Перегляд за Автор "Koliada Tetiana Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументБюджeтне фiнaнсувaння сoцiaльних пoслуг в Укpaїнi: особливості та перспективи розвитку(Бізнес Інформ, 2019) Коляда Тетяна Анатоліївна; Мороз Оксана Олегівна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Moroz Oksana OlehivnaМета статті полягає в розкритті особливостей бюджeтнoгo фiнaнсyвaння гapaнтoвaних дepжaвoю сoцiaльних пoслyг в Укpaїнi та визначенні перспектив розвитку, з урахуванням виникаючих внутрішніх і зовнішніх ризиків та наявних бюджетних можливостей. На основі дослідження динаміки видатків Зведеного бюджету України за 2015–2018 рр. було доведено, що видатки соціального спрямування займають у ньому провідне місце. Визначено основні макроекономічні та інституціональні чинники, щo впливaють нa oбсяг бюджeтнoгo фiнaнсyвaння сoцiaльних пoслyг. Зазначено, що обсяги річних видатків на соціальну сферу в Україні мають тенденцію до щорічного зростання. Однак розподіл видатків за функціями держави є досить нерівномірним і необґрунтованим. У структурі видатків найбільшу питому вагу складають видатки на соціальний захист і соціальне забезпечення, зокрема соціальний захист пенсіонерів. Особливістю фінансування соціальних послуг в Україні є те, що нестача коштів у позабюджетному Пенсійному фонді України покривається за рахунок трансфертів з державного бюджету, що суперечить чинним нормам бюджетного законодавства, унеможливлює ідею побудови накопичувальної системи пенсійного забезпечення та зменшує можливості здійснення бюджетного маневру на користь інших статей видатків на соціальну сферу, зокрема на освіту та охорону здоров’я. Перспективою подальших досліджень у даному напрямі є доведення необхідності проведення реформ у сфері бюджетної політики, вдосконалення механізму фінансового забезпечення гарантованих державою соціальних послуг шляхом поступового впровадження накопичувальної системи пенсійного забезпечення, обов’язкового медичного страхування та пoстyпoвoгo пepeхoдy вiд кoштopиснoгo фiнaнсyвaння пoстaчaльникiв сoцiaльних пoслyг дo iншoї фopми пpямoгo фiнaнсyвaння – зaмoвлeння сoцiaльних пoслyг. The article is aimed at disclosing features of the budgetary financing of the State-guaranteed social services in Ukraine and defining development prospects, taking into account the emerging internal and external risks and available budgetary opportunities. Based on a study of the dynamics of the expenditures according to the Consolidated Budget of Ukraine for 2015-2018, the leading positon of the expenditures for social needs is proved. The main macro-economic and institutional factors influencing the volume of budgetary financing for social services are defend. It is noted that the volumes of annual expenditures for the social sphere in Ukraine tend to increase year to year. However, distribution of expenditures by the State functions is fairly uneven and unreasonable. The structure of expenditures accounts for the largest share of social protection and social security, in particular the social protection of pensioners. The peculiarity of financing social services in Ukraine is that the lack of funds in the extra-budgetary Pension Fund of Ukraine is covered by transfers from the State budget, which contradicts the current norms of the budget legislation, renders the idea of building a cumulative pension system impossible, and reduces the possibilities of budgetary maneuver in favor of other social expenditure items, such as education and health. Prospect for further research in this direction is to reason the need for reforms in the sphere of budgetary policy, improving the mechanism of financial provision for social services guaranteed by the State through the gradual introduction of a cumulative pension system, compulsory health insurance and a gradual transition from the estimated financing of the providers of social services to another form of direct financing - order for social services.
- ДокументБюджетне планування та прогнозування(Ірпінь, 2022) Коляда Тетяна Анатоліївна; Koliada Tetiana AnatoliivnaСистематизовано викладено теми навчального матеріалу з дисципліни «Бюджетне планування та прогнозування», подано питання для самоперевірки та семінарських занять, наведено тестові завдання та теми рефератів. Для здобувачів вищої освіти економічних спеціальностей, аспірантів, викладачів закладів вищої освіти, працівників фінансових органів та установ. The study guide contains a systematic presentation of “Budget planning and forecasting” discipline, self-preparation questions and seminar classes, test tasks and essay topics. The study guide is intended for applicants for higher education in economic specialties, graduate students, teachers of higher education institutions, employees of financial institutions and institutions.
- ДокументБюджетний дефіцит України: сутність, причини виникнення та особливості управління(Modern Economics, 2018) Коляда Тетяна Анатоліївна; Косминіна Олена Сергіївна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Kosmynina Olena SerhiivnaУ статті досліджено економічну сутність бюджетного дефіциту як перевищення видатків бюджету над його доходами, причини та джерела його виникнення. Розглянуто поняття бюджетного дефіциту і динаміку дефіциту державного бюджету України у 2013-2017 рр., визначено причини та фактори його зростання, проаналізовано методи скорочення дефіциту бюджету у Європейських країнах. Запропоновано можливі заходи щодо мінімізації дефіциту бюджету України, а саме такі, що, з одного боку, стимулювали б приплив коштів у бюджетний фонд країни, а з іншого боку – сприяли скороченню державних витрат. Introduction. The аrtісlе аnаlуzеs thе есоnоmіс еssеnсе оf thе budgеt dеfісіt аnd thе rеаsоns fоr іts оссurrеnсе. Thе соnсерt аnd dуnаmісs оf thе stаtе budgеt dеfісіt in Ukrаіnе аrе соnsіdеrеd, thе rеаsоns оf іts grоwth аrе dеtеrmіnеd. Роssіblе mеаsurеs tо minimize budget dеfісіts аrе рrороsеd. Purpose. The purpose of this article is to investigate the economic essence of the budget deficit, to reveal the causes of its occurrence and to determine the peculiarities of their management at the current stage of development in Ukraine. Results. The article analyzes the economic essence of the budget deficit, determines the reasons for its occurrence, namely: inflation processes, currency unbalancing and settlement systems, imperfect investment, tax and credit policy, features of the budget deficit management at the present stage of development in Ukraine. Conclusions. For stabilization of the economy, it is necessary to solve a number of problems: the decline of production, the difficult financial situation of the country's enterprises, the crisis of non -payment, non-payment of taxes, which, as a result, lead to a budget deficit in Ukraine. In the process of overcoming the budget deficit in our country, it is inappropriate to apply reductions in social spending and to increase the tax burden. Given the current situation, one must understand that such measures will lead to worsening socio-economic situation in Ukraine and lead to mass discontent among the population. Recently, one can observe a high level of inflation, an unstable political situation, hostilities in eastern Ukraine, and the implementation of various state reforms that require large material costs. All this is very depleting for the economy of our country and makes it impossible to raise taxes and reduce spending on the social sphere. The program of concrete measures to reduce the budget deficit should include and consistently implement such measures, which, on the one hand, will stimulate the inflow of funds into the budget fund of the country, and on the other hand, will contribute to the reduction of public expenditures. Here are the following measures: – change of investment directions of budgetary funds in the field of the national economy in order to increase significantly the financial returns of each hryvnia; – reduction of military expenses; – keeping funding for only the most important social programs, a moratorium on the adoption of new social programs that require significant budget funding; – the prohibition of the National Bank to provide loans to government structures of any level without proper execution of debts with government securities. It should be noted that in our country, in modern conditions, the practice of balancing the budget on a non–deficit annual basis is unrealistic, due to the lack of financial resources. The deficit in state -owned activities should be oriented towards further development rather than being a source of financing for current expenditures. Because only effective management of the state budget deficit and a balanced debt policy can provide a solid foundation for sustained economic progress and deep structural social and economic transformations in our country.
- ДокументВплив валютної політики на економічний розвиток України(Modern Economics, 2019) Коляда Тетяна Анатоліївна; Мала Наталія Леонідівна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Mala Nataliia LeonidivnaУ статті здійснено оцінку впливу валютної політики на економічний розвиток країни, розкрито особливості її реалізації в України та визначено напрями підвищення ефективності. Доведено, що в умовах кризових явищ в економіці відбувається зниження довіри до національної банківської системи, що має свій прояв у зростанні курсу іноземних валют через масовий обмін населенням національної гривні на іноземну валюту. За таких умов національний банк використовує валютну політику та спрямовує свої зусилля на стабілізацію обмінного курсу, а не в цілях економічного зростання країни. Обґрунтована необхідність спрямування валютної політики на стимулювання реальної економіки, що дозволить зміцніти рівень довіри населення до гривні та зменшити доларизацію національної економіки. Abstract. Introduction. In order to ensure constant economic development of the country, there is a need for effective financial policy in the state, an integral part of which is the currency policy. Currency policy must guarantee the maintenance of the macroeconomic balance and balance of payments in the country and promote price stability. Therefore, the relevant problem for economic research is the disclosure of the mechanism for the implementation of currency policy and the identification of its impact on the economic development of Ukraine. Purpose. The purpose of the research is to assess the impact of currency policy on the country's economic development, to reveal the peculiarities of its implementation in Ukraine, and to determine the tendencies of efficiency improvement. Results. As a result of the researching, it was proved that the swift devaluation of the nation al currency in 2015, the increase of cash outside the banking system (as a result of the outflow of funds from deposit accounts), led to the development of inflation processes and dollarization of the economy, since all savings begin to be kept in foreign currency and there is growing distrust to the national currency. Since Ukraine's economy is not stable, in times of crisis, the confidence in the national banking system as a whole is decreasing, which has its manifestation in the growth of the foreign exchange rate due to the massive exchange of people of national hryvna to foreign currency. In addition, foreign currency begins to perform in the country the main function of money, namely, a measure of value, savings and medium of exchange. Under such conditions, the National Bank uses currency policy and directs its efforts to stabilize the exchange rate, and not for the purpose of economic growth of the country. Conclusion. We consider that currency policy should be directed at stimulating the real economy. To do this, it is necessary to strengthen the level of public trust in the hryvna, which will reduce the dollarization of the national economy, as well as eliminate the use of inflation as a source of additional revenues to the budget due to inflation ta x. An integral part of currency policy should be the stimulation of exports and the implementation of the program of preferential crediting of investment projects.
- ДокументВплив міжнародних фінансових інституцій на економічний розвиток країн(Інфраструктура ринку, 2018) Коляда Тетяна Анатоліївна; Олексієнко Тетяна Миколаївна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Oleksijenko Tetiana MykolaivnaУ статті досліджено роль та значення міжнародних фінансових інституцій як вагомого інструмента зовнішніх фінансових ресурсів. Узагальнено наукові підходи до використання міжнародної фінансової допомоги для економічного розвитку країн. Зроблено висновок про необхідність зваженого підходу до оцінювання співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями та з’ясування переваг і недоліків залучення до національних економік фінансових ресурсів цих інституцій. The subjects of the study are theoretical and practical questions which were related to the role of international financial institutions (IFI’s) in the financing of the public development of the country. The article purpose is the opening to the reveal influence of the international financial and credit institutions in the financing of the public and economy development of the country. The paper used the set of general scientific and specific methods and approaches, such as dialectic, systems, the method of scientific abstraction, comparative and factor analysis, logical approach. The article investigates theoretical approaches to the economic nature of the financial resources of international institutions and their role in the economic development of the country. In the article the basic scientific approaches to understanding the effects of aid flows to the poorest developing countries. Cooperation with leading MFIs in countries with economies in transition, in the initial phase transformations, played an important role in solving strategic tasks such as restructuring of economic systems, systems of property and material production, the introduction of effective models of industrial and technological policy and so on. However, it should be noted that although loans MFIs and is one of the most common tools accumulation of resources to national economies, promoting inclusion recipient countries to international financial and capital markets but requires a balanced approach to the cooperation with international financial institutions and the strengths and weaknesses of national economies to attract loan capital of these institutions. The conclusion about deliberate approach to the estimation of the collaboration with international financial organizations and to the elucidation of advantages and shortcomings of the attraction of the capital of those institutions to the national economies is indicated. The additional financial resources as the part of the external official aid allow introducing the latest technologies and financing mechanisms of IFO, which improving the best management of the financial resources and increasing the effectiveness of their using.
- ДокументВплив трансформації функцій держави на пріоритети та механізми реалізації бюджетної стратегії в Україні в умовах глобалізації: інституціональний вимір(Бізнес Інформ, 2013) Коляда Тетяна Анатоліївна; Koliada Tetiana AnatoliivnaУ статті розглянуто інституціональний підхід до розкриття сутності впливу трансформації функцій держави в умовах глобалізації на пріоритети та механізми реалізації бюджетної стратегії в Україні. Визначено нові властивості, яких набуває держава як інститут в умовах посткризового розвитку через зростаючу взаємозалежність держави та економіки. Доведено об’єктивне та незворотне посилення соціальної функції держави як вектору розвитку цивілізації, що супроводжується переглядом ролі держави, зміною характеру перерозподілу національного доходу та співвідношення обсягу бюджету і ВВП. Проаналізовано теоретичні розробки науковців щодо існування тісного зв'язку між державним ладом, економічною системою та домінуючою ідеологією (політикою) розбудови суспільного життя країни. Розкрито зміст бюджетної стратегії як інституціональної категорії. Обґрунтовано необхідність та своєчасність розробки державної бюджетної стратегії через існування загрози стійкості та збалансованості бюджету в умовах несприятливих довгострокових тенденцій, визначено пріоритети та механізми її реалізації. The article considers institutional approach to revelation of the essence of influence of transformation of state functions under conditions of globalization upon priorities and mechanisms of realization of the budget strategy in Ukraine. It identifies new features acquired by the state as an institute under conditions of post crisis development due to growing interdependence of the state and economy. It proves objective and irreversible strengthening of the social function of the state as a vector of development of civilization, which is accompanied with reconsideration of the role of the state, change of the character of redistribution of the national income and correlation of the volume of the budget and GDP. It analyses theoretical developments of scientists with respect to existence of close links between the state order, economic system and dominating ideology (policy) of development of the public life of the country. It reveals the contents of the budget strategy as an institutional category. It justifies a necessity and timeliness of development of the state budget strategy due to existence of the threat of stability and balance of the budget under conditions of unfavorable long-term tendencies, and determines priorities and mechanisms of its realization.
- ДокументГендерно-орієнтоване бюджетування: сутність та перспективи запровадження в Україні(Економічний вісник, 2019) Коляда Тетяна Анатоліївна; Koliada Tetiana AnatoliivnaСтаття присвячена визначенню сутності методу гендерно-орієнтованого бюджетування, розкриттю його недоліків і переваг та обґрунтуванню перспектив запровадження гендерного бюджетування у бюджетному процесі України. Доведено, що гендерне бюджетування необхідно розглядати як різновид бюджетування, орієнтованого на результат, оскільки це є програмно-цільовий метод планування показників бюджету. Відмінності полягають лише у визначенні (деталізації) показників результативності, що використовуються у паспорті бюджетної програми. Акцент робиться саме не гендерній чутливості таких показників. Через потребу у наявності значного масиву деталізованої інформації для запровадження гендерного бюджетування у бюджетному процесі України на початкових етапах його використання буде обмежено бюджетами територіальних громад. У подальшому за рахунок накопичення відповідної необхідної інформації у розрізі всіх ланок бюджетної системи можливе запровадження методу гендерно-орієнтованого бюджетування й на рівні державного бюджету. An effective system of budget planning is needed for effective state regulation of the country’s economy. It should combine the high reliability of economic forecasts and the effectiveness of methods of influencing the processes of formation, distribution and use of financial resources as well as to ensure the adoption of reasoned management decisions in order to achieve the strategic goals of socio-economic development of the state. Therefore, the topical issue for economic research is the theoretical substantiation of a unified methodological approach to the choice of methods and models of budget planning at different levels of the budget system, taking into account the needs and preferences of budget service consumers and the volume of available state’s financial resources. The purpose of this paper is to determine the essence of the method of gender-based budgeting, to reveal its advantages and disadvantages, and to substantiate the prospects for introducing gender budgeting in the budget process of Ukraine. There are several methods were used in the process of research. The analogy and comparative analysis were used in revealing the peculiarities of implementing the gender oriented budgeting in different countries of the World and in Ukraine. The abstract-logical method was chosen for determining the main characteristics of gender-based budgeting and justifying proposals and recommendations for its implementation in Ukraine. As a result of the study, it was proved that gender budgeting should be considered as a kind of outcome-based budgeting, as it is a program-target method of budget planning. The differences are only in determining (detailing) the performance indicators used in the budget program passport. The focus is on the gender sensitivity of such indicators. Due to the necessity of having a large array of detailed information for introducing gender budgeting in the budget process of Ukraine, the usage of it will be limited by the territorial communities’ budgets at the initial stages. In the future, due to the accumulation of the necessary information in the context of all budget system’s sections, the method of gender-oriented budgeting can be implemented at the state budget level may. Gender-based budgeting is a new approach to budget planning which is aimed at the budget process improving and introducing the principle of equal rights and opportunities for women and men in the field of public finances in Ukraine. However, the mechanism for applying this approach needs further clarification among the public, in particular the lack of advantages in funding public services for one category of citizens at the expense of others on the basis of sex.
- ДокументДержавний борг України в умовах військової агресії: виклики та тенденції розвитку(Збірник наукових праць Державного податкового університету, 2023) Коляда Тетяна Анатоліївна; Бенч Л.; Пожиткова П.; Koliada Tetiana Anatoliivna; Bench L.; Pozhytkova P.Статтю присвячено поглибленню та розвитку наукових засад функціонування системи державних запозичень в Україні, виявленню тенденцій і чинників впливу на зростання державного боргу, пошуку шляхів удосконалення боргової політики в умовах військової агресії. Розраховано коефіцієнти координації, структурних зрушень та детермінації для аналізу державного боргу, здійснено порівняння з пороговими значеннями, розкрита їх роль і значення у визначенні шляхів покрашення боргової безпеки України. Наведено оцінку динаміки державного та гарантованого державою боргу України у національній валюті та доларах США, здійснено аналіз валютної структури Державних запозичень за період 2009-2022 роки з метою виявлення ризиків для публічних фінансів через девальвацію гривні та значне зростання розміру державного боргу, що створює проблеми з його обслуговуванням. Визначено основні причини зростання державної заборгованості, що спричинили збільшення навантаження на державний бюджет, надано оцінку ефективності використання урядом методів та інструментів управління державним боргом, розроблено прогноз платежів за державним та гарантованим Державою боргом України на 2023-2033 роки за чинними угодами. Доведено виникнення піка платежів за державною заборгованістю вже 2024 року, що підвищує ризик рефінансування заборгованості, створює додатковий тиск на Державний бюджет і ВВП та відповідно зменшує розмір можливого фінансування соціально-економічної сфери. Обґрунтовано пропозиції щодо вдосконалення боргової політики України в умовах військової агресії. The article is devoted to the deepening and development of the scientific basis of the functioning of the state borrowing system in Ukraine, the identification of trends and factors influencing the growth of the state debt, and the search for ways to improve the debt policy in conditions of military aggression. The coefficients of coordination, structural shifts and determination for the analysis of the state debt were calculated, a comparison was made with the threshold values, their role and significance in determining ways to improve Ukraine's debt security was revealed. An assessment of the dynamics of the state and state-guaranteed debt of Ukraine in the national currency and US dollars is given, an analysis of the currency structure of state borrowings for the period 2009-2022 is carried out, with the aim of identifying risks for public finances due to the devaluation of the hryvnia and a significant increase in the size of the state debt, which creates problems with its maintenance. The main reasons for the growth of the state debt, which caused an increase in the burden on the state budget, were determined, an assessment of the effectiveness of the government's use of methods and tools for managing the state debt was provided, and a forecast of payments for the state and state-guaranteed debt of Ukraine for 2023-2033 was developed according to current agreements. It has been proven that the peak of public debt payments will already occur in 2024, which increases the risk of debt refinancing, creates additional pressure on the state budget and GDP, and accordingly reduces the amount of possible financing of the socio-economic sphere. The proposals regarding the improvement of the debt policy of Ukraine in the conditions of military aggression are substantiated.
- ДокументЗапровадження довгострокового бюджетного планування у бюджетному процесі України: правовий аспект(Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка., 2016) Коляда Тетяна Анатоліївна; Koliada Tetiana AnatoliivnaУ результаті дослідження було розкрито, що процедура розробки довгострокових бюджетних прогнозів не врегульовано нормативно- правовими актами за межами трирічного бюджетного циклу. Доведено, що документи державного стратегічного та бюджетного планування не синхронізовані між собою за цілями та термінами їх реалізації, зокрема існує невідповідність тривалості часового горизонту для середньострокового бюджетного планування та прогнозу економічного і соціального розвитку України на середньостроковий період; законодавчо не врегульована процедура ув’язки основних макропоказників, що наведені у прогнозі економічного і соціального розвитку України, з бюджетними обмеженнями, визначеними на середньострокову перспективу; не передбачено механізм погодження стратегічних планових документів за цілями на напрямами використання бюджетних коштів на державному та регіональному (місцевому) рівнях, а також за термінами їх реалізації – на середньострокову і короткострокову перспективу (довгостроковий горизонт відсутній взагалі). Запропоновано законодавчі новації задля усунення визначених прогалин та неузгодженостей у бюджетному законодавстві. The purpose of the article is the analysis of the Ukrainian legal basis concerning the establishing of long-term budget planning in the budgetary process. The study was disclosed that the process of developing long-term budget forecasts are not regulated by regulations beyond the three-year budget cycle. It is proved that the documents of state strategic and budget planning are not synchronized with each other for the purposes and terms of their implementation, in particular there is a mismatch duration time horizon for budget planning and medium-term forecast of economic and social development of Ukraine in the medium term; not legally regulated procedure linking the main macroeconomic indicators, which are in the forecast for economic and social development of Ukraine, with budget constraints set out in the medium term; provided coordination mechanism strategic planning documents for the purposes directions for use of budget funds at national and regional (local) levels and the timing of their implementation - the medium and short term (long-term horizon absent at all). The legislative innovations to eliminate identified gaps and inconsistencies in the budget legislation are suggested in the article.
- ДокументМодернізація податкової і митної політики в інституціональному забезпеченні розвитку економіки України(Ірпінь : Університет ДФС України, 2020) Ващенко Костянтин Олександрович; Пашко Павло Володимирович; Онишко Світлана Василівна; Паєнтко Тетяна Василівна; Майорова Тетяна Володимирівна; Буряченко Андрій Євгенович; Луніна Інна Олександрівна; Шевчук Олег Анатолійович; Пашко Даляна Василівна; Онишко Олег Володимирович; Бедринець Мирослава Дмитрівна; Коляда Тетяна Анатоліївна; Гуменний Анатолій Анатолійович; Новицька Надія Володимирівна; Ліснічук Оксана Андріївна; Задорожня Ліна Адамівна; Брехов Сергій Сергійович; Коротун Володимир Іванович; Богріновцева Людмила Миколаївна; Федчук Світлана Ігорівна; Селезень Павло Олександрович; Кармаліта Марія Володимирівна; Сидоренко Олексій Миколайович; Шевчук Сергій Васильович; Несторишен Ігор Васильович; Туржанський Віталій Анатолійович; Фрадинський Олександр Анатолійович; Хлєбнікова Інна Ібрагімівна; Венгуренко Тетяна Григорівна; Лепеха Марина Олександрівна; Ємець Андрій Вікторович; Медвідь Юрій Олександрович; Vashchenko Kostiantyn Oleksandrovych; Pashko Pavlo Volodymyrovych; Onyshko Svitlana Vasylivna; Paientko Tetiana Vasylivna; Maiorova Tetiana Volodymyrivna; Buriachenko Andrii Yevhenovych; Lunina Inna Oleksandrivna; Shevchuk Oleh Anatoliiovych; Pashko Daliana Vasylivna; Onyshko Oleh Volodymyrovych; Bedrynets Myroslava Dmytrivna; Koliada Tetiana Anatoliivna; Humennyi Anatolii Anatoliiovych; Novytska Nadiia Volodymyrivna; Lisnichuk Oksana Andriivna; Zadorozhnia Lina Adamivna; Brekhov Serhii Serhiiovych; Korotun Volodymyr Ivanovych; Bohrinovtseva Liudmyla Mykolaivna; Fedchuk Svitlana Ihorivna; Selezen Pavlo Oleksandrovych; Karmalita Mariia Volodymyrivna; Sydorenko Oleksii Mykolaiovych; Shevchuk Serhii Vasylovych; Nestoryshen Ihor Vasylovych; Turzhanskyi Vitalii Anatoliiovych; Fradynskyi Oleksandr Anatoliiovych; Khliebnikova Inna Ibrahimivna; Venhurenko Tetiana Hryhorivna; Lepekha Maryna Oleksandrivna; Yemets Andrii Viktorovych; Medvid Yurii OleksandrovychУ монографії проблематику податкової і митної політики, спрямовану на забезпечення розвитку економіки України, розглянуто крізь призму використання та модернізації інституціонального інструментарію. Розглянуто особливості інституціональних підходів у формуванні фіскального простору та регулюванні фінансових потоків. У категоріях модернізації та інституціонального розвитку досліджено окремі складові податкової системи та податкової політики загалом. Значну увагу приділено ролі та удосконаленню інституціоналізації митного адміністрування. Розраховано на науковців та практиків, які працюють у фінансовій сфері, викладачів, аспірантів, а також усіх, хто цікавиться проблематикою застосування податково-митних інструментів у сучасній інституціональній моделі розвитку економіки України. In the monograph, the problems of tax and customs policy, aimed at ensuring the development of the economy of Ukraine, are considered through the prism of the use and modernization of institutional tools. Peculiarities of institutional approaches in the formation of fiscal space and regulation of financial flows are considered. In the categories of modernization and institutional development, individual components of the tax system and tax policy in general were investigated. Considerable attention is paid to the role and improvement of the institutionalization of customs administration. It is intended for scientists and practitioners who work in the financial sphere, teachers, graduate students, as well as everyone who is interested in the problems of applying tax and customs instruments in the modern institutional model of the development of the economy of Ukraine.
- ДокументОсобливості формування бюджетної стратегії в умовах глобального зростання державного боргу(Бізнес Інформ, 2013) Коляда Тетяна Анатоліївна; Koliada Tetiana AnatoliivnaУ статті визначено особливості формування бюджетної стратегії в умовах глобального зростання державного боргу, виявлено ризики в бюджетній сфері при реалізації затверджених концепцій соціально-економічного розвитку країни. Обґрунтовано необхідність розробки сценаріїв бюджетної стратегії в рамках різних варіантів розвитку світової та вітчизняної економіки. The article determines specific features of formation of the budget strategy under conditions of global growth of the state debt, reveals risks in the budget sphere in the process of realization of approved concepts of socio-economic development of the country. A necessity to develop budget strategy scenarios within the framework of various variants of the world and national economies is substantiated.
- ДокументОцінка впливу дефіциту бюджету на фінансову безпеку держави(Бізнес Інформ, 2019) Коляда Тетяна Анатоліївна; Гуз Марія Віталіївна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Guz Mariia VitaliivnaМета статті полягає в оцінці впливу дефіциту бюджету на фінансову безпеку держави за рахунок моніторингу індикаторів бюджетної безпеки України за період 2010–2018 рр. і розробці пропозицій щодо стабілізації системи державних фінансів у сучасних економічних умовах. Розкрито складові фінансової безпеки, розраховано індикатори бюджетної безпеки, зроблено їхнє порівняння з граничними значеннями згідно з Методичними рекомендаціями з визначення рівня економічної безпеки України та з’ясовано, що всі показники знаходяться в межах від задовільного до критичного рівня. На основі аналізу індикаторів бюджетної безпеки доведено, що основні дії уряду в даному напрямку мають стосуватися стабілізації економічної ситуації за рахунок оптимізації структури видатків бюджету, зменшення обсягу державного боргу та витрат на його обслуговування. Збільшення дефіциту бюджету сприяє нарощенню державних боргів за рахунок кредитів, які бере Україна для покриття дефіциту та погашення попередніх боргів, породжуючи тим самим боргову спіраль. Мінімізація бюджетних ризиків залежатиме від механізмів реагування на внутрішні та зовнішні виклики та загрози, які мають місце не лише у фіскальній сфері, а й у площині соціально-політичних трансформацій у державі. Перспективою подальших досліджень у даному напрямі є доведення необхідності запровадження нових фіскальних правил задля посилення стійкості системи державних фінансів як інструменту державного регулювання економіки, який найбільше відповідає сучасним реаліям розвитку країни. The article is aimed at evaluating the impact of budget deficit on the financial security of the State by monitoring Ukraine’s budget security indicators for the period 2010–2018 and elaborating proposals to stabilize the system of public finances in today’s economic environment. The components of financial security are disclosed, indicators of budget security are calculated, they are compared with the limits according to the Methodical recommendations for determining the level of economic security of Ukraine, the result is that all indicators range from a satisfactory to a critical range. Based on the analysis of budget security indicators, it is proved that the main actions of the government in this direction should concern stabilizing the economic situation by optimizing the budget spending structure, reducing the volume of public debt and the cost of servicing it. The increase in the budget deficit contributes to the build-up of public debts by the cost of the loans that Ukraine takes to cover the deficit and to repay previous debts, thus creating a debt spiral. Minimizing the budgetary risks will depend on the mechanisms for responding to internal and external challenges and threats, which take place not only in the fiscal sphere, but also in the plane of socio-political transformations in the State. Prospect for further research in this direction lies in proving of the need to introduce new fiscal rules to strengthen the resilience of the public finance system as an instrument of the State regulation of the economy, that best suits the current realities of the country’s development.
- ДокументПублічні фінанси(Одеса : Вид-во «Університет Ушинського», 2022) Музиченко Ганна В’ячеславівна; Коляда Тетяна Анатоліївна; Muzychenko Hanna Vyacheslavivna; Koliada Tetiana AnatoliivnaНавчальний посібник складено відповідно до освітньо-професійної програми «Політологія» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 05 «Соціально-поведінкові науки» спеціальності 052 «Політологія» і освітньо-професійної програми «Публічне управління та адміністрування» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 28 «Публічне управління та адміністрування» спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» містять тексти лекцій, теми практичних занять з дисципліни, які супроводжуються переліком питань для самоконтролю, тематикою рефератів, презентацій, доповідей, розрахункових завдань та списком рекомендованих джерел інформації, нормативно-правових актів тощо, які стануть в нагоді здобувачу при підготовці до практичних занять з дисципліни та сприятимуть якісному засвоєнню матеріалу. The study guide was compiled in accordance with the educational and professional program "Political Science" for the training of specialists of the first (bachelor's) level of higher education in the field of knowledge 05 "Social and behavioral sciences" specialty 052 "Political Science" and the educational and professional program "Public Management and Administration" for the training of specialists of the first (bachelor) level of higher education in the field of knowledge 28 "Public management and administration" specialty 281 "Public management and administration" contain the texts of lectures, topics of practical classes in the discipline, which are accompanied by a list of questions for self-control, topics of abstracts, presentations, reports, calculation tasks and a list of recommended sources of information, regulatory and legal acts, etc., which will be useful to the applicant in preparing for practical classes in the discipline and will contribute to high-quality assimilation of the material.
- ДокументПублічні фінанси(Одеса, 2024) Музиченко Ганна В’ячеславівна; Коляда Тетяна Анатоліївна; Muzychenko Hanna Viacheslavivna; Koliada Tetiana AnatoliivnaНавчальний посібник складено відповідно до освітньо-професійної програми «Публічне управління та адміністрування» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 28 «Публічне управління та адміністрування» спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування», освітньо-професійної програми «Облік, податковий аудит та бізнес-аналітика» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 071 «Облік і оподаткування», освітньо-професійної програми «Товарознавство та експертиза в митній справі» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля» містить тексти лекцій, теми практичних занять з дисципліни, які супроводжуються переліком питань для самоконтролю, орієнтовною тематикою для підготовки ІНДЗ (індивідуального навчально-дослідного завдання) та списком рекомендованих джерел інформації, які стануть в нагоді здобувачу при підготовці до практичних занять з дисципліни та сприятимуть якісному засвоєнню матеріалу. В основу навчального посібника автори поклали теоретичні матеріали власного навчального посібника «Публічні фінанси» (dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15850), а також додали розділ про громадський бюджет та оновили текст розділів із урахуванням змін в законодавстві України. The study guide was compiled in accordance with the educational and professional program "Public management and administration" for the training of specialists of the first (bachelor's) level of higher education of education in the field of knowledge 28 "Public management and administration" specialty 281 "Public management and administration", educational and professional program "Accounting, tax audit and business analytics" for the training of specialists of the first (bachelor's) level of higher education in the field of knowledge 07 "Management and administration" specialty 071 "Accounting and taxation", educational and professional program "Commodity science and expertise in customs affairs" for the training of specialists first (bachelor) level of higher education, field of knowledge 07 "Management and administration" specialty 076 "Entrepreneurship and trade" contains lecture texts, topics of practical classes with disciplines, which are accompanied by a list of questions for self-control, indicative topics for the preparation of the INDZ (individual educational and research task) and the list of recommended ones sources of information that will be useful to the applicant when preparing for practical classes in the discipline and will contribute to the qualitative assimilation of the material. The authors put the theoretical materials of their own training as the basis of the training manual "Public Finances" (dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15850), and also added the section on the public budget and updated the text of the sections taking into account changes in the legislation of Ukraine.
- ДокументСутність та значення податкових інструментів у забезпеченні стабілізації національної економіки(Збірник наукових праць Університету державної фіскальної служби України, 2018) Коляда Тетяна Анатоліївна; Ковалюк Анастасія Вікторівна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Kovalyuk Anastasiia ViktorivnaМета статті полягає у визначенні сутності, значення та впливу податкових інструментів бюджетно-податкової політики на процес забезпечення стабілізації національної економіки. У результаті дослідження було доведено, що податкові інструменти, як перспективний напрямок впливу на економічні процеси в країні, є важливою складовою у сфері бюджетно-податкової політики, спрямованою на стабілізацію негативних тенденцій та усунення подальших загроз спаду економіки країни. Проаналізовано динаміку зміни обсягів податкових надходжень до бюджетів, тенденції зміни рівнів податкових ставок та фактори соціально-економічного впливу на такі зміни. Обґрунтовано необхідність виокремлення та законодавчого закріплення системи градації податкових ставок, як одного з головних інструментів податкового регулювання держави в умовах несприятливих довгострокових тенденцій посткризового розвитку економіки. Доведено необхідність запровадження контролю щодо сплати податкових платежів у розрізі такої градації податкових ставок. The aim of the article is to determine the essence, value and impact of tax instruments of fiscal policy on ensuring the stabilization of the national economy. As a result of the study, it was proved that tax instruments, as a promising direction of influence on economic processes in the country, are an important component in fiscal policy aimed at stabilizing negative trends and eliminating further threats to the decline of the country's economy. The dynamics of changes in the level of tax revenues in the budgets, trends in changes in the level of tax rates and factors of socio-economic impact on such changes are analyzed. The necessity of separation and legislative consolidation of tax rate grading system as one of the main instruments of state tax regulation in the conditions of unfavorable long-term tendencies of post-crisis development of economy is substantiated. The necessity of implementation of control over payment of tax payments is proven in the context of such gradation of tax rates.
- ДокументУправління бюджетним дефіцитом: вітчизняна практика та найкращий зарубіжний досвід(Економіка і суспільство, 2018) Кробинець Ганна Василівна; Коляда Тетяна Анатоліївна; Krobinets Hanna Vasylivna; Koliada Tetiana AnatoliivnaМета статті полягає в узагальненні теоретичних засад стосовно виникнення та сутності бюджетного дефіциту, розкритті сучасного стану дефіциту бюджету в Україні та розробленню пропозицій щодо вдосконалення методів управління ним з урахуванням світового досвіду. На основі аналізу причин і чинників виникнення дефіциту бюджету та напрямів витрачання коштів на його покриття визначено виклики для фінансової безпеки держави. У результаті дослідження було доведено, що одним із найефективніших методів управління бюджетним дефіцитом стали фіскальні правила, які почали широко застосовуватися у більшості країн світу, зокрема країнах ЄС, для уникнення макроекономічної дестабілізації. Обґрунтовано доцільність для України вибору стратегії стабілізації державних фінансів виходячи з необхідності збалансування бюджету на основі функціонування фінансів та з урахуванням впливу внутрішніх (інституціональних та макроекономічних) і зовнішніх (глобалізаційних) чинників. Перспективи подальших наукових досліджень полягають у запровадженні в бюджетному процесі України фіскальних правил нового покоління виходячи з потреб бюджетної системи в ресурсах та інституціональних особливостей країн. The purpose of the paper is to summarize the theoretical foundations of the novelty and essence of the budget deficit, to reveal the current state of the budget deficit in Ukraine, and to develop proposals for improving their management methods in the light of world experience. Based on the analysis of the causes and factors of the budget deficit and the directions of spending of funds on its coverage, it was determined challenges for financial security of the state. As a result of the study it was proved that one of the most effective methods of managing budget deficits was fiscal rules that have been widely used in most countries, including the EU, to avoid macroeconomic destabilization. The expediency of choosing a strategy for stabilizing public finances in Ukraine based on the need to balance the budget on the basis of the functioning of finances and the influence of internal (institutional and macroeconomic) and external (globalization) factors is substantiated. Prospects for further research are the introduction of the new generation of fiscal rules of the budget process of Ukraine, proceeding from the needs of the budget system in the resources and institutional features of the countries.
- ДокументУправління корпоративними правами держави: оцінка ефективності та напрями реформування(Бізнес Інформ, 2019) Коляда Тетяна Анатоліївна; Кузьменко Наталія Вадимівна; Koliada Tetiana Anatoliivna; Kuzmenko Nataliia VadymivnaМета статті полягає у визначенні сутності корпоративного управління, здійсненні оцінки ефективності управління корпоративними правами держави, розкритті чинників впливу та обґрунтуванні основних напрямів реформування у цій сфері в Україні. Доведено, що розглядати ефективність управління корпоративними правами держави доцільно через призму отриманих надходжень до бюджету та/або наданих суспільних благ і послуг. Підприємства з державною часткою власності у статутному капіталі сплачують податки до бюджету за загальною системою оподаткування, як і підприємства іншої форми власності. При цьому додатково перераховують до бюджету частину чистого прибутку та дивідендів у вигляді неподаткових платежів. На основі дослідження динаміки питомої ваги надходжень до Державного бюджету України від управління корпоративними правами держави за 2014–2018 рр. було доведено, що існує тренд щодо зростання фіскального потенціалу державної власності. Це опосередковано свідчить про ефективність управління майном, що є об’єктом права держави. Визначено основні чинники, що впливають на обсяг надходжень до бюджету коштів, отриманих від управління державним майном; розкрито основні загрози щодо зростання ефективності корпоративного управління об’єктами державної власності. Перспективою подальших досліджень у даному напрямі є доведення необхідності забезпечення політичної підтримки запроваджених реформ у сфері управління державними підприємствами задля практичної реалізації всіх переваг корпоративного управління правами держави з урахуванням кращого зарубіжного досвіду та національних традицій. The article is aimed at defining the essence of corporate management, evaluating the efficiency of corporate management, disclosing the factors of influence and substantiating the main directions of reforms in this sphere in Ukraine. It is proved that an appropriate consideration of the efficiency of management of corporate rights of the State be made through the prism of revenues received to the budget and/or the public goods together with services provided. Enterprises with a State-shared ownership in the statutory capital pay taxes to the budget under the general tax system, same as enterprises with other forms of ownership. At the same time, part of the net profit and dividends in the form of non-tax payments are additionally transferred to the budget. Based on the study of dynamics of the share of revenues to the State Budget of Ukraine from the management of corporate rights of the State for 2014-2018, it is proved that there is a trend of increasing the fiscal potential of public property. This indirectly demonstrates the efficiency of property management, which is the object of the rights of the State. The main factors influencing the amount of revenue received from the management of public property are defined; the main threats to the increase of efficiency of corporate management of the State property are disclosed. Prospect for further research in this direction is to bring the need to provide political support for the introduced reforms in the management of the State-owned enterprises to implement all the benefits from corporate management of the rights of the State, taking into account the best foreign experience and national traditions.
- ДокументФормування бюджетної стратегії України: теорія, методологія, практика(Ірпінь : Університет ДФС України, 2016) Коляда Тетяна Анатоліївна; Koliada Tetiana AnatoliivnaУ монографії здійснено комплексне дослідження теоретико-методологічних засад формування бюджетної стратегії України. Розглянуто ключові питання сутності та значення бюджетної стратегії держави, впливу макроекономічних та інституціональних чинників на забезпечення бюджетної стабільності. Проаналізовано зарубіжний досвід організації довгострокового бюджетного планування провідних країн світу. Визначено тенденції та закономірності змін у складі та структурі доходів і видатків Зведеного бюджету України. Здійснено оцінку ефективності міжбюджетного перерозподілу, розкрито особливості використання джерел фінансування дефіциту бюджету, обґрунтовано можливі ризики для стабільності державних фінансів України. Визначено пріоритети та довгострокові орієнтири бюджетної стратегії держави на найближчі п’ять років відповідно до цілей і завдань стратегії соціально-економічного розвитку України. In the monograph, a comprehensive study of the theoretical and methodological foundations of the formation of the budget strategy of Ukraine was carried out. Key issues of the essence and significance of the state's budget strategy, the impact of macroeconomic and institutional factors on ensuring budget stability are considered. The foreign experience of the organization of long-term budget planning of the leading countries of the world is analyzed. The trends and regularities of changes in composition and structure of revenues and expenditures of the Consolidated Budget of Ukraine. An efficiency assessment was carried out of inter-budget redistribution, the specifics of the use of deficit financing sources are revealed budget, justified possible risks for the stability of the state finances of Ukraine. Defined priorities and long-term guidelines of the budget strategy of the state for the next five years according to the goals and objectives of the strategy of socio-economic development of Ukraine.
- ДокументФункціонування ринку внутрішніх державних запозичень в Україні(Бізнес Інформ, 2020) Бенч Лілія Ярославівна; Коляда Тетяна Анатоліївна; Бай Анна Олексіївна; Bench Liliya Yaroslavivna; Koliada Tetiana Anatoliivna; Bai Anna OleksiivnaМетою статті є розкриття особливостей функціонування ринку внутрішніх державних позик в Україні; визначення основних тенденцій його розвитку та розробка пропозицій щодо вдосконалення системи внутрішніх державних запозичень. Розкрито сутність та особливості здійснення внутрішніх державних запозичень в Україні; наведено оцінку функціонування системи внутрішніх державних запозичень; виявлено основні тенденцій розвитку ринку внутрішніх державних позик на основі аналізу динамки платежів за внутрішнім державним боргом, обсягів розміщення облігацій внутрішніх державних позик (ОВДП) на первинному ринку та граничного рівня дохідності облігацій протягом 2013–2019 рр. Досліджено ефективність функціонування ринку внутрішніх державних позик в Україні за допомогою аналізу строковості ОВДП, обсягів розміщення короткострокових ОВДП, номінальної та реальної дохідності короткострокових ОВДП за період 2013–2019 рр. З’ясовано основні проблеми функціонування ринку внутрішніх державних запозичень в Україні. Обґрунтовано пропозиції щодо покращення подальшого функціонування ринку внутрішніх державних запозичень. Перспективою подальших досліджень у даному напрямі є доведення необхідності при розробці фінансової політики держави акцентувати увагу на диференціації інструментів фінансового ринку та посиленні їх використання як джерела інвестиційних ресурсів держави. The article is aimed at disclosing the peculiarities of functioning of the domestic government borrowing market in Ukraine; defining the main tendencies in its development and developing proposals to improve the system of domestic government borrowing. The essence and features of domestic government borrowing in Ukraine is disclosed; an assessment of the functioning of the domestic government borrowing system is presented; the main tendencies in the development of domestic government borrowing are identified using the analysis of: the dynamics of payments on domestic government debt, the volume of placement of domestic government borrowing bonds (DGBB) in the primary market and the limit level of bond yields during 2013–2019. The efficiency of functioning of the domestic government borrowing market in Ukraine is researched by means of an analysis of the timing of the DGBB borrowing, the volumes of placement of the short-term DGBB, the nominal and real profitability of the short-term DGBB for the period of 2013–2019. The main problems of the domestic government borrowing market in Ukraine are specified. Proposals to improve the further functioning of the domestic government borrowing market are substantiated. Prospect for further research in this direction is to justify the need in the development of the financial policy of the State to set focus on the differentiation of financial market instruments and strengthening their use as a source of investment resources of the State.
- ДокументФінансовий простір України в умовах глобалізаційних і деглобалізаційних трансформацій(Ірпінь : Державний податковий ун-т., 2023) Серебрянський Дмитро Миколайович; Онишко Світлана Василівна; Корнєєв Володимир Вікторович; Вергелюк Юлія Юріївна; Белінська Яніна Василівна; Гордей Оксана Дмитрівна; Коваленко Юлія Михайлівна; Котух Євген Володимирович; Краснова Ірина Вікторівна; Примостка Людмила Олександрівна; Сунцова Олеся Олександрівна; Чеберяко Оксана Вікторівна; Бедринець Мирослава Дмитрівна; Богріновцева Людмила Миколаївна; Болдова Антоніна Андріївна; Діденко Людмила Вікторівна; Козій Наталія Сергіївна; Ключка Ольга Володимирівна; Коляда Тетяна Анатоліївна; Лаговський Володимир Вікторович; Мельничук Ганна Сергіївна; Ніжегородцев Владислав Олександрович; Немировська Оксана Вікторівна; Онишко Олег Володимирович; Онишко Сергій Володимирович; Пернарівський Олександр Васильович; Рябокінь Марина Валеріївна; Шепиленко Вікторія Юріївна; Бєлін Владислав Сергійович; Болдов Андрій Олександрович; Ганцяк Михайло Олегович; Чубенко Владислав Юрійович; Serebrianskyi Dmytro Mykolaiovych; Onyshko Svitlana Vasylivna; Kornieiev Volodymyr Viktorovych; Verheliuk Yuliia Yuriivna; Belinska Yanina Vasylivna; Hordei Oksana Dmytrivna; Kovalenko Yuliia Mykhailivna; Kotukh Yevhen Volodymyrovych; Krasnova Iryna Viktorivna; Prymostka Liudmyla Oleksandrivna; Suntsova Olesia Oleksandrivna; Cheberiako Oksana Viktorivna; Bedrynets Myroslava Dmytrivna; Bohrinovtseva Liudmyla Mykolaivna; Boldova Antonina Andriivna; Didenko Liudmyla Viktorivna; Kozii Nataliia Serhiivna; Kliuchka Olha Volodymyrivna; Koliada Tetiana Anatoliivna; Lahovskyi Volodymyr Viktorovych; Melnychuk Hanna Serhiivna; Nizhehorodtsev Vladyslav Oleksandrovych; Nemyrovska Oksana Viktorivna; Onyshko Oleh Volodymyrovych; Onyshko Serhii Volodymyrovych; Pernarivskyi Oleksandr Vasylovych; Riabokin Maryna Valeriivna; Shepylenko Viktoriia Yuriivna; Bielin Vladyslav Serhiiovych; Boldov Andrii Oleksandrovych; Hantsiak Mykhailo Olehovych; Chubenko Vladyslav YuriiovychУ монографії досліджується багатопланова проблематика формування і зміцнення фінансового простору України в межах взаємодії глобалізаційних і деглобалізаційних трансформацій. Зроблена спроба дослідити трансформаційні зміни в системі фінансових відносин під впливом розвитку нової реальності як підґрунтя для практичних рекомендацій щодо зміцнення фінансового потенціалу. У цьому контексті окреслено сутнісні характеристики фінансового простору, природу і значення взаємозв’язку його складових для зміцнення фінансового простору. Розкрито окремі напрями впливу глобалізації на соціально-економічний розвиток у контексті формування фінансового простору. Досліджено можливості імплементації інструментарію деглобалізації в сучасну парадигму фінансових відносин. Значну увагу приділено обґрунтуванню моделі зміцнення фінансового простору в частині теоретичної концептуалізації та алгоритму впливу глобалізаційних і деглобалізаційних трансформацій. The monograph examines the multifaceted issues of forming and strengthening the financial space of Ukraine within the framework of the interaction of globalization and deglobalization transformations. An attempt is made to investigate transformational changes in the system of financial relations under the influence of the development of a new reality as a basis for practical recommendations on strengthening financial potential. In this context, the essential characteristics of the financial space, the nature and importance of the relationship of its components for the strengthening of the financial space are highlighted. Separate directions of the impact of globalization on socio-economic development in the context of the formation of the financial space are revealed. The possibility of implementing the tools of deglobalization into the modern paradigm of financial relations has been studied. Considerable attention is paid to the justification of the model of strengthening the financial space in terms of the theoretical conceptualization and algorithm of the influence of globalization and deglobalization transformations.