Перегляд за Автор "Ladyniak Nataliia Bohdanivna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCлужбове листування як форма сучасної ділової комунікації(Актуальні питання гуманітарних наук, 2020) Сукаленко Тетяна Миколаївна; Ладиняк Наталія Богданівна; Sukalenko Tetiana Mykolayivna; Ladyniak Nataliia BohdanivnaСтаття присвячена вивченню службового листування як формі ділової комунікації. Об’єктом аналізу є особливості службових листів як різновиду ділових документів, їхні функції, основні вимоги до укладання, специфіка електронного листування. Визначено, що службові листи становлять найпоширеніший різновид ділових документів, за допомогою яких встановлюються відносини між фізичними та юридичними особами, компаніями, організаціями, регулюються дипломатичні стосунки між державами. Проаналізовано погляди науковців на службовий лист як різновид ділового листа. Описано структуру сучасного ділового листа, охарактеризовано його функції, встановлено особливості вживання мовних засобів. Визначено специфіку електронних службових листах. До переваг електронного листування віднесено динамічність, швидкість здійснення ділової комунікації, можливість встановлення однобічного зв’язку, коли листи надсилаються незнайомим адресатам за наявності їхньої електронної адреси. Наголошено, що уміння укладати документи є важливим для фахівця будь-якої галузі. Це визначено робочими навчальними програмами дисциплін для здобувачів вищої освіти: «Службове та дипломатичне листування (практикум)» (спеціальність «Міжнародне право»), «Ділова українська мова», «Українська мова (за професійним спілкуванням)» (усі спеціальності). Мета їх вивчення – засвоєння теоретичних знань та вироблення практичних навичок здійснення письмової ділової комунікації із застосуванням різних форм і видів роботи: аналізу текстів ділових листів, визначення їхніх структурних та мовних особливостей, стилістичного редагування, укладання зразків службових листів відповідно до різних комунікативних ситуацій. Визначено перспективи подальших наукових студій із проблем службового листування. The article deals with the study of business correspondence as a form of business communication. The object of the analysis are the features of business letters as a type of business documents, their functions, the basic requirements for writing, the specifics of electronic correspondence. It is found out that official letters are the most common type of business documents, which establish relations between individuals and legal entities, companies, organizations; regulate diplomatic relations between states. Researchers’ views on the official letter as a type of business letter are analyzed. The structure of the modern business letter is described, its functions are characterized, and features of use of language means are established. The specifics of electronic business letters are determined. The advantages of e-mail include dynamism, speed of business communication, and the ability to establish one-way communication, when emails are sent to unknown recipients if their e-mail address is known. It is emphasized that the ability to conclude documents is important for a specialist in any field. This is determined by the curricula of disciplines for applicants for higher education: “Official and diplomatic correspondence (practicum)” (specialty “International Law”), “Business Ukrainian”, “Ukrainian language (for professional communication)” (all specialties). The purpose of their study is to acquire theoretical knowledge and develop practical skills of written business communication using different forms and types of work: analysis of texts of business letters, determining their structural and linguistic features, stylistic editing, compiling samples of business letters according to different communicative situations. The perspectives for further studies on the problems of business correspondence are identified.
- ДокументЗастосування інформаційних та цифрових технологій на заняттях із мовознавчих дисциплін(Acta Paedagogika Volynienses, 2021) Ладиняк Наталія Богданівна; Сукаленко Тетяна Миколаївна; Ladyniak Nataliia Bohdanivna; Sukalenko Tetiana MykolayivnaУ статті уточнено поняття «інформаційні технології» та «цифрові технології» в сучасній інформаційній науці. Доцільним автори водночас вважають уживання терміна «інформаційно-комунікаційні технології навчання», який з погляду дидактики тлумачать як поєднання інноваційних методів і прийомів навчання та програмних, цифрових, комунікаційних засобів, застосовуваних для оперативного отримання, швидкого та якісного засвоєння навчальної інформації, встановлення інтерактивної взаємодії між суб’єктами навчального процесу. Здійснено огляд праць українських та зарубіжних науковців з проблем застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні, визначено актуальні аспекти досліджень. Встановлено особливості застосування інформаційних та цифрових технологій на заняттях із мовознавчих дисциплін. Увагу сфокусовано на скрайбпрезентаціях, додатку Google Classroom, наведено приклади їхнього використання в навчальному середовищі закладів ЗСО та ЗВО. Розкрито можливості модульного об’єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища MOODLE для викладання дисциплін мовознавчого спрямування майбутнім учителям-словесникам, а також здобувачам вищої освіти непедагогічних спеціальностей. Схарактеризовано віртуальне середовище AltspaceVR як ресурс для дослідницької та навчальної діяльності учнів і студентів. Визначено, що його перевагами над іншими технологіями є поєднання різноманітних способів аудіо-, відеовізуалізації, прийомів гри, відкритість, а також інтерактивна взаємодія, безперервний зворотний зв’язок між учасниками – суб’єктами освітнього процесу. The paper deals with the clarifying of the concept «informational technologies» and «digital technologies» in the modern information science. At the same time, the authors consider it appropriate to use the term «informational and communication technologies of learning», which in terms of didactics is interpreted as a combination of innovative teaching methods and techniques and software, digital, communication tools used for rapid acquisition, rapid and high-quality learning, establishing interaction between the subjects of the educational process. A review of the Ukrainian and foreign scientists’ works concerning the problems of the usage of informational and communication technologies in education has been carried out, the relevant aspects of research are identified. The peculiarities of the usage of informational and digital technologies in the linguistic disciplines’ lessons are determined. The attention is focused on the scribing-presentations, Google Classroom, the examples of their use in the learning environment of secondary and higher education establishments are given. The possibilities of the modular object-oriented dynamic learning environment MOODLE for teaching linguistic disciplines to future language teachers, as well as to students of non-pedagogical specialties are revealed. AltspaceVR virtual environment is characterized as a resource for research and educational activities of schoolchildren and students. It is determined that the combination of different methods of audio and video visualization, game techniques, openness, as well as interaction, continuous feedback between the participants – the subjects of the educational process are its advantages over the other technologies.
- ДокументМовні девіації сучасного регіонального медіапростору(Актуальні питання гуманітарних наук, 2024) Ладиняк Наталія Богданівна; Шеремета Наталія Петрівна; Сукаленко Тетяна Миколаївна; Ladyniak Nataliia Bohdanivna; Sheremeta Nataliia Petrivna; Sukalenko Tetiana MykolaivnaУ статті проаналізовано мовні девіації у медіатекстах сучасних регіональних видань. Джерелом фактажу обрано гіпермедіа Хмельниччини: «Вечірній Кам’янець», «Всім», «День за днем», «Є ye.ua», «НГП ua.info», «Подолянин», «Проскурів», «Depo. ua». Під час збирання й аналізу матеріалу застосовано загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання: аналіз, синтез, описовий метод (інвентаризація, інтерпретація й класифікація мовних одиниць). Використання контекстного аналізу дало змогу встановити семантичну специфіку мовних одиниць, у яких порушено норму. Здійснено огляд праць українських та закородонних мовознавців із проблем вивчення мовних девіацій. Встановлено, що мовні девіації можуть бути спричинені недостатньою мовно-комунікативною компетентністю мовців, слугувати засобом досягнення комунікативної мети, використовуватися для привернення уваги читача, створення стилістичного ефекту (в художньому тексті). З’ясовано поняття комунікативних і мових девіацій з погляду комунікативної лінгвістики. Мовні девіації розглянуто в широкому значенні як порушення норм і правил української літературної мови. Акцентовано увагу на найпоширеніших випадках лексичних девіацій у медіатекстах сучасних регіональних ЗМІ Хмельниччини. Зокрема, проаналізовано випадки уживання слів у непритаманному їм значенні, плеоназми, тавтологію, а також лексичні девіації, зумовлені міжмовною інтерференцією. Встановлено, що уживання лексем у непритаманному їм значенні, плеонастичних словосполучень виявляє недостатню обізнаність мовця зі словниковим складом української мови. Проілюстровано високу частотність в аналізованих текстах лексичних інтерферем й запропоновано взірці їхнього редагування відповідно до норм сучасної української літературної мови. In the article the linguistic deviations in the media texts of contemporary regional publications are analyzed. The source of facts is the hypermedia of Khmelnytskyi region: «Vechirnii Kamianets», «Vsim», «Den za dnem», «Ye.ua», «NGP ua.info», «Podolianyn», «Proskuriv», «Depo. ua». In the course of collecting and analysing the material, general scientific and special methods of scientific cognition have been applied: analysis, synthesis, descriptive method (inventory, interpretation and classification of language units). The use of contextual analysis made it possible to establish the semantic specificity of the language units in which the norm was violated. A review of the works of Ukrainian and foreign linguists on the problems of studying language deviations was carried out. It has been established that linguistic deviations can be caused by insufficient linguistic and communicative competence of speakers, serve as a means of achieving a communicative goal, be used to attract the reader's attention, create a stylistic effect (in a literary text). The concepts of communicative and linguistic deviations have been clarified from the point of view of communicative linguistics. Linguistic deviations are considered in a broad sense as a violation of the norms and rules of the Ukrainian literary language. The attention is focused on the most common cases of lexical deviations in the media texts of modern regional media of Khmelnytskyi region. In particular, the cases of using words in an unusual meaning, pleonasm, tautology, as well as lexical deviations caused by interlingual interference are analysed. It has been defined that the use of lexemes in an uncharacteristic meaning and pleonastic phrases reveals the speaker's insufficient knowledge of the vocabulary of the Ukrainian language. The high frequency of lexical interference in the analysed texts is illustrated and samples of their editing in accordance with the norms of the modern Ukrainian literary language are suggested.
- ДокументІнноваційні методи навчання мови із застосуванням хмарних сервісів та інтернетних освітніх платформ(Acta Paedagogika Volynienses, 2021) Ладиняк Наталія Богданівна; Сукаленко Тетяна Миколаївна; Ladyniak Nataliia Bohdanivna ; Sukalenko Tetiana MykolayivnaУ статті подано огляд праць українських та закордонних науковців, які присвячені проблемам інтерактивного навчання та впровадження в освітній процес інноваційних методів викладання мови із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Розглянуто метод проєктів як новітню технологію навчання, запропоновано способи його використання під час опанування мовного матеріалу. Уточнено поняття «хмарні сервіси» та «хмарні технології» з погляду сучасної інформаційної науки й дидактики. Визначено особливості застосування хмарних сервісів Google на заняттях із мовознавчих дисциплін. Онлайновий сервіс Google Drive слугує середовищем зберігання й обміну інформацією, дає змогу створювати текстові і табличні файли, презентації тощо. Інноваційною проєктною методикою навчання мови є вебквести, створення й використання яких за допомогою сервісу Google Blogger сприяє розвитку особистості майбутнього фахівця, формує цілісну дидактичну модель навчання мови. Увагу у статті приділено освітнім платформам у мережі Інтернет, встановлено їхнє місце в системі мовної підготовки здобувачів вищої освіти з різних спеціальностей. Перевагами застосування онлайнових освітніх платформ у навчанні мови є можливість отримання користувачами індивідуальної програми (метод сase-study) відповідно до рівня їхньої фахової підготовки, постійний зворотний зв’язок, інтерактивність, динамічність навчального процесу й доступність курсів. З-поміж недоліків роботи з такими ресурсами виокремлено не завжди високу якість навчального матеріалу, який подається на деяких освітніх платформах, а також часткове врахування технічних можливостей комп’ютерної техніки та гаджетів, якими послуговуються користувачі. Розглянуто популярні онлайнові курси, запропоновані здобувачам освіти з різних спеціальностей на всесвітній платформі «Coursera». Схарактеризовано навчальні ресурси для опанування мовних знань, які розміщено на українських освітніх платформах «Promethues» та «EdEra», визначено їхні дидактичні можливості для здобуття неформальної та інформальної освіти. The article provides an overview of the works of Ukrainian and foreign scholars, devoted to the problems of interactive learning and the introduction into the educational process of innovative methods of language teaching with the use of information and communication technologies. The method of projects as the newest technology of training has been analysed, the ways of this application during mastering of language material are offered. The concepts of “cloud services” and “cloud technologies” have been specified from the point of view of modern information science and didactics. The peculiarities of the usage of Google cloud services in the linguistics classes have been determined. The free online service Google Drive serves as an environment for storing and sharing information, allowing to create text and spreadsheet files, presentations etc. Web quests are the innovative project method of language teaching; their creation and usage by means of Google Blogger promotes the development of the future specialist’s personality, forms a holistic didactic model of language learning. The article focuses on the educational platforms on the Internet, establishes their place in the system of language training of higher education students in various specialties. The advantages of using online educational platforms in language teaching are the possibility for users to receive an individual program (case-study method) according to the level of their professional training, constant feedback, interactivity, dynamic learning process and availability of courses. Among the disadvantages of working with such resources are not always the high quality of educational material provided on some educational platforms, as well as partial consideration of the technical capabilities of computers and gadgets used by users. The popular online courses offered to students of various specialties on the global platform “Coursera” have been considered. The educational resources for mastering language skills, which are posted on the Ukrainian educational platforms “Promethues” and “EdEra”, have been characterised, their didactic opportunities for non-formal and informal education have been determined.