Перегляд за Автор "Павлюх Ольга Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 19 з 19
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдміністративно-правова діяльність в сфері сплати податків(Ужгород, 2010) Павлюх Ольга Анатоліївна; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах розкрито сутність контролюючих та підконтрольних органів. Визначено організаційно-правові засади управління у сфері сплати податків. Запропоновано шляхи удосконалення функціонування системи оподаткування. The theses reveal the essence of controlling and controlling bodies. The organizational and legal principles of management in the field of payment of taxes are determined. The ways of improving the functioning of the taxation system are proposed.
- ДокументБолонська правова школа у XII столітті. Внесок декретистів в створення системи західноєвропейського церковного права(Ірпінський юридичний часопис, 2022) Санжаров Валерій Анатолійович; Павлюх Ольга Анатоліївна; Sanzharov Valery Anatoliiovych; Pavliukh Olha AnatoliivnaСтаття присвячена дослідженню переробки ранньосередньовічної канонічної традиції у структуровану систему церковного права болонською правовою школою на базі коментування і тлумачення трактату «Згода розбіжних канонів» магістра Граціана. Зазначено, що цьому процесу безпосередньо передували: 1) рецепція римського права (за кодифікацією Юстиніана); 2) поява університетських корпорацій (зокрема, факультетів цивільного та канонічного права) в Болоньї, Парижі, Турі, Реймсі, Кельні, Оксфорді та інших менших містах; 3) оновлення способу мислення та поява нових логічних категорій (внесок арістотелівської філософії). Констатовано, що вони обумовили правничий або юрисдикційний ренесанс XII століття. «Декрет» Граціана досліджував усю юридичну сферу, але був лише вступом до права минулого. Він був відправною точкою для вирішення правових суперечок, але не давав прямих відповідей на багато сучасних проблем. Юристи почали створювати перші інструменти для побудови правової системи, яка задовольняла б потреби тогочасного суспільства. Висловлено думку, що палеї (доповнення), глоси (коментарі), апарати (писалися на полях рукописів) та суми (писалися окремо від книги, яку вони коментували) до «Декрету» Граціана можна вважати найважливішим досягненням болонських юристів ХІІ і початку ХІІІ ст.ст. Найобширніший, найбільш цитований і найвпливовіший коментар до «Декрету» Граціана в історії канонічного права написав Угуччо. Автори дійшли висновку, що трьома найактуальнішими галузями, в яких правознавці створили нову юриспруденцію за принципами та концепціями, почерпнутими з давнього римського права, були судова процедура (Паукапалея, Стефан з Турне), шлюбне право (Роланд) та структура церковного управління (Угуччо). У перші півстоліття після Граціана юристи зосередилися на цих проблемах, їхні вчення та праці відображають стан розробки цих проблем. У статті проаналізовані історіографічна традиція, наявні дані та сучасний стан уявлень щодо особистостей і принципів роботи перших постграціанівських поколінь каноністів: імен, походження, місць народження, освіти, приналежності до наукової школи канонічного права, університетських та церковних кар‘єр, безпосереднього походження та дат створення окремих текстів, джерел запозичень і етапів композиції, сутності правової думки та аргументації. Зроблено висновок, що коментатори «Декрету» Граціана започаткували канонічне право, юристи з Болоньї та інших юридичних шкіл зробили його центральним текстом для вивчення. Системне викладення церковного права є одним з принципових свідчень середньовічного інтелектуального світу. Західне канонічне право як правова система суттєво відрізняється від канонічного права східних християнських церков. Автори вважають безперечним, що коментар Угуччо зазначає кінець декретистської епохи, після нього починається трансформація канонічного права з дисципліни, заснованої на поясненнях «Декрету» Граціана, до правової системи, заснованої на папських декреталіях. The article is devoted to the study of the transformation of the early medieval canonical tradition into a structured system of church law by the Bologna law school based on the commentary and interpretation of the treatise «Concordia discordantium canonum» by Magister Gratian. It was noted that this process was immediately preceded by: 1) reception of Roman law (according to the codification of Justinian); 2) the emergence of university corporations (including faculties of civil and canon law) in Bologna, Paris, Tours, Reims, Cologne, Oxford and other smaller cities; 3) updating the way of thinking and the emergence of new logical categories (contribution of Aristotelian philosophy). It is stated that they conditioned the legal or jurisdictional renaissance of the XII century. Gratian‘s «Decree» explored the entire legal sphere, but was only an entry into the law of the past. It was the starting point for resolving legal disputes, but did not provide direct answers to many modern problems. Lawyers began to create the first tools for building a legal system of society of that time. The opinion was expressed that palei (additions), glosses (comments), apparatus (written on the margins of manuscripts) and summae (written separately from the commented book) to the Gratian‘s «Decree» can be considered the most important achievement of Bologna lawyers of the XII and early XIII centuries. The most extensive, cited and influential commentary on Gratian‘s «Decree» in the history of canon law was written by Uguccio. The authors concluded that the three most relevant branches in which legal scholars created a new jurisprudence on principles and concepts borrowed from ancient Roman law were judicial procedure (Paucapalea, Stephen of Tournai), marriage law (Roland) and the structure of church administration (Uguccio). In the first half century after Gratian, lawyers focused on these problems, and their teachings and works reflect the state of development of these problems. The article analyzes historiographic tradition, available data and the current state of ideas about the personalities and principles of the work of the first post-Gratian generations of canonists – names, origin, places of birth, education, membership in the scientific school of canon law, university and church careers, direct origin and dates of creation of individual texts, sources of borrowing and stages of composition, essence of legal thought and argumentation. It is concluded that the commentators of the Gratian‘s «Decree» laid the foundation for canon law, lawyers from Bologna and other law schools made it the central text for study. The systematic presentation of church law is one of the principled evidence of the medieval intellectual world. Western canon law as a legal system differs significantly from the canon law of Eastern Christian churches. The authors consider it undeniable that Uguccio‘s comment marks the end of the Decretist era, after which the transformation of canon law in a discipline based on the explanations of the Gratian‘s «Decree» begins into a legal system based on papal decrees.
- ДокументВибори як форма безпосередньої демократії: теоретико-правовий аспект(Альманах права. Правовий моніторинг і правова експертиза: питання теорії та практики, 2019) Вітюк Дарія Любомирівна; Павлюх Ольга Анатоліївна; Vitiuk Dariia Liubomyrivna; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ статті досліджується поняття виборів та соціальні функції виборів. Визначено критерії поділу виборів та охарактеризовано види виборів. Розкрито поняття «виборче право» та визначено його роль у контексті проведення виборів для формування органів державної влади. Висока суспільна-політична цінність виборів проявляється у характеристиці основних принципів виборчого права. Шляхом розгляду принципу загальності виборчого права підтверджено доцільність застосування виборчих цензів під час виборів. Розкрито поняття «виборчий процес» та охарактеризовано стадії виборчого процесу. Досліджено компетенцію органів, які обслуговують виборчий процес. In article the concept of elections and social functions of elections is investigated. Criteria of division of elections are defi ned and types of elections are characterized. The concept «electoral right» is opened and its role in the context of elections for formation of public authorities is defi ned. High social political value of elections is shown in characteristic of the basic principles of an electoral right. By consideration of the principle of generality of an electoral right the expediency of use of voting qualifi cations on elections is confi rmed. The concept «selective process» is opened and stages of electoral process are characterized. The competence of the bodies serving electoral process is investigated.
- ДокументВиклики сучасної кібербезпеки: інституційні і правові відповіді Німеччини(Ірпінський юридичний часопис, 2023) Санжаров Валерій Анатолійович; Павлюх Ольга Анатоліївна; Санжарова Галина Федорівна; Sanzharov Valery Anatoliiovych; Pavliukh Olha Anatoliivna; Sanzharova Galina FedorivnaСтаття присвячена дослідженню німецької концепції кібербезпеки та її інституційного і законодавчого наповнення. Новітні «розумні» системи та технології, що лежать в основі повсякденного життя, такі як електромережі, системи управління повітряним рухом, супутники, медичні технології, промислові підприємства та світлофори, підключені до інтернету, потенційно наражаються на небезпеку несанкціонованого віддаленого втручання. Способи протидії інформаційним загрозам і ризикам різних країн формуються по-різному. У статті проаналізовано законодавчі кіберініціативи німецького уряду впродовж останніх десятиліть. Німецьке законодавство намагається враховувати зміни кібернетичного, геополітичного та технологічного ландшафту (поява аналітики великих даних, автономних систем, надійних промислових систем управління, кіберфізичних систем та «інтернету речей», технологій «інтелектуального міста», автоматизованої верифікації систем) та створити дієву систему кібербезпеки, за якої створення продуктів, систем та послуг є «безпечними за умовчанням». Констатовано, що унікальною рисою німецького законодавства є визначення такою, що потребує захисту поруч з об’єктами критичної інфраструктури, категорії «важливих» об’єктів. Зазначено, що кібербезпекова стратегія Німеччини використовує невійськовий підхід, не пропонує включення кіберструктур Бундесверу до Національного центру реагування чи Національної ради з кібербезпеки, не розглядає можливості проведення упереджувальних наступальних кібероперацій. Можна вважати доведеним, що подальше розширення інструментів, які є в розпорядженні німецького уряду та військових, для роботи в кіберсфері залишається обмеженим жорсткими правовими нормами. Автори вважають безперечним, що Німеччина завдяки своїм різноманітним зусиллям у юридичній, технологічній та виробничій сферах, постійному вдосконаленню політики, правил і законодавства наразі готова долати виклики та загрози, властиві кіберсфері. Зроблено висновок, що далекоглядний характер законодавчих зусиль робить Німеччину одним з лідерів в ЄС і на світовій арені в питаннях кібербезпеки. The article is devoted to the study of the German concept of cyber security and its institutional and legislative content. The latest "smart" systems and technologies that underpin everyday life, such as power grids, air traffic control systems, satellites, medical technology, industrial plants and traffic lights, are connected to the Internet and thus potentially vulnerable to unauthorized remote interference. Ways of countering information threats and risks in different countries are formed in different ways. The article analyzes the legislative cyber initiatives of the German government during the last decades. German legislation tries to take into account changes in the cyber, geopolitical and technological landscape (the emergence of big data analytics, autonomous systems, reliable industrial control systems, cyber-physical systems and the "Internet of Things", "intelligent city" technologies, automated system verification) and create an effective cyber security system, whose creation of products, systems and services are "secure by default". It was established that a unique feature of the German legislation is the definition of the category of "important" objects that require protection next to critical infrastructure objects. It was noted that Germany's cyber security strategy uses a non-military approach, does not propose the inclusion of cyber structures of the Bundeswehr in the National Response Center or the National Cyber Security Council, does not consider the possibility of conducting preemptive offensive cyber operations. It can be considered proven that the further expansion of the tools at the disposal of the German government and the military to work in the cyber sphere remain limited by strict legal regulations. The authors believe that it is indisputable that Germany, thanks to its various efforts in the legal, technological and industrial spheres, and the continuous improvement of policies, regulations and legislation, is currently ready to overcome the challenges and threats inherent in the cyber sphere. It was concluded that the far-sighted nature of legislative efforts makes Germany one of the leaders in the EU and on the world stage in matters of cyber security.
- ДокументДержавна податкова служба України як суб’єкт здійснення контрольної функції(Полтава : «ІнтерГрафіка», 2010) Павлюх Ольга Анатоліївна; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах досліджено сутність контрольної функції Державної податкової служби України. Визначено роль спеціалізованих контролюючих суб’єктів управління. Запропоновано шляхи удосконалення діяльності Державної податкової служби. The thesis explores the essence of the control function of the State Tax Service of Ukraine. The role of specialized control subjects has been determined. The ways of improvement of activity of the State tax service are offered.
- ДокументДо питання правового регулювання спеціалізованого зовнішнього контролю та адміністративного примусу у сфері оподаткування(Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2014) Павлюх Ольга Анатоліївна; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах розкрито сутність понять спеціалізований зовнішній контроль та адміністративний примус. Визначено їх роль в сфері оподаткування. Запропоновано використання їх у поєднання для підвищення ефективності регулювання відносин у сфері оподаткування. In theses the essence of concepts is disclosed by specialized external control and administrative coercion. Determined their role in the field of taxation. It is proposed to use them in combination to improve the efficiency of regulation of relations in the field of taxation.
- ДокументЗначення соборного законодавства для реформи Церкви та розвитку канонічного права в ХІІ столітті: Латеранські Собори 1123, 1139, 1179 років(Юридичний науковий електронний журнал, 2022) Санжаров Валерій Анатолійович; Павлюх Ольга Анатоліївна; Бинюк Наталія Михайлівна; Sanzharov Valery Anatoliiovych; Pavliukh Olha Anatoliivna; Binuk Natalia MykhailivnaСтаття присвячена дослідженню постанов (конституцій, декретів) трьох загальноцерковних Латеранських Соборів ХІІ ст. (1123, 1139, 1179 роки). Авторами констатовано, що усі три Латеранські собори ХІІ ст. належать до однієї традиції та ілюструють все більш ефективне здійснення папством законодавчої влади. Усі три собори були великими церковними зібраннями (кожен фактично був більшим за попередній) епохи правничого ренесансу в Західній Європі: рецепції римського права, виокремлення громадянського та канонічного права від теології, поява факультетів права і докторських ступенів з обох прав в європейських університетах. Висловлено думку, що Собори, реформа та відродження канонічного права, папської та єпископської влади були тісно взаємопов’язані, оскільки суттєвою основою реформаторського руху було повторне утвердження та перевизначення дисциплінарної влади церковної ієрархії, що було кульмінацією програми реформ. Доведено, що папські та легатські Собори на протязі понад століття демонстрували і юридично закріплювали першість (приматію) пап. Відзначено, що Третій Латеранський Собор був демонстрацією відновленої єдності Латинської Церкви та визнанням папського керівництва в ній. З’ясовано, що соборні декрети повністю або частково увійшли до «Декрету» Граціана і, таким чином, стали основою для академічного вивчення канонічного права в Болоньї та інших школах права, а також для його застосування в усіх церковних судах Європи. Обґрунтовано, що Собори відображають зростаючу церковну централізацію під владою папства, але ще важливіше, що вони свідчать про зростання доцентровості – тенденції звертатися до центру за підтримкою та владою – паралельно зі зростанням апеляційної юрисдикції папства. Автори дійшли висновку, що Латеранські собори ХІІ ст. демонструють зростаючу прихильність до правової та інституційної єдності всередині Латинської Церкви та сприяють зростанню авторитету та ваги середньовічної західної церкви в тогочасному суспільстві. The article is devoted to the study of the constitutions (decrees) of the three general councils of the Western Church of the XII century (Lateran Councils 1123, 1139, 1179). The authors state that all three Lateran Councils of the 12th century belong to the same tradition and illustrate the increasingly effective exercise of legislative power by the papacy. All three councils were large ecclesiastical assemblies (each larger than the previous one) of the legal renaissance in Western Europe: the reception of Roman law, the separation of civil and canon law from theology, the emergence of law faculties and doctorates in European universities. It is argued that the Councils, the reform and revival of canon law, papal and episcopal authority were closely intertwined, as an essential basis for the reform movement was the re-establishment and redefinition of the disciplinary authority of the church hierarchy, culminating in the reform program. It has been proved that papal and legate councils have demonstrated and legally established the primacy of popes for over a century. It is noted that the Third Lateran Council was a demonstration of the restored unity of the Latin Church and recognition of the papal leadership in it. It has been found that the Council’s decrees were fully or partially included in Gratian’s “Decree” and thus became the basis for the academic study of canon law in Bologna and other schools of law, as well as for its application in all ecclesiastical courts of Europe. It is argued that the Councils reflect the growing ecclesiastical centralization under the papacy, but more importantly, they show an increase in eccentricity – a tendency to turn to the center for support and power – as the papal appellate jurisdiction grows. The authors concluded that the Lateran Councils of the twelfth century demonstrate a growing commitment to legal and institutional unity within the Latin Church and contribute to the growing authority and weight of the medieval Western Church in contemporary society.
- ДокументКонституційне та муніципальне право України (у визначеннях та схемах)(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2021) Шевченко Анатолій Євгенійович; Вітюк Дарія Любомирівна; Павлюх Ольга Анатоліївна; Shevchenko Anatolii Yevheniiovych; Vitiuk Dariia Liubomyrivna; Pavliukh Olha AnatoliivnaНавчальний посібник «Конституційне та муніципальне право України (у визначеннях і схемах)» підготовлено на основі положень Конституції України та інших чинних нормативно-правових колективом авторів кафедри теорії, історії права і держави та конституційного права України Університету ДФС України для здобувачів вищої освіти з метою сприяння в узагальненні теоретичних знань та допомоги у підготовці до семінарських та практичних занять, модульних та підсумкових перевірок знань. Видання рекомендовано для науковців, здобувачів юридичних факультетів закладів освіти, практиків-юристів, усіх, хто цікавиться проблемами конституційного та муніципального права. The study guide "Constitutional and municipal law of Ukraine (in definitions and schemes)" was prepared on the basis of the provisions of the Constitution of Ukraine and other current legal regulations by the team of authors of the Department of Theory, History of Law and the State and Constitutional Law of Ukraine at the University of the Federal State of Ukraine for students of higher education with the aim of promoting in the generalization of theoretical knowledge and assistance in preparation for seminar and practical classes, modular and final knowledge tests. The publication is recommended for scientists, graduates of law faculties of educational institutions, legal practitioners, and all those interested in the problems of constitutional and municipal law.
- ДокументКіберзлочинність: проблеми дослідження та методи правового реагування(Одеса : Видавництво «Юридика», 2023) Павлюх Ольга Анатоліївна; Санжарова Галина Федорівна; Pavliukh Olha Anatoliivna; Sanzharova Galina FedorivnaРозвиток сучасної науки та технологій (розробки штучного інтелекту, великих даних, 5G, «розумних» технологій) і надзвичайне зростання використання їхніх досягнень в повсякденному житті в якості зворотньої сторони технічного прогресу в рази збільшив кількість кібер-загроз і кібер-атак. Кібер- атаки є зростаючою та, можливо, найпостійнішою проблемою, яку міжнародне співтовариство потребує вирішити в кіберпросторі. Кібербезпеку більше не можна зводити тільки до цілей технічного захисту ІТ-безпеки; вона поступово перетворилася на соціальне, економічне та міждисциплінарне завдання. Численні останні кіберінциденти показали, кібербезпека увійшла в сферу міжнародних відносин. Нормотворення в царині кібербезпеки потребує міжнародної співпраці для того, щоб міжнародне право було релевантним у реагуванні на кібер-загрози і кібератаки. Проте наразі на міжнародній арені спостерігається відсутність нормативного консенсусу: окремі держави все ще балансують між застосуванням міжнародного права та стратегічними і політичними міркуваннями (проблеми відкритого і закритого інтернету, захисту поточної технологічної переваги, небажання зміни статус-кво тощо). The development of modern science and technology (the development of artificial intelligence, big data, 5G, ‘smart’ technologies) and the extraordinary increase in the use of their achievements in everyday life as the reverse side of technical progress has multiplied the number of cyber threats and cyber attacks. Cyber-attacks are a growing and perhaps the most persistent problem that the international community needs to address in cyberspace. cyber security can no longer be reduced only to the goals of technical protection of IT security; it gradually turned into a social, economic and interdisciplinary task. Numerous recent cyber incidents have shown that cyber security has entered the sphere of international relations. Regulation in the field of cyber security requires international cooperation in order for international law to be relevant in responding to cyber threats and cyber attacks. However, currently there is a lack of normative consensus on the international arena: individual states are still balancing between the application of international law and strategic and political considerations (problems of open and closed Internet, protection of the current technological advantage, reluctance to change the status quo, etc.).
- ДокументНеобхідність сплати податків в роботах Христини Пізанської всупереч тогочасній антиподатковій риториці(Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022) Санжарова Галина Федорівна; Павлюх Ольга Анатоліївна; Sanzharova Galina Fedorivna; Pavliukh Olha AnatoliivnaВ перші два десятиліття XV століття усі французькі політичні автори одностайні в описах марнотратства та розпусти двору, зловживань та надмірних пенсій принців, безладу у королівських фінансах та непомірних податкових зборів, і, нарешті, необхідності «реформ». На перший погляд, Христину Пізанську (1364–1430) також слід зарахувати до когорти недоброзичливців тогочасних державних податків. Але на відміну від переважної більшості сучасних авторів Христина Пізанська не пропагандує необхідність скасування всіх податків, а, навпаки, визнає їх необхідність для існування держави, право короля вводити і за потреби збільшувати податкові збори, обов’язок жителів королівства сплачувати податки, законність і виправданість використання владою примусових методів для їх отримання. Ми дійшли висновку, що ідеї першої європейської професійної письменниці були організовані в виважену і гармонійну теорію оподаткування, яку вона невтомно повторювала з однієї книги в іншу між 1404 і 1413 роками. Погляди Христини Пізанської щодо ролі податкової системи для держави походять з її вивчення діяльності та політичних роздумів Карла V та його оточення. Їх можна підсумувати чотирма пунктами: 1) король має право підвищувати податки; 2) це право має межі; 3) пекло обіцяно тим, хто переступить ці межі; 4) піддані зв’язані обов’язком покори і можуть бути примушені сплачувати податки. In the first two decades of the 15th century, all were French political writers are unanimous in describing the extravagance and debauchery of the court, the abuses and excessive pensions of the princes, the disorder in the royal finances and the exorbitant taxation, and finally the need for ‘reform’ At first glance, Christine of Pisan (1364–1430) should also be included in the cohort of ill-wishers of state taxes of that time. But unlike the vast majority of modern authors, Christine of Pisan does not promote the need to abolish all taxes, but, on the contrary, recognizes their necessity for the existence of the state, the right of the king to introduce and, if necessary, increase tax levies, the duty of the inhabitants of the kingdom to pay taxes, the legality and justification of the use by the power of coercive methods to obtain them. We concluded that the ideas of the first European professional writer were organized into a balanced and harmonious theory of taxation, which she tirelessly repeated from one book to another between 1404 and 1413. Christine of Pisan's views on the role of the tax system for the state come from her study of the activities and political thoughts of Charles V and his entourage. They can be summarized in four points: 1) the king has the right to raise taxes; 2) this right has limits; 3) hell is promised to those who cross these boundaries; 4) subjects are bound by the duty of obedience and may be forced to pay taxes.
- ДокументОсвітня євроінтеграція України як чинник соціально-економічного розвитку держави(Західноукраїнська організація «Центр правничих ініціатив». – Львів, 2013) Чернишова Світлана Сергіївна; Павлюх Ольга Анатоліївна; Chernyshova Svitlana Serhiivna; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах розкрито питання євроінтеграційних процесів в освіті України. Проаналізовано основи впровадження Болонського процесу у вищу освіту України. Запропоновано щляхи вирішення основних проблем у вищій освіті України. The thesis addresses the issues of European integration processes in education in Ukraine. The basics of implementation of the Bologna process in higher education of Ukraine are analyzed. Proposals are offered for solving the main problems in higher education of Ukraine.
- ДокументПитання кібербезпеки в сучасному італійському законодавстві: національний безпековий периметр(Вінниця : Європейська наукова платформа, 2023) Шевченко Анатолій Євгенійович; Павлюх Ольга Анатоліївна; Санжаров Валерій Анатолійович; Shevchenko Anatolii Yevheniiovych; Pavliukh Olha Anatoliivna; Sanzharov Valery AnatoliiovychПитаннями протидії кіберзлочинності і розробкою стратегії і методів захисту від кібератак в Італії займається спеціальна Агенція з національної кібербезпеки. В італійське національне законодавство імплементовано нові положення правової бази кібербезпеки ЄС згідно з «Директивою про мережеву та інформаційну безпеку». Широкий набір заходів, передбачених італійським законодавством, значною мірою відповідає вимогам кібербезпеки, розробленим інститутами ЄС. Гнучке національне законодавство засноване на постановах уряду, що дозволяє уникнути надмірної нормативної бази, оскільки в нього можна легко і відносно швидко вносити поправки. The special Agency for National Cyber Security deals with issues of countering cybercrime and the development of strategies and methods of protection against cyberattacks in Italy. The new provisions of the EU cyber security legal framework have been implemented in the Italian national legislation in accordance with the "Directive on Network and Information Security". The wide range of measures provided for in the Italian legislation is largely in line with the cyber security requirements developed by the EU institutions. Flexible national legislation is based on government regulations, which avoids an over-regulatory framework as it can be easily and relatively quickly amended.
- ДокументПоняття та класифікація форм і методів контролю як функції управління(Запорізька міська громад. організ. «Істина». – Запоріжжя, 2011) Павлюх Ольга Анатоліївна; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах розкрито поняття функції держави. Визначено класифікацію форм та методів контролю. Запропоновано шляхи удосконалення їх застосування в сфері управління. The thesis discovers the notion of state function. The classification of forms and methods of control is determined. The ways of improving their application in the field of management are offered.
- ДокументПоняття, ознаки та місце адміністративного примусу в сфері сплати податків(Дніпропетровськ, 2010) Павлюх Ольга Анатоліївна; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах розкрито поняття адміністративного примусу, визначено його ознаки та місце в системі державного управління та у сфері сплати податків. The thesis describes the concept of administrative coercion, identifies its features and place in the system of public administration and in the field of tax payment.
- ДокументПоняття, цілі, загальні риси та призначення контролю в сфері державного управління(Західноукраїнська організація «Центр правничих ініціатив». – Львів., 2011) Павлюх Ольга Анатоліївна; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах розкрито поняття контролю. Встановлено характерні ознаки контролю як функції управління. Визначено значення функції контролю в системі державного управління. The thesis discovers the concept of control. The characteristic features of control as a control function are established. The significance of control functions in the system of public administration is determined.
- ДокументПраво на освіту: міжнародний та національний вимір (в контексті аналізу міжнародних договорів та національних нормативно-правових актів)(Науковий вісник Ужгородського національного університету, 2014) Павлюх Ольга Анатоліївна; Василенко Наталія Валеріївна; Pavliukh Olha Anatoliivna; Vasilenko Nataliia ValeriivnaУ статті розглянуто питання законодавчого регулювання права на освіту. Особливість статті полягає у проведенні аналізу міжнародних та національних нормативно-правових актів щодо закріплення права на освіту. Результати дослідження свідчать про те, що як Україна, так і міжнародна спільнота використали всі можливі способи регламентації права на освіту. The article deals with the issues of legislative regulation of the right to education. The peculiarity of the article is to analyze the international and national legal acts on the right to education. The results of the study indicate that both Ukraine and the international community have used all possible ways of regulating the right to education.
- ДокументПравове оформлення підсумків довгої війни: угода в Труа (1420) як «остаточний» мир(Юридичний науковий електронний журнал, 2022) Санжаров Валерій Анатолійович; Павлюх Ольга Анатоліївна; Санжарова Галина Федорівна; Sanzharov Valery Anatoliiovych; Pavliukh Olha Anatoliivna; Sanzharova Galina FedorivnaСтаття присвячена дослідженню важливої пам’ятки міжнародного середньовічного права, а саме мирної угоди між королівствами Англії та Франції в Труа в 1420 році, яка завершувала великий етап Столітньої війни і ставила за мету розробити умови остаточного миру. Аналізуються історичні передумови та дипломатична підготовка заключення договору, роль глав держав (королів) як дипломатичних акторів, запропоноване рішення (злиття двох королівств в спадкову «подвійну» монархію) і правове обґрунтування династичного правонаступництва у Франції, умови його виконання (не підпорядкованість королівств одне одному, збереження традиційних владних інститутів, правових норм, в тому числі і звичаєвого права, прав і привілегій окремих сословій, корпорацій чи то особистостей). Авторами констатовано, що угода в Труа прагнула подолати неспроможність попередніх мирних договорів усунути розбіжності між королівствами Франції та Англії. З’ясовано, що у самому договорі немає жодної згадки про англійську спадкову претензію на Францію, що, начебто, походить від Едуарда III. Відзначено, що з точки зору реальної політики, Генріх V мав набагато більше шансів стати королем Франції, ніж його попередники, оскільки його право було прийнято людиною, яку французи визнавали своїм королем, і юридично закріплено. Підтверджено висновок, що угода призвела до виключення не лише дофіна, але й інших можливих претендентів на трон у французькій королівській родині. Висловлено думку, що статті договору про наступну передачу корони Франції від Генріха V навмисно сформульовані таким чином, щоб розширити коло можливих спадкоємців за межі дітей від шлюбу з Катериною Французькою. Обґрунтовано, що інституалізація «присяги миру» (затвердження Труаської угоди представницькими органами обох королівств, поширення присягання на широкі верстви населення, зайняття церковних та світських посад за умови складання присяги) сприяла не тільки розповсюдженню дискурсу миру, а й легітимації статусу нового короля як «виразника та гаранта спільного інтересу» королівства. Автори дійшли висновку, що Труаська мирна угода є важливим проявом формування публічно-правової природи середньовічної державності. The article is devoted to the study of an important source of international medieval law, namely the peace agreement between the kingdoms of England and France in Troyes in 1420, which ended the great stage of the Hundred Years' War and aimed to develop the terms of the final peace. The historical prerequisites and diplomatic preparation for the conclusion of the treaty, the role of the heads of state (kings) as diplomatic actors, the proposed solution (the merger of two kingdoms into a hereditary ‘dual’ monarchy) and the legal justification of dynastic succession in France, the conditions for its implementation (the non-subordination of the kingdoms to each other, the preservation traditional institutions of power, legal norms, including customary law, rights and privileges of estates, corporations or individuals). The authors state that the Treaty of Troyes sought to overcome the failure of previous peace treaties to resolve differences between the kingdoms of France and England. It has been found that the treaty itself does not contain any mention of the English hereditary claim to France, which apparently dates back to Edward III. It has been noted that, in terms of realpolitik, Henry V had a much better chance of becoming King of France than his predecessors because his right was accepted by a man whom the French recognized as their king and legally enshrined. The conclusion that the agreement led to the exclusion not only of the Dauphin, but also of other possible claimants to the throne in the French royal family is confirmed. The opinion has been expressed that the articles of the treaty on the subsequent transfer of the crown of France from Henry V were deliberately formulated in such a way as to expand the circle of possible heirs beyond the children from the marriage with Catherine of France. It is substantiated that the institutionalization of the ‘oath of peace’ (the approval of the Treaty of Troyes by the parliaments of both kingdoms, the spread of the oath to wide sections of the population, the occupation of church and secular positions under the condition of taking the oath) contributed not only to the spread of the discourse of peace, but also to the legitimization of the status of the new king as an ‘expressor and the guarantor of the common interest’ of the kingdom. The authors came to the conclusion that the Treaty of Troyes is an important manifestation of the formation of the public-legal nature of medieval statehood.
- ДокументРеалії та перспективи Болонського процесу в Україні(Західноукраїнська організація «Центр правничих ініціатив». – Львів, 2013) Немировська Оксана Анатоліївна; Павлюх Ольга Анатоліївна; Nemirovskaya Oksana Anatoliivna; Pavliukh Olha AnatoliivnaУ тезах досліджено питання реформування національної системи вищої освіти. Запропоновано покращення шляхів інтеграції освіти України до Болонського процесу. The thesis examines the issues of reforming the national system of higher education. Improved ways of integrating Ukrainian education into the Bologna process are proposed.
- ДокументЧетвертий Латеранський Собор 1215 року: традиції і новації в канонічному праві(Юридичний науковий електронний журнал, 2022) Санжаров Валерій Анатолійович; Павлюх Ольга Анатоліївна; Санжарова Галина Федорівна; Sanzharov Valery Anatoliiovych; Pavliukh Olha Anatoliivna; Sanzharova Galina FedorivnaСтаття присвячена дослідженню організаційних засад, законодавчого та правничого підґрунтя, суспільного запиту і реалізації завдань з реформи тогочасної церкви, структури і юридичного наповнення соборних постанов (конституцій) та визначення ролі Четвертого Латеранського Собору і його організатора, папи Інокентія III (1198–1216), для розвитку канонічного права. Авторами констатовано, що Собор ознаменував кульмінацію законодавчої та правової еволюції, яка тривала з Першого Латеранського Собору, поєднуючи запозичення із «ius antiquum» з сучасним соборним і декретальним правом. З’ясовано, що велика кількість соборних постанов (конституцій) стосується різних аспектів функціонування системи канонічних судів. Висловлено думку, що протягом XII століття була сформована загальноєвропейська система церковної юрисдикції і виникла потреба у внормуванні технічних аспектів юридичної процедури. Відзначено, що Собор започаткував кардинальні зміни як в церковному, так і в світському судочинстві: після соборної заборони поступово зникають випробування (вогнем і водою) та ордалії як метод доказування в судовому процесі. Серед найбільш вагомих нововведень в церковне законодавство – початок розробки скороченої судової процедури «ордо інквізіціоніс», поширення практики проведення генеральних капітулів на всі релігійні ордени, зміни в шлюбному законодавстві, врегулювання практики призначень та виборів на церковні бенефіції. Обґрунтовано, що Четвертий Латеранський Собор за організаційним (більш представницький, більш масштабний) і законодавчим складниками перевершив попередні зібрання. Автори доходять висновку, що законодавчі приписи Собору допомогли організаційному формуванню пізнішої середньовічної церкви та вдосконаленню системи канонічного судочинства до Тридентського собору і надалі. Четвертий Латеранський Собор, найважливіший з п’яти Латеранських Соборів, є також більш цікавим для історика канонічного права, ніж будь-який з інших загальноцерковних Соборів Середньовіччя. The article is devoted to the study of organizational principles, legislative and legal basis, public demand and implementation of tasks on the reform of the church of that time, structure and legal content of conciliar decrees (constitutions) and defining the role of the Fourth Lateran Council and its organizer, Pope Innocent III (1198–1216), development of canon law. The authors state that the Council marked the culmination of legislative and legal evolution, which continued from the First Lateran Council, combining borrowings from the “ius antiquum” with the then conciliar and decree law. It has been found that a large number of conciliar decrees (constitutions) concern various aspects of the functioning of the system of canonical courts. It is believed that during the 12th century a European system of ecclesiastical jurisdiction was formed and there was a need to standardize the technical aspects of legal procedure. It is noted that the Council initiated radical changes in both ecclesiastical and secular justice: after the prohibition of the Council, trials (by fire and water) and ordalii as a method of proving in court are gradually disappearing. Among the most important innovations in church law – the beginning of the shortened judicial procedure “ordo inquisitionis”, the spread of the practice of holding general chapters to all religious orders, changes in marriage law, regulating the practice of appointments and elections to church benefices. It is substantiated that the Fourth Lateran Council surpassed previous meetings in organizational (more representative, larger) and legislative components. The authors conclude that the legislative provisions of the Council helped the organizational formation of the later medieval church and the improvement of the system of canonical justice in the Council of Trent and beyond. The Fourth Lateran Council, the most important of the five Lateran Councils, is also more interesting to the historian of canon law than any of the other universal councils of the Middle Ages