Перегляд за Автор "Пономаренко Людмила Григорівна"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументНаратив як контентна основа міжнародних стратегічних комунікацій(Держава і регіони, 2020) Зикун Наталія Іванівна; Бессараб Анастасія Олександрівна; Пономаренко Людмила Григорівна; Zykun Natalia Ivanivna; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Ponomarenko Liudmyla HryhorivnaУ статті на основі аналізу вибраних із провідних українських газетних видань «Дзеркало тижня», «День», «Україна молода» за 2016–2020 рр. медійних текстів із згадуванням наративу встановлено семантико-змістові характеристики номінацій «наратив», «стратегічний наратив», «малі наративи»; окреслено напрями семантичної реалізації значення наративу і його можливості в процесі міжнародних стратегічних комунікацій, спрямованих як на зовнішню, так і на внутрішню аудиторію. Доведено, що основним завданням стратегічного, або національного, наративу є аргументоване пояснення власному населенню й зацікавленим аудиторіям своїх реалій, намірів, планів; виправдання певних напрямів державної діяльності, спрямованої на партнерів, на опонентів і тих, хто займає нейтральну позицію. Розмежовано сфери використання різних наратологічних номінацій: у міжнародних комунікаціях і в науковому дискурсі концептуальні засади державної ідентичності й міжнародної взаємодії іменуються стратегічним наративом, або гранд-наративом, у публіцистичному дискурсі вживають номінацію наратив, рідше – історичний наратив, національний наратив. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що увагу спрямовано на медійний аспект використання одного з ключових понять стратегічних комунікацій і ролі ЗМІ в його реалізації. Основними загальнонауковими методами дослідження є описовий, порівняльний, аналізу та синтезу. Також використано такі емпіричні методи: суцільного відбору – для виділення текстів із лексемою «наратив»; кількісний метод контент-аналізу з елементами якісного – для характеристики семантичного наповнення терміна «наратив». Результати дослідження можуть бути використані під час комплексних досліджень технології міжнародних стратегічних комунікацій і в практичній діяльності фахівців з міжнародних стратегічних комунікацій, нового напряму в Україні, який нині перебуває на етапі активної інституалізації. The article, basing on the analysis of selected media texts with reference to narrative from the leading Ukrainian newspapers «Dzerkalo Tyzhnia» (Weekly Mirror), «Den» (Day), «Ukraina Moloda» (Young Ukraine) for 2016–2020, the semantic and content characteristics of the «narrative», «strategic narrative», «small narratives» nominations has established; the directions of the semantic realization of the meaning of the narrative and its possibilities in the process of international strategic communications aimed at both external and internal audience, are outlined. It is proved that the main task of a strategic, or national, narrative is a reasoned explanation to the state population and interested audiences of specific realities, intentions, plans; justification of certain directions of state activity aimed at partners, at opponents and those occupying a neutral position. There are divided the spheres of use of different narratological nominations: in international communications and in scientific discourse, the conceptual foundations of state identity and international interaction are referred to as strategic narrative or grand narrative, in publicistic discourse the narrative nomination is used, more rarely – historical narrative, national narrative. The scientific novelty of the research is that the focus is on the media aspect of the use of one of the key concepts of strategic communications and the role of the media in its implementation. The main general scientific methods used in this article are descriptive and comparative ones, as well as analysis and synthesis. The following empirical methods were also used: solid selection method (solid selection method for allocation texts with the «narrative» lexeme; quantitative method of content analysis with elements of qualitative one – for characterizing the semantic of the «narrative» term). The results of the study can be used in the complex research of the technology of international strategic communications and in the practical activity of specialists in international strategic communications, a new trend in Ukraine, which is currently under active institutionalization.
- ДокументРоль телебачення у формуванні податкової культури в українському суспільстві(Держава та регіони, 2022) Бессараб Анастасія Олександрівна; Гиріна Тетяна Сергіївна; Пономаренко Людмила Григорівна; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Hyrina Tetiana Serhiivna; Ponomarenko Liudmyla HryhorivnaМета дослідження – розкрити роль телебачення у формуванні податкової культури в українському суспільстві. Методологія дослідження. У ході дослідження використано такі методи: аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння – під час опрацювання джерел відповідної проблематики та осмислення думок учених; порівняння – для виявлення тенденцій у висвітленні податкової тематики в медіа; спостереження та опису – для з’ясування акцентів у телевізійних сюжетах; соціологічне опитування – для виявлення думки студентської молоді щодо ролі телебачення у формуванні податкової культури в українському суспільстві. Результати. Робота держави над загальним рівнем податкової культури звичайних громадян – платників податків, робота держави з державними органами та посадовими особами цих органів, які пов’язані з адмініструванням різноманітних податків, зборів (обов’язкових платежів), має бути грамотно спланованою й спиратися на стабільну нормативну базу, бути посильною для її громадян, і масмедіа, які представляють їх інтереси й задовольняють інформаційні запити, будуть робити свій внесок у формування податкової культури. Телебачення має змогу робити свій внесок у формування податкової культури, створюючи відповідні проєкти та сюжети. Сучасний медійний контент проаналізовано з акцентом на його тематичній та жанровій складових, відзначено важливість іміджу журналістів та залучених експертів. З’ясовано позицію студентів щодо ролі телевізійних медіа у формуванні податкової культури в українському суспільстві. Новизна. Окреслено напрями переосмислення ролі телебачення у формуванні податкової культури із залученням медійного контенту останніх років та виявлено думки студентів із цього приводу. Практичне значення. Одержані результати можуть бути використані в навчальному процесі в закладах вищої освіти, які готують фахівців за освітніми програмами «Економічна журналістика» та «Ведучий програм телебачення», і для подальших наукових пошуків у напрямі вирішення окресленої проблеми. The purpose of the study is to cover the role of television in the formation of tax culture in Ukrainian society. Research methodology. In the course of research, the following methods were used: analysis, synthesis, generalization, comparison during the elaboration of sources on the relevant subject and comprehension of scholars’ opinions; method of comparison was used to identify trends in the coverage of tax issues in the media; methods of observation and description were used to find out the accents in television stories; sociological survey was used to identify the views of student youth on the role of television in the formation of tax culture in Ukrainian society. Results. The work of the state on the general level of tax culture of ordinary citizens (taxpayers), the work of the state with governmental authorities and officials of these bodies, which are related to the administration of various taxes, fees (mandatory payments), should be well planned and based on stable regulations base, to be feasible for its citizens, and the mas media, which represents their interests and satisfies information requests, will contribute to the formation of tax culture. Television has the opportunity to contribute to the formation of tax culture by creating relevant projects and stories. Modern media content is analyzed with an emphasis on its thematic and genre components, the importance of the image of journalists and involved experts is noted. The position of students on the role of television media in the formation of tax culture in Ukrainian society is clarified. Novelty. The directions of rethinking the role of television in the formation of tax culture with the involvement of media content in recent years are outlined and students’ opinions on this issue are revealed. Practical importance. The obtained results can be used in the educational process in higher education institutions that train specialists in the «Economic Journalism» and «TV presenter» specialties, and for further research in the direction of solving the outlined problem.
- ДокументСтруктура й зміст сайтів з української мови з погляду редактора(Держава та регіони, 2019) Пономаренко Людмила Григорівна; Бессараб Анастасія Олександрівна; Зикун Наталія Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Hryhorivna; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Zykun Natalia IvanivnaМетодологія дослідження. Основними загальнонауковими методами, використаними в цій статті, є описовий, порівняльний, аналізу та синтезу. Також використано такі емпіричні методи: метод суцільного відбору (для виділення найбільш використовуваних сайтів з української мови), кількісний метод контент-аналізу з елементами якісного (для характеристики структурних елементів цих сайтів), метод моделювання (для створення теоретичної моделі сучасного сайту з української мови). Результати. У статті виділено десять найбільш використовуваних електронних сайтів з української мови, які аранжовано, схарактеризовано за обов’язковими структурними компонентами. Окрему увагу акцентовано на тому, що їх основою мають бути довідковоінформаційні матеріали з основних розділів української мови як навчального предмета. За характером довідково-інформаційні матеріали виділено такі види сайтів з української мови: 1) спеціалізовані мовні сайти; 2) вузькоспеціалізовані сайти, присвячені певному проєкту з української мови; 3) комплексні електронні сайти, що містять як довідково-інформаційні мовні матеріали, так і мовні проєкти. Новизна. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що запропоновано теоретичну модель сучасного сайту з української мови та з’ясовано, що найбільше відповідає цій моделі сайт «Мова – ДНК нації». Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані під час планування та розробки сайтів, присвячених мовним питанням загалом та українській мові зокрема, а також у навчальному процесі. The main general scientific methods used in this article are descriptive, comparative, analysis and synthesis. The following empirical methods were also used: continuous selection method (to highlight the most used Ukrainian language web-sites), quantitative content analysis method with qualitative elements (to characterize the structural elements of these web-sites), modeling method (to create a theoretical model of a modern Ukrainian language web-site). Results. The article identifies the top ten most commonly used Ukrainian language web-sites, which are arranged, characterized by mandatory structural components. Particular attention is paid to the fact that they should be based on reference and information materials from the main sections of the Ukrainian language as a subject. The following types of Ukrainian language web-sites are distinguished by reference and information materials: 1) specialized language web-sites; 2) specialized web-sites dedicated to a specific project in the Ukrainian language; 3) comprehensive web-sites containing both language information materials and language projects. Novelty. The scientific novelty of the research is that the theoretical model of the modern Ukrainian language web-site was proposed and it was found that the web-site «Language – is the Nation’s DNA» is the most relevant to this model. Practical implication. The results of the research could be used during web-site planning and development, which are dedicated to the general language issues and Ukrainian language in particular and during academic process.
- ДокументСучасна трансформація інтернет-комунікацій(Journal of Theoretical and Applied Information Technology., 2022) Бессараб Анастасія Олександрівна; Гиріна Тетяна Сергіївна; Ситник Олексій Валерійович; Кодацька Наталя Олександрівна; Ятчук Ольга Михайлівна; Пономаренко Людмила Григорівна; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Hyrina Tetiana Serhiivna; Sytnyk Oleksii Valeriiovych; Kodatska Natalia Oleksandrivna; Yatchuk Olha Mykhailivna; Ponomarenko Liudmyla HryhorivnaУ статті розглядається еволюція Інтернет-комунікацій з розвитком цифрових технологій. Як нові інформаційні та телекомунікаційні технології не тільки змінюють форми і методи спілкування між людьми, а й ставлять під сумнів виживання «традиційних» методів і форм спілкування. Відображено специфіку сучасних комунікаційних систем; наведено класифікацію Інтернет-комунікації за складом учасників, часом отримання повідомлення та відповіді на нього, за характером використаних знакових засобів і форм. У статті також наведено визначення різних етапів становлення Інтернету та перспективи розвитку від Web 1.0 до Web 3.0. І соціально-психологічні проблеми, які виникають з в Розглянуто розвиток Інтернет-комунікацій, а також можливості та обмеження, створені Інтернет-комунікаціями в майбутньому. Ці проблеми та обмеження відіграють істотну роль у трансформації поточних Інтернет-комунікацій, які в майбутньому стануть повністю децентралізованими з переходом до віртуальної реальності. Ключовою відмінністю Інтернет-комунікації Web 3.0 буде не принцип взаємодії людини з Інтернетом, а навпаки – принцип «Інтернет спілкується з людиною». Можливості та обмеження такої трансформації дозволяють виокремити лише основні соціокультурні параметри Інтернет-комунікацій завдяки електронним технологіям. Але вони також дають змогу побачити, що ми живемо в епоху формування нових підходів до спілкування, освіти, охорони здоров’я та безпеки людини, організації всієї життєдіяльності. Без урахування ризиків і обмежень, створених Інтернет-комунікаціями, неможливо ефективно використовувати можливості особистого та соціального розвитку, які вони створюють. The article considers the evolution of Internet communications with the development of digital technologies. How new information and telecommunication technologies not only change the forms and methods of communication between people but also call into question the survival of "traditional" methods and forms of communication. The specificity of modern communication systems is reflected; the classification of Internet communication is given according to the composition of participants, the time of receipt of the message and the response to it, and according to the nature of the sign means and forms used. The article also provides definitions for various stages of the formation of the Internet and prospects for development from Web 1.0 to Web 3.0. And the socio-psychological problems that arise with the development of Internet communications are considered, as well as the opportunities and limitations created by Internet communications in the future. These problems and limitations play an essential role in the transformation of current Internet communications, which in the future will become utterly decentralized with the transition to virtual reality. The key difference between Web 3.0 Internet communication will not be the principle of human interaction with the Internet but vice versa - the principle that "the Internet communicates with a person". The possibilities and limitations of such a transformation make it possible to single out only the main socio-cultural parameters of Internet communications due to electronic technologies. But they also make it possible to see that we live in an era of the formation of new approaches to communication, education, protection of human health and safety, and the organization of all life activities. Without considering the risks and limitations created by Internet communications, it is impossible to use the personal and social development opportunities they generate effectively.