Перегляд за Автор "Крупеня Світлана Василівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 43
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАнтидопінгові заходи(Суми : Сумський державний університет, 2021) Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Марченко Катерина Леонідівна; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Marchenko Kateryna LeonidivnaОстаннім часом антидопінгове законодавство зазнає деяких змін і стикається з нововведеннями через застосування заходів щодо боротьби з новою коронавірусною інфекцією, а також з удосконаленням самих положень антидопінгового законодавства. У світі неможливо переоцінити значення антидопінгових заходів, оскільки Україна активно бере участь у різних міжнародних спортивних заходах, у зв'язку з чим неймовірно важливо мати чіткі стандарти у сфері антидопінгового законодавства нашої країни. Recently, the anti-doping legislation has undergone some changes and is faced with innovations due to the application of measures to combat the new coronavirus infection, as well as the improvement of the provisions of the anti-doping legislation itself. In the world, it is impossible to overestimate the importance of anti-doping measures, as Ukraine actively participates in various international sports events, therefore it is incredibly important to have clear standards in the field of anti-doping legislation in our country.
- ДокументВплив методики оздоровчої рухової активності на фізичний стан осіб зрілого віку(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Крупеня Світлана Василівна; Krupenia Svitlana VasylivnaУ тезі аналізується результат впровадження методики оздоровчої рухової активності осіб 2 періоду зрілого віку в тренерську практику. В основі лежало використання комплексного впливу засобів функціонального тренінгу, стретчинга, аква-аеробіки та навантаження силової спрямованості. Авторська методика оздоровчої рухової активності осіб другого періоду зрілого віку може застосовуватися з метою помірного розвитку / підтримки на безпечному для здоров’я рівні функціонального стану організму, фізичної підготовленості, антропометричних параметрів контингенту зрілого віку. Дана методика має комплексний вплив на динаміку розглянутих показників. The theses analyzes the result of the introduction of the method of health motor activity of persons of the 2nd period of adulthood in coaching practice. It was based on the use of the complex influence of the means of functional training, stretching, aqua aerobics and strength training. The author’s method of health motor activity of persons of the second period of adulthood can be used for moderate development / maintenance at a safe level of functional state of the body, physical fitness, anthropometric parameters of the adult contingent. This technique has a complex effect on the dynamics of the indicators.
- ДокументВплив фітнес-тренувань на рухову підготовленість жінок 23-33 років(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2024) Хмельницька Ірина Валеріївна; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Khmelnitska Iryna Valeriivna; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaСучасні фітнес-програми вимагають спеціального індивідуального навантаження як оптимального оздоровчого профілактичного ефекту фізичної дії. Водночас взаємодія тренувальних ефектів від навантажень, що різняться за своїм характером, може носити негативний характер. У зв'язку з цим виникає проблема, коли людина хоче одночасно максимально розвинути кілька різних фізичних якостей. Мета дослідження: обґрунтувати ефективність впливу занять фітнесом на рухову підготовленість жінок 23-33 років. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У дослідженні приймали участь 40 жінок віком 23-33 роки, середній вік 28±1,3 роки. Розглянуті питання систематичних занять фітнесом, які сприяють не тільки підвищенню рівня м'язової тренованості та покращенню стану серцево-судинної системи, але й допомагають набути впевненості у власних силах, підвищити емоційний фон, а також набути хорошої фізичної форми. У процесі тренувальних занять поліпшуються силові здібності, гнучкість, витривалість; підвищується працездатність серцево-судинної та дихальної систем. Ефективним поєднанням тренувань вважаються два аеробні тренування та два статодинамічні тренування на тиждень. Тривалість аеробних тренувань має становити 30-45 хвилин, за умови проведення занять у різні дні. Комфортний та ефективний режим тренування, що проходить на порозі комфортності, це коли жінки відчувають навантаження, але при цьому дихають глибоко носом, і без задишки. Тренування фітнесом здатні покращити: здоров'я та психічний стан (звести до мінімуму ризик багатьох захворювань, підвищити рівень працездатності та активності); фізичні здібності (підвищити витривалість, силу, гнучкість) жінок 23-33 років. Modern fitness programs require a special individual load as an optimal health-promoting preventive effect of physical activity. At the same time, the interaction of training effects from loads that differ in their nature can be negative. In this connection, a problem arises when an individual wants to develop several different physical qualities as much as possible at the same time. The research objective: to substantiate the effectiveness of fitness exercises on the motor readiness of women aged 23-33. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, pedagogical testing, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. 40 women aged 23-33, average age 28±1.3 years, took part in the study. The discussed issues of systematic fitness exerciseses contribute not only to increasing the level of muscle training and improving the condition of the cardiovascular system, but also help to gain confidence in one's own strength, improve the emotional background, and also gain good physical shape. In the training process, strength abilities, flexibility, and endurance were improved; the performance of the cardiovascular and respiratory systems increased. An effective training combination was considered to be two aerobic trainings and two statodynamic trainings per week. The duration of aerobic training should be 30-45 minutes, provided that ones are held on different days. A comfortable and effective training regimen that takes place on the threshold of comfort is when women feel the load, but at the same time breathe deeply through the nose and without shortness of breath. Fitness training can improve: health and mental state (minimize the risk of many diseases, increase the level of work capacity and activity); physical abilities (increase endurance, strength, flexibility) of women aged 23-33.
- ДокументГімнастика(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2021) Малинський Ігор Йосипович; Крупеня Світлана Василівна; Сергієнко Юрій Петрович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Serhiienko Yurii Petrovych; Lavrentiev Oleksandr MykolaiovychНавчальний посібник розроблений для підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт». Розкриває теоретичні основи гімнастики від історичних витоків до організації і проведення навчальних занять, а також практичну складову щодо засобів гімнастичних вправ, форм термінологічних записів і методики та організації занять. Буде корисним для здобувачів вищої освіти, викладачам, тренерам та іншим фахівцям у галузі фізичної культури, спорту та здоров’я. The textbook is designed to train future specialists in the specialty 017 "Physical Culture and Sports". It reveals the theoretical foundations of gymnastics from historical origins to the organization and conduct of training sessions, as well as the practical component of gymnastic exercises, forms of terminology and methods and organization of classes. It will be useful for higher education students, teachers, coaches and other professionals in the field of physical education, sports and health.
- ДокументКомплексна програма реабілітації для підлітків, що займаються спортивними танцями(Ірпінь, 2022) Олійник Дмитро Іванович; Крупеня Світлана Василівна; Oliinyk Dmytro Ivanovych; Krupenia Svitlana VasylivnaВизначення раціональної спрямованості засобів фізичної реабілітації базувалися на особливостях функціональних і органічних змін в організмі підлітків, а також на основі клініко-фізіологічної дії запропонованих засобів на організм. Determination of the rational direction of physical rehabilitation means was based on the features of functional and organic changes in the body of teenagers, as well as on the basis of the clinical and physiological effect of the proposed means on the body.
- ДокументКритерії спортивного відбору в баскетболі(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Анікіна Вероніка В.; Крупеня Світлана Василівна; Anikina Veronika V.; Krupenia Svitlana VasylivnaУ публікації, на основі аналізу літературних джерел, зроблено висновок, що дослідження в цьому напрямку пов’язане переважно з вивченням морфологічних особливостей розвитку організму дітей та їх функціональність, їх психологічних якостей, темпів зростання показників тренованості, а також контролем за станом здоров’я дітей, які займаються у секціях з баскетболу. In the publication, based on the analysis of literary sources, it was concluded that research in this direction is mainly related to the study of the morphological features of the development of children's bodies and their functionality, their psychological qualities, the growth rates of training indicators, as well as the control of children's health , who are engaged in basketball sections
- ДокументМетодика підготовки тренера з обраного виду спорту(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Волонкович Анастасія Євгенівна; Крупеня Світлана Василівна; Volonkovich Anastasia Yevhenivna; Krupenia Svitlana VasylivnaПідготовка до змагань – головне питання в сучасному спорті, який потребує особливої уваги. Інтерес до цієї проблеми з кожним роком зростає. Проблема підведення спортсменів до змагань – одна з найбільш важливих в спортивному тренуванні. Preparation for competitions is the main issue in modern sports, which requires special attention. Interest in this problem is growing every year. The problem of bringing athletes to competitions is one of the most important in sports training.
- ДокументМетодичні основи фізкультурно-оздоровчих занять з жінками середнього віку засобами аеробіки та фітнесу(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2022) Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Гаєвий Вадим Юрійович; Гулай Віктор Степанович; Скуратівська Надія Юріївна; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Haievyi Vadym Yuriiovych; Hulai Viktor Stepanovych; Skurativska Nadiia YuriivnaУ даній статті розглядаються питання, щодо використання аеробіки в фізкультурно-оздоровчих заняттях з жінками середнього віку. Проаналізовано й узагальнено практичний досвід тренерів навчально-спортивного комплексу державного податкового університету за напрямом аеробіка та фітнес. Дослідження проводилось на протязі 4 місяців (червень-вересень 2022 року). Досліджені прийняло участь (n=30)жінок віком 35-45 років. З яких до контрольної групи увійшло (n=15) та експериментальної (n=15). Основними показниками для дослідження виступили наступні тести: антропометричні показники, показники рівня функціонального стану та контрольні вправи (згинання рук в упорі, стоячи на колінах, нахили тулуба в сторони з положення стоячи, піднімання тулуба з положення лежачи на спині, тримання ніг під кутом 45° в положенні лежачи на спині). Протягом дослідження за основними показниками в контрольній та експериментальних групах були присутні позитивні зрушення. Але запропонована нами методика щодо організації та проведення занять з оздоровчої аеробіки та фітнесу з жінками середнього віку надала більш конструктивні зміни у їх функціональних показників, розвитку фізичних якостей (силові показники) та самоорганізація щодо ведення та контролю суб'єктивних показників (самопочуття, сон, апетит, працездатність) і даних об'єктивного дослідження (вага, пульс, артеріальний тиск) A healthy lifestyle is one of the most important factors affecting a person's tone and is reflected in many indicators of a person's health, physical, mental, sexual and social state. Physical exercises, good rest, full sleep, proper nutrition, a system of preventive measures, a healthy lifestyle are the basic components of health as such. As you know, 50% of a person's health depends on their lifestyle, for example, women who lead a sedentary lifestyle with insufficient physical activity often have certain somatic problems. It is advisable to use elements of aerobics and fitness in classes on physical culture or therapeutic physical culture. After all, this has a significant impact on the organization of active recreation and psychological relief after heavy loads of any nature. This article examines issues related to the use of aerobics in physical education classes with middle-aged women. The practical experience of trainers of the educational and sports complex of the State Tax University in the field of aerobics and fitness was analyzed and summarized. The study was conducted over a period of 4 months (June-September 2022). The research participants were (n=30) women aged 35-45 years. Of which the control group included (n=15) and the experimental group (n=15). The main indicators for the study were the following tests: anthropometric indicators, indicators of the level of functional status and control exercises (bending the arms in a stop, standing on the knees, tilting the body to the sides from a standing position, raising the body from a position lying on the back, holding the legs at an angle of 45° in a supine position). During the study, there were positive changes in the main indicators in the control and experimental groups. But the method proposed by us for organizing and conducting health aerobics and fitness classes with middle-aged women provided more constructive changes in their functional indicators, the development of physical qualities (strength indicators) and self-organization in the management and control of subjective indicators (well-being, sleep, appetite, working capacity) and objective research data (weight, pulse, blood pressure).
- ДокументМодель професійної діяльності тренера з кіокушин карате(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Плахтій Яна Миколаївна; Крупеня Світлана Василівна; Plakhtii Yana Mykolaivna; Krupenia Svitlana VasylivnaОсобливості діяльності тренера пов’язані, передусім, з першочерговою метою, що стоїть перед ним, – досягнення його учнями високої спортивної майстерності внаслідок багаторічного тренування. Велику роль грає така якість, як всеосяжна увага. The peculiarities of the coach's activities are connected, first of all, with the primary goal before him - the achievement of high sports skills by his students as a result of many years of training. A quality such as comprehensive attention plays a big role.
- ДокументОздоровчий фітнес :курс лекцій(К. : Університет «Україна», 2020) Крупеня Світлана Василівна; Krupenia Svitlana VasylivnaКурс лекцій підготовлено з урахуванням вимог кредитно-модульної системи за програмою навчальної дисципліни «оздоровчий фітнес». Особливістю курсу лекцій є можливість самостійного оволодіння курсом за дистанційною або заочною форми підготовки фахівців та анотація з української та англійської мов. Кожна тема містить короткий виклад основних теоретичних положень, перелік питань, що є обов’язковими для вивчення і підсумкового контролю знань. Використано сучасні вітчизняні джерела, передовий досвід з організації фітнес послуг, діюче законодавство. Розраховано на студентів спеціальностей фізична терапія, ерготерапія та фізичне виховання вищих навчальних закладів. The course of lectures is prepared taking into account the requirements of the credit-module system according to the program of the discipline "health fitness". The peculiarity of the course of lectures is the possibility of independent mastering of the course by distance or correspondence form of training and annotation in Ukrainian and English. Each topic contains a summary of the main theoretical provisions, a list of issues that are mandatory for the study and final control of knowledge. Modern domestic sources, best practices in the organization of fitness services, current legislation are used. Designed for students majoring in physical therapy, occupational therapy and physical education in higher education.
- ДокументОрганізація навчально-тренувальної діяльності спортсменів-гирьовиків у змагальній вправі ривок(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, 2022) Лаврентьєв Олександр Миколайович; Крупеня Світлана Василівна; Головащенко Роман Володимирович; Сергієнко Юрій Петрович; Антоненко Сергій Анатолійович; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Golovashchenko Roman Volodymyrovych; Serhiienko Yurii Petrovych; Antonenko Serhii AnatoliiovychУ статті розкриваються проблеми підготовки спортсменів-гирьовиків. Щодо освоєння змагальної вправи ривок. Вправи з гирьового спорту поділяються змагальні, що виконуються за обумовленими вимогами правил змагань. Тренувальні вправи, що розподіляють на спеціально-підготовчі та загально-підготовчі. За технічними складовими рухові здібності гирьовика оцінюють за наступними характеристиками, а саме просторово-часові, динамічні та ритмічні. Які в свою чергу впливають на економічність енерговитрат. Так як вправа ривок виконується 10 хвилин (виключенням є Гвардійський ривок або вправи з гирьового марафону), що впливає на ефективність технічної складової вправи, що змінюють та доповнюють особисту техніку гирьовика. Експериментальне дослідження проводилось протягом переддипломної практики з 05 вересня по 11 листопада 2022 року на базі навчальної лабораторії «Фізичної реабілітації, ерготерапії та спорту» факультету соціально-гуманітарних технологій та менеджменту і навчально-спортивного комплексу Державного податкового університету. Досліджені прийняло участь 16 чоловік віком 15-17 років, з яких 4 дівчини та 12 хлопців. В роботі використовуються методи аналізу й узагальнення наукової літератури та порівняльний аналіз контрольної вправи ривок протягом одного мезациклу The article reveals the problems of training athletes-weightlifters. Regarding the mastering of the competitive jerk exercise. Exercises in kettlebell sports are divided into competitive exercises performed according to the specified requirements of the competition rules. Training exercises, which are divided into special preparatory and general preparatory. Since the jerk exercise is performed for 10 minutes (the exception is the Guard jerk or kettlebell marathon exercises). During the jerk exercise, the kettlebell changes several projections of body positions, moreover, these actions are constantly under the influence of weight (if during competitions it is 8 kg., 16 kg., 24 kg., or 32 kg.), and during training it is any - what weight according to the stage of training, sports qualification, article, etc. During the study, attention was paid to the four phases of jerk execution, namely: swing, lifting the weight to the squat, fixing and lowering the weight to the high position. All other phases, in our opinion, are auxiliary or complement the structure of the competitive exercise. According to the technical components, the movement abilities of the kettlebell are evaluated according to the following characteristics, namely spatio-temporal, dynamic and rhythmic, to the athlete's ability to maintain stability of orientation in space and voluntary muscle relaxation. The above-listed characteristics of the performed exercise can be attributed to the manifestation of the athlete's coordination abilities during the performance of a training or competitive exercise. With the correct setting of the technique in the performance of the exercise, it affects the effectiveness of the technical component of the exercise, which changes and complements the personal technique of the weightlifter and the economy of the athlete's energy expenditure. .In order to improve their own methodology in the training of weightlifting athletes, barbell and kettlebell exercises were included in the educational and training process. According to the form and structure, barbell exercises were divided into general/special preparatory exercises (65% + 35%), and kettlebell exercises (30% + 70%). The load of these exercises was calculated for each participant separately. Their personal indicators were taken into account: physical health, gender, physical development, which was reflected in the athlete's individual sports diary. The experimental study was conducted during the pre-diploma practice from September 5 to November 11, 2022 on the basis of the educational laboratory "Physical rehabilitation, occupational therapy and sports" of the Faculty of Social and Humanitarian Technologies and Management and the educational and sports complex of the State Tax University. 16 men aged 15-17 took part in the study, of which 4 were girls and 12 were boys.
- ДокументОсвіта у вищих навчальних закладах в умовах воєнного стану в Україні(Економіка і управління, 2023) Чаплигін Василь Петрович; Крупеня Світлана Василівна; Гаєвий Вадим Юрійович; Марченко Катерина Леонідівна; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Haievyi Vadym Yuriiovych; Marchenko Kateryna LeonidivnaСфера освіти, як і всі сфери життя суспільства, зазнала великих змін в умовах воєнного стану. Всупереч найскладнішому часу в Україні у вищих навчальних закладах освітній процес здійснюється у дистанційному або змішаному форматі, в залежності від того як дозволяє безпекова ситуація. Для української освітньої системи це випробовування стало ще й своєрідним стимулом, який відкрив вікно нових можливостей, ставши каталізатором давно назрілих модернізаційних змін в освіті. Пропонуються різні шляхи їх вирішення, одним із яких є інформатизація освіти. В свою чергу, інформатизація дозволяє ефективно розвивати різні сучасні педагогічні технології щодо застосуванням технологій дистанційного навчання. В статті розкрита сутність поняття «дистанційне навчання», охарактеризовано переваги дистанційних технологій, проаналізовано ефективність впровадження дистанційного навчання для здобувачів вищої освіти. Система вищої освіти спрямована на збільшення частки самостійної роботи здобувача вищої освіти (далі - ЗВО) над навчальним матеріалом: скорочуються аудиторні години на вивчення предметів; зростає об’єм навчального матеріалу, що виноситься на самостійне опрацювання тощо. Очевидно, що зростає потреба у використання ІКТ у процесі навчання. В свою чергу використання дистанційного навчання у вищій освіті розв’язує проблеми індивідуалізації, інтенсифікації та оптимізації навчання, є найбільш логічною та природною еволюцією традиційної моделі навчання під час війни або інших форс-мажорних обставин. The purpose of the article is to consider the theoretical and methodological foundations of distance learning in the field of physical culture and sports, namely: scientific approaches, didactic principles, means, methods and forms of organization of the distance learning process under martial law. Objectives of the study. To investigate the organizational features of education under martial law. To offer methodical approaches and modern technologies of the educational process. Research methods. To achieve the goal, the following general scientific methods of research were used: description, analysis and synthesis of the subject of research, specification, comparison. The sphere of education, like all spheres of social life, underwent great changes in the conditions of martial law. Despite the most difficult time in Ukraine, the educational process in higher educational institutions is carried out in a distance or mixed format, depending on what the security situation allows. For the Ukrainian educational system, this test became a kind of incentive that opened a window of new opportunities, becoming a catalyst for long-overdue modernization changes in education. Different ways of solving them are proposed, one of which is the informatization of education. In turn, informatization allows to effectively develop various modern pedagogical technologies in relation to the use of distance learning technologies. The article reveals the essence of the concept of “distance learning”, characterizes the advantages of distance technologies, analyzes the effectiveness of the implementation of distance learning for students of higher education. The system of higher education is aimed at increasing the share of independent work of the student of higher education (hereinafter - ZVO) on educational material: classroom hours for studying subjects are reduced; the amount of educational material that is submitted for independent processing, etc., is increasing. It is obvious that there is a growing need for the use of ICT in the educational process. In turn, the use of distance learning in higher education solves the problems of individualization, intensification and optimization of learning, is the most logical and natural evolution of the traditional model of learning during war or other force majeure circumstances.
- ДокументОснови методичної майстерності вчителя фізичної культури з гімнастики(Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021) Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Романчук Катерина Сергіївна; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Romanchuk Kateryna SerhiivnaМетодична майстерність – це вияв високого рівня педагогічної діяльності, що відображає особливу відшліфованість методів, прийомів психолого-педагогічної теорії та практики, завдяки чому забезпечується висока ефективність навчально-виховного процесу. Методична майстерність, це «умова і засіб реалізації особистості вчителя, його позиції, творчого потенціалу, комплекс властивостей особистості, що забезпечує рівень самоорганізації професійної діяльності на рефлексивній основі». Визначення педагогічної майстерності наголошує на особистісному факторі вчителя, його здатності здійснювати педагогічну діяльність. Methodical skill is a manifestation of a high level of pedagogical activity, which reflects the special refinement of methods, techniques of psychological and pedagogical theory and practice, which ensures high efficiency of the educational process. Methodical skill is a «condition and means of realization of the teacher’s personality, his position, creative potential, a set of personality traits that provides a level of self-organization of professional activity on a reflective basis.» The definition of pedagogical skill emphasizes the personal factor of the teacher, his ability to carry out pedagogical activities
- ДокументОснови побудови тренувального процесу борців у річному циклі підготовки(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Романчук Катерина Сергіївна; Крупеня Світлана Василівна; Romanchuk Kateryna Serhiivna; Krupenia Svitlana VasylivnaВ основу раціональної періодизації річної підготовки покладено таку побудову тренувального процесу, яка полягає в розвитку максимальної сили або аеробної продуктивності принципово відрізняється від періодизації тренувального процесу, завданням якого є планомірне становлення стану найвищої готовності до головних змагань – багатокомпонентного стану, що залежить від безлічі відносно стабільних і лабільних компонентів The rational periodization of annual training is based on such a construction of the training process, which consists in the development of maximum strength or aerobic productivity, which is fundamentally different from the periodization of the training process, the task of which is the systematic formation of the state of highest readiness for the main competitions - a multi-component state that depends on a set of relatively stable and labile components
- ДокументОсновні аспекти побудови уроку з гімнастики(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2021) Лаврентьєв Олександр Миколайович; Сергієнко Юрій Петрович; Головащенко Роман Володимирович; Крупеня Світлана Василівна; Пристінський Олександр Васильович; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Serhiienko Yurii Petrovych; Golovashchenko Roman Volodymyrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Prystinskyi Oleksandr VasylovychУ даній статті розглядаються питання організації, структури та впливу фізичних вправ на організм учнів в закладах освіти на прикладі занять з гімнастики. Проаналізовано й узагальнено практичний досвід вчителя з фізичної культури на організацію уроків з гімнастики. Так як урок з гімнастики включає в себе зміцнення здоров’я, закалювання, формування правильної постави, самоорганізацію учнів, взаємодопомогу та інше. Завдяки широким можливостям гімнастики в розв’язуванні різних педагогічних і оздоровчо-гігієничних завдань вона застосовується в усіх ланках загальної системи фізичного виховання та може мати лікувальний засіб від багатьох захворювань. Нею займаються в дошкільних дитячих закладах, школах, середніх і вищих навчальних закладах, ліцеях, армії і на флоті, у системі спортивних товариств тощо This article discusses the organization, structure and impact of exercise on the body of students in educational institutions on the example of gymnastics classes. The practical experience of a physical education teacher in organizing gymnastics lessons is analyzed and generalized. Because the gymnastics lesson includes health promotion, hardening, forming the right posture, self-organization of students, mutual aid and more. Due to the wide possibilities of gymnastics in solving various pedagogical and health-hygienic tasks, it is used in all parts of the general system of physical education and can have a cure for many diseases.It is practiced in preschool institutions, schools, secondary and higher educational institutions, lyceums, the army and the navy, in the system of sports clubs, etc.A physical education teacher must be well acquainted with the basic tools and methods ofdeveloping various motor skills, as well as ways to organize classes. In this case, he will be able to more accurately select the optimal combination of tools, forms and methods of improvement in relation to the specific conditions of the training session. The above criteria provide him withinformation about the level of development of motor skills and the ability to adjust them, make changes in the formation of loads, the intensity of training, taking into account gender and age.The main gymnastic means are exercises, namely: general development, military, applied, acrobatic, choreographic, on gymnastic shells, jumping, etc.It is a known fact that the structure of any lesson (gymnastics) is a single pedagogical process. The main parts of it are: preparatory, which solves the organization and readiness of students for classes in the main part.
- ДокументОсновні напрямки техніко-тактичної підготовки борців(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Данько Григорій Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Данько Тарас Григорович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Danko Taras Hryhorovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ даній статті розглядаються питання, які направлені на розвиток вільної боротьби, що реалізується через підвищення видовищності і може бути здійснено лише спільними зусиллями фахівців теорії та практики. При цьому вирішення приватних завдань удосконалення майстерності борця має проводитися насамперед з урахуванням змін, які UWW вносять до правил змагань. Аналітичний підхід до управління сучасним тренувальним процесом має орієнтуватися на підвищення видовищності змагальних поєдинків, що дозволить боротьбі успішно конкурувати з тими видами спорту, які традиційно володіють симпатіями глядачів та вболівальників. В даний час UWW (Міжнародна федерація боротьби) зіткнулася з проблемою, суть якої полягає в тому, що проведені під її керівництвом численні зміни у правилах змагань виявилися багато в чому безплідними та не стимулювали спортсменів на видовищну, високотехнічну боротьбу. Слід погодитися, що престижність боротьби проти іншими видами спорту значно знижується. Весь еволюційний процес розвитку правил спортивної боротьби умовно ділиться п'ять етапів: перший (1896–1916 рр.); другий (1917-1937 рр.); третій (1938-1947 рр.); четвертий (1948-1969 рр.); п'ятий (1975 р. по теперішній час). Відколи Міжнародний олімпійський комітет вперше затвердив єдині правила зі спортивної боротьби напередодні I Олімпійських ігор 1896 р., розроблені французькими фахівцями Дублієром, Рігалем і Крістолем, відбуваються їх постійні зміни. Вони змінювалися і перевидавались десятки разів. This article deals with issues aimed at the development of free wrestling, which is realized through increasing the spectacle and can be implemented only by the joint efforts of specialists in theory and practice. At the same time, the resolution of private tasks of improving a wrestler's skill should be carried out first of all taking into account the changes that UWW makes to the competition rules. An analytical approach to the management of the modern training process should be aimed at increasing the spectacle of competitive matches, which will allow wrestling to successfully compete with those sports that traditionally have the sympathy of spectators and fans. Currently, UWW (International Wrestling Federation) is faced with a problem, the essence of which is that the numerous changes in the rules of competitions carried out under its leadership turned out to be largely fruitless and did not encourage athletes to engage in spectacular, highly technical wrestling. It must be agreed that the prestige of fighting against other sports is significantly reduced. The entire evolutionary process of developing the rules of sports wrestling is conditionally divided into five stages: the first (1896–1916); the second (1917-1937); the third (1938-1947); the fourth (1948-1969); the fifth (1975 to the present). Ever since the International Olympic Committee first approved the uniform rules for wrestling on the eve of the 1st Olympic Games in 1896, developed by French specialists Dublier, Rigal and Kristol, they have been constantly changing. They were changed and republished dozens of times.
- ДокументОсобливості організації спеціальної фізичної підготовки у кікбоксерів масових спортивних розрядів(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Яцун Олексій Романович; Крупеня Світлана Василівна; Yatsun Oleksii Romanovych; Krupenia Svitlana VasylivnaВажливим складником у структурі підготовленості кікбоксерів є силові та часові показники ударних прийомів, також координаційних здібностей і гнучкості. Фізична підготовка спортсменів є складною динамічною системою, структура і зміст якої змінюється в залежності від етапу багаторічного спортивного вдосконалення. An important component in the structure of preparedness of kickboxers is the power and time indicators of striking techniques, as well as coordination abilities and flexibility. Physical training of athletes is a complex dynamic system, the structure and content of which changes depending on the stage of multi-year sports improvement.
- ДокументОсобливості побудови річного циклу підготовки кваліфікованих футболістів в умовах закладів вищої освіти на констатувальному етапі експерименту(Ірпінь, 2022) Руденко Володимир Іванович; Крупеня Світлана Василівна; Rudenko Volodymyr Ivanovych; Krupenia Svitlana VasylivnaПроблема побудови тренувального процесу кваліфікованих футболістів на різних етапах річної та багаторічної підготовки досліджувалася достатньо широким колом теоретиків і практиків футболу. The problem of building a training process for qualified football players at various stages of annual and multi-year training has been studied by a fairly wide range of football theorists and practitioners.
- ДокументПедагогічні умови формування спортивної майстерності юних спортсменів з вільної боротьби(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2022) Данько Григорій Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Данько Тарас Григорович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Danko Taras Hryhorovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ даній статті розглядаються питання, щодо організації та проведення навчально-тренувальних занять з дітьми за спеціальністю вільна боротьба. Проаналізовано й узагальнено практичний досвід тренерів навчально-спортивного комплексу державного податкового університету за напрямом вільна боротьба. Дослідження проводилось на протязі 10 тижнів (серпень-жовтень 2022 року). Досліджені прийняло участь (n=18) дітей віком 8-11 років. Де вони розподілились наступним чином (n=12) хлопців та (n=6) дівчат. Для визначення інтересу та мотиву до занять спортом було проведено анкетування та проведений експеримент за наступними вправами для: розвитку координаційних рухів «Три перекиди вперед»; контролю силової витривалості «Статична силова витривалість» м’язів плечового поясу; визначення рухової реакції «Хват падаючої гімнастичної палиці»; визначення рухливості у суглобах хребетного стовпа;визначення витривалості (контроль аеробних можливостей) «9-хвилина ходьба» тест Купера. За підсумками проведеного анкетування висвітлено реальні шляхи розв’язування проблем щодо направлення підлітків до активних занять з боротьби та окреслено актуальні аспекти вдосконалення занять з фізичної культури і спорту. Експериментально доведено, що запропонована методика на початковому етапі підготовки були присутні позитивні зрушення Children's and youth sports is a sports direction that ensures the involvement of children in a certain type of sport from children's sports in order to carry out their sports specialization and ensure the conditions for the transition to reserve sports. The formation of sports motivation in youth athletes is carried out through the creation of a complex of pedagogical conditions for the emergence, functioning, development and stabilization of favorable relations to the goal of sports, sports success, one's capabilities, training and competitive activities, the team and the coach. This article deals with issues related to the organization and conduct of educational and training classes with children in the specialty of freestyle wrestling. The practical experience of trainers of the educational and sports complex of the state tax university in the direction of freestyle wrestling was analyzed and summarized. The study was conducted over 10 weeks (August-October 2022). Children aged 8-11 years participated in the study (n=18). Where they were distributed as follows (n=12) boys and (n=6) girls. To determine the interest and motive for sports, a questionnaire was conducted and an experiment was conducted on the following exercises for: development of coordination movements "Three flips forward"; control of strength endurance "Static strength endurance" of the muscles of the shoulder girdle; determination of the motor reaction "Grip of the falling gymnastic stick"; determination of mobility in the joints of the vertebral column; determination of endurance (aerobic capacity control) "9-minute walk" Cooper's test. Based on the results of the survey, the real ways of solving problems related to the referral of teenagers to active wrestling classes were highlighted, and actual aspects of improving physical culture and sports classes were outlined. It was experimentally proven that the proposed method had positive changes at the initial stage of preparation. A freestyle wrestling coach must use the following in his professional activity: be ready to use tools, techniques, technologies to motivate and stimulate children to train; be able to determine goals (strategic, tactical, operational), plan processes to achieve the desired results in social and sports training; to be able to organize and create conditions for achieving the desired results; be creative about your mistakes and your young athletes; the ability to use cognitive methods, the ability to see and solve a professional problem, orient oneself in work, learn and teach others; be able to justify and transfer experience
- ДокументПсихологічна підготовка борців вільного стилю під час змагань(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Лаврентьєв Олександр Миколайович; Сергієнко Юрій Петрович; Антоненко Сергій Анатолійович; Крупеня Світлана Василівна; Бут Олексій Віталійович; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Serhiienko Yurii Petrovych; Antonenko Serhii Anatoliiovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; But Oleksiy VitaliyovychУ статті розглядаються питання побудови тренувального процесу у вільній боротьбі звертаючи увагу на психологічну підготовку під час змагань. Організація та формування навантажень, використання технічних елементів і вправ для удосконалення спортивної форми за спортивною кваліфікацією та періодом підготовки. У спортивній боротьбі (вільній боротьбі) умови проведення змагань відрізняються від умов тренувальних занять. Тренери і психологи повинні тренувати спортсменів не тільки фізично і тактично, але й розвивати в них здатність протистояти багатьом передзмагальним і змагальним факторам, які надають дезорганізуючу дію і викликають неузгодженість функцій, тобто знижують надійність у змагальній діяльності. Перед відповідальним стартом формується установка, пов’язана з очікуванням найбільш ймовірного результату змагань. Часто постановка завдань формується на несвідомому рівні. Однак чим складніша за своєю структурою майбутня діяльність, тим більше у формованому ставленні переважають свідомі, вольові компоненти. Напруження в спортивній діяльності може бути не тільки емоційним, а й оперативним. Операційна напруженість виникає внаслідок складності виконуваної роботи, емоційна напруга - внаслідок дії негативних емоційних подразників. The article examines issues related to the construction of a training process in freestyle wrestling, paying attention to psychological preparation during competitions. Organization and formation of loads, use of technical elements and exercises to improve sports form according to sports qualification and training period. In sports wrestling (freestyle wrestling), the conditions of competitions differ from the conditions of training classes. Coaches and psychologists must train athletes not only physically and tactically, but also develop in them the ability to resist many pre-competition and competitive factors that have a disorganizing effect and cause inconsistency of functions, that is, reduce reliability in competitive activities. Before the responsible start, an attitude related to the expectation of the most likely result of the competition is formed. Often, the setting of tasks is formed on an unconscious level. However, the more complex the future activity is in terms of its structure, the more conscious, volitional components prevail in the formed attitude. Overcoming the maximum muscle effort, fatigue in the process of fighting, the wrestler shows volitional efforts, taking into account which willpower qualities develop depending on the difficulty. This is especially significant for juniors, who still have fully developed moral and psychological qualities, which have self-regulation techniques, so necessary in the struggle. Tension in sports activities can be not only emotional, but also operational. Operational tension arises as a result of the complexity of the work performed, emotional tension - as a result of the action of negative emotional irritants. It has been established that only under the conditions of training load, adequate psychotype of the athlete, the reactivity of the central nervous system increases and the mechanisms of ensuring effective sports activity in extreme conditions, which, in fact, are accompanied by any competitions, are improved.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »