Перегляд за Автор "Новицька Наталія Борисівна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдаптація національного законодавства у сфері діяльності магазинів безмитної торгівлі до норм Європейського Союзу(Journal of Law and Political Sciences, 2020) Новицька Наталія Борисівна; Пунда Олександр Олегович; Молдован Ельвіра Степанівна; Novytska Nataliia Borysivna; Punda Oleksandr Olehovych; Moldovan Elvira StepanivnaМета статті. Відшукати найбільш прийнятні шляхи адаптації національного законодавства щодо діяльності магазинів безмитної торгівлі до норм Європейського Союзу. Методологія дослідження. Використані такі методи, як аналіз і синтез, правовий аналіз та елементи контент-аналізу, а також порівняльний аналіз. Встановлено, що існує три основних напрями подальшого розвитку адаптаційного процесу: залишити відкритою проблему адаптації національного законодавства, що регулює діяльність магазинів безмитної торгівлі; адаптувати національне митне законодавство до законодавчої системи однієї або кількох найбільш відповідних українським реаліям країн-членів Європейського Союзу; скасувати магазини безмитної торгівлі. Запропоновані можливі зміни національного митного законодавства у частині безмитної торгівлі. Результати дослідження можуть бути використані відповідними органами для удосконалення безмитної торгівлі в Україні. Purpose of this paper. Find the appropriate ways for adapting national legislation on Duty Free Shops activity to European Union norms. Methodology of research. Such methods as analysis and synthesis, legal analysis and elements of content analysis, comparative analysis are used. There are three main ways of development of the adaptation process: to leave opened the issue of adaptation of the national legislation regulating on the Duty Free Shops activities; to adapt the national Customs legislation to the legal system of one or several of the most relevant Ukrainian realities of the European Union member states; the refusal of the Duty Free Shops. Possible changes of the national customs legislation on Duty Free Trade suggested. The findings can be used by the relevant authorities to improve Duty Free Trade in Ukraine.
- ДокументГосподарсько-торговельна діяльність в Україні: теорія і практика правового регулювання(Ірпінь : ДПУ, 2023) Никитченко Наталія Валеріївна; Крикун Віктор Борисович; Амеліна Анна Сергіївна; Боднарчук Оксана Іванівна; Роженюк Олена Олександрівна; Остринський Владислав Олегович; Новицький Андрій Миколайович; Новицька Наталія Борисівна; Nykytchenko Nataliia Valeriivna; Screamer Viktor Borisovych; Amelina Anna Serhiivna; Bodnarchuk Oksana Ivanivna; Rozhenyuk Olena Oleksandrivna; Ostrynsky Vladyslav Olegovich; Novytskyi Andrii Mykolaiovych; Novytska Nataliia BorysivnaУ монографії̈ досліджується господарсько-торговельна діяльність в Україні, розкриваються її форми та спеціальні умови здійснення, визначається правовий̆ статус учасників господарсько-торговельної діяльності, а також аналізується правове регулювання здійснення господарсько-торговельної діяльності енергоресурсами в умовах кризових ситуацій. Розрахована на науковців, практиків, викладачів, аспірантів та студентів вищих закладів освіти юридичних напрямів, а також може бути корисною для всіх, хто цікавиться питаннями правової науки. The monograph examines economic and trade activity in Ukraine, reveals its forms and special conditions of implementation, determines the legal status of participants in economic and trade activity, and also analyzes the legal regulation of economic and trade activity with energy resources in crisis situations. It is intended for scientists, practitioners, teachers, graduate students and students of higher educational institutions of legal fields, and can also be useful for everyone who is interested in issues of legal science.
- ДокументОрганізація публічно-правового контролю за використанням коштів державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави і підтримки малого підприємництва(Юридичний науковий електронний журнал, 2024) Новицька Наталія Борисівна; Новицький Андрій Миколайович; Приймаченко Дмитро Володимирович; Novytska Nataliia Borysivna; Novytskyi Andrii Mykolaiovych; Pryimachenko Dmitro VolodymyrovychСтаття присвячена питанням організації контролю за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави. Наголошено, що контроль за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави – це форма адміністративно-управлінської діяльності у фінансово-бюджетній сфері, пов’язана з реалізацією повноважень органів публічного управління у співпраці з інституціями громадянського суспільства, спрямована на забезпечення матеріально-фінансових потреб сил оборони України та інших спеціальних органів щодо забезпечення національної безпеки. Ефективність виконання завдань у сфері оборони та перемога у війні знаходяться у прямій залежності від ефективності організації контролю за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави. Під організації контролю за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави необхідно розуміти процес цілеспрямованого впливу на об'єкти управління, з боку органів публічної влади, який передбачає систематичний моніторинг за діяльністю з витрачання фінансових ресурсів у сфері потреби національної безпеки та оборони держави з врахуванням принципів пріоритетності забезпечення потреб визначених військовою стратегією та доктриною ведення війни у визначеній перспективі. Організацію контролю за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави здійснює Президент України, як Верховний Головнокомандувач ЗСУ та демократичні інституції представницьких органів влади та громадянського суспільства. Контроль за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони держави заснований на поєднанні, як загальних принципів та інституційних підходів до здійснення фінансового контролю через інституції Рахункової палати, аудиту і фінансового моніторингу та спеціальних режимів демократичного цивільного контролю сектору безпеки і оборони. The paper is dedicated to issues of organization of control for use of funds of the state budget of Ukraine allocated for the needs of the national security and defense. There is stressed, a control for use of funds of the state budget of Ukraine allocated for the needs of the national security and defense of the state is a form of the administrative and managemental activities in the financial and budget field related to implementation of powers of public government bodies, in collaboration with public society institutions. These activities are directed at providing material and financial needs of the Defense Forces of Ukraine and other special bodies to ensure national security. Effectiveness of performance of tasks in the field of defense as well as victory in the war deal directly with effectiveness of organization of control for use of funds of the state budget of Ukraine allocated for the needs of the national security and defense of the state. Organization of control for use of funds of the state budget of Ukraine allocated for the needs of the national security and defense of the state has to be understood as a process of target influence at management entities by public authority bodies which provides systematic monitoring for activities on expenditure of financial resources in the field of national security and defense of the state, taking into account the principles of prioritization of meeting the needs defined by the military strategy and the doctrine of warfare in a certain perspective. Organization of control for use of funds of the state budget of Ukraine allocated for the needs of the national security and defense is provided by the President of Ukraine as a Supreme Commander of the Armed Forces, democratic institutions of representative authority bodies, and public society. Control for use of funds of the state budget of Ukraine allocated for the needs of the national security and defense is based on the combination of both general principles and institutional approaches to the implementation of the financial control through institutions of Chamber of Accounts, Audit and Financial Monitoring, and special regimes of democratic civil control of the sector of security and defense.
- ДокументПравове забезпечення функціонування самоврядних інституцій адвокатури України(Європейський правничий часопис, 2024) Новицька Наталія Борисівна; Новицький Андрій Миколайович; Novytska Nataliia Borysivna; Novytskyi Andrii MykolaiovychСтаття присвячена актуальним питанням правового забезпечення функціонування самоврядних інституцій адвокатури України. На початку історичного розвитку сучасної держави Україна постала нагальної потреби в створенні належної організації формування системи правового захисту, ефективної системи доступу до професії адвокатів, дотримання ними етичним норм, захисту прав самих адвокатів, представництва адвокатської спільноти в інших інституціях держави. У статті здійснено детальний аналіз повноважень і функціональних зобов’язань основних загальнодержавних структурних одиниць адвокатського самоврядування: з’їзду адвокатів, Ради адвокатів, Національної асоціації адвокатів України, Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, Вищої ревізійної комісії адвокатури. Відповідно, авторами зроблено висновок, що в Україні створена та функціонує система самоврядної структури – адвокатура України, якій держава делегувала ряд повноважень щодо здійснення захисту прав громадян. Належне функціонування цієї структури напряму залежить від нормативного забезпечення та закріплення прав у чинному законодавстві. Держава не впливає на діяльність органів адвокатського самоврядування, не діє на вибори керівних органів і на вибори до представницьких організацій, що забезпечує елементи демократичності, незалежності самоврядної організації. The article is devoted to the current issues of legal support for the functioning of self-governing institutions of the Ukrainian Bar. At the beginning of the historical development of the modern state of Ukraine, there was an urgent need to create a proper organization for the formation of a system of legal protection, the creation of an effective system of access to the profession of lawyers, their compliance with ethical norms, the protection of the rights of lawyers themselves, and the representation of the legal community in other state institutions. The article provides a detailed analysis of the powers and functional obligations of the main statewide structural units of the legal self-government: the Congress of Lawyers, the Council of Lawyers, the National Association of Lawyers of Ukraine, the Higher Qualification and Disciplinary Commission of the Bar, the Higher Audit Commission of the Bar. Accordingly, the authors conclude that a system of self-governing structure has been created and is functioning in Ukraine – the Ukrainian Bar, to which the state has delegated a number of powers to protect the rights of citizens. The proper functioning of this structure directly depends on the regulatory support and consolidation of rights in current legislation. The state does not influence the activities of the bodies of advocate self-government, does not influence the elections of governing bodies and elections to representative organizations, which ensures the elements of democracy and independence of the self-governing organization.
- ДокументПравове забезпечення фінансового контролю в умовах військового стану(Журнал східноєвропейського права, 2024) Новицький Андрій Миколайович; Новицька Наталія Борисівна; Novytskyi Andrii Mykolaiovych; Novytska Nataliia BorysivnaВ статті досліджено правове забезпечення фінансового контролю в умовах військового стану, визначено колізії та прогалини у регулюванні відносин щодо здійснення державного фінансового контролю та надано пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства у цій сфері. Зазначається, що Україна стикнулась із проблемою не тільки дефіциту бюджету а й із значними фінансовими махінаціями на закупівлі товарів воєнного та оборонного призначення, махінаціями із незаконним застосуванням пільгових систем оподаткування чи розмитнення товарів, зловживання при ввезені на митну територію держави товарів як гуманітарної допомоги тощо. Саме фінансовий контроль зі сторони державних органів повинен стати належним бар’єром, який унеможливить подальших випадків зловживань із державними фінансами. Визначено основну особливість фінансового контролю в умовах воєнного стану, а саме перевірка закупівель у військовій сфері, адже це надзвичайно фінансово затратні сфери. Здійснивши аналіз повноважень державних інституцій, які здійснюють в державі фінансовий контроль встановлено системні дублювання повноважень, або близькі за змістом завдання, які ставляться за для забезпечення діяльності у сфері фінансового контролю перед державними органами. На цій основі зроблено висновок про те, що в Україні сформовано систему державних органів за для належного забезпечення здійснення фінансового контролю. В той же час потребують нормативного розмежування повноважень окремих інститутів державної влади та відповідної координації їх діяльності в сфері фінансового контролю. Одним із головних завдань фінансового контролю повинно стати аналітична робота всіх існуючих структур в цій сфері і з повним інформаційним взаємозв’язком, доступом до відомчих баз даних, що зможе проводити комплексний аналіз застосування коштів, повноти та ефективності наповнення та використання коштів різних бюджетів, дасть можливість мінімізувати зловживання в зазначеній сфері. Тільки комплексний підхід, уникнення відомчої приналежності під час перевірок, глибока аналітична робота дасть можливість реального ефекту від здійснення фінансового контролю. The article explores the legal framework for financial control under martial law, identifies inconsistencies and gaps in the regulation of relations regarding the implementation of state financial control, and provides proposals for improving the current legislation in this area. It is noted that Ukraine has faced the problem of not only budget deficit but also significant financial fraud in the procurement of military and defense goods, fraud with the illegal use of preferential taxation or customs clearance systems, abuse of importing goods into the customs territory of the state as humanitarian aid, etc. It is the financial control by state bodies that should become an appropriate barrier that will prevent further cases of abuse of state finances. The main feature of financial control under martial law is determined, namely, the verification of purchases in the military sphere, since these are extremely financially costly areas. Having analyzed the powers of state institutions that carry out financial control in the state, systemic duplication of powers or tasks that are similar in content have been established, which are set for state bodies to ensure their activities in the field of financial control. Based on this, it is concluded that a system of state bodies has been formed in Ukraine to ensure the proper implementation of financial control. At the same time, there is a need for normative delimitation of the powers of individual state power institutions and appropriate coordination of their activities in the field of financial control. One of the main tasks of financial control should be the analytical work of all existing structures in this area and with full information interaction, access to departmental databases, which will be able to conduct a comprehensive analysis of the use of funds, completeness and efficiency of filling and use of funds of different budgets, will allow to minimize abuse in this area. Only a comprehensive approach, avoiding departmental affiliation during inspections, and deep analytical work will allow for a real effect from the implementation of financial control.
- ДокументПравові аспекти протидії деструктивній політиці Угорщини на території України(Ірпінський юридичний часопис, 2023) Новицька Наталія Борисівна; Петрик Валентин Михайлович; Музиченко Кирило Миколайович; Novytska Nataliia Borysivna; Petryk Valentin Mykhailovych; Muzychenko Kiril MykolaiovychРозглянуті та визначені дії угорського уряду, що розпалюють сепаратизм та розділ українських земель. Проаналізовані питання, які підіймаються верхівкою на міжнародній політичній арені, що так чи інакше спрямовані на приєднання Українських земель до Угорщини як в культурному, так і в геополітичному напрямках. Висвітлені випадки блокування Угорщиною траншів та військової допомоги України на користь інтересам Росії. В решті решт згідно публікації The Washington Post, Петер Сіярто сказав , що безпека енергозабезпечення – це питання суверенітету. Якщо хтось призиває до неможливості енергозабезпечення Угорщини, він фактично атакує суверенітет Угорщини. І сказав немов Президент України Володимир Олександрович Зеленський пропонував підірвати нафтопровід «Дружба», яким нафта переправлялась до Угорщини. Таким чином Міністр закордонних справ Угорщини намагався дискредитувати Президента України, збільшити ворожнечу між Угорщиною та Україною та застерегти європейських партнерів від надання допомоги Україні в війні з росією. Також дії угорського уряду неодноразово сіяли протиріччя на Заході України, використовуючи проблематику мовного питання, нав’язуючи Угорську мову в українських школах, на вивісках вулиць та магазинів. Вирішення цього питання актуальне по сьогодні і не має простого застосування. The actions of the Hungarian government, which incite separatism and the division of Ukrainian lands, are considered and identified. The issues raised at the top of the international political arena, which in one way or another are aimed at the annexation of Ukrainian lands to Hungary in both cultural and geopolitical directions, are analyzed. Cases of Hungary blocking tranches and military aid to Ukraine in favor of Russia's interests are highlighted. After all, according to the publication of The Washington Post, Peter Sijarto said that the security of energy supply is a matter of sovereignty. If someone calls for the impossibility of Hungary's energy supply, he is actually attacking Hungary's sovereignty. And he said as if the President of Ukraine, Volodymyr Oleksandrovich Zelenskyy, was proposing to blow up the Druzhba oil pipeline, which transported oil to Hungary. In this way, the Minister of Foreign Affairs of Hungary tried to discredit the President of Ukraine, increase the enmity between Hungary and Ukraine, and warn European partners against providing assistance to Ukraine in the war with Russia. Also, the actions of the Hungarian government repeatedly sowed contradictions in the West of Ukraine, using the problematic of the language issue, imposing the Hungarian language in Ukrainian schools, on street signs and shops. The solution to this issue is relevant to this day and has no simple application.
- ДокументСуб’єкти приватноправових відносин(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2019) Новицький Андрій Миколайович; Новицька Наталія Борисівна; Чеховська Ірина Василівна; Амеліна Анна Сергіївна; Білоус Тетяна Йосипівна; Дяченко Сергій Вікторович; Іванов Сергій Олексійович; Князька Лілія Антонівна; Менів Любов Дмитрівна; Мілевська Альона Олександрівна; Обривкіна Оксана Миколаївна; Рябченко Юрій Юрійович; Самілик Людмила Олексіївна; Білецька Ярина Романівна; Лаговська Наталія Валеріївна; Рудинська Анастасія Олексіївна; Novytskyi Andrii Mykolaiovych; Novytska Nataliia Borysivna; Chekhovska Iryna Vasylivna; Amelina Anna Serhiivna; Bilous Tetyana Yosypivna; Diachenko Serhii Viktorovych; Ivanov Sergey Oleksiyovych; Knyazka Lilia Antonivna; Meniv Liubov Dmytrivna; Milevska Alona Oleksandrivna; Obryvkina Oksana Mykolaivna; Riabchenko Yurii Yuriiovych; Samilyk Liudmyla Oleksiivna; Biletska Yaryna Romanivna; Lahovska Nataliia Valeriivna; Rudynska Anastasia OleksiivnaУ монографії досліджується правовий статус суб’єктів приватноправових відносин. Визначаються особливості встановлення правового регулювання приватних відносин. Досліджено питання встановлення правового статусу народу України, як суб’єкта приватноправових відносин, юридичних осіб публічного та приватного права, як учасників приватноправових відносин, фізичних осіб. Окремо характеризуються суб’єкти приватноправових відносин в різних сферах суспільного життя. Визначаються правові статуси учасників процесуальних приватноправових відносин. Монографія розрахована на науковців, практиків, викладачів, аспірантів та студентів вищих начальних закладів юридичних напрямків, може бути цікавою для всіх зацікавлених у питаннях дослідження проблем правової науки. The monograph examines the legal status of subjects of private law relations. The specifics of establishing legal regulation of private relations are determined. The issue of establishing the legal status of the people of Ukraine as a subject of private law relations, legal entities under public and private law, as participants in private law relations, and individuals has been studied. Subjects of private law relations in various spheres of social life are characterized separately. The legal statuses of participants in procedural private law relations are determined. The monograph is intended for scientists, practitioners, teachers, graduate students and students of higher elementary institutions of legal fields, it can be interesting for all those interested in researching the problems of legal science.
- ДокументСучасний стан захисту авторського права від плагіату в мережі інтернет(Ірпінський юридичний часопис, 2019) Новицька Наталія Борисівна; Новицький Андрій Миколайович; Novytska Nataliia Borysivna; Novytskyi Andrii MykolaiovychПроаналізовано особливості правового регулювання та захисту авторського права, а також висвітлено питання захисту авторського права від плагіату в мережі Інтернет, на підставі чого були запропоновані шляхи вдосконалення національного законодавства у сфері авторських та суміжних прав. The modern stage of the development of the information society makes for the sphere of copyright a dual infl uence both positive and negative. The most violations on the Internet in recent years have become acute, because there is a violation of rights, that is, downloading objects copyright and related rights without payment of the appropriate remuneration. Among the diversity of copyright violations there are off enses of a transnational character, the struggle with which is relevant for any country - plagiarism, and the peculiarities of copyright protection in the Internet network, are still poorly researched, which indicates the relevance of the chosen subject. The purpose of the article is to study the current state of protection of copyright from plagiarism on the Internet, and on the basis of an analysis of the provision of proposals for the improvement of Ukrainian legislation. Civil law protection of intellectual property rights from plagiarism consists in applying the methods provided for by the current legislation to stop the violation, restoration of violated rights of rightholders, and bringing the perpetrators to responsibility for the appropriation of authorship. Taking into account the development of modern technologies, and the current state of aff airs, at the legislative level, it is necessary to develop and, accordingly, to adopt, a separate law on the protection of copyright in the Internet, in which to defi ne the peculiarities of the regulation and enforcement of copyright rights on the Internet; the peculiarities of proving violation of rights in the «virtual network» and introducing new adapted to the peculiarities of the relations arising in the fi eld of its functioning, the mechanisms for the enforcement of intellectual property rights.
- ДокументФінансове право України (загальна частина)(Ун-т ДФС України, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Мацелик Тетяна Олександрівна; Новицька Наталія Борисівна; Бригінець Олександр Олексійович; Мацелик Михайло Олексійович; Мельник Олена Петрівна; Стріяшко Галина Миколаївна; Чайка Вікторія Вікторівна; Шолкова Тетяна БорисівнаНавчальний посібник присвячений питанням загальної частини фінансового права України. Детально розглядаються питання правового регулювання публічних фінансів. До структури навчального посібника включені теми, які розкривають сучасні тенденції розвитку науки фінансового права, а саме питання правового регулювання фінансової безпеки держави та фінансового процесу. Кожна тема супроводжується питаннями для самоконтролю, тестами та літературою для поглибленого вивчення. Для студентів та аспірантів закладів вищої освіти, викладачів, а також буде корисним юристам-практикам, науковцям, працівникам органів публічної адміністрації, усім, кого цікавить фінансове право. The study guide is devoted to issues of the general part of the financial law of Ukraine. Issues of legal regulation of public finances are considered in detail. The structure of the textbook includes topics that reveal modern trends in the development of the science of financial law, namely the issue of legal regulation of the financial security of the state and the financial process. Each topic is accompanied by questions for self-control, tests and literature for in-depth study. It will be useful for students and post-graduate students of higher education institutions, teachers, as well as practicing lawyers, scientists, employees of public administration bodies, and anyone interested in financial law.