Перегляд за Автор "Kasianenko Liubov Mykhailivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 35
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАкцизне оподаткування шкідливих продуктів харчування та напоїв у країнах Європейського Союзу: досвід для України(Ірпінський юридичний часопис: науковий журнал, 2020) Касьяненко Любов Михайлівна; Атаманчук Наталія Іванівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Atamanchuk Nataliia IvanivnaУ статті досліджено особливості акцизного оподаткування в Україні. Обґрунтовано потребу у вивченні та впровадженні позитивного досвіду країн ЄС щодо оподаткування акцизним податком продуктів з високим вмістом солі, цукру, кофеїну та штучних підсолоджувачів. Запропоновано започаткування практики оподаткування безалкогольних напоїв в Україні, а також продуктів, що містять високий рівень солі, цукру, кофеїну або штучних підсолоджувачів, з метою забезпечення захисту здоров’я населення, цілісного контролю за обігом підакцизних продуктів, попередження ухилення від сплати податків. Доведена необхідність встановлення визначеного переліку шкідливих для здоров’я продуктів, які можуть використовуватися як сировина для виробництва продуктів харчування та напоїв, з відповідним розширенням та включенням їх до переліку підакцизних товарів. In the conditions of reduction of tax receivabless in a budget as a result of the crisis predefined by the pandemic of COVID-19, actual is a search of additional objects of taxation. Foreign experience shows that insalubrious foodstuffs and drinks with high maintenance of fat, sugar and salts that promote the risk of development of obesity and uninfectious diseases related to the feed can become such objects. Taxation of foodstuffs and the drinks related to the health can change food habits of population and result in reduction of level of disease. Input of excise tax on the sweet carbonated drinks, will allow to promote both fiscal and regulative role of excise taxation, as will assist reduction of consumption of this products Ukrainians. In the article the features of excise taxation are investigational in Ukraine. The necessity of study and introduction of positive experience of countries of ЄС is reasonable in relation to taxation of foods an excise tax with high maintenance of salt, sugar, caffeine and artificial substances for giving of sweet taste with the aim of upgrading of food foods and adjusting of negative influence from the consumption of insalubrious foodstuffs and drinks. Establishment of practice of taxation of soft drinks is offered in Ukraine, and also foods, that contain the high level of salt, sugar, caffeine or synthetic substances for giving of sweet taste with the aim of providing of defence of health of population, integral control after turnover of підакцизних foods, warning of avoiding tax payment. Well-proven necessity of establishment of certain list of insalubrious foods that can be used as raw material for the production of foodstuffs and drinks, with corresponding expansion and including of them to the bill of excise goods.
- ДокументАналітичний огляд поглядів вітчизняних науковців стосовно сутності поняття «податкова безпека» в правовому контексті(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Коломієць Павло Віталійович; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Kolomiiets Pavlo VitaliiovychПро податкову безпеку воліють не згадувати, завжди йдеться або про економічну безпеку, або про фінансову безпеку як складники національної безпеки України. Безперечно, Концепція національної безпеки України (№ 3/97-ВР), Концепція забезпечення національної безпеки у фінансовій сфері (№ 569-р), закони України про національну безпеку (№ 964-IV та № 2469-VIII) стали важливою подією в розвитку як загальної теорії безпеки і теорії національної безпеки, так і сучасної теорії права у сфері правового регулювання, як національної безпеки, так і податкової безпеки, яка є її елементом. Мета цієї статті зумовлена нагальною необхідністю вирішення на теоретичному рівні одного з найважливіших питань сучасної теорії правового регулювання – сутності поняття «податкова безпека» в правовому контексті. Основним завданням цього дослідження є проведення аналітичного огляду поглядів вітчизняних науковців щодо поняття «податкова безпека», її природи та змісту, які є ключовими для розуміння того, що правове регулювання податкової безпеки має бути основним фактором її юридичного забезпечення. За результатами проведеного в цій статті аналітичного огляду поглядів вітчизняних науковців стосовно сутності поняття «податкова безпека» в правовому контексті можна резюмувати: для розуміння того, що правове регулювання податкової безпеки має бути основним фактором її юридичного забезпечення, нагальною необхідністю сьогодення має бути саме розробка тактичного і стратегічного питання концепції правового регулювання податкової безпеки. Якісне правове обґрунтування поняття «податкова безпека» уможливить єдиний підхід до розуміння цього правового явища. Схвалення Верховною Радою України Концепції (основ державної політики) національної безпеки України стало важливою подією в розвитку як загальної теорії безпеки і теорії національної безпеки, так і сучасної теорії права у сфері правового регулювання, як національної безпеки, так і податкової безпеки, яка є її елементом. They prefer not to think about tax security – we are always talking about either economic security or financial security as components of Ukraine’s national security. Undoubtedly, the Concept of National Security of Ukraine (No. 3/97-ВР), the Concept of Ensuring National Security in the Financial Sphere (No. 569-p), the Laws of Ukraine on National Security (No. 964-IV and No. 2469-VIII) have become an important development both the general theory of security and the theory of national security, and the modern theory of law in the field of legal regulation, both national security and tax security, which is its element. The purpose of this article is due to the urgent need to solve theoretically one of the most important issues of the modern theory of legal regulation – the essence of the concept of “tax security” in the legal context. The main objective of this study is to conduct an analytical review of the views of different scientists regarding the concept of “tax security”, its nature and content, which are key to understanding that the legal regulation of tax security should be the main factor in its legal support. Based on the results of the analytical review of the views of native scientists on the essence of the concept of “tax security” in the legal context, carried out in this article, we can summarize the following – in order to understand that the legal regulation of tax security should be the main factor in its legal support, the urgent need now is to develop tactical and strategic issues of the concept of legal regulation of tax security. A high-quality legal basis for the concept of “tax security” will provide a “green light” for a unified approach to understanding this legal phenomenon. The approval by the Verkhovna Rada of Ukraine of the Concept (foundations of state policy) of the national security of Ukraine became an important event in the development of both the general theory of security and the theory of national security, and the modern theory of law in the field of legal regulation of both national security and tax security, which is its element.
- ДокументВерховенство права як основоположний принцип концепції правового регулювання податкової безпеки України(Studies of Applied Economics, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Коломієць Павло Віталійович; Попович Олег Васильович; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Kolomiiets Pavlo Vitaliiovych ; Popovych Oleh VasylovychСтаття присвячена аналітичному огляду наукових праць вчених щодо раціонального структурування та вдосконалення засад податкової системи. Автори акцентують увагу на неоднозначності поглядів науковців інших країн на місце та роль окремих принципів оподаткування як складових податкової системи. Продовжує залишатися актуальним питання вдосконалення системи податкового законодавства та його раціонального принципового структурування в Україні. Роль принципів податкового права з часів здобуття Україною незалежності як частини української правової системи зросла в сучасному житті з точки зору абсолютної ефективності. Автори даної статті акцентують увагу на неоднозначності поглядів науковців інших країн на місце та роль окремих принципів оподаткування як складових податкової системи. Передумови даного дослідження викликали нагальну потребу виявити особливості наукових поглядів вчених інших країн на принципи оподаткування. Метою дослідження є вдосконалення ієрархічної структури сучасної української системи принципів оподаткування. Результати аналізу наукової літератури інших країн з питань дослідження принципів оподаткування свідчать про декларативний характер закріплених у Податковому кодексі України принципів податкового права. Суть цих 11 принципів податкового права є прямим продовженням податкових принципів вчених інших країн. Проте практичне застосування закріплених у Загальній частині Податкового кодексу України принципів податкового законодавства є проблематичним у поєднанні з реалізацією норм Особливої частини цього Податкового кодексу. The article is devoted to the analytical review of the scientific works of scientists concerning the rational structuring and improving of principles of the tax system. The authors focus on the ambiguity of the views of scientists from other countries on the place and role of individual tax principles as the components of the tax system. The issue of improvement of the tax law system and its rational structuring of principles in Ukraine continues to be relevant. The role of the principles of tax law since Ukraine's independence as part of the Ukrainian legal system, has increased in modern life in terms of absolute performance. The authors of this article focus on the ambiguity of the views of scientists from other countries on the place and role of individual tax principles as the components of the tax system. The background of this research caused on the urgent need to identify the specificities of scientific views of scientists from other countries on tax principles. The research objective is to improve the hierarchical structure of modern Ukrainian system of taxation principles. The results of the analysis of scientific literature from other countries on issues of studies the tax principles are indicating the declarative character of enshrined in the Tax Code of Ukraine principles of tax law. The essence of these 11 principles of tax law is a direct continuation of tax principles of scientists from other countries. However, the practical application of enshrined in the General Part of the Tax Code of Ukraine principles of tax law is problematic in conjunction with the implementation of regulations of the Special Part of this Tax Code.
- ДокументГармонізація податкового законодавства України із законодавством Європейського Союзу про акцизне оподаткування(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського, 2020) Касьяненко Любов Михайлівна; Атаманчук Наталія Іванівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Atamanchuk Nataliia IvanivnaУ статті здійснюється порівняльний аналіз особливостей адміністрування та правового регулювання акцизного податку в країнах ЄС та в Україні. Досліджено відповідність норм Податкового кодексу України положенням директив ЄС із питань акцизного оподаткування, а саме: Директиви Ради № 2008/118/ЄС від 16 грудня 2008 року «Про загальний режим акцизних зборів»; Директиви Ради 92/83/ЄС «Про гармонізацію структур акцизних зборів на алкоголь та алкогольні напої» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 92/84/ЄЕС «Про наближення акцизних зборів на спирт та алкогольні напої» від 19 жовтня 1992 року; Директиви № 92/79/ЄЕС Ради ЄС «Про зближення оподаткування сигарет» від 19 жовтня 1992 року; Директиви № 92/80/ЄЕС Ради ЄС «Про зближення оподаткування на перероблений тютюн, інший, ніж сигарети» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 95/59/ЄС «Про податки, інші, ніж податки з обороту, які впливають на споживання тютюнових виробів» від 27 листопада 1995 року; Директиви Ради № 2011/64/ЄС «Про структуру і ставки акцизів, що застосовуються до тютюнових виробів (кодифікація)» від 21 червня 2011 року; Директиви Ради № 2003/96/ЄС «Про реструктуризацію системи Співтовариства з оподаткування продуктів енергії та електроенергії» від 27 жовтня 2003 року; Директиви Ради 92/82/ЄЕС «Про апроксимацію ставок акцизних зборів на нафтопродукти» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 92/81/ЄЕС «Про гармонізацію структур акцизних зборів на нафтопродукти» від 19 жовтня 1992 року; Директиви Ради 95/60/ЄС «Про фіскальне маркування газойлю та гасу» від 27 листопада 1995 року. Визначено можливості запозичення позитивного досвіду держав Євросоюзу і внесення змін до чинного податкового законодавства України. Встановлено, що норми директив щодо акцизного оподаткування певною мірою враховані в законодавстві України. Відмінностями, які потребують подальшого врегулювання, залишаються норми щодо визначення поняття об’єкта оподаткування та дати виникнення податкових зобов’язань з акцизного податку; визначення таких підакцизних товарів, як пиво та спирт етиловий; розміру ставок акцизного податку; податкових пільг тощо. In the article comes true comparative analysis of features of administration and legal adjusting of excise tax in the countries of ЄС and in Ukraine. Accordance of norms of the Internal revenue code of Ukraine is investigational by position of directives of ЄС from the questions of excise taxation, namely: Council Directive 2008/118/EC of 16 December 2008 concerning the general arrangements for excise duty and repealing Directive 92/12/EEC, Council Directive 92/83/EEC of 19 October 1992 on the harmonization of the structures of excise duties on alcohol and alcoholic beverages, Directive 92/84/CEE du Conseil, du 19 octobre 1992, concernant le rapprochement des taux d'accises sur l'alcool et les boissons alcoolisées, Council Directive 92/79/EEC of 19 October 1992 on the approximation of taxes on cigarettes, Council Directive 92/80/EEC of 19 October 1992 on the approximation of taxes on manufactured tobacco other than cigarettes, Council Directive 95/59/EC of 27 November 1995 on taxes other than turnover taxes which affect the consumption of manufactured tobacco, Council Directive 2011/64/EU of 21 June 2011 on the structure and rates of excise duty applied to manufactured tobacco, Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity (Text with EEA relevance), Council Directive 92/82/EEC of 19 October 1992 on the approximation of the rates of excise duties on mineral oils, Council Directive 92/81/EEC of 19 October 1992 on the harmonization of the structures of excise duties on mineral oils, Council Directive 95/60/EC of 27 November 1995 on fiscal marking of gas oils and kerosene. Possibilities of borrowing of positive experience of the states of European Union and making alteration are certain to the current tax legislation of Ukraine. It is set that the norms of directives in relation to excise taxation up to a point are taken into account in the legislation of Ukraine. By differences that need a further settlement there are norms in relation to determination of concept of object of taxation and date of origin of tax obligations from an excise tax; determination of such excise commodities as beer and alcohol ethyl; to the size of rates of excise tax; tax deductions.
- ДокументДержавний контроль за видатками бюджету на сектор безпеки та оборони(Ірпінський юридичний часопис: науковий журнал, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Вовкочин Інна Василівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Vovkochyn Inna VasylivnaThe article states that one of the most important conditions for economic, social and cultural progress, a key element in maintaining the constitutional order and real rights and freedoms of every individual citizen in Ukraine is the security and defense sector. The paper proves that budget expenditures on the security and defense sector are an important component of the financial system of Ukraine. In particular, budget expenditures are funds directed to the implementation of programs and activities provided for in the relevant budget. The focus is on secret expenditures, which are a separate part of state expenditures. In addition, the features of state control over budget expenditures on the studied sector are considered. It is established that the improvement of control over budget expenditures at all levels of state regulation can be achieved by basing its organization and implementation on modern scientific principles, compliance with which will clarify the true nature of existing budget problems, introduce specific measures to improve control in the state budget sphere. , justify the strategy to overcome existing shortcomings. The article traces the main aspects of financing the studied sector in foreign countries, identifies existing differences in state control over budget expenditures on national security and defense, and suggests appropriate ways to improve financial legislation, in particular to ensure transparency of the main areas of budget expenditures aimed at national security and defense, development of a set of legislative and regulatory measures to control the use of the State Budget of Ukraine allocated for national security and defense, as well as the introduction of an effective mechanism for controlling budget expenditures and investigations of the security and defense sector. It is proved that the state control over budget expenditures for the security and defense sector is of both scientific and practical interest for further research and improvement of legislation in this area.У статті доведено, що видатки бюджету на сектор безпеки та оборони є вагомою складовою фінансової системи України; розглянуто особливості державного контролю за видатками бюджету на досліджуваний сектор; запропоновано відповідні шляхи удосконалення фінансового законодавства, зокрема в частині забезпечення прозорості основних напрямів видатків бюджету, спрямованих на національну безпеку і оборону, розробки комплексу законодавчих та нормативних заходів щодо контролю за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони, а також запровадження дієвого механізму здійснення контролю за видатками бюджету та проведення розслідувань діяльності сектору безпеки і оборони.
- ДокументДержавний контроль за видатками бюджету на сектор безпеки та оборони(Ірпінський юридичний часопис : науковий журнал, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Шпак Інна Василівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Shpak Inna VasylivnaУ статті доведено, що видатки бюджету на сектор безпеки та оборони є вагомою складовою фінансової системи України; розглянуто особливості державного контролю за видатками бюджету на досліджуваний сектор; запропоновано відповідні шляхи удосконалення фінансового законодавства, зокрема в частині забезпечення прозорості основних напрямів видатків бюджету, спрямованих на національну безпеку і оборону, розробки комплексу законодавчих та нормативних заходів щодо контролю за використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на потреби національної безпеки та оборони, а також запровадження дієвого механізму здійснення контролю за видатками бюджету та проведення розслідувань діяльності сектору безпеки і оборони. The article states that one of the most important conditions for economic, social and cultural progress, a key element in maintaining the constitutional order and real rights and freedoms of every individual citizen in Ukraine is the security and defense sector. The paper proves that budget expenditures on the security and defense sector are an important component of the financial system of Ukraine. In particular, budget expenditures are funds directed to the implementation of programs and activities provided for in the relevant budget. The focus is on secret expenditures, which are a separate part of state expenditures. In addition, the features of state control over budget expenditures on the studied sector are considered. It is established that the improvement of control over budget expenditures at all levels of state regulation can be achieved by basing its organization and implementation on modern scientific principles, compliance with which will clarify the true nature of existing budget problems, introduce specific measures to improve control in the state budget sphere. , justify the strategy to overcome existing shortcomings. The article traces the main aspects of financing the studied sector in foreign countries, identifies existing differences in state control over budget expenditures on national security and defense, and suggests appropriate ways to improve financial legislation, in particular to ensure transparency of the main areas of budget expenditures aimed at national security and defense, development of a set of legislative and regulatory measures to control the use of the State Budget of Ukraine allocated for national security and defense, as well as the introduction of an effective mechanism for controlling budget expenditures and investigations of the security and defense sector. It is proved that the state control over budget expenditures for the security and defense sector is of both scientific and practical interest for further research and improvement of legislation in this area.
- ДокументЕкономічна теорія(Ірпінь, 2019) Мацелюх Наталія Петрівна; Касьяненко Любов Михайлівна; Максименко Іван Андрійович; Теліщук Микола Миколайович; Мартиненко Валентина Віталіївна; Скорик Марина Олегівна; Старостенко Ганна Григорівна; Мацелик Михайло Олексійович; Круш Петро Васильович; Корж Марина Анатоліївна; Поснова Тетяна Вікторівна; Теліщук Мирослава Миколаївна; Matseliukh Nataliia Petrivna; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Maksymenko Ivan Andriiovych; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Martynenko Valentyna Vitaliivna; Skoryk Maryna Olehivna; Starostenko Hanna Hryhorivna; Matselyk Mykhailo Oleksiiovych; Krush Petro Vasylovych; Korzh Maryna Anatoliivna; Posnova Tetiana Viktorivna; Telishchuk Myroslava MykolaivnaНавчальний посібник включає десять тем. Призначений для студентів, які здобувають ступінь вищої освіти першого (бакалаврського) рівня денної та значної форми навчання галуз знань 08 «Право» спеціальні 0 «Право», а також буде корисним магістрам, аспірантам, науково-педагогічним працівникам, які викладають економічні та правничі дисципліни. The tutorial includes ten topics. For students who receive a degree of higher education of the first (bachelor's) level of full-time and part-time education in the field of knowledge 08 "Law" special 0 "Law", and will be useful for masters, graduate students, research and teaching staff teaching economics and law.
- ДокументЗарубіжний досвід розв`язання податкових конфліктів(Ірпінь, 2018) Касьяненко Любов Михайлівна; Kasianenko Liubov MykhailivnaУ тезі розглянуто питання проблеми податкового законодавства держави. А також, проведено порівняльний аналіз вирішення податкових конфліктів у зарубіжних країнах. The thesis the issue of the tax legislation of the state is considered. Also, a comparative analysis of tax conflicts in foreign countries was conducted.
- ДокументМісце фінансової відповідальності серед інших видів відповідальності за порушення бюджетного законодавства(Міжнародний юридичний вісник : актуальні проблеми сучасності (теорія та практика), 2018) Касьяненко Любов Михайлівна; Касьяненко Артем Миколайович; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Kasianenko Artem MykolaiovychСтаття присвячена з`ясуванню правової природи фінансової відповідальності за порушення бюджетного законодавства та її місця у системі юридичної відповідальності. Проаналізовані аргументи щодо розмежування адміністративної та фінансової відповідальності. The article is devoted to clarification of the legal nature of financial responsibility for violation of budget legislation and its place in the system of legal liability. Arguments about differentiating administrative and financial responsibility are analyzed.
- ДокументОкремі питання фінансово – правового статусу органів публічної влади – суб`єктів податкових правовідносин(Visegrad Journal on Human Rights, 2018) Данілов Сергій Олександрович; Касьяненко Любов Михайлівна; Danilov Serhii Oleksandrovych; Kasianenko Liubov MykhailivnaУ статті досліджено особливості фінансово – правового статусу органів публічної влади – суб`єктів податкових правовідносин, визначено його елементи. Автором проаналізовано напрацювання фахівців у галузі фінансового права з питань дослідження категорії «фінансово-правовий статус». У статті досліджується структура фінансово – правового статусу органів публічної влади та встановлюються різні види елементів фінансово – правового статусу державних органів. In the article the features of financial and legal status of bodies of public authority - subjects of tax legal relations are investigated, its elements are determined. The author analyzes the work of experts in the field of financial law on the issues of research in the category of "financial and legal status". The article deals with the structure of the financial and legal status of public authorities and sets out different types of financial and legal status of state bodies.
- ДокументОсобливості здійснення фінансової децентралізації(Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018) Латковська Тамара Анатоліївна; Касьяненко Любов Михайлівна; Latkovska Tamara Anatoliivna; Kasianenko Liubov MykhailivnaРозглянуто особливості здійснення фінансової децентралізації. Визначено, що фінансова децентралізація є однією з основних умов незалежності та життєздатності місцевої влади. Проте децентралізація процесів прийняття рішень збільшує можливості для місцевих органів влади у розвитку власної території. Вона також сприяє ефективному наданню державних послуг шляхом тісного узгодження видатків місцевих органів влади з пріоритетними потребами. Розглянуто нові виклики фінансової децентралізації місцевих органів влади. Звертається увага на об'єднані територіальні громади як частину бюджетної системи України. Проаналізовано особливості формування бюджету об'єднаних територіальних громад. У статті наголошується на необхідності належного контролю за роботою органів влади на різних рівнях у процесі планування та виконання їх бюджетів, управління та використання фінансових ресурсів в умовах бюджетної децентралізації. The article deals with the peculiarities of implementation of financial decentralization. It has been determined that financial decentralization is one of the fundamental conditions for the independence and viability of local authorities. Yet decentralization of decision – making processes increases the opportunities for local authorities in the development of their own territory. It also promotes effective provision of public services through a close matching of expenditures of local authorities with top priority needs. The new challenges of financial decentralization of local public authorities are considered. Attention is drawn to the amalgamated territorial communities as part of the budget system of Ukraine. The peculiarities of forming budget of the amalgamated territorial communities are analysed. The article emphasizes on the necessity for proper control over the work of the authorities at different levels in the process of planning and execution of their budgets, management and the use of financial resources under the conditions of budget decentralization.
- ДокументОсобливості правового забезпечення фінансової безпеки України в умовах воєнного стану(Куновіце : Академія ГУСПОЛ, 2022) Касьяненко Любов Михайлівна; Сластьоненко Оксана Олександрівна; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Slastonenko Oksana OleksandrivnaРозглядаються особливості та проблеми правового забезпечення фінансової безпеки україни в умовах воєнного стану. The features and problems of legal support of financial security of Ukraine under martial law.
- ДокументОфшоризація економіки: спосіб ухилення від сплати податків, що загрожує податковій безпеці України(Право і суспільство, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Коломієць Павло Віталійович; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Kolomiiets Pavlo VitaliiovychМетою роботи є дослідження офшоризації економіки як способу ухилення від сплати податків, що загрожує податковій безпеці та ускладнює здійснення національних інтересів України у сфері оподаткування. Однією з основних загроз у сфері податкової безпеки є офшоризація економіки, розмивання бази оподаткування шляхом використання «низькоподаткових» юрисдикцій; непослідовність правового регулювання відносин у податковій сфері. Серед загроз податковій безпеці, що ускладнюють здійснення національних інтересів України у сфері оподаткування, є виведення капіталу у країни з низьким рівнем оподаткування та у держави, віднесені до переліку офшорних зон. Підтвердженням актуальності сучасної проблематики офшоризації економіки є Рекомендації Верховної Ради України щодо бюджетної політики, затверджені Постановою Верховної Ради України від 15.07.2021 року № 1652-IX, в яких Кабінету Міністрів України під час підготовки проєкту Закону України про Державний бюджет України на 2022 рік і складання Бюджетної декларації на 2023-2025 роки було рекомендовано опрацювати і вжити заходів із вирішення питань щодо збільшення доходів проєкту державного бюджету порівняно з відповідними показниками, передбаченими Бюджетною декларацією на 2022-2024 роки, зокрема з урахуванням ужиття заходів щодо відмивання коштів через офшорні зони. Загалом стан виконання доходів державного бюджету свідчить про недостатність дій органів, які контролюють справляння надходжень до бюджету, із поліпшення справляння та адміністрування податків і зборів, зокрема погашення податкового боргу, руйнування схем мінімізації податкових зобов’язань, запобігання і протидії контрабанді, незаконному відшкодуванню податку на додану вартість та відмиванню коштів через офшорні зони. The purpose of the article is to study the offshorization of economy, as a way of evasion of taxes, which threatens tax security and makes it difficult to implement the national interests of Ukraine in the field of taxation. One of the main threats in the field of tax security is the offshore economy, the erosion of the base by using «low-level» jurisdictions; The inconsistency of the legal regulation of relations in the tax sphere. Among the threats of tax security, which makes it difficult to implement the national interests of Ukraine in the field of taxation, is the conclusion of capital to countries with low taxation and in the states, which are attributed to the list of offshore zones. Confirmation of the relevance of modern issues of offshore economy is the recommendation of the Verkhovna Rada of Ukraine on budget policy, approved by the decision of the Verkhovna Rada of Ukraine of July 15, 20021 No. 1652-IX, in which the Cabinet of Ministers of Ukraine in the preparation of the draft law of Ukraine on the State Budget of Ukraine for 2022 and budget Declarations for 2023-2025 were recommended to develop and take measures to address issues to increase the revenues of the state budget project compared with the relevant indicators provided for in the budget declaration for 2022-2024, including taking into account the adoption of measures for money laundering through offshore zones. In general, the state of implementation of the state budget revenues indicates the insufficiency of the actions of the agencies controlling the budget revenues, to improve the collection and administration of taxes and fees, in particular the repayment of tax debt, the destruction of the minimization schemes, preventing and countering smuggling, illegal reimbursement of value added tax and laundering funds through offshore zones.
- ДокументПодаткова політика в Україні та її правове забезпечення(Ірпінський юридичний часопис, 2019) Касьяненко Любов Михайлівна; Kasianenko Liubov MykhailivnaСтаття присвячена питанню правових основ податкової політики. Проведено аналіз конституційних норм, що регулюють податкові правовідносини. Доведено, що дотримання принципів стабільності, правової визначеності наблизить українське законодавство до європейських правових стандартів, сприятиме вдосконаленню механізмів правотворчості й правореалізації, слугуватиме додатковою гарантією захищеності платників податків. The article is devoted to the question of the legal basis of tax policy. The analysis of constitutional norms regulating tax relations is carried out. It is proved that adherence to the principles of stability, legal certainty will bring Ukrainian legislation closer to European legal standards, will help to improve the mechanisms of law-making and law-enforcement, will serve as an additional guarantee of the security of taxpayers.
- ДокументПодаткова політика в Україні та її правове забезпечення(Ірпінський юридичний часопис: науковий журнал, 2019) Касьяненко Любов Михайлівна; Kasianenko Liubov MykhailivnaСтаття присвячена питанню правових основ податкової політики. Проведено аналіз конституційних норм, що регулюють податкові правовідносини. Доведено, що дотримання принципів стабільності, правової визначеності наблизить українське законодавство до європейських правових стандартів, сприятиме вдосконаленню механізмів правотворчості й правореалізації, слугуватиме додатковою гарантією захищеності платників податків Article is devoted to a question of legal bases of tax policy. The analysis of the constitutional norms regulating tax legal relationship is carried out. It is proved that respect for the principles of stability, legal defi niteness will bring closer the Ukrainian legislation to the European legal standards, will promote improvement of mechanisms of law-making and right realization, to serve as an additional guarantee of security of taxpayers. The analysis of the constitutional norms regulating tax legal relationship is carried out. It is proved that respect for the principles of stability, legal defi niteness will bring closer the Ukrainian legislation to the European legal standards, will promote improvement of mechanisms of law-making and right realization, to serve as an additional guarantee of security of taxpayers. The role of the Constitution of Ukraine in creation of a basis and direct settlement of the tax relations does not raise doubts. By means of norms which it contains conditions for functioning of a tax system of the country are created. Tax policy of the state mainly is implemented through the system of taxation, according to Article 92 of the Constitution of Ukraine is established only by laws of Ukraine and plays a key role in its economic development. It is noted that at the constitutional level the tax relations and in other states are settled. Stability of the law is of extremely great importance for providing accessory of designing of standard instructions of the tax law. Unfortunately, the principle of stability of the tax law enshrined in subparagraph 4.1.9 of Paragraph 4.1 of Article 4 of the Tax Code of Ukraine repeatedly was broken by the legislator in the course of implementation of transformations in the tax and legal sphere. Despite unambiguity of the specifi ed requirements, changes are made to the Tax Code with violation of the principles of the tax law, including the principle of stability which observance would allow to plan to subjects the activity both for the next budget period, and for prospect, and has to that positive infl uence on their fi nancial activity. Violations become more and more rough, completely leveling the principle of defi niteness of the tax law, and deprive of taxpayers of opportunities of tax planning. All this became possible thanks to the fact that the standard of Paragraph 4.1.9 of the Tax Code of Ukraine establishes the rule, without providing any consequences (including sanctions) in case of its violation. We consider that violators of the principles of the tax, budgetary law will also be brought to concrete responsibility
- ДокументПодатково-правове стимулювання розвитку економіки(Ірпінь : Державний податковий університет, 2023) Касьяненко Любов Михайлівна; Kasianenko Liubov MykhailivnaКлючовим завданням державної політики для відновлення України є формування дієвих правових інструментів, які забезпечуватимуть надійну основу для стабільного розвитку економіки. Враховуючи вагомість оподаткування як джерела наповнення бюджетів різних рівнів, варто продумати ефективне застосування податково-правових стимулів, що обумовлюють спрямованість вітчизняного законодавства на закріплення різних заходів державної підтримки та стимулювання платників податків. The key tasks of the state policy for the restoration of Ukraine are to create effective legal instruments that will provide a reliable basis for stable economic development. Given the importance of of taxation as a source of revenues for budgets of various levels, it is worth considering Effective application of tax and legal incentives, which will ensure focus of the national legislation on consolidation of various measures state support and incentives for taxpayers.
- ДокументПорядок взаємоузгодження в Україні(Krakowskie Studia Małopolskie, 2021) Касьяненко Любов Михайлівна; Умрихіна Ірина; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Umrykhina IrinaПроцедура взаємної згоди (ПДП) є важливим інструментом вирішення спорів щодо оподаткування, що не відповідає положенням угод про уникнення подвійного оподаткування. Проте його потенціал не був широко використаний ні платниками податків, ні компетентними органами в Україні. У 2020 році вітчизняний законодавець вніс зміни до Податкового кодексу України, які можуть позитивно вплинути на практику застосування ПДП в Україні та зробити її більш безпечною та комфортною для платників податків та податкових органів. Платники податків отримали право ініціювати MAP між компетентними органами договірних держав у разі оподаткування, яке не відповідає положенням угод про уникнення подвійного оподаткування. У той же час, нові законодавчі положення мають кілька недоліків у порівнянні з міжнародними стандартами міжнародного оподаткування, включеними до МТС ОЕСР та коментарів до неї. За результатами порівняльного аналізу в статті запропоновано зміни до Податкового кодексу України.
- ДокументПрава і свободи людини і громадянина, гарантовані конституцією України(Чернігів, 2018) Касьяненко Любов Михайлівна; Kasianenko Liubov MykhailivnaУ тезі розглядається питання права і свободи людини згідно Конституції України. The thesis addresses the issue of human rights and freedoms in accordance with the Constitution of Ukraine.
- ДокументПравове забезпечення фінансової безпеки України(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020) Білоус Віктор Тарасович; Бригінець Олександр Олександрович; Драган Олена Василівна; Касьяненко Любов Михайлівна ; Bilous Viktor Tarasovych; Bryhinets Oleksandr Oleksandrovych; Drahan Olena Vasylivna; Kasianenko Liubov MykhailivnaУ монографії розкриваються сучасний стан та тенденції реформування правового забезпечення фінансової безпеки України. Значна увага присвячена розкриттю проблем вітчизняного правового регулювання фінансової безпеки держави, її структурних елементів у сучасних умовах їх реформування. Проаналізовані наукові дослідження щодо нормативного закріплення категорій та понять. На основі аналізу зарубіжного та вітчизняного законодавства у сфері регулювання фінансової безпеки держави запропоновані концептуальні напрями щодо підвищення рівня її правового регулювання з метою покращення життя українського суспільства. Буде корисною для законодавців, науковців, практиків, аспірантів, студентів, а також тих, хто цікавиться вирішенням проблем забезпечення фінансової безпеки України. The monograph reveals the current state and trends in the reform of the legal provision of financial security of Ukraine. Considerable attention is devoted to the disclosure of the problems of domestic legal regulation of the financial security of the state, its structural elements in the modern conditions of their reformation. Analyzed scientific research on the normative consolidation of categories and concepts. On the basis of the analysis of foreign and domestic legislation in the field of regulation of the financial security of the state, conceptual directions are proposed for increasing the level of its legal regulation in order to improve the life of Ukrainian society. It will be useful for legislators, scientists, practitioners, graduate students, students, as well as those who are interested in solving the problems of ensuring the financial security of Ukraine.
- ДокументПравове регулювання видів місцевих гарантій в Україні, що формують гарантований місцевий (муніципальний) борг(Visegrad Journal on Human Rights, 2018) Касьяненко Любов Михайлівна; Буряк Ірина; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Buryak IrinaУ статті проаналізовано питання видів місцевих гарантій, що закріплені в законодавстві й реалізуються на практиці. Виокремлено п`ять видів місцевих гарантій, із яких чотири види формують внутрішній гарантований борг Автономної Республіки Крим і територіальних громад міст. Один вид місцевих гарантій, що надаються міжнародним фінансовим організаціям як забезпечення виконання зобов`язань комунальних підприємств за одержаними кредитами, формує зовнішній гарантований місцевий борг. In the article, the issues of types of local guarantees, which are enshrined in the law and are implemented on the practice, are analyzed. There are five types of local guarantees, of which four types from the internal guarantees debt of the Autonomous Republic of Crimea and territorial communities of cities. One from of local guarantees provided to international financial organizations as a guarantee of obligations of utility companies for loans received forms an external guaranteed local debt.