific Journal, 2023) Капітанець Світлана Володимирівна; Курилов Віктор Анатолійович; Kapitanets SvitlanaVolodymyrivna; Kurylov Viktor AnatoliiovychМетою статті є вивчення особливостей здійснення міжвідомчої взаємодії щодо стягнення за вимогами (боргу) при процедурі спільного транзиту. Дослідження проведене із застосуванням методів синтезу та аналізу, дедукції та індукції, порівняння (для перегляду існуючого понятійного апарату, встановлення передумов та підходів щодо стягнення за вимогами у контексті процедури спільного транзиту), компаративний аналізу (для виявлення проблемних аспектів реалізації окремих положень митного та податкового законодавства), узагальнення (для формування висновків дослідження). Під час дослідження отримано наступні результати. Виокремлено основні аспекти формування механізму стягнення боргу при процедурі спільного транзиту відповідно до міжнародних норм. Зауважено на доцільності розгляду моделі механізму стягнення за вимогами у рамках доповнення IV Конвенції, яка базуватиметься на взаємодії митних та податкових органів У зв’язку з цим, вбачається доречним затвердження положення про взаємодію цих органів під час процедури стягнення боргу відповідно до міжнародних норм. Також розглянуто необхідність ухвалення нормативно-правовим актом, який затвердить згадане положення, рішення щодо структурних підрозділів митного та податкового відомств, які будуть відповідати за контакти з іншими державами-членами стосовно взаємної допомоги для інших категорій податків і зборів, а також визначення центрального органу виконавчої влади, котрому буде делеговано основну відповідальність за контакти з іншими державами-членами у сфері взаємної допомоги, яку регулює Директива 2010/24/ЄС. Зроблено припущення про потребу затвердження форми податкового повідомлення у міжнародних правовідносинах та передбачення норм, що дозволять вирішити організаційні та технічні питання взаємодії митних та податкових органів, а відтак, – внесення відповідних змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2015 №1204, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 року за № 124/28254. Вказано на доцільність закріплення за митними органами України повноваження надсилати боржникам податкові повідомлення в межах міжнародних правовідносин, а у разі несплати останніми грошового зобов’язання в міжнародних правовідносинах – інформувати Державну податкову службу України про необхідність примусового стягнення. Актуалізується питання внесення змін та доповнень до окремих норм Податкового кодексу України. Проведене дослідження дозволяє зробити висновок про необхідність врахування особливостей здійснення Державною митною службою України та Державною податковою службою України міжвідомчої взаємодії при формуванні моделі механізму стягнення за вимогами у рамках доповнення IV Конвенції про процедуру спільного транзиту. The purpose of the article is to study the peculiarities of interagency cooperation in the feld of claims (debt) collection in the course of the joint transit procedure. The study was carried out using the methods of synthesis and analysis, deduction and induction, comparison (to review the existing conceptual framework, to establish the prerequisites and approaches to debt collection in the context of the common transit procedure), comparative analysis (to identify problematic aspects of implementation of certain provisions of customs and tax legislation), and generalization (to formulate the conclusions of the study). The following results were obtained in the course of the study. There were identifed the main aspects of the formation of a debt collection mechanism in the joint transit procedure in accordance with international standards. The author notes that it is advisable to consider a model of the debt collection mechanism under Annex IV of the Convention, which will be based on the interaction of customs and tax authorities. In this regard, it seems appropriate to approve the provision on the interaction of these authorities during the debt collection procedure in accordance with international standards. The author also considers the need to adopt a regulatory act approving the said regulation, to decide on the structural units of the customs and tax authorities that will be responsible for contacts with other Member States in relation to mutual assistance for other categories of taxes and duties, as well as to determine the central executive authority to which the main responsibility for contacts with other Member States in the feld of mutual assistance regulated by Directive 2010/24/EU will be delegated. The author suggests that it is necessary to approve the form of tax notifcation in international legal relations and to provide for the provisions that will allow resolving organisational and technical issues of interaction between customs and tax authorities, and, consequently, to introduce appropriate amendments to the Procedure for sending tax assessment notices to taxpayers by controlling authorities, approved by Order of the Ministry of Finance dated 28.12.2015 № 1204, registered with the Ministry of Justice of Ukraine on 22 January 2016 under № 124/28254. The author points out that it is advisable to entrust the customs authorities of Ukraine with the authority to end tax notices to debtors within the framework of international legal relations, and in case of non-payment of monetary obligations in international legal relations, to inform the State Tax Service of Ukraine of the need for enforcement. The issue of amending certain provisions of the Tax Code of Ukraine is also being considered. The study allows to conclude that it is necessary to take into account the peculiarities of interagency cooperation between the State Customs Service of Ukraine and the State Tax Service of Ukraine when developing a model of the mechanism for recovery of claims under Annex IV of the Convention on a Common Transit Procedure.
- ДокументМіжнародний та зарубіжний досвід функціонування системи запобігання та протидії порушенням митних правил у сфері обігу тютюнових виробів(2019) Капітанець Світлана Володимирівна; Коротун Володимир Іванович; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Korotun Volodymyr IvanovychМонографія присвячена питанням запобігання та протидії незаконному обігу тютюнових виробів, конкретизує напрями удосконалення досліджуваної площини та містить практичні рекомендації щодо їх реалізації, розкриває науково-теоретичні та практичні підходи до запобігання та протидії незаконному обігу тютюнових виробів в Україні. Матеріали, включені до монографії, можуть бути корисними як для працівників підрозділів Державної фіскальної служби України, діяльність яких спрямована на запобігання та протидію митним правопорушенням, зокрема тим, предметом котрих є тютюнові вироби, інших посадових осіб апарату Державної фіскальної служби України та її територіальних органів, так і для науковців, викладачів, аспірантів, студентів навчальних закладів. The monograph devoted of issues of preventing and combating of the illegal turnover of tobacco wares, makes concrete of directions of perfection of the investigated of plane and contains practical recommendations for their implementation, reveals the scientific-theoretical and practical approaches to preventing and combating of the illegal turnover of tobacco wares in Ukraine. The materials included in the monograph can be useful for employees of the divisions of the State fiscal service of Ukraine, aimed at preventing and counteracting customs offences, in particular those which are the subject tobacco products, other officials of the staff of the State fiscal service of Ukraine and its territorial bodies, as well as for researchers, teachers, students of educational institutions.
- ДокументНезаконний обіг тютюнових виробів в ЄС: причини та наслідки(Сталий розвиток економіки, 2018) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ статті розглянуто та проаналізовано деякі аспекти незаконного обігу тютюнових виробів. Обґрунтовано важливість врахування результатів досліджень міжнародних організацій, моніторингу, проведення незалежних опитувань, обміну інформацією для встановлення масштабів проблеми, пов’язаної з таким обігом. Визначено основні причини та наслідки незаконного обігу тютюнової продукції. Обґрунтовано припущення про те, що встановлення причин та наслідків проблеми незаконного обігу тютюнових виробів є важливим чинником у вибудові ефективної системи запобігання і протидії незаконному обігу тютюнових виробів. In the article some aspects of illicit turnover in tobacco products have been considered and analyzed. The importance of taking into account the results of researches of international organizations, monitoring, conducting independent surveys, exchange of information for determining the scale of the problem associated with such delict was substantiated. The main reasons and consequences of the illicit turnover of tobacco products were determined. It was grounded that the establishment of the causes and consequences of the problem of illegal turnover of tobacco products is an important factor in the construction of an effective system for preventing and counteracting the illicit circulation of tobacco products.
- ДокументОкремі аспекти міжнародного досвіду здійснення безмитної торгівлі(Сталий розвиток економіки, 2019) Молдован Ельвіра Степанівна; Капітанець Світлана Володимирівна; Moldovan Elvira Stepanivna; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ статті досліджено сучасних міжнародних тенденцій функціонування БТ задля пошуку оптимальних шляхів удосконалення даної сфери суспільно-економічних відносин в Україні. Встановлено, що сучасні міжнародні тенденції розвитку безмитної торгівлі умовно можна представити у вигляді двох моделей – проєропейської та проазійської. Перша репрезентована нормативно-правовим забезпеченням та практикою реалізації безмитної торгівлі на теренах Європейського Союзу, друга – Євразійського Економічного Союзу. Принципова різниця між проєвропейською та проазійською тенденціями полягає у тому, що ЄС поступово відмовляється від безмитної торгівлі й позиціонує її як перехідний режим, а ЄАЕС навпаки, нарощує масштаби у цій сфері, дефініціюючи безмитну торгівлю на нормативно-правовому рівні як митну процедуру. Обґрунтовано, що Україна, продовжуючи свій державницький шлях, повинна враховувати особливості здійснення безмитної торгівлі у проаналізованих нами міжнародних формаціях, проте обирати свій власний, найбільш оптимальний для захисту національних інтересів, шлях подальшої розбудови сфери безмитної торгівлі. У статті здійснено аналіз міжнародного нормативно-правового забезпечення та практики у сфері безмитної торгівлі. За результатами цього аналізу сформульовано головну відмінність проєвропейської та проазійської моделей функціонування безмитної торгівлі. Запропоновано врахувати у вітчизняному досвіді здійснення безмитної торгівлі найбільш раціональні елементи обох моделей, проте формувати власну, українську, практику здійснення безмитної торгівлі із пріоритетом національних інтересів. In the article investigated of current international trends of Duty-free Trade functioning to finding of optimal ways of improving of this field of social and economic relationships in Ukraine. The authors found out that current international trends of development of Duty-free Trade could be represented by two models – European-oriented and Asian-oriented. The first one is represented by law and regulation providing and practice of implementing of Duty-free Trade in European Union, and the second one – in European and Asian Economic Union. Fundamental difference between these models includes such provision as: gradual refusal of EU from Duty-free Trade as from Transition Customs Regime whereas EAEU expands scale of Duty-free Trade as Customs Procedure. There is grounded that Ukraine has to take account special features of implementing of Duty-free Trade in both international formations that are analyzed by authors, therewith to embrace its' own way of development of Duty-free Trade, that would be the most appropriate to protect national interests. The analysis of international law and regulation provision and practice in the field of Duty-free Trade is carried out. As a result, the fundamental deference between European-oriented and Asian-oriented models of Duty-free Trade is formed. Moreover, there is suggested to take account into domestic experience the most rational elements of both models, and to form own Ukrainian practice of implementing of Duty-free Trade with priority of national interests.
- ДокументОцінка ефективності стратегічного управління компанією(Academy of Strategic Management Journal, 2019) Криштанович Мирослав Франкович; Капітанець Світлана Володимирівна; Філіна Світлана Володимирівна; Олексюк Наталія Степанівна; Продіус Оксана Іванівна; Kryshtanovych Myroslav Frankovich; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Filina Svitlana Volodymyrivna; Oleksiuk Nataliya Stepanivna; Prodius Oksana IvanivnaСучасне бізнес середовище стає все більш динамічним, а концепція стратегічного управління персоналом привертає увагу у корпоративному світі та в науковому співтоваристві. Це дослідження спрямоване на аналіз практики та оцінку ефективності управління персоналом у системі стратегічного управління персоналом компанії. Щоб досягти цього, було порівняно теоретичні припущення з емпіричними методами тестування. У цьому дослідженні використано методи оцінки, що дозволило визначити систему коефіцієнтів для оцінки ефективності управління персоналом компанії. Виявлені результати: розробка та реалізація стратегій управління персоналом вимагає узгодження інтересів керівництва та керівників компанії та підзвітності керівництва; для оцінки ефективності стратегічного управління персоналом компанії доцільно використовувати якісні та кількісні показники; оцінка персоналу компанії визначає ключову роль професійної компетентності для підвищення ефективності використання людських ресурсів. The modern business environment becomes increasingly dynamic, and the concept of strategic personnel management attracts attention in the corporate world and in scientific community. This study is aimed at analyzing the practice and assessing the effectiveness of personnel management in the company's strategic human resources management system. In order to achieve this, the authors compared theoretical thinking with empirical testing methods. In this study, expert used assessment methods, which made it possible to determine a system of coefficients for assessing the effectiveness of company’s personnel management. Revealed results: development and implementation of personnel management strategies requires the coordination of the interests of management and company’s leaders and management accountability, for the assessment of the effectiveness of strategic personnel management of the company, it is advisable to use qualitative and quantitative indicators; assessment of company’s personnel determines the key role of professional competence for improvement of the effectiveness of human resources use.
- ДокументОцінювання людського капіталу у системі стратегічного управління підприємством(Економіка. Фінанси. Право., 2022) Капітанець Світлана Володимирівна; Приходько Ольга Миколаївна; Власюк Тетяна Миколаївна; Заріцька Надія Миколаївна; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Prykhodko Olha Mykolaivna; Vlasiuk Ttetiana Mykolaivna; Zaritska Nadiia MykolaivnaУ статті доведено особливу роль стратегічного управління людським капіталом у реалізації місії підприємства. Розглянуто елементи структури людського капіталу: здібності, розгортання, розвиток, уміння. Проаналізовано існуючі традиційні методики оцінювання людського капіталу на підприємстві. Побудовано модель оцінювання людського капіталу підприємства з урахуванням елементів людського капіталу та віку. Визначено, що саме поєднання кількісної та якісної оцінки дозволяє нівелювати недоліки традиційного оцінювання людського капіталу. The special role of strategic management of human capital in the implementation of the mission of the enterprise is proven. Human capital is the driver of the company's development, the main alpha-stacker of business processes, which creates additional value at the micro-level of the economy. It is the strategic management of capital, first of all, human capital, that allows the enterprise to achieve the strategic mission of the enterprise's functioning. The purpose of the paper is critical evaluation of existing methods of evaluating human capital in the system of strategic management of the enterprise. The elements of the structure of human capital are considered: abilities, deployment, development, skills. Existing traditional methods of evaluating human capital at the enterprise are analyzed. A model for evaluating the human capital of the enterprise was built, taking into account the elements of human capital and age. It was determined that it is the combination of quantitative and qualitative assessment that makes it possible to eliminate the shortcomings of traditional assessments of human capital. Numerous studies and publications pay attention to the evolution of human capital, its evaluation in the strategic management system of the enterprise. From a conceptual standpoint, human capital does not have sufficient explanatory power, the assumption that the effectiveness of economic and social development largely depends on human capital is almost unanimously accepted in scientific circles. Hence, there are also corresponding concerns of the academic, business and public business community regarding the assessment of human capital and the impact on enterprise development. In this context, it is necessary to evaluate human capital at all levels of the life cycle of an individual.
- ДокументПідходи до формування державного управління в контексті реформи децентралізації в Україні(Cuestiones Políticas, 2020) Васильєва Наталія Вікторівна; Васильєва Олександра Іллівна; Приліпко Сергій Миколайович; Капітанець Світлана Володимирівна; Фатхутдінова Олена Василівна; Vasylieva Nataliia Viktorivna; Vasylieva Oleksandra Illivna; Prylipko Sergii Mykolaiovych; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Fatkhutdinova Olena VasylivnaУ статті проаналізовано праці вітчизняних і закордонних науковців та практиків. Головною метою статті є розкриття концептуального бачення застосування інноваційних підходів до підготовки державних службовців у децентралізованому середовищі. Акцент робиться на вирішенні нагальної проблеми державного управління, що виражається у професійній здатності тих, хто формує та реалізує державну політику для вирішення соціально значущих проблем у невизначених умовах під час впровадження реформи децентралізації в Україні. Основою для дослідження став аналіз методичної складової програми підготовки державних службовців. Запропоновано авторське бачення наповнення програми професійного навчання державних службовців, включаючи лідерів громад, що є синтезом методологічних прийомів, а також сучасних кадрових технологій, таких як: управління змінами, дизайн-мислення, гендерний підхід, управління людськими ресурсами, управління персоналом, управління часом та ін. Як висновок перевіряється зручність використання інноваційних підходів, котрі відповідають потребам кожного споживача державних послуг та можуть забезпечити ефективний та конкурентоспроможний розвиток територій. Крім того, у статті розкриваються концептуальні положення, що повинні лягти в основу нової моделі державної служби. Based on the analysis of the works of national and international scientists and professionals available in the bibliography, the article aimed to reveal a conceptual vision of the application of innovative approaches to the training of public servants in a decentralized environment. Emphasis is placed on solving the urgent problem of public administration that is expressed in the professional capacity of those who form and implement public policies to solve socially significant problems under indeterminate conditions during the implementation of the decentralization reform in Ukraine. Methodologically, the text document analysis technique was used. The authors propose a professional training program for public servants, including community leaders, which are a synthesis of methodological techniques, as well as modern personnel technologies, such as: change management, design thinking, gender approach, human resource management, HR management, time management, etc. By way of conclusion, the convenience of using innovative approaches that meet the needs of each consumer of public services and can ensure effective and competitive development of the territories is verified. Furthermore, the article reveals the conceptual provisions that should form the basis of a new model of public service.
- ДокументРизико-орієнтований підхід у проєктуванні розгортання нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS) в митному просторі України(Інфраструктура ринку, 2022) Капітанець Світлана Володимирівна; Фрадинський Олександр Анатолійович; Kapitanets Svitlana Volodymyrivna; Fradynskyi Oleksandr AnatoliiovychУ статті досліджено застосування ризико-орієнтованого підходу при формуванні Плану управління ризиками для проєкту з розгортання NCTS в Україні. Розглянуто структурні частини плану. Вивчено зміст ризиків та їх наслідки, вплив та ймовірність появи ризиків. Констатовано, що фахівцями Держмитслужби запропоновано конструктивні та дієві упереджувальні заходи для кожного з ризиків. Зроблено припущення про доцільність визначення більшої кількості можливих ризиків та відповідного напрацювання превентивних заходів щодо їх запобігання. Встановлено, що управління ризиками є ключовим елементом у структурі сучасних управлінських технологій органів виконавчої влади, у тому числі Державної митної служби України. Використання ризик-орієнтовного підходу при підготовці важливого державницького проекту з розгортання NCTS в Україні дозволило сформувати комплексний погляд на ризики, передбачивши не лише їх виявлення, але й оцінку впливу кожного з них, ранжування, заздалегідь підготовлені сценарії реагування. The deployment of the New Computerized Transit System (NCTS) in the customs field of Ukraine is considered in the paper. There is emphasized on a significance of implementation of the Convention on Common Transit Procedure in our state to develop national transit potential and to counteract to customs fraud attempts effective during the movement of goods through the Customs Border of Ukraine. The application risk-oriented approach to forming the Management Risk Plan for implementing NCTS in Ukraine is researched. Structural components of the Plan are considered: «Risk Area», «Stage of risk», «Description of risk», «Consequences of risk», «Risk effect», «Risk probability», «Risk controllability», «Risk management measures» and «Risk management measures taken». The content of risks and their consequences, effect, and probability of risk appearance are studied. It is established, officials of the State Customs Service suggested constructive and active preventive measures for each risk. It is noted, the war in Ukraine effected significantly on the implementation of NCTS. That is why, it was necessary to react and to make decisions immediately, working-out new scenarios of probable and, at the same time, hard forecasted development of events. It is supposed to identify appropriate more probable risks (for example, risks related to the increasing number of cyber attacks on sites of the State Authorities, and continuous war actions on the East and the South of Ukraine, etc.), and to develop appropriative preventive measures. It is determined, that risk management is a key component in the structure of modern managemental technologies of Executive Authority Bodies, including the State Service of Ukraine. The use of the risk-oriented approach in the preparation of the important state project on implementation of NCTS in Ukraine allowed to develop a comprehensive point of view on risks, and has provided both its identification and evaluation of its effect, and ranging, and scenarios of reaction, provided previously. These scenarios are measures defined clearly, that have been supporting gradually the best process of conscious choice and making grounded decisions in the way of a deep understanding of the nature of risks and their effect.
- ДокументРозвиток соціального капіталу в умовах інституційної трансформації(Одеса : ЦЕДР, 2020) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ тезах розглянуте питання важливості соціального капіталу у розвитку держави. Наголошено, що в Україні інституційне реформування ключових галузей економіки відбувається не лише в умовах світових глобалізаційних трансформацій та геополітичного протистояння з Російською Федерацією. Складності ситуації додають й світові кризові явища. За таких умов важливими є стійкість до негативних впливів, а також здатність до швидкого відновлення та прискорення розвитку соціально-економічних ресурсів, одним з яких є соціальний капітал. Розглянуто залежність між ефективністю розвитку економіки у нових умовах та реальним станом соціального капіталу. Зроблено припущення: якісне провадження інституційних змін на усіх рівнях (державному, регіональному, мікроекономічному, особистісному) позитивно позначатиметься на зменшенні негативного впливу кризових явищ на економіку та сприятиме формуванню нових можливостей збереження і накопичення соціального капіталу. Встановлено, що забезпечити ефективність розвитку соціального капіталу можна лише за умови наявності чіткого уявлення про сутність його складових, взаємозв’язки між ними, середовище їх формування та чинники впливу на них, тощо. Системним та комплексним відображенням цього є модель розвитку резистентного соціального капіталу. Розробка та впровадження такої моделі сприятиме підвищенню інституційної ефективності у сфері державного управління. Формування та розвиток соціального капіталу у нашій державі слід розглядати як один із основних факторів економічних і соціальних реформ, важливий напрям на шляху до цивілізованого демократичного європейського суспільства і високорозвиненої соціально-орієнтованої економіки. Тому держава зобов’язана здійснювати комплексну послідовну політику щодо формування та відтворення соціального капіталу. The question of the importance of social capital in the development of the state is considered in theses. It is emphasized that in Ukraine institutional reform of key sectors of the economy is happening not only in the context of world globalization transformations and geopolitical confrontation with the Russian Federation. World crisis phenomena also add to the complexity of the situation.In such circumstances, resilience to negative impacts, as well as the ability to quickly recover and accelerate the development of social and economic resources, one of which is social capital, are important. The relation between the efficiency of economic development in the new conditions and the real state of social capital is considered. The assumption is made that quality implementation of institutional changes at all levels (state, regional, microeconomic, personal) will have a positive impact on reducing the negative impact of crisis phenomena on the economy and will contribute to the formation of new opportunities for saving and accumulating social capital. It is established that to ensure the effectiveness of social capital development is possible only if there is a clear understanding of the essence of its components, the relationship between them, the environment of their formation and factors influencing them, etc. The model of development of resistant social capital is a systematic and comprehensive reflection of this. The development and implementation of such a model will enhance institutional efficiency in the area of public administration. Formation and development of social capital in our country should be considered as one of the main factors of economic and social reforms, an important direction on the way to a civilized democratic European society and a highly developed socially oriented economy. Therefore, the state is obliged to implement a comprehensive consistent policy on the formation and reproduction of social capital.
- ДокументСоціальний капітал та проблема його вимірювання у контексті соціально-економічного розвитку(Oxford Sciences Ltd. & European Scientific Platform, 2020) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaСоціальний капітал є наступним етапом еволюції людського капіталу, на якому комунікації у рамках усталених спільнот унаслідок накопичення певного рівня довіри та взаємної відповідальності набувають синергетичної здатності формувати новий ресурс. Однією з умов розвитку і підвищення якості соціального капіталу є високий індекс соціальної свободи та інвестиції у розвиток активних і свідомих людей, формування толерантного ставлення до нових векторів суспільного розвитку, наповнення новим змістом ролі людини у житті держави, головною ознакою якої є високий рівень соціальної відповідальності перед суспільством. Проте, незважаючи на значущість соціального капіталу, подальша розробка концепту виявилася у якийсь момент у глухому куті, стали проблеми, пов’язані з виміром соціального капіталу. Сьогодні існують лише два основних способи вимірювання соціального капіталу: по-перше, проведення перепису учасників в конкретному співтоваристві або асоціації і, по-друге, використання даних про рівень довіри і громадянської активності». Надзвичайно важливим та водночас відкритим наразі залишається питання методики вимірювання соціального капіталу. Адекватність вимірювання та оцінювання рівня сформованості соціального капіталу дозволить не лише визначати його якість у розрізі спроможності зміцнювати продуктивність людського капіталу, а й дасть можливість прогнозувати та моделювати його розвиток, враховуючи динаміку змін і особливості факторів зовнішнього та внутрішнього впливу. Social capital is the next stage in the evolution of human capital, in which communications within established communities, due to the accumulation of a certain level of trust and mutual responsibility, acquire a synergistic ability to form a new resource. One of the conditions for the development and improvement of social capital is a high index of social freedom and investment in the development of active and conscious people, the formation of a tolerant attitude to new vectors of social development, filling with new content the role of man in the life of the state, the main feature of which is a high level of social responsibility to society. Today, there are only two main ways of measurement of social capital: first, to conduct a census of participants in a particular community or association and, secondly, to use data on the level of trust and civic activity”. Therefore, the question of the methodology of measuring social capital remains extremely important and at the same time remains open. Adequacy of measuring and assessing the level of social capital will not only determine its quality in terms of ability to strengthen the productivity of human capital, but also allow to predict and model its development, taking into account the dynamics of change and features of external and internal factors.
- ДокументСоціальний капітал як важливий ресурс розвитку держави(Інфраструктура ринку, 2020) Капітанець Світлана Володимирівна; Kapitanets Svitlana VolodymyrivnaУ статті розглянуто питання соціального капіталу як чинника соціально-економічного розвитку держави в умовах інституційних змін. Вказано на важливість розвитку складових соціального капіталу, таких як: довіра, безпека, комунікації та інклюзія. Виокремлено три основні моделі соціального капіталу. Доведено, що розвиток людського капіталу пов’язаний з розвитком соціального і, при наявності суспільних відносин у співтоваристві, активно розвивається і служить розвитку спільноти. Проте, невизначеність та нестабільність у державі може призвести до порушення ціннісних орієнтацій та недовіри суспільства, недотримання соціальних норм, тобто до деструкції та нестійкості розвитку соціального капіталу. Також встановлено, що вибір України як держави, котра декларує прагнення подолати кризові тенденції свого розвитку та відповідати викликам зміни технологічних укладів цивілізаційного розвитку, неодмінно має спрямовуватись на підвищення ролі, розвитку та накопичення соціального капіталу як важливого державного ресурсу. The issues of value orientations of society, trust and respect for social norms, which are the main components of social capital, are becoming increasingly important in the face of rapid change, uncertainty and instability. The development of social capital ensures the sustainability of social and economic growth and the effectiveness of governance. The destruction of accumulated social capital, the absence of new directions for its growth and replenishment raises fears about the possible loss of such important resource for the development of the state. It is determined that social capital includes the totality of the subjects of social life, the network of their relationships, values and norms, which they adhere to, as well as the various activities performed by them on their own initiative within the established network of connections and in compliance with the established system of norms of social interaction. It is proved that the development of human capital is connected with the development of social and, in the presence of public relations in the community, actively develops and serves the development of the community. However, uncertainty and instability in the state can lead to a violation of value orientations and distrust of society, failure to observe social norms, that is, to destruction and instability of social capital development. In this article, the authors argue that social capital is the next stage in the evolution of human capital, where communication within established communities, through the accumulation of a certain level of trust and mutual responsibility, acquires a synergistic ability to form a new resource. One of the conditions for the development and improvement of the quality of human capital is a high index of social freedom and investment in the development of active and conscious people, the formation of a tolerant attitude to new vectors of social development, the filling of a new meaning of the role of man in the life of the state, the main feature of which is a high level of social responsibility to society.