Перегляд за Автор "Чаплигін Василь Петрович"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив тренувань з бойового хортингу на профілактику психофізіологічного стресу учнівської та студентської молоді, курсантів(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2020) Малинський Ігор Йосипович; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Чаплигін Василь Петрович; Хоменко В. О.; Коцюба С. Ю.; Malynskyi Ihor Yosypovych; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Khomenko V. O.; Kotsiuba S.Yu.У науковій роботі аналізуючи психолого-педагогічні джерела встановлено, що аспекти психофізіологічних механізмів стресу відображені в фундаментальних працях вітчизняних і закордонних дослідників. Авторами було описано чотири етапи педагогічного експерименту (1-й: узагальнення даних науково-методичної літератури з визначеного напряму дослідження; 2-й: анкетування курсантів, учнівської та студентської молоді, які півроку відвідують заняття (тренування) з бойового хортингу; 3-й: педагогічні спостереження за визначеним контингентом; 4-й: бесіда з молоддю). Акцентовано увагу на бойовому хортингу (національний професійно-прикладний вид спорту військовослужбовців і правоохоронців, а також інших силових структур України. Він є важливою складовою патріотичного, культурного та духовного виховання дітей та молоді, відродження та розвинення спортивних, оздоровчих і бойових традицій українського народу, зміцнення здоров’я, розвитку фізичних, морально-вольових й інтелектуальних здібностей людини шляхом залучення населення до участі у змаганнях з бойового хортингу). In the scientific work «Impact of training in Combat Horting on prevention of psychophysiological stress of students and students, cadets» by analyzing psychological and pedagogical sources found that aspects of psychophysiological mechanisms of stress reflected in the fundamental works of domestic and foreign researchers. The authors described four stages of pedagogical experiment (1st: generalization of data of scientific and methodological literature from a certain direction of research; 2nd: questioning of cadets, students and students who attend six months (training) in combat horticulture; 3rd: pedagogical observations of a certain contingent; 4th: conversation with youth). Described daily tips to avoid stress and fatigue. Emphasis is placed on the fact that in order to avoid stress and fatigue for coaches, teachers should systematically conduct training exercises. It is emphasized that Combat Horticulture is a national professional and applied sport of servicemen and law enforcement officers, as well as other power structures of Ukraine. It is an important component of the patriotic, cultural and spiritual upbringing of children and young people, the revival and development of sports, recreational and martial traditions of the Ukrainian people, the promotion of health, the development of physical, moral, volitional and intellectual abilities of a person by involving the population in participation in Combat competitions Horting. The rules of the competition for the sport «Fighting Horting» are designed and operate on the basis of experience and experience in a mixed type of martial arts, designed for athletes of all ages. The main part of the Rules lists the age groups and weight categories of the competitors who compete with each other under these Rules in different sections of the competition. The sections of combat horticulture competitions are divided into contact and conditionally contact. Contact sections of Combat Horticulture competitions include: «Hand-to-hand combat», «Wrestling fight», «Self-defense». The contingent section of Combat Horticulture competitions is the «Form» section.
- ДокументДослідження студентами-хортингістами історичного виникнення туризму та понять: «туризм», «турист», «туристичні ресурси», «рекреаційні ресурси», «туристично-рекреаційні ресурси»(К. : Паливода А. В., 2019) Малинський Ігор Йосипович; Бойко Валерій Федосійович; Чаплигін Василь Петрович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Boiko Valerii Fedosiiovych; Chaplyhin Vasyl PetrovychУ науковій статті досліджено сутність понять: «туризм», «туристичні ресурси», «рекреаційні ресурси», «туристично-рекреаційні ресурси», «хортинг». Перераховано та описано найбільш важливі кількісні та якісні характеристики туристичних ресурсів. На основі аналізу вище викладеного матеріалу зроблено висновки, що студенти-хортингісти повинні знати даний теоретичний матеріал, так як він необхідний під час систематичних подорожей, змагань, зборів на території України та в інші країни світу. Досліджено історичний факт, що в 1847р. була створена перша туристична фірма Thomas Cook and Son («Томас Кук і син»), яка проіснувала до початку XXI століття. Встановлено, що є й інша сторона туризму – його негативний вплив: згубний вплив на довкілля в тій же мірі, що й інші види промисловості. Шум, тверді відходи, сміття, стічні води, забруднення повітря створюють санітарні проблеми і впливають на здоров’я місцевого населення. The scientific article investigates the essence of the concepts: «tourism», «tourist resources», «recreational resources», «tourist and recreational resources», «horting». The most important quantitative and qualitative characteristics of tourist resources are listed and described. Based on the analysis of the above material, it is concluded that students of horticulturists should be aware of this theoretical material, as it is necessary during systematic travels, competitions, meetings in the territory of Ukraine and in other countries of the world. It is investigated the historical fact that in 1847 the first tourist company Thomas Cook and Son (Thomas Cook and Son) was established, which existed until the beginning of the XXI century. It is established that there is another side to tourism - its negative impact: the detrimental impact on the environment to the same extent as other types of industry. Noise, solid waste, debris, waste water, air pollution create health problems and affect the health of the local population.
- ДокументОздоровчий туризм(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020) Малинський Ігор Йосипович; Сергієнко Юрій Петрович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Тарангул Дмитро Олександрович; Чаплигін Василь Петрович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Serhiienko Yurii Petrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Tarangul Dmytro Alexandrovych; Chaplyhin Vasyl PetrovychУ навчальному посібнику розглянуто питання з організації, підготовки і проведення туристичних походів у спортивно-оздоровчому туризмі, включаючи харчування, спорядження, організування привалів та ночівлі у різних умовах. Розміщено відомості про лікарсько-педагогічний контроль туристів, захворювання і травми, які зустрічаються в походах. Наведено основні поняття, типи, види і форми туризму, а також контрольні питання і завдання. Відображено розрядні вимоги зі спортивного туризму і зміст туристської підготовки. Призначений для слухачів курсів підвищення кваліфікації у сфері спортивно-оздоровчого туризму, інструкторів з туризму, працівників туристичних фірм. The training manual deals with the organization, preparation and conduct of tourist trips in sports and health tourism, including food, equipment, organization of stops and overnight stays in various conditions. There is information about the medical and pedagogical control of tourists, diseases and injuries that occur during hikes. The main concepts, types, types and forms of tourism, as well as control questions and tasks are given. The detailed requirements for sports tourism and the content of tourist training are shown. Intended for students of professional development courses in the field of sports and health tourism, tourism instructors, and employees of travel companies.
- ДокументОсвіта у вищих навчальних закладах в умовах воєнного стану в Україні(Економіка і управління, 2023) Чаплигін Василь Петрович; Крупеня Світлана Василівна; Гаєвий Вадим Юрійович; Марченко Катерина Леонідівна; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Haievyi Vadym Yuriiovych; Marchenko Kateryna LeonidivnaСфера освіти, як і всі сфери життя суспільства, зазнала великих змін в умовах воєнного стану. Всупереч найскладнішому часу в Україні у вищих навчальних закладах освітній процес здійснюється у дистанційному або змішаному форматі, в залежності від того як дозволяє безпекова ситуація. Для української освітньої системи це випробовування стало ще й своєрідним стимулом, який відкрив вікно нових можливостей, ставши каталізатором давно назрілих модернізаційних змін в освіті. Пропонуються різні шляхи їх вирішення, одним із яких є інформатизація освіти. В свою чергу, інформатизація дозволяє ефективно розвивати різні сучасні педагогічні технології щодо застосуванням технологій дистанційного навчання. В статті розкрита сутність поняття «дистанційне навчання», охарактеризовано переваги дистанційних технологій, проаналізовано ефективність впровадження дистанційного навчання для здобувачів вищої освіти. Система вищої освіти спрямована на збільшення частки самостійної роботи здобувача вищої освіти (далі - ЗВО) над навчальним матеріалом: скорочуються аудиторні години на вивчення предметів; зростає об’єм навчального матеріалу, що виноситься на самостійне опрацювання тощо. Очевидно, що зростає потреба у використання ІКТ у процесі навчання. В свою чергу використання дистанційного навчання у вищій освіті розв’язує проблеми індивідуалізації, інтенсифікації та оптимізації навчання, є найбільш логічною та природною еволюцією традиційної моделі навчання під час війни або інших форс-мажорних обставин. The purpose of the article is to consider the theoretical and methodological foundations of distance learning in the field of physical culture and sports, namely: scientific approaches, didactic principles, means, methods and forms of organization of the distance learning process under martial law. Objectives of the study. To investigate the organizational features of education under martial law. To offer methodical approaches and modern technologies of the educational process. Research methods. To achieve the goal, the following general scientific methods of research were used: description, analysis and synthesis of the subject of research, specification, comparison. The sphere of education, like all spheres of social life, underwent great changes in the conditions of martial law. Despite the most difficult time in Ukraine, the educational process in higher educational institutions is carried out in a distance or mixed format, depending on what the security situation allows. For the Ukrainian educational system, this test became a kind of incentive that opened a window of new opportunities, becoming a catalyst for long-overdue modernization changes in education. Different ways of solving them are proposed, one of which is the informatization of education. In turn, informatization allows to effectively develop various modern pedagogical technologies in relation to the use of distance learning technologies. The article reveals the essence of the concept of “distance learning”, characterizes the advantages of distance technologies, analyzes the effectiveness of the implementation of distance learning for students of higher education. The system of higher education is aimed at increasing the share of independent work of the student of higher education (hereinafter - ZVO) on educational material: classroom hours for studying subjects are reduced; the amount of educational material that is submitted for independent processing, etc., is increasing. It is obvious that there is a growing need for the use of ICT in the educational process. In turn, the use of distance learning in higher education solves the problems of individualization, intensification and optimization of learning, is the most logical and natural evolution of the traditional model of learning during war or other force majeure circumstances.
- ДокументПобудова програми мікроциклу гірколижників з використанням методу кінезіопластики(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Гаврилюк Валерій Олексійович; Бойко Валерій Федосійович; Чаплигін Василь Петрович; Живолович Світлана Анатоліївна; Havryliuk Valerii Oleksiiovych; Boiko Valerii Fedosiiovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ статті висвітлюється вплив методу кінезіопластика при тренуванні статодинамічної стійкості портсменів гірськолижників. Так як високий рівень функціонального стану спортсмена залежить від збалансованості регулюючих систем, що забезпечують гемодинамічні, метаболічні та енергетичні реакції при м’язовій діяльності. Метод кінезіопластика спрямований на усунення фізіологічної незрілості спортсмена, впорядкування мимовільних, спонтанних, мікро кінетичних процесів та їх синхронізацію свідомо впорядкованими структурами у напрямку фізіологічної оптимальності функціональних систем у даному виді спорту. In the scientific and methodological literature, a great deal of respect was attached to the preparation of the kinesioplasty method during the folding of the training microcycles during the preparation to the final stage, or a series of starts on the singing stage during the final preparation.At the statistics, there is an injection of a special-preparatory complex of rights for athletes using the kinesioplastymethod with training of statodynamic stamina of athletes. Doslіdzhuvavsya infusion of this method on the rational budovu training process, scho to increase the functional capacity of the organs and systems of the body of the lizhniks and the full complex of mechanisms that are responsible for adaptation.
- ДокументРекреація в способі життя студентської молоді(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2020) Малинський Ігор Йосипович; Сергієнко Юрій Петрович; Чаплигін Василь Петрович; Тарангул Дмитро Олександрович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Serhiienko Yurii Petrovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Tarangul Dmytro Alexandrovych; Lavrentiev Oleksandr MykolaiovychУ статті здійснено спробу узагальнити сучасні погляди науковців на проблему організації рекреаційної діяльності в системі фізичної культури та спорту. Встановлено, що важливого значення набуває наукова організація рекреаційної діяльності. Наведено основні підходи до визначення понять «фізична рекреація», «рекреаційна діяльність». Визначено напрямки рекреаційної діяльності, зокрема рекреаційно-туристична та рекреаційно-оздоровча діяльність. Доведено ефективність застосування технології оздоровчих занять студентської молоді з огляду позитивного впливу на показники фізичного стану, теоретичної підготовленості, обсягу рухової активності, організацію корисного дозвілля та активного відпочинку, рівня рекреаційної культури. Обґрунтовано, що подальше вдосконалення теоретичних основ фізичної рекреації, незважаючи на великий емпіричний матеріал, вимагає якісно нової форми організації знань про неї. Це потребує наукового дослідження сутності, природи та специфіки розвитку знань про фізичну рекреацію, характеристики її основних ознак, предмета і функцій, концептуальних моделей та аналізу світового досвіду організації діяльності у сфері фізичної реакції та спортивно-оздоровчого туризму. The article outlines the concept of recreation, modern recreational activity, its health orientation for students of educational institutions. It determines factors that influence the support of the motor activity of students and the effect of recreational activities. Authors make attempt to generalize the modern views of scientists on the problem of organizing recreational activities in the system of physical culture and sports and prove that scientific organization of recreational activity is of great importance. It proposes basic approaches to the definition of the terms "physical recreation", "recreational activity". The article defines directions of recreational activity, in particular recreational-tourism. The authors prove effectiveness of using recreational activities technology with its positive influence on the indicators of physical condition of students, volume of physical activity, organization of useful leisure and active rest, level of recreational culture. The article gives background to further refinement of the theoretical foundations of physical recreation, as despite of great empirical material, requires a qualitatively new form of organization of knowledge about it. This requires a scientific study of the nature, specification of the development of knowledge about physical recreation, the characteristics of its basic features, objects and functions, conceptual models and analysis of the foreign experience of organizing activities in the field of physical reaction, sports and health tourism.
- ДокументРекреація різних груп населення засобами складних маршрутів(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2021) Лаврентьєв Олександр Миколайович; Чаплигін Василь Петрович; Буток Олена Володимирівна; Васьківська Тетяна Василівна; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Butok Olena Volodymyrivna; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Vaskivska Tetiana VasylivnaУ даній статті розглядаються питання впливу туристичних походів на рекреацію організму людини в цілому. Проаналізовано й узагальнено практичний досвід підйому групи активістів на гору Кіліманджаро та наукові дослідження вчених у галузі фізична культура і спорт, щодо організації та проведення навчально-тренувальних зборі в у гірській місцевості, які дозволять ефективно і цілеспрямовано покращувати фізичне, психічне і духовне здоров’я людини, застосовувати різні форми і методи фізичного виховання, що направлено на формування стійкої мотивації до здорового способу життя. Педагогічне спостереження проводилося з 20 по 26 лютого 2021 року. This article discusses the impact of hiking on the recreation of the human body as a whole. Analyzed and summarized the practical experience of climbing a group of activists on Mount Kilimanjaro and research of scientists in the field of physical culture and sports, as to the organization and realization of training meetings in mountainous areas, which will effectively and purposefully improve a physical, mental and spiritual health of human, apply various forms and methods of physical education, which is aimed at forming a stable motivation for a healthy lifestyle. In a study called attention to the recreational component, which is aimed at restoring health and efficiency through recreation in the bosom of nature, by means of difficult routes. This type of recreation includes mountaineering, hiking in the mountains, deserts, rafting on mountain rivers. This is not a new category of recreation, but it has some features, namely, the extreme component associated with risk. It requires not only good physical training, but also courage, perseverance, determination. In addition to the recreational component, we were interested to learn about the behavior of participants in the climb to Mount Kilimanjaro, as previously they were involved in other sports or lead a healthy lifestyle, not related hypoxic failure. Thus, in pedagogical observation, participated (n = 17people.) At different ages and physical fitness, climbing was conducted from 20 to 26 February 2021.During the pedagogical observation, attention was paid to the following indicators: heart rate, pressure, oxygen saturation, air temperature, etc. All the results of the study were reflected in the mountain classification. The paper used methods of analysis and synthesis of scientific, educational and special literature and own observations.
- ДокументРекреація і туризм(Ірпінь : ДПУ, 2023) Малинський Ігор Йосипович; Чаплигін Василь Петрович; Крупеня Світлана Василівна; Головащенко Роман Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Сергієнко Юрій Петрович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Holovashchenko Roman Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Serhiienko Yurii PetrovychУ навчальному посібнику «Рекреація і туризм» викладено сучасні оздоровчі технології рекреації та туризму, засоби оздоровчих технологій спорту і реабілітації, загальні основи фізкультурно-спортивної реабілітації та ціннісних орієнтацій на здоровий спосіб життя. Видання розраховано на фахівців сфери фізичної культури і спорту, викладачів та студентів ЗВО, які навчаються за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт. The textbook "Recreation and Tourism" describes modern health technologies of recreation and tourism, means of health technologies of sports and rehabilitation, general basics of physical culture and sports rehabilitation and value orientations towards a healthy lifestyle. The publication is intended for specialists in the field of physical culture and sports, teachers and students of higher education institutions, who are studying in the specialty 017 Physical culture and sports.
- ДокументРекреація і туризм в розвитку студентської молоді(Економіка і управління, 2023) Малинський Ігор Йосипович; Веселова Вікторія В`ячеславівна; Чаплигін Василь Петрович; Крупеня Світлана Василівна; Malynskyi Ihor Yosypovych; Veselova Viktoriia Viacheslavivna; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Krupenia Svitlana VasylivnaУ статті здійснено спробу узагальнити сучасні погляди науковців на проблему організації рекреаційної діяльності в системі фізичної культури та спорту. Встановлено, що важливого значення набуває наукова організація рекреаційної діяльності. Наведено основні підходи до визначення понять «фізична рекреація», «рекреаційна діяльність». Визначено напрямки рекреаційної діяльності, зокрема рекреаційно-туристична та рекреаційно-оздоровча діяльність. Доведено ефективність застосування технології оздоровчих занять студентської молоді з огляду позитивного впливу на показники фізичного стану, теоретичної підготовленості, обсягу рухової активності, організацію корисного дозвілля та активного відпочинку, рівня рекреаційної культури. Обґрунтовано, що подальше вдосконалення теоретичних основ фізичної рекреації, незважаючи на великий емпіричний матеріал, вимагає якісно нової форми організації знань про неї. Це потребує наукового дослідження сутності, природи та специфіки розвитку знань про фізичну рекреацію, характеристики її основних ознак, предмета і функцій, концептуальних моделей та аналізу світового досвіду організації діяльності у сфері фізичної реакції та спортивно-оздоровчого туризму. The article outlines the concept of recreation, modern recreational activity, its health orientation for students of educational institutions. It determines factors that influence the support of the motor activity of students and the effect of recreational activities. Authors make attempt to generalize the modern views of scientists on the problem of organizing recreational activities in the system of physical culture and sports and prove that scientific organization of recreational activity is of great importance. It proposes basic approaches to the definition of the terms “physical recreation”, “recreational activity”. The article defines directions of recreational activity, in particular recreational-tourism. The authors prove effectiveness of using recreational activities technology with its positive influence on the indicators of physical condition of students, volume of physical activity, organization of useful leisure and active rest, level of recreational culture. The article gives background to further refinement of the theoretical foundations of physical recreation, as despite of great empirical material, requires a qualitatively new form of organization of knowledge about it. This requires a scientific study of the nature, specification of the development of knowledge about physical recreation, the characteristics of its basic features, objects and functions, conceptual models and analysis of the foreign experience of organizing activities in the field of physical reaction, sports and health tourism.
- ДокументСучасні технології рухової активності студентів: спортивно-оздоровчий туризм і рекреація(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2020) Сергієнко Юрій Петрович; Гулай Віктор Степанович; Чаплигін Василь Петрович; Гаврилюк Валерій Олексійович; Гаєвий Вадим Юрійович; Serhiienko Yurii Petrovych; Hulai Viktor Stepanovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Havryliuk Valerii Oleksiiovych ; Haievyi Vadym YuriiovychУ статті представлено теоретичний аналіз та узагальнено підходи щодо використання засобів спортивнооздоровчого туризму в рекреаційній діяльності (в різних групах населення) і тому числі студентської молоді. На основі теоретичного аналізу та узагальнення навчально-методичної та наукової літератури виявлено, що потреба в руховій активності є актуальною для всього суспільства в цілому. Ефективність застосування технології щодо формування рекреаційної культури студентської молоді з огляду позитивного впливу на показники фізичного стану. В статті обґрунтовано, опрацьовано та визначено структуру і зміст технології формування рекреаційної активності студентської молоді у вищому навчальному закладі засобами оздоровчо-рекреаційної рухової активності. Досліджено різні підходи щодо формування спортивно-оздоровчого туризму, виявлено та розкрито характерні ознаки й особливості активного відпочинку в суспільстві. The article presents a theoretical analysis and summarizes the approaches on the use of tourism in recreational activities of students. Based on theoretical analysis and synthesis of specified scientificmethodical literature revealed that the need of the youth in active recreation, is an integral part of the harmonious, comprehensively developed personality of a student. In the article, given the present stage of development of the industry of scientific knowledge and on the basis of a comprehensive analysis of concepts and categories of recreation refined interpretation of the concept of "recreational culture" as a component of physical culture. In addition, recreational needs of students systematized. Proved the effectiveness of technology forming recreation culture of students taking into account the positive impact on indicators of physical condition, the theoretical training, the amount of motor activity, the organization of useful leisure and recreation. Substantiation for the structure and content of the technology of forming a recreational activity of students, and defined and developed organizational and methodical conditions of its realization in a higher educational institution means the health and recreational physical activity. The concept of sport tourism, sports and health campaign described. It outlines the main features and challenges of sport tourism, analyzes its types and functions. The article shows various approaches to the definition of this concept identified the characteristics. Classification of sport tourism will thoroughly examine its modifications and main development trends and characteristics, will allow organizing the knowledge and deeply understanding the nature of sport tourism, solving the problems of its territorial organization, to plan the development of the material base, to produce and sell the tourist product. Sports and health tourism plays a significant role in the development of the domestic tourist movement. In fact, it is one of the most accessible mass forms of outdoor activities and ways to discover the world. Today, sport trips are becoming an integral part of the life of all segments of the population. Ukraine has all the prerequisites for the intensive development of sports and recreational tourism: geographical position and topography, favorable climate, rich natural, historical, cultural and tourist-recreational potential.
- ДокументТеоретико-методичні засади підготовки фахівців фізичної культури і спорту з використанням технологій дистанційної освіти(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2021) Сергієнко Юрій Петрович; Головащенко Роман Володимирович; Чаплигін Василь Петрович; Гаєвий Вадим Юрійович; Гулай Віктор Степанович; Serhiienko Yurii Petrovych; Holovashchenko Roman Volodymyrovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Haievyi Vadym Yuriiovych; Hulai Viktor StepanovychУ зв’язку з реформуванням освіти у вищих навчальних закладах активно розробляється концепція дистанційної освіти, що передбачає розробку освітніх курсів спрямованих на забезпечення доступності, якості та ефективності освіти. Пропонуються різні шляхи їх вирішення, одним із яких є інформатизація освіти. В свою чергу, інформатизація дозволяє ефективно розвивати різні сучасні педагогічні технології щодо застосуванням технологій дистанційного навчання. В статті розкрита сутність поняття «дистанційне навчання», охарактеризовано переваги дистанційних технологій, проаналізовано ефективність впровадження дистанційного навчання для здобувачів вищої освіти. В свою чергу використання дистанційного навчання у вищій освіті розв’язує проблеми індивідуалізації, інтенсифікації та оптимізації навчання, є найбільш логічною та природною еволюцією традиційної моделі навчання під час епідемії або інших форс-мажорних обставин. In connection with the reform of education in higher education institutions, the concept of distance education is being actively developed, which provides for the development of educational courses aimed at ensuring the accessibility, quality and efficiency of education. There are various ways to solve them, one of which is the informatization of education. In turn, informatization allows to effectively develop various modern pedagogical technologies. The article is devoted to the theoretical and methodological principles of the organization of the educational process in the conditions of higher education with the use of distance learning technologies. The article reveals the essence of the concept of "distance learning", describes the benefits of distance technology, analyzes the effectiveness of distance learning for university students. The concept of "blended learning", "distance learning", methodological approaches, a number of general didactic and methodological principles on which the process of learning in higher education is based when applying the distance learning model are analyzed and specified. The methods, forms of organization and tools used in blended learning are described, as well as the advantages of such a learning model are highlighted. A schematic representation of the structure of the methodical system of blended learning in the conditions of higher education is developed. The use of blended learning in higher education solves the problems of individualization, intensification and optimization of learning, is the most logical and natural evolution of the traditional model of learning
- ДокументТеорія і методика викладання оздоровчого фітнесу(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020) Малинський Ігор Йосипович; Бойко Валерій Федосійович; Чаплигін Василь Петрович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Boiko Valerii Fedosiiovych; Chaplyhin Vasyl PetrovychУ навчальному посібнику розглянуто питання: теоретичні основи оздоровчого фітнесу; соціальні виміри фітнес-культури; фітнес як оздоровча технологія у сучасних соціально-економічних умовах; спосіб життя та життєдіяльність людини; фітнес-програми для студентів; структура занять оздоровчої спрямованості; види оздоровчого фітнесу; особливості побудови, методика проведення оздоровчо-тренувальних програм силового фітнесу; фізіологічні засади фітнес-технологій; фізіологічні прояви впливу рухової активності на організм людини; профілактика травматизму на заняттях з аеробіки і перша долікарська допомога; основні критерії побудови харчування студентів, які займаються фітнесом; програмування і педагогічний контроль занять оздоровчим фітнесом; характеристика та методика викладання фітнес-програм силової спрямованості; характеристика і оцінка функціональних систем організму; особливості методики проведення та побудови оздоровчих фітнес-програм для людей різних вікових груп і статі; активний відпочинок і здоровий спосіб життя студентів; активний відпочинок у стимулюванні розумової працездатності студентів і т. д. Буде корисним учителям, викладачам, студентам, фітнес-тренерам, фахівцям у галузі фізичної культури, спорту та здоров’я. The textbook examines the following issues: theoretical foundations of health fitness; social dimensions of fitness culture; fitness as a health technology in modern socio-economic conditions; the way of life and life activity of a person; fitness programs for students; the structure of health-oriented classes; types of health fitness; features of construction, methods of conducting health and strength training programs; physiological principles of fitness technologies; physiological manifestations of the influence of motor activity on the human body; injury prevention during aerobics classes and first aid; the main criteria for the construction of nutrition for students engaged in fitness; programming and pedagogical control of health fitness classes; characteristics and methods of teaching strength-oriented fitness programs; characterization and evaluation of the body's functional systems; peculiarities of the methodology of carrying out and building health-improving fitness programs for people of different age groups and gender; active recreation and healthy lifestyle of students; active recreation in stimulating the mental capacity of students, etc. It will be useful for teachers, lecturers, students, fitness trainers, specialists in the field of physical culture, sports and health.
- ДокументФізична культура у загальнокультурній та професійній підготовці студентів економічних спеціальностей(Економіка і управління, 2022) Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Чаплигін Василь Петрович; Живолович Світлана Анатоліївна; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaФізичне виховання. Включене до системи освіти та виховання, починаючи з дошкільних установ, воно характеризує основу фізичної підготовленості людей — придбання фонду життєво важливих рухових умінь та навичок, різнобічний розвиток фізичних здібностей. Його важливими елементами є «школа» руху, система гімнастичних вправ і правила їх виконання, за допомогою яких у дитини формуються вміння диференційовано управляти рухами, здатність координувати їх у різних поєднаннях; система вправ для раціонального використання сил при переміщеннях у просторі (основні способи ходьби, бігу, плавання, бігу на ковзанах, на лижах та ін.) при подоланні перешкод, у метаннях, у піднесенні та перенесенні ваг; «школа» м’яча (гра у волейбол, баскетбол, гандбол, футбол, теніс та ін.). Фізичний розвиток — це біологічний процес становлення, зміни природних морфологічних та функціональних властивостей організму протягом життя людини (довжина, маса тіла, коло грудної клітини, життєва місткість легень, максимальне споживання кисню, сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність та ін.). Фізичний розвиток керований. За допомогою фізичних вправ, різних видів спорту, раціонального харчування, режиму праці та відпочинку можна змінювати у необхідному напрямку наведені вище показники фізичного розвитку. В основі управління фізичним розвитком лежить біологічний закон вправності та закон єдності форм та функцій організму. Тим часом фізичний розвиток мірою обумовлений і законами спадковості, які необхідно враховувати як фактори, які сприяють або навпаки перешкоджають фізичному вдосконаленню людини. Процес фізичного розвитку підпорядковується закону вікової ступінчастості. Тому втручатися в цей процес з метою управління ним можна лише з урахуванням особливостей та можливостей організму у різні вікові періоди; становлення та зростання, найвищого розвитку форм та функцій, старіння. Physical Education. Included in the system of education and upbringing, starting from preschool institutions, it characterizes the basis of physical fitness of people - the acquisition of a fund of vital motor abilities and skills, versatile development of physical abilities. Its important elements are the «school» of movement, the system of gymnastic exercises and the rules fo r their performance, with the help of which the child develops the ability to manage movements differently, the ability to coordinate them in various combinations; a system of exercises fo r the rational use of forces when moving in space (the main methods of walking, running, swimming, running on ice skates, skiing, etc.) when overcoming obstacles, throwing, lifting and carrying weights; “ school” of the ball (volleyball, basketball, handball, soccer, tennis, etc.). Physical development is a biological process of formation and changes in the natural morphological and functional properties of the body during a person’s life (length, body weight, chest circumference, vital capacity of the lungs, maximum oxygen consumption, strength, speed, endurance, flexibility, dexterity, etc.). Physical development is managed. With the help of physical exercises, various types of sports, rational nutrition, work and rest regime, it is possible to change the above indicators of physical development in the necessary direction. Management of physical development is based on the biological law of skill and the law of unity of body forms and functions. A t the same time, physical development is determined to some extent by the laws of heredity, which must be taken into account as factors that contribute to or, on the contrary, hinder the physical improvement of a person. The process of physical development is subject to the law of age gradation. Therefore, it is possible to intervene in this process in order to manage it only taking into account the characteristics and capabilities of the organism in different age periods; formation and growth, the highest development of forms and functions, aging
- ДокументФізичне виховання(Ірпінь : ДПУ, 2023) Малинський Ігор Йосипович; Чаплигін Василь Петрович; Головащенко Роман Володимирович; Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Сергієнко Юрій Петрович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Holovashchenko Roman Volodymyrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Serhiienko Yurii PetrovychМатеріали навчального посібника дозволяють систематизувати та поглибити знання з основ теорії і методики фізичного виховання, засвоїти практичні уміння, навички зі зміцнення здоров’я, підвищення працездатності, організації здорового способу життя. Навчальний посібник розроблено для студентів ЗВО усіх спеціальностей з метою активізації самостійної творчої роботи здобувачів щодо формування пізнання природних і соціальних процесів функціонування фізичної культури суспільства й особистості, вміння їх використовувати для професійного розвитку, самовдосконалення, організації здорового способу життя під час виконання навчальної, професійної та соціально-культурної діяльності. The materials of the training manual allow you to systematize and deepen your knowledge of the basics of physical education theory and methods, to learn practical skills, health promotion skills, increase work capacity, and organization of a healthy lifestyle. The study guide was developed for students of higher education institutions of all majors with the aim of activating the independent creative work of students regarding the formation of knowledge of the natural and social processes of the functioning of the physical culture of society and the individual, the ability to use them for professional development, self-improvement, and the organization of a healthy lifestyle during the implementation of educational, professional and social - cultural activities.
- ДокументФітнес та рекреація(Ірпінь : Державний податковий університет, 2023) Малинський Ігор Йосипович; Чаплигін Василь Петрович; Головащенко Роман Володимирович; Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Сергієнко Юрій Петрович; Malynskyi Ihor Yosypovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Holovashchenko Roman Volodymyrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Serhiienko Yurii PetrovychНавчальний посібник направлений на формування у здобувача вищої освіти необхідних знань, умінь і навичок щодо ознайомлення їх з тенденціями розвитку сучасних технологій оздоровлення населення засобами фітнесу та рекреації. Теоретичні знання та практичні рекомендації з освоєння фітнес-індустрії, направлених на поліпшення стану здоров’я, формування здорового способу життя, збільшення фізичної працездатності, що є гарантом збереження здоров’я. The study guide is aimed at forming the necessary knowledge, skills and abilities of higher education students to familiarize them with the trends in the development of modern technologies for the improvement of the population by means of fitness and recreation. Theoretical knowledge and practical recommendations for the development of the fitness industry aimed at improving health, forming a healthy lifestyle, increasing physical performance, which is a guarantee of health.
- ДокументФітнес-програма для корекції надмірної ваги тіла у жінок(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Сергієнко Юрій Петрович; Крупеня Світлана Василівна; Чаплигін Василь Петрович; Овдейчук Анастасія Олександрівна; Serhiienko Yurii Petrovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Ovdeichuk Anastasiia OleksandrivnaУ статті розглядається фітнес програма корекції надмірної маси тіла у жінок першого зрілого віку. Дана проблема є на сьогоднішній день дуже актуальною для жінок першого зрілого віку. Все більше людей мають проблеми з ожирінням та надмірною вагою тіла. Одним з провідних методів корекції маси тіла є фізичні вправи, які, крім зниження надлишкової маси, сприяють також нормалізації обміну речовин, відновленню адаптації організму до фізичних навантажень; нормалізації функцій серцево-судинної та інших систем організму. Для реалізації поставленої мети і завдань нами було на початковому етапі сформовано дві групи по 10 учасниць, які займались в спортивному клубі всі учасниці були першої вікової групи з них 70% мали проблеми з зайвою вагою. Після впровадження програми були отримані позитивні результати у корекції антропометричних показників всіх учасниць. В основу програми увійшли різні фітнес-методики, які використовувались в тижневих навчально-тренувальних заняттях, які тривали вісім тижнів The article discusses a fitness program for the correction of overweight in women of early adulthood. This problem is very relevant for women of early adulthood today. More and more people have problems with obesity and overweight. One of the leading methods of body weight correction is physical exercises, which, in addition to reducing excess weight, also contribute to the normalization of metabolism, restoration of the body's adaptation to physical activity; normalization of the functions of the cardiovascular and other body systems, these programs are fitness. Fitness is one of the world's most popular health improvement systems, which allows us to meet the modern needs of different age groups who want to make their figure beautiful and their health strong. The modern fitness industry offers a wide variety of techniques, and these techniques allow to expand the range of effects of physical exercises on the body of those who exercise. We have developed an experimental program, the essence of which is that, taking into account the initial data and individual characteristics of the body constitution of the course participants, physical activity and training volumes were constantly adjusted throughout the program, which gives participants the opportunity to properly approach the training process, learn the basic steps, movements, adapt to the load, try and choose training for their further development, and modern training programs used in the fitness facility help to achieve results in the most To achieve an effective weight loss result, two components must be used: nutritional adjustments and certain fitness training methods. Proper nutrition is an integral part of this process. Dual work improves metabolism and thus metabolic processes in the body, which helps to accelerate the process of reducing body fat. To achieve the goal and objectives, we initially formed two groups of 10 participants who were engaged in a sports club, all of whom were of the first age group, of whom 70% had problems with overweight.