Перегляд за Автор "Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 48
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАкадемічна працездатність та розумові здібності курсантів, які займаються спортом під час навчання(Revista Dilemas Contemporáneos, 2019) Пронтенко К.; Грибан Григорій Петрович; Охріменко І.; Бондаренко В.; Безпалий С.; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Булгаков О.; Бдошунчук І.; Дзензелюк Д.; Prontenko K.; Hryban Hryhorii Petrovych; Okhrimenko I.; Bondarenko V.; Bezpaliy S.; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Bulgakov O.; Bloshchynskyi I.; Dzenzeliuk D.У статті досліджено вплив спортивних занять на рівень навчальної активності та розумових можливостей курсантів під час навчання у вищому військовому навчальному закладі. У дослідженні взяли участь 271 курсантів. Була сформована експериментальна група (ЕГ) з курсантів, які беруть участь у видах спорту (n = 63), і контрольна група (КГ), в якій брали участь курсанти відповідно до традиційної системи фізичної підготовки (n = 208). Успішність оцінювалася за результатами оволодіння різними дисциплінами, розумовими можливостями, згідно з тестом Бурдона-Анфімова. Визначено, що курсанти ЕГ мали кращі показники навчальної та розумової здібності, ніж курсанти КГ. The article investigates the influence of sports classes on the level of study activity and mental capacity of the cadets during the study at the institution of higher military education (HMEI). 271 cadets participated in the investigation. An experimental group (EG) was formed with cadets participating in sports (n = 63) and a control group (CG) that involved cadets studying according to the traditional physical training system (n = 208). Academic performance was estimated according to the results of mastering different disciplines, mental capacity, according to the Burdon-Anfimov test. It is determined that the EG cadets had better indicators of academic performance and mental ability than the CG cadets.
- ДокументБойовий хортинг як засіб фізичного виховання гармонійно розвиненої, успішної, життєво активної особистості – учні, студенти та курсанти: результати науково-дослідної роботи(Opole, 2022) Федорченко Тетяна Євгеніївна; Болтівець Сергій; Довгань Надія Юріївна; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Кукушкін Костянтин; Отравенко Олена; Завістовський Олег; Хатько Алла Вікторівна; Коломоєць Галина; Бережна Таміла; Веселова Вікторія В`ячеславівна; Стешиц Андрій; Хіміч Віта; Демченко Наталія; Єрьоменко Вероніка Едуардівна ; Fedorchenko Tetiana Yevheniivna; Boltivets Serhii; Dovhan Nadiia Yuriivna; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Kukushkin Kostiantyn; Otravenko Olena; Zavistovskyi Oleg; Khatko Alla Viktorivna; Kolomoiets Halyna; Berezhna Tamila; Veselova Viktoriia Viacheslavivna; Steshyts Andrii; Khimich Vita; Demchenko Natalia; Yeromenko Veronika EduardivnaУ розділі монографії розкрито теоретичні і методичні основи: навчальні програми з бойового хортингу – впровадження під час тренувальних занять силовий фітнес для успішної особистості: спортсмени (учні, студенти та курсанти) бойового хортингу (експериментальна робота); структурне дослідження рівнів здоров’я, фізичної і тактичної підготовленості, функціонального та психоемоційного станів спортсменів бойового хортингу; перспективність бойового хортингу у військово-патріотичному вихованні успішної особистості: учні, студенти та курсанти (експериментальна робота); вплив вітамінів на збереження та зміцнення здоров’я в учнівської та студентської молоді, курсантів: спортсменів бойового хортингу (експериментальна робота); використання учнями, студентами та курсантами засобів народного хореографічного мистецтва в бойовому хортингу (експериментальна робота); моделювання програм уроків фізичної культури та занять фізичного виховання для учнів, студентів і курсантів із оздоровчою спрямованістю з використанням елементів бойового хортинга в закладах освіти (експериментальна робота); зміцнення психічного здоров’я спортсменів бойового хортингу (учнівська та студентська молодь, курсанти) в умовах збройної та інформаційної агресії (експериментальна робота); використання рухливих ігор на уроках фізичної культури та спортивному гуртку «бойовий хортинг» для закріплення фізичних якостей в учнів 5-7 класів – визначення життєвої позиції в умовах воєнного стану, під час дистанційного навчання (експериментальна робота). The section of the monograph reveals the theoretical and methodological foundations: educational programs for Combat Horting – implementation during training classes strength fitness for a successful personality: athletes (pupils, students and cadets) of combat horting (experimental work); structural study of the levels of health, physical and tactical fitness, functional and psycho-emotional states in Combat Horting athletes; the prospectives of Combat Horting in the military patriotic education of a successful personality: pupils, students and cadets (experimental work); the influence of vitamins on the preservation and strengthening of health in school and student youth, cadets: Combat Horting athletes (experimental work); use of folk choreographic arts in Combat Horting by pupils, students and cadets (experimental work); simulation of physical education lesson programs and physical education classes for pupils, students and cadets with health orientation with the use of elements of Combat Horting in educational institutions experimental work); strengthening the mental health of Combat Horting athletes (school and student youth, cadets) in conditions of armed and informational aggression (experimental work); the use of mobile games in physical education lessons and the «Combat Horting» sports club to consolidate physical qualities in pupils of grades 5-7 – determination of life position in the conditions of martial law, during distance learning (experimental work).
- ДокументБойовий хортинг – національний професійно-прикладний вид спорту України(Полтава : Вид-во ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2024) Грибан Григорій Петрович; Довгань Надія Юріївна; Отравенко Олена Вікторівна; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Шило Олексій Миколайович; Єлін Сергій Миколайович; Бєлікова Тетяна Василівна; Борсукова Дарина Миколаївна; Веровчук Олександр Олександрович; Гарбуз Катерина Андріївна; Діхтяренко Катерина; Малиновський Максим Станіславович; Минькова Єлизавета Володимирівна; Петрова Оксана Олександрівна; Пустолякова Лариса Миколаївна; Радьков Вадим Євгенович; Сергієнко Михайло Вікторович ; Hriban Hryhorii Petrovych; Dovgan Nadiia Yuriivna; Otravenko Olena Viktorivna; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Shylo Oleksii Mykolaiovych ; Yelin Serhii Mykolaiovych ; Belikova Tetiana Vasylivna; Borsukova Daryna Mykolaivna; Verovchuk Oleksandr Oleksandrovych; Harbuz Kateryna Andriivna ; Dikhtiarenko Kateryna; Malynovskyi Maksym Stanislavovych; Mynkova Yelyzaveta Volodymyrivna ; Petrova Oksana Oleksandrivna; Pustoliakova Larysa Mykolaivna; Radkov Vadym Yevhenovych ; Serhiienko Mykhailo ViktorovychУ розділі розкрито: використання Модельної навчальної програми «Фізична культура. 5-6 клас» для ЗЗСО. Варіативний модуль «Хортинг» під час виховання інтересу в життєво активних особистостей; значення збалансованого харчування для збереження здоров’я в учнів 5-9-х класів – підлітків-спортсменів бойового хортингу під час дії воєнного стану; вплив вітамінів на зміцнення здоров’я у підлітків-спортсменів бойового хортингу в умовах воєнного стану; формування здорового способу життя в українців (учні 6-х класів – підлітки-спортсмени бойового хортингу) через рухливі ігри; теорія і методика бойового хортингу як наукова і навчальна дисципліна: запитання, рівень інтересу учнів, студентів і курсантів; особливості організації позааудиторної роботи здобувачів вищої освіти засобами бойового хортингу в аспекті національно-патріотичного виховання; формування основ здорового способу життя в учнів 5-х класів – спортсменів бойового хортингу засобами рухливих ігор; формування національно-патріотичних якостей учнів ліцею у процесі фізичного виховання засобами хортингу; понятійний апарат молодого педагога в умовах воєнного стану для використання з учнями 5-6-х класів – спортсменами бойового хортингу; вплив професійно-прикладної фізичної підготовки (бойового хортингу) на формування професійних якостей майбутнього фахівця; виховання інтересу в учнів 9-го класу до хортингу – національного виду спорту України; розробка та впровадження навчальної програми з позашкільної освіти військово-патріотичного напряму «Стрілецький хортинг». The section collection reveals: the use of the Model curriculum «Physical culture. 5-6 grade» for schools. Variant module «Horting» during education of interest in vitally active individuals; the importance of a balanced diet for maintaining the health of 5th-9th grade students – teenage athletes of Combat Horting during martial law; the effect of vitamins on strengthening the health of teenage athletes of Combat Horting in conditions of martial law; formation of a healthy lifestyle among Ukrainians (students of the 6th grade – teenage athletes of Combat Horting) through mobile games; theory and methodology of Combat Horting as a scientific and educational discipline: questions, level of interest of pupils, students and cadets; peculiarities of the organization of extra-curricular work of students of higher education by means of Combat Horting in the aspect of national-patriotic education; formation of the basics of a healthy lifestyle in 5th grade students – Combat Horting athletes by means of mobile games; formation of national and patriotic qualities of lyceum students in the process of physical education by means of Horting; the conceptual apparatus of a young teacher in martial law conditions for use with students of 5-6th grades – Combat Horting athletes; the influence of professional applied physical training (Combat Horting) on the formation of professional qualities of the future specialist; fostering interest among 9th grade students in Horting, the national sport of Ukraine; development and implementation of the curriculum for extracurricular education in the military –patriotic direction «Rifle Horting».
- ДокументБойовий хортинг – національний професійно-прикладний вид спорту України(Буча : Приватний вищий навчальний заклад «Український гуманітарний інститут», 2023) Грибан Григорій Петрович; Канішевська Л.В.; Присяжнюк С.І.; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Кукушкін К.М.; Хіміч В.Л.; Пустолякова Лариса Миколаївна; Охріменко З.В.; Морін О.Л.; Жуляєв В.М.; Карасевич С.А.; Демченко Н.В.; Борсукова Дарина Миколаївна; Гонтар Ю.В.; Петрова Оксана Олександрівна; Коржова Д.О.; Малиновський Максим Станіславович; Олійник Т.О.; Науменко І.М.; Лещенко Д. І.; Цвіга А. О.; Hriban Hryhorii Petrovych; Kanishevska L. V.; Prysiazhnyuk S. I.; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Kukushkin K. M.; Khimich V. L.; Pustoliakova Larysa Mykolaivna; Ohrimenko Z. V.; Morin O. L.; Zhulyaev V. M.; Karasevich S. A.; Demchenko N. V.; Borsukova Daryna Mykolaivna; Hontar Yu. V.; Petrova Oksana Oleksandrivna; Korzhova D. O.; Malynovskyi Maksym Stanislavovych; Oliynyk T. O.; Naumenko I. M.; Leshchenko D. I.; Tsviha A. O.У розділі збірника розкрито: раціональне харчування – основа здоров‘я підлітків-спортсменів бойового хортингу в умовах воєнного стану; теорія і методика бойового хортингу як наукова і навчальна дисципліна: теоретичні відомості для учнів, студентів і курсантів; вболівальники як учасники спортивних ритуалів і споживачі спортивних заходів: досвід спортсменам бойового хортингу; використання сучасних комп‘ютерних технологій у фізичній культурі і спорті (на прикладі бойового хортингу); значення спортивної ходьби на тренуванні з бойового хортингу; роль музики для формування активної життєвої позиції під час тренувань спортсменів бойового хортингу; формування кар‘єрної спрямованості як запорука забезпечення для учнівської молоді – спортсменів бойового хортингу в майбутньому високого рівня життя; Положення про суддівську колегію Національної федерації бойового хортингу України: теоретичні відомості для учнів, студентів і курсантів; формування у студентів і студентів-спортсменів бойового хортингу звички до здорового способу життя засобами фізичного виховання; спорідненість понять: «гра», «рухлива гра», «бойовий хортинг» і «воєнний стан» у психолого-педагогічній та методичній літературі. The section of the collection reveals: rational nutrition is the basis of the health of adolescent athletes Combat Horting in conditions of martial law; the theory and methodology of Combat Horting as scientific and educational discipline: theoretical information for pupils, students and cadets;fans as participants in sports rituals and consumers sports events: experience of Combat Horting athletes; use of modern computer technologies in physical culture and sports (on the example of Combat Horting); the importance of athletic walking in Combat Horting training; the role of music in forming an active life position during training of Combat Horting athletes; formation of career orientation as a guarantee of provision for of student youth - sportsmen of Combat Horting in the future high standard of living; Regulations on the judging panel of the National Federation of Combat Horting of Ukraine: theoretical information for pupils, students and cadets; formation of students and student-athletes in martial arts healthy lifestyle habits through physical education; kinship of concepts: «game», «mobile game», «Combat Horting» and «martial law» in psychological-pedagogical and methodical literature.
- ДокументБойовий хортинг – національний професійно-прикладний вид спорту України(Буча : Приватний вищий навчальний заклад «Український гуманітарний інститут», 2022) Присяжнюк С.; Сичов С.; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Кукушкін К.; Хатько Алла Вікторівна; Хіміч В.; Пустолякова Лариса Миколаївна; Захаріна А.; Єрьоменко Вероніка Едуардівна; Гречаний О.; Кусяк Т.; Сиротинська О.; Гарбуз К.; Гонтар Ю. В.; Петрова О.; Цвіга А.; Долгов О.; Попович А.; Prysiazhnyuk S.; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Kukushkin K.; Khatko Alla Viktorivna; Khimich V.; Pustoliakova Larysa Mykolaivna; Zakharina A.; Rogalskyy V.; Yeromenko Veronika Eduardivna; Hrechanyi O.; Kusiak T.; Syrotynska O.; Harbuz K.; Hontar Yu. V.; Petrova O.; Tsviha A.; Dolgov O.; Popovych A.У розділі збірника розкрито: Модельні програми уроків фізичної культури та спортивного гуртка «Бойовий хортинг» для учнів, студентів і курсантів в закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання, в умовах воєнного стану; форми навчально-тренувальних занять із бойового хортингу – національного професійно-прикладного виду спорту України; впровадження авторських методик на уроках фізичної культури та спортивному гуртку «Бойовий хортинг» під час дистанційного навчання, в умовах воєнного стану для закріплення фізичних якостей в учнів 5-7 класів (експериментальна робота); cтановлення бойового хортингу в Україні: від початку до сьогодення; програма розвитку бойового хортингу в Україні; науково-педагогічні підходи у підготовці медичних фахівців на заняттях з фізичного виховання. Модуль «Бойовий хортинг»; фактори впливу на підвищення працездатності спортсменів бойового хортингу та силових видів спорту; впровадження для учнів, студентів і курсантів засобів народного хореографічного мистецтва на уроках фізичної культури та спортивному гуртку «Бойовий хортинг» (експериментальна робота). The section reveals: Model programs of physical education lessons and the «Combat Horting» sports club for pupils, students and cadets in general secondary education institutions during distance learning, in martial law conditions; forms of educational and training classes in Combat Horting – a national professional and applied sport of Ukraine; implementation of the author's methods in physical education lessons and the «Combat Horting» sports club during distance learning, in martial law conditions, to consolidate physical qualities in students of grades 5-7 (experimental work); formation of Combat Horting in Ukraine: from the beginning to the present; the program for the development of Combat Horting in Ukraine; scientific and pedagogical approaches in the training of medical specialists in physical education classes. «Combat Horting» module; influencing factors on increasing the working capacity of athletes of Combat Horting and power sports; implementation of folk choreographic art tools for pupils, students and cadets in physical education classes and the «Combat Horting» sports club (experimental work).
- ДокументБойовий хортинг: запобігання травматизму та заподіяння шкоди життю і здоров’ю учнів, студентів, курсантів під час зайняття(Opole : The Academy of Management and Administration in Opole, 2020) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Пустолякова Лариса Миколаївна; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Pustoliakova Larysa MykolaivnaАвторами наукової публікації проаналізовано законодавчі документи та літературні джерела, що висвітлюють дане питання: бойовий хортинг: кримінально-правова характеристика заподіяння шкоди життю та здоров’ю особи під час зайняття спортом: теоретико-методичний аспект. Таким чином, можна стверджувати, що практичний досвід організації та проведення змагань і різних спортивних заходів передбачають великий теоретико-практичний досвід атестаційної, суддівської, тренерської, дисциплінарної колегій для уникнення заподіяння шкоди життю та здоров’ю особі (особам). The authors of the scientific publication analyzed the legislative documents and literary sources that cover this issue: combat horticulture: criminal characteristics of causing harm to life and health of a person while playing sports: theoretical and methodological aspect. Thus, it can be argued that the practical experience of organizing and conducting competitions and various sporting events implies a large theoretical and practical experience of certification, refereeing, coaching, and disciplinary colleges in order to avoid harming the life (s) of the individual (s).
- ДокументВикористання у бойовому хортингу Google Fit для контролю фізичного навантаження в учнів, студентів, курсантів, військовослужбовців, працівників силових структур(Opole : The Academy of Management and Administration in Opole, 2020) Хатько Алла Вікторівна; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Литвиненко Андрій Миколайович; Khatko Alla Viktorivna; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Lytvynenko Andrii MykolaiovychУ статті проаналізовано можливості інтегрованого хмарного сервісу Google Fit щодо моніторингу фізичної активності та контролю фізичного навантаження під час тренувань з бойового хортингу. Сервіс Google Fit є однією з основних частин екосистеми Google для моніторингу здоров'я людини. Google Fit являє собою синтез фітнес-додатку з веб-сервісом та має дві основні функції: збирання й обробка статистичних даних про тренування та постановка й відстеження цілей майбутніх досягнень. Сервіс інтегрований з багатьма апаратними (фітнес-браслети, «розумні годинники») та програмними (фітнес-трекери, трекери сну, режиму харчування, календар) рішеннями, а також надає максимально наочну візуалізацію як зібраних даних, так і результатів їх обробки у вигляді графіків і діаграм для оцінки результативності тренувань в ретроспективі. The article analyzes the possibilities of Google Fit integrated cloud service in the field of monitoring physical activity and control of training on police horting. Google Fit service is one of the main parts of the Google ecosystem for monitoring human health. Google Fit is a synthesis of a fitness application with a web service and has two main functions: the collection and processing of statistical data on training, as well as setting and tracking the goals of future achievements. The service is integrated with many hardware (fitness bracelets, smart clocks) and software (fitness trackers, sleep trackers, power modes, calendar) solutions, and provides the most vivid visualization of both the collected data and the results of their processing in the form of graphs and diagrams for assessing the effectiveness of training in retrospect.
- ДокументВиховання наполегливості молодших школярів засобами рухливих ігор та естафет із елементами футболу(Фізичне виховання в школі, 2005) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaАвтор у науковій публікації «Виховання наполегливості молодших школярів засобами рухливих ігор та естафет із елементами футболу» здійснює аналіз державних документів, літературних джерел. Доводиться, що прояв наполегливості значною мірою залежить від: мотивації досягнення поставленої мети; міри впевненості людини в досяжності мети; наявності вольових установок на подолання труднощів. Визначаються автором публікації рівні вихованості наполегливості: низький, середній і високий. Описуються педагогічні умови виховання наполегливості в молодших школярів під час рухливих ігор та естафет з елементами футболу. The author in the scientific publication "Education of persistence of younger students by means of mobile games and relays with elements of football" analyzes the state documents, literary sources. It is proved that the manifestation of persistence largely depends on: motivation to achieve the goal; measures of a person's confidence in reaching the goal; availability of volitional installations for overcoming difficulties. The author's levels of persistence are determined by the author of the publication: low, medium and high. The pedagogical conditions of upbringing of the persistence of the younger pupils during moving games and relay with elements of football are described.
- ДокументВиховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності(Київ, 2008) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ дисертаційному дослідженні теоретично обґрунтовуються сутність понять «виховання наполегливості» і «позакласна ігрова діяльність». Доповнена класифікація рухливих ігор розробленими іграми, які визначають розвиток фізичних якостей, рухливі ігри та естафети з елементами футболу. Для діагностики вихованості наполегливості молодших школярів у позакласній ігровій діяльності виділено одинадцять показників. Розроблено та експериментально апробовано педагогічну модель, умови та особистісно орієнтовану технологію виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності. До педагогічних умов виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності відносимо: конкретизація мети та перспектив діяльності на кожному етапі роботи; використання різноманітних засобів, форм і методів проведення ігрових занять; дотримання принципу доступності на кожному етапі роботи; використання ефекту суперництва; усвідомлення учнем свого обов’язку і відповідальності за школу, за клас, за команду і т.п.; створення позитивного емоційного фону, як за результатами їхньої діяльності, команди, так і завдяки доброзичливому слову вчителя, однолітків; показ дітям взірця як орієнтира на рівень засвоєння визначеного завдання; постійне використання завдань, які виконуються дітьми «до відмови»; допомога дітям у подоланні труднощів, які з’являються раптово, несподівано. Обґрунтовано та експериментально перевірено рівні вихованості наполегливості: високий, середній, низький та визначено ступінь прояву наполегливості: низький та високий. Описано порівняльну динаміку становлення наполегливості в учнів молодшого шкільного віку у перебігу формувального експерименту. «Education of persistence» and «out-of-class game activity» theoretically prove in dissertational research essence of concepts. For diagnostics of good breeding of persistence of younger schoolboys in out-of-class game activity it is allocated eleven parameters. The dissertation is devoted to the research of pedagogical conditions of upbringing of junior pupils' persistence in the process of out-of-school playing activity. The work exposes the sense of persistence; elaborates the classification of quick and Ukrainian folk games; grounds the criteria of diagnosing of levels of upbringing of junior pupils' persistence in out-of-school playing activity. The individually-oriented technology of upbringing of junior pupils' persistence in the out-of-school playing activity was elaborated and experimentally checked. The components of appraising and the indices of upbringing of junior pupils' persistence in out-of-school playing activity were defined and grounded. It is proved that the principles (consciousness and activity of pupils, visual aids, intelligibility, individualization, systematization, durability and advancement) promote more effective upbringing of junior pupils' persistence in the process of out-of-school playing activity. It is proved equal good breedings also are checked experimentally up: high, average, low the degree of display of persistence also is certain: low and high. Сomparative dynamics of becoming of persistence at pupils of a younger school century is described.
- ДокументВиховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності(Умань, 2008) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ дисертаційному дослідженні теоретично обґрунтовуються сутність понять «виховання наполегливості» і «позакласна ігрова діяльність». Доповнена класифікація рухливих ігор розробленими іграми, які визначають розвиток фізичних якостей, рухливі ігри та естафети з елементами футболу. Для діагностики вихованості наполегливості молодших школярів у позакласній ігровій діяльності виділено одинадцять показників. Розроблено та експериментально апробовано педагогічну модель, умови та особистісно орієнтовану технологію виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності. До педагогічних умов виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності відносимо: конкретизація мети та перспектив діяльності на кожному етапі роботи; використання різноманітних засобів, форм і методів проведення ігрових занять; дотримання принципу доступності на кожному етапі роботи; використання ефекту суперництва; усвідомлення учнем свого обов’язку і відповідальності за школу, за клас, за команду і т.п.; створення позитивного емоційного фону, як за результатами їхньої діяльності, команди, так і завдяки доброзичливому слову вчителя, однолітків; показ дітям взірця як орієнтира на рівень засвоєння визначеного завдання; постійне використання завдань, які виконуються дітьми «до відмови»; допомога дітям у подоланні труднощів, які з’являються раптово, несподівано. Обґрунтовано та експериментально перевірено рівні вихованості наполегливості: високий, середній, низький та визначено ступінь прояву наполегливості: низький та високий. Описано порівняльну динаміку становлення наполегливості в учнів молодшого шкільного віку у перебігу формувального експерименту. «Education of persistence» and «out-of-class game activity» theoretically prove in dissertational research essence of concepts. For diagnostics of good breeding of persistence of younger schoolboys in out-of-class game activity it is allocated eleven parameters. The dissertation is devoted to the research of pedagogical conditions of upbringing of junior pupils' persistence in the process of out-of-school playing activity. The work exposes the sense of persistence; elaborates the classification of quick and Ukrainian folk games; grounds the criteria of diagnosing of levels of upbringing of junior pupils' persistence in out-of-school playing activity. The individually-oriented technology of upbringing of junior pupils' persistence in the out-of-school playing activity was elaborated and experimentally checked. The components of appraising and the indices of upbringing of junior pupils' persistence in out-of-school playing activity were defined and grounded. It is proved that the principles (consciousness and activity of pupils, visual aids, intelligibility, individualization, systematization, durability and advancement) promote more effective upbringing of junior pupils' persistence in the process of out-of-school playing activity. It is proved equal good breedings also are checked experimentally up: high, average, low the degree of display of persistence also is certain: low and high. Сomparative dynamics of becoming of persistence at pupils of a younger school century is described.
- ДокументВиховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності (експериментальна робота)(Психолого-педагогічні проблеми сільської школи, 2005) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaАвтор у науковій публікації «Виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності (експериментальна робота)» здійснює аналіз літературних джерел; описує когнітивний, емоційний, мотиваційний та діяльнісний критерії; склала анкету для молодших школярів щодо перевірки виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності; провела порівняльний аналіз результатів експериментальної роботи. The author in the scientific publication "Educating the persistence of younger students in the process of extracurricular play activities (experimental work)" analyzes the literature; describes cognitive, emotional, motivational and activity criteria; made a questionnaire for the younger students to check the education of the persistence of the younger students in the course of extracurricular play activities; conducted a comparative analysis of the results of the experimental work.
- ДокументВиховання наполегливості учнів загальноосвітньої школи засобами ігрової діяльності(К.: Наук. світ, 2008) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaАвтором запропоновані вираження самонавіюваної думки для виховання наполегливості; самонавіювання для виховання наполегливості під час рухливих та народних ігор; поради молодому педагогу щодо виховання наполегливості учнів початкових класів у процесі позакласної ігрової діяльності; правила, дослідження психологів щодо розвитку волі; поради, заповіді, бажані та заборонені висловлювання, тести батькам. Рекомендується викладачам, студентам, педагогам, батькам, науковцям, тренерам. The author proposed expressions of self-imposed thought to cultivate perseverance; self-suggestion to cultivate perseverance during mobile and folk games; advice to a young teacher on fostering perseverance of elementary school students in the process of extracurricular game activities; rules, psychologists' research on the development of the will; advice, commandments, desired and prohibited expressions, tests for parents. Recommended for teachers, students, teachers, parents, scientists, coaches.
- ДокументВиховання патріотизму у молодших школярів (на прикладі хортингу)(Проблеми освіти, 2015) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ статті розкриваються особливості виховання патріотизму у молодших школярів (на прикладі хортингу). Перераховані: напрями роботи тренера-викладача з хортингу із батьками дітей, які відвідують заняття (батькам роз’яснюються основні завдання патріотичного виховання учнів 1–4 класів; батьків теоретично ознайомлюють із основними методами військово-патріотичного виховання в системі хортингу; батьків залучають до участі у роботі гуртків із хортингу: в організації позакласної та позашкільної роботи з проведення спортивних змагань, навчально-методичних і кваліфікаційних семінарів, походів, екскурсій, патріотичних і військово-патріотичних ігор, бесід із учнями на патріотичні теми, різноманітних форм спільної пошукової та творчої діяльності й надання допомоги в керівництві гуртком тощо); форми та методи патріотичного виховання дітей у сім’ї (ознайомлення дітей із сімейними бойовими та трудовими традиціями; читання та обговорення з дітьми книг на військово-патріотичну тематику; заохочення дітей до волонтерської роботи; бесіди про героїчні подвиги українського народу; спільний перегляд героїко-патріотичних фільмів, телевізійних передач; заохочення дітей до участі в догляді за пам’ятниками та могилами воїнів, надання допомоги інвалідам війни; розвиток інтересу до військової професії та служби у Збройних Силах України; моральна підтримка в поліпшенні результатів із хортингу, загального здоров’я, фізичної підготовки та загартування дітей). Namely: lines of activity of coach-teacher of horting with the parents of children that attend classes (the main tasks of patriotic education of 1-4 forms students are made clear to parents; parents are theoretically familiarized with the main methods of military-patriotic education in the horting system; they get involved in club work on horting, out-of-class and out-of-school sport contest activities, study, methodic and qualification work-shops, country walks, excursions, patriotic and military-patriotic games, discussions on patriotic themes, different forms of scientific and creative activity, help in management of club activity etc); forms and methods of patriotic education of children in family (familiarization of children with family military and labor traditions; reading of books on military-patriotic themes and discussions; involving of children in volunteer work; conversations about heroic deeds of Ukrainian people; viewing of heroic-patriotic films, TV-programs; participation of children in keeping in order the monuments and tombs of soldiers, assistance for war invalids; motivation of interest to military profession and service in the Armed Forces of Ukraine; moral support in horting achievements, health preservation, physical training and hardening).
- ДокументВиховання справедливості та наполегливості у дітей 5-10 років у процесі занять хортингом(Нові технології навчання, 2014) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ статті обґрунтовано педагогічну модель виховання морально-вольових якостей (справедливість та наполегливість) у дітей 5 – 10 років у процесі занять хортингом. Запропонована педагогічна модель передбачає: мету, методи, принципи, засоби, педагогічні умови, форми, результат. На основі узагальнення теоретичних і практичних результатів дослідження було визначено та обґрунтовано чотири рівні вихованості морально-вольових якостей (справедливість та наполегливість): високий, достатній, середній, низький. Для співпраці між тренером-викладачем (інструктором), педагогом та батьками запропоновано: для зацікавленості дітей 5 – 10 років у вивченні різних назв ігор – класифікація ігор та естафет; для виховання справедливості у вихованців – авторський варіант гри; для батьків – „Пам’ятка для батьків“. The pedagogical model of education moral and volitional qualities (justice and persistence) for 5 - 10 years old children during the horting process is proved in the article. This pedagogical model is foreseen the following things: aim, methods, principals, means, pedagogical terms, forms and result. The four levels of education moral and volitional qualities (justice and persistence) were defined and proved on the base of general theoretical and practical researches. They are: high, sufficient(satisfactory), medium, low. The following forms are suggested for cooperation between coaches (instructor), teachers and parents: in order to interest children of 5-10 years old in learning different names of the games – the classification of games & relays; in order to educate the feeling of justice – the author’s option of the game; for parents –„Memo for parents“.
- ДокументВиховання толерантності у дошкільників, учнів ЗОШ та студентської молоді через естафети, рухливі та українські народні рухливі ігри(Умань : ПП Жовтий О. О., 2011) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ статті перераховано рухливі ігри та естафети, які рекомендовано дослідниками проводити під час туристичних походів для задоволення потреб молодого організму у руховій діяльності. Досліджено у літературних джерелах поняття “туризм”; функції та види сучасного туризму; виокремлено основні нормативно-правові документи та програми факультативу “Пішохідний туризм”; подано рекомендації педагогам і батькам по спільній співпраці школи і сім’ї для створення у дітей свідомої позиції щодо активної рухової діяльності. У статті через психолого-педагогічні джерела здійснено теоретичний аналіз щодо тлумачення поняття «толерантність». Теоретично доведено, яким чином естафети, рухливі та українські народні рухливі ігри можуть вплинути на виховання толерантності у дошкільників, учнів загальноосвітньої школи та студентської молоді. Визначено первинні чинники, які впливають на виховання толерантності у сучасної підростаючої особистості.
- ДокументВплив здоров’я на нетрадиційні біомеханічні показники серця спортсменів за результатами даних ехокардіографії(Теорія і методика хортингу, 2016) Єрьоменко Едуард Анатолійович; Чибісов Віктор Іванович; Рейдерман Юрій Іванович; Загороднюк Дарина Анатоліївна; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Chibisov Viktor Ivanovych; Reyderman Yuriy Ivanovych; Zahorodnyuk Daryna Anatoliyivna; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ статті оприлюднені дані показників ехокардіографії, що отримані на протязі 20 років при експериментальному обстежені спортсменів вищої кваліфікації віком від 18 до 21 року (208 осіб). Дослідники роблять акцент про вплив рівня здоров’я на нетрадиційні біомеханічні показники серця спортсменів за результатами даних ехокардіографії. Адже, історія розвитку знань про здоров’я нараховує понад 2000 років. Таким чином, здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних недоліків. Орієнтовне співвідношення різних чинників забезпечення здоров’я сучасної людини має основні чотири похідні: генетичний (20 %), стан навколишнього середовища (20 %), медичне забезпечення (8 %), умови та спосіб життя людей (52 %) (Статут Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я (ВООЗ). Автори звертають увагу, що розвиток біомеханічних досліджень із різних видів спорту тривав завдяки працям науковців, а хортинг (національний вид спорту України) почали досліджувати тільки на початку ХХІ століття науковці та спортсмени-науковці, які описували власні проведені дослідження в збірнику наукових праць «Теорія і методика хортингу». Адже, офіційне визнання хортингу видом спорту відбулося в 2009 році. Безперечно, описані дані ехокардіографії у спортсменів різних спеціальностей; інформативність величини градієнта модуля пружності К; інформативність енергетичних показників – це не весь арсенал багаторічних досліджень викладачів-науковців, лікарів-науковців і спортсменів-науковців. The article published figures echocardiography data obtained during 20 years with the pilot surveyed the athletes of the highest qualification aged 18 to 21 years (208 people). Researchers have focused on the impact of health on innovative biomechanical heart rate of athletes on the results of echocardiography data. Indeed, the history of knowledge about health has more than 2000 years. So health care – a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or deficiencies. The tentative value of various factors ensuring the health of modern man has four main derivatives genetic (20 %), the environment (20 %), health care (8 %), conditions and way of life (52 %) (Charter of the World Health (wHO). The authors point out that the development of biomechanical studies of different sports continued through the works of scientists and Horting (national sport Ukraine) began to investigate only the beginning of the XXI century, scientists and athletes scientists who describe their own studies in the collection of scientific papers «Theory and Methods Horting». Indeed, official recognition Horting sport took place in 2009. Undoubtedly described data Echocardiography in athletes of various disciplines, informative value of the gradient modulus K, informative energy performance – this is not the whole arsenal long-term studies teachers, academics, doctors, scientists and athletes and scientists.
- ДокументВплив тренувань з бойового хортингу на профілактику психофізіологічного стресу учнівської та студентської молоді, курсантів(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2020) Малинський Ігор Йосипович; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Чаплигін Василь Петрович; Хоменко В. О.; Коцюба С. Ю.; Malynskyi Ihor Yosypovych; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Khomenko V. O.; Kotsiuba S.Yu.У науковій роботі аналізуючи психолого-педагогічні джерела встановлено, що аспекти психофізіологічних механізмів стресу відображені в фундаментальних працях вітчизняних і закордонних дослідників. Авторами було описано чотири етапи педагогічного експерименту (1-й: узагальнення даних науково-методичної літератури з визначеного напряму дослідження; 2-й: анкетування курсантів, учнівської та студентської молоді, які півроку відвідують заняття (тренування) з бойового хортингу; 3-й: педагогічні спостереження за визначеним контингентом; 4-й: бесіда з молоддю). Акцентовано увагу на бойовому хортингу (національний професійно-прикладний вид спорту військовослужбовців і правоохоронців, а також інших силових структур України. Він є важливою складовою патріотичного, культурного та духовного виховання дітей та молоді, відродження та розвинення спортивних, оздоровчих і бойових традицій українського народу, зміцнення здоров’я, розвитку фізичних, морально-вольових й інтелектуальних здібностей людини шляхом залучення населення до участі у змаганнях з бойового хортингу). In the scientific work «Impact of training in Combat Horting on prevention of psychophysiological stress of students and students, cadets» by analyzing psychological and pedagogical sources found that aspects of psychophysiological mechanisms of stress reflected in the fundamental works of domestic and foreign researchers. The authors described four stages of pedagogical experiment (1st: generalization of data of scientific and methodological literature from a certain direction of research; 2nd: questioning of cadets, students and students who attend six months (training) in combat horticulture; 3rd: pedagogical observations of a certain contingent; 4th: conversation with youth). Described daily tips to avoid stress and fatigue. Emphasis is placed on the fact that in order to avoid stress and fatigue for coaches, teachers should systematically conduct training exercises. It is emphasized that Combat Horticulture is a national professional and applied sport of servicemen and law enforcement officers, as well as other power structures of Ukraine. It is an important component of the patriotic, cultural and spiritual upbringing of children and young people, the revival and development of sports, recreational and martial traditions of the Ukrainian people, the promotion of health, the development of physical, moral, volitional and intellectual abilities of a person by involving the population in participation in Combat competitions Horting. The rules of the competition for the sport «Fighting Horting» are designed and operate on the basis of experience and experience in a mixed type of martial arts, designed for athletes of all ages. The main part of the Rules lists the age groups and weight categories of the competitors who compete with each other under these Rules in different sections of the competition. The sections of combat horticulture competitions are divided into contact and conditionally contact. Contact sections of Combat Horticulture competitions include: «Hand-to-hand combat», «Wrestling fight», «Self-defense». The contingent section of Combat Horticulture competitions is the «Form» section.
- ДокументВпровадження тренінгової вправи у методичний інструментарій з хортингу для учнівської та студентської молоді, як один із засобів формування готовності до захисту Вітчизни та активної позитивної життєвої позиції (скорочений варіант)(К. : Паливода А. В., 2019) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaУ науковій роботі «Впровадження тренінгової вправи у методичний інструментарій з хортингу для учнівської та студентської молоді, як один із засобів формування готовності до захисту вітчизни та активної позитивної життєвої позиції (скорочений варіант)» автором доведено, що впровадження тренінгової вправи у методичний інструментарій з хортингу для учнівської та студентської молоді це є один із засобів формування готовності до захисту Вітчизни. Експериментально доведено доцільність впровадження тренінгової вправи «Малюнок» (І завдання: «Державні символи України», ІІ завдання: «Символи Українського козацтва», ІІІ завдання: «Обереги українського народу», ІV завдання: «Символи для українців. Символіка українців», V завдання: «Українські обереги – святі обереги: символи любові та незрадливості») щодо перевірки сформованості готовності до захисту Вітчизни у визначеного контингенту відповідного віку та визначення рівнів сформованості готовності до захисту Вітчизни в учнівської та студентської молоді (низький, середній, високий). Результати експериментальних досліджень будуть викладені в методичному посібнику. In the scientific work «Implementation of training exercise in training tools for horticulture for students and students as one of the means of forming readiness to protect the homeland and active positive life position (short version)» the author has proved that the implementation of training exercise in training tools for teaching tools student and student youth is one of the means of forming readiness to defend the Fatherland. The feasibility of implementing the training exercise «Drawing» (Task I: «State Symbols of Ukraine», Task II: «Symbols of the Ukrainian Cossacks», Task III: «Protecting the Ukrainian People», Task IV: «Symbols for Ukrainians. Symbolism of Ukrainians», V task: «Ukrainian Charms - Holy Charms: Symbols of Love and Irreverence») to check the formation of readiness to defend the Fatherland in a certain contingent of the appropriate age and determine the levels of formation of the readiness to defend the Fatherland in student t and student youth (low, medium, high). The results of the experimental studies will be outlined in the methodological manual.
- ДокументВпровадження у навчальні дисципліни «Фізичне виховання» та «Фізична культура» варіативний модуль «Хортинг» у закладах освіти(Ірпінь, 2020) Діхтяренко Зоя Михайлівна; Науменко Катерина Сергіївна; Dikhtiarenko Zoia Mykhailivna; Naumenko Kateryna SerhiivnaАвтори публікації узагальнюють теоретичні дані: фізичне виховання – педагогічний процес, спрямований на фізичне й духовне вдосконалення людини, оволодіння нею систематизованими знаннями, фізичними вправами та способами їх самостійного використання впродовж усього життя; фізична культура – раціональне використання спеціальних засобів, методів і умов цілеспрямованого фізичного та духовного удосконалення людини. Впровадження у навчальні дисципліни «Фізичне виховання» та «Фізична культура» варіативний модуль «Хортинг» у закладах освіти можливо, адже, є офіційні листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України з грифом «Рекомендовано» і т.д. The authors of the publication summarize the theoretical data: physical education – a pedagogical process aimed at physical and spiritual improvement of man, his mastery of systematic knowledge, exercise and ways to use them independently throughout life; physical culture – the rational use of special tools, methods and conditions of purposeful physical and spiritual improvement of man. The introduction of a variable module «Horting» in educational institutions «Physical Education» and «Physical Culture» in educational institutions is possible, because there are official letters of the Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine marked «Recommended», etc.
- ДокументВійськово-патріотичне виховання учнів і студентів-хортингістів як основа здорового способу життя в умовах ідейно-світоглядної конфронтації(Opole : The Academy of Management and Administration in Opole, 2020) Остапенко Олександр Євгенович; Зубалій Микола Дмитрович; Діхтяренко Зоя Михайлівна; Ostapenko Oleksandr Yevhenovych; Zubalii Mykola Dmytrovych; Dikhtiarenko Zoia MykhailivnaАвторами наукової публікації розкрито особливості військово-патріотичного виховання учнів і студентів, які тренуються в секціях з бойового хортингу як основа тверезого способу життя в умовах ідейно-світоглядної конфронтації – це систематичні тренування, що сприяють: пропаганді педагогом активної життєвої позиції, тверезому способу життя, готовності до захисту Вітчизни тощо. А завдяки секретам викладання хортингу, викладач (тренер) у процесі бесід, розповідей, дискусій тощо розвиває у вихованців креативність, логічне мислення, створює власні життєві переконання і т.д. Окрім цього, заняття, тренування сприяють розвитку основних фізичних якостей та формуванню відповідних фізичних здібностей. The authors reveal the peculiarities of military-patriotic education of pupils and students who train in Combat Horting sections as a basis of a sober way of life in the conditions of ideological and ideological confrontation to the defense of the Fatherland, etc. And thanks to the secrets of teaching horting, a teacher (coach) in the process of conversations, stories, discussions and so on develops in students creativity, logical thinking, creates their own life beliefs, etc. Also classes, training contribute to the development of basic physical qualities and the formation of appropriate physical abilities.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »