Перегляд за Автор "Luhina Nataliia Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 60
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументБлокчейн в Україні: проблеми правового регулювання(Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», 2020) Лугіна Наталія Анатоліївна; Вартовнік Анастасія Миколаївна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Vartovnik Anastasiia MykolaivnaУ статті досліджується стан правового регулювання блокчейну та криптовалюти та, а також аналіз законодавства щодо перспектив введення цих новітніх технологій в Україні. Обумовлено причини виникнення криптовалюти, а саме не контрольованістю іншими учасниками фінансового ринку емісії американських доларів, а також бажання використання нових методів розрахунків та накопичення капіталу у всьому світі. Визначено поняття «криптовалюти та обумовленість створення нею поняття криптореволюції». З’ясовується питання про те, чи зможе криптовалюта та технологія блокчейн зайняти своє місце в Україні, а також як вплине впровадженням такої цифрової валюти на фінансову систему України та визначення всіх ризиків введення такої технології в загальнодержавних масштабах. Виявлено основні прогалини та недоліки у законодавстві, різного роду нормативно-правових актах України щодо криптовалют та діяльності криптовалютних бірж, запропоновано альтернативні варіанти врегулювання використання криптовалюти відповідно до досвіду розвинених зарубіжних країн, співвідношення та можливості відповідності законодавства України в цій сфері, а також можливі удосконалення та заповнення прогалин законодавства. Виявлено, в якій залежності від визначення статусу криптовалюти мають складність та обсяг змін законодавства. Проаналізовано та розглянуто державні нормативноправові акти на предмет поняття криптовалюти та її статусу, а саме основних характеристик та відмінностей між електронними грошима і віртуальною валютою, а також переваги і недоліки застосування її як нового фінансового інструменту та найновішої технології. Оцінено перспективи та небезпеки використання криптовалюти в Україні. Аргументовано, чому технологія блокчейну, має величезний потенціал та допоможе створити абсолютно нову інфраструктуру у фінансовій сфері. Розглянуто спірні питання впровадження криптовалюти, що виникають з приводу появи нового потенційного інструменту для відмивання грошей, використання технології в наркобізнесі та інших кримінальних діяннях. Аргументовано, обумовленість зниження рівня злочинності та мінімізація ризиків грамотною юридичною технікою законотворення. The article examines the state of legal regulation of blockchain technology and cryptocurrency, as well as analysis of the legislation regarding the prospects for the introduction of these latest technologies in Ukraine. Due to the reasons for the emergence of a new phenomenon, cryptocurrency, but it is not the accountability of the other participants in the financial market of emission of American dollars and the use of new methods of calculation and accumulation of capital throughout the world. Define the concept of «cryptocurrency and the conditionality of the creation of the concept of scriptorially». It turns out the question about whether cryptocurrency and blockchain technology to take their place in Ukraine, as well as the impact of the introduction of this digital currency in the financial system of Ukraine and definition of all risks the introduction of such technology at a national scale. Identified major gaps and shortcomings in the legislation, various legal acts of Ukraine concerning the cryptocurrency and activities cryptanalytic exchanges proposed alternative solutions to the use of cryptanalytic according to the experience of foreign developed countries, the ratio of and ability to comply with the legislation of Ukraine in this sphere, as well as possible improvements and remedy deficiencies in the legislation. Identified which define the status of crypto-currencies have the complexity and volume of changes in legislation. Analyzed and reviewed state regulatory legal acts on the subject idea of cryptocurrency and its status, namely the main characteristics and differences between electronic money and virtual currencies, as well as the advantages and d isadvantages of its application as a new financial instrument and the latest technology. The prospects and dangers of the use of cryptanalytic in Ukraine. Arguments why the technology of the blockchain has huge potential and will help to create a brand new infrastructure in the financial sector. Considered controversial issues of the introduction of cryptocurrencies arising from the emergence of a new potential tool for money laundering, the use of technology in the drug business and other criminal acts. Convincingly, the conditionality of reducing crime and minimizing the risks of a competent legal technique of law-making
- ДокументВизнання електронного документа як доказу у кримінальному процесі України(Науковий вісник Національного університету ДПС України (економіка, право), 2011) Лугіна Наталія Анатоліївна; Дирдін Максим Євгенович; Лісова Неля Валеріївна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Dyrdin Maksym Yevhenovych; Lisova Nelya ValeriivnaУ статті розглянуто питання історичного аспекту виникнення поняття „електронний документ як доказ у кримінальних справах” та законодавче його закріплення у наш час. In the article is examined question of historical aspect of concept „electronic document as proof in criminal cases” and his legislative fixing in our time.
- ДокументВикористання методу аналізу статистичних даних у боротьбі з організованою злочинною діяльністю(Amazonia Investiga, 2022) Забарний Максим Михайлович; Топчій Василь Васильович; Шевченко Анатолій Євгенійович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Ємельянов В’ячеслав Павлович; Zabarniy Maksym Mykhailovych; Topchii Vasyl Vasylovych; Shevchenko Anatolii Yevheniiovych; Luhina Nataliia Anatoliivna; Yemelianov Viacheslav PavlovychУ статті розглянуто особливості використання методу аналізу статистичних даних у боротьбі з організованою злочинною діяльністю. Визначено, що для більш повного аналізу стану організованої злочинності використовуються документи правоохоронних органів, спецслужб, судів, що стосуються, конкретних організованих злочинних формувань, їх учасників і кримінальних правопорушень, вчинених організованими злочинними групами (кримінальних проваджень, особових справ засуджених тощо), а також документи, що мають узагальнений характер (аналітичні доповіді, огляди тощо). Наголошено, що при аналізі статистичних даних використовуються матеріали судової, кримінальної, відомчої видів статистики. Однак при всій очевидній різноманітності форм статистичної звітності, придатних для отримання даних про стан організованої злочинності і боротьбі з нею, вченими неодноразово висловлювалися пропозиції, спрямовані на створення більш ефективного інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності прокуратури по боротьбі з організованою злочинністю. Відмічено, що існуючі системи статистичної звітності при всій їх чималій інформативності не забезпечують необхідної стабільності статистичної бази даних. При порівнянні статистичних даних за різні періоди нерідко виникає проблема непорівнянності або некоректності статистичних показників. Це буває пов’язано як зі змінами, що вносяться до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів, так і з трансформаціями самих форм офіційної статистичної звітності, а також первинних статистичних документів. In particular, information weapons and social media weapons have become a weighty and decisive factor in warfare. Moreover, military conflict models increasingly use information as a weapon in virtual space. The article aims to analyze the peculiarities of the use of information weapons in interstate struggle on the example of empirical assessment of the use of disinformation methods against Ukraine in 2021-2022. Methodology. The study used the methods of cases and content analysis of reports and analytical bulletins of the Centre for Counteracting Disinformation of Ukraine to assess the use of information weapons, in particular the spread of disinformation in the information space of Ukraine. The reports and analytical bulletins from December 3, 2021, to February 21, 2022, were used for content analysis. Results. The main types of misinformation that are spread in the Ukrainian information space are: 1) misleading a particular person or group of people (even an entire nation); 2) manipulation, and 3) creation of the desired public opinion. We determined the main characteristics of fake news (unknown source, manipulative headline, emotional coloring, lack of reference to the head, value judgments). Based on the analysis, trends in the dissemination of false, manipulative information are identified.
- Документ«Групи смерті» в Україні: їх сутність та перспективи запобігання(Журнал східноєвропейського права, 2020) Лугіна Наталія Анатоліївна; Ошийко Марія Анатоліївна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Oshyiko Маria AnatoliivnaУ статті визначається поняття та сутність «груп смерті», а також основні перспективи щодо боротьби з їх розвитком та поширенням. Аналізується розвиток та поширення «груп смерті», характеризуються основні їх види та різновиди. Визначено основні напрями у сфері боротьби з «групами смерті», зроблено ґрунтовні висновки, які мають як теоретичне, так і практичне значення. This article defines the concept and essence of the "groups of death", as well as the main perspectives of the struggle with their development and distribution. Development and distribution of "groups of death" are analysed, their basic kinds and varieties are characterized. Basic directions are certain in the field of a fight against the "groups of death", sound conclusions that have both theoretical and practical value are done. This article is aimed at a thorough study of the activities of "death groups", determining their nature and main varieties.
- ДокументДо питання кваліфікуючих ознак складу кримінального правопорушення, передбаченого статтею 367 Кримінального кодексу України(Право і суспільство, 2021) Топчій Василь Васильович; Мамка Григорій Миколайович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Topchii Vasyl Vasylovych; Mamka Hryhorii Mykolaiovych; Luhina Nataliia AnatoliivnaНаукову статтю присвячено дослідженню проблеми, що є запорукою повноцінного та якісного функціонування механізму нашої держави, стабільного розвитку усіх сфер суспільного життя, а саме відповідальному відношенню службових осіб до виконання покладених на них повноважень. Метою статті є – дослідити існуючі проблеми щодо законодавчої конструкції статті 367 КК України та унормувати кримінальне законодавство з метою усунення існуючих прогалин. Проаналізовано статтю 367 Кримінального кодексу України «Службова недбалість», соціальну зумовленість її існування та недоліки законодавчої конструкції. Встановлено, що кримінальні правопорушення, пов’язані із службовою недбалістю, посідають одне із перших місць у системі кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг. Досліджено, що істотна шкода та тяжкі наслідки є оціночними поняттями, законодавчо дані визначення не врегульовані, що призводить до проблем під час їх практичного застосування. Із прийняттям нового законодавчого акту проблеми визначення змісту понять «істотна шкода» та «тяжкі наслідки» набули ще більшої актуальності, оскільки були внесені зміни до п. 4 Примітки до ст. 364 КК України. Вся увага наукової спільноти зосередилася на тому, що у попередній редакції Закону матеріальна шкода під час вирішення питання щодо тяжких наслідків була лише одним із показників наслідків, а після внесення відповідних змін до законодавства все змінилося. На цей час чинна редакція КК України тяжкі наслідки визначає конкретними матеріальними показниками, а саме «наслідки, які у 250 і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян». Проведено аналіз складу кримінального правопорушення «Службова недбалість». На основі проведеного дослідження сформульовано висновки та пропозиції щодо внесення змін до Кримінального кодексу України стосовно вдосконалення кримінально-правового регулювання відповідальності за вказане діяння. Приймаючи до уваги досвід іноземних держав, з метою унормування кримінального законодавства нашої держави запропоновано внести відповідні зміни до Кримінального кодексу України, а саме доповнити статтю 367 Кримінального кодексу України частиною третьою та четвертою відповідного змісту. The scientific article is devoted to the study of the problem, which is the key to the full and qualitative functioning of the mechanism of our state, the stable development of all spheres of public life, namely the responsible attitude of official persons to the fulfillment of their powers. The purpose of the article is to investigate the existing problems in the legislative design of article 367 of the Criminal Code of Ukraine and to normalize criminal legislation in order to fill existing gaps. Article 367 of the Criminal Code of Ukraine “Official negligence”, the social conditionality of its existence and the shortcomings of the legislative structure, has been analyzed. Criminal offences related to malpractice have been identified as one of the top criminal offences in the field of performance and professional activities related to the provision of public services. It was studied that significant harm and grave consequences are estimated concepts, but these definitions are not regulated by law, which leads to problems in their practical application. With the adoption of the new legislative act, the problems of determining the content of the concepts of “significant harm” and “grave consequences” became even more relevant, as amendments were made to paragraph 4 of the Notes in Art. 364 of the Criminal Code of Ukraine. All the attention of the scientific community focused on the fact that in the previous version of the Law, material damage in resolving the issue of severe consequences was only one of the indicators of consequences, and after the corresponding changes in the legislation, everything changed. To date, the current version of the Criminal Code of Ukraine determines grave consequences with specific material indicators, namely, “consequences that are 250 times or higher than the undiminished minimum income of citizens”. An analysis of the composition of the criminal offense “Official negligence” was carried out. On the basis of the study, conclusions and proposals to amend the Criminal Code of Ukraine on improving the criminal law regulation of liability for the said act are formulated. Taking into account the experience of foreign States in order to regulate the criminal legislation of our State, it is proposed to amend the Criminal Code of Ukraine accordingly, namely, to supplement article 367 of the Criminal Code of Ukraine with part three and four as follows.
- ДокументДо проблеми застосування норм кримінального кодексу України, пов’язаних з суїцидальними діями неповнолітніх з використанням соціальних мереж(Юридичний науковий електронний журнал, 2022) Лугіна Наталія Анатоліївна; Савенок Катерина Олександрівна; Онофрей Владислава Сергіївна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Savenok Kateryna Oleksandrivna; Onofrei Vladyslava SerhiivnaСтаття з’ясовує особливості створення та застосування «груп смерті», їхній вплив на психіку неповнолітніх та малолітніх осіб, а також виявляє проблеми застосування норм Кримінального кодексу України під час розслідування злочинів, які виникають унаслідок участі у названих групах. На теренах Інтернету неповнолітніх підстерігає багато небезпек у зв’язку з тим, що, перебуваючи у віртуальному просторі, вони обов’язково стикаються з цілим комплексом загроз, серед яких можна відзначити шкідливе програмне забезпечення, інтернет-шахрайство, образу і переслідування, контакти з небажаними людьми, загрозу з боку інтернет-хуліганів, пастки, що розставляються шахраями для отримання приватної інформації, небажані для перегляду або використання матеріали. Проте, звичайно, найбільш небезпечною серед них за своїми соціальними наслідками є загроза втрати життя, оскільки існує ціла низка «груп смерті», спрямованих на доведення дитини до самогубства. У статті визначено поняття та сутність «груп смерті», основні перспективи боротьби з їх розвитком та поширенням. Проаналізовано розвиток і поширення названих груп, охарактеризовано їх основні типи та різновиди. Визначено основний напрям боротьби з такими групами, зроблено ґрунтовний висновок, що має теоретичне та практичне значення. Надано визначення поняття «групи смерті», висвітлено процес долучення до них підлітків та процес маніпуляцій підлітками, які проводяться адміністраторами. Описано послідовність дій, якими адміністратори підводять дітей до вчинення самогубства. Стаття присвячена ще одному специфічному явищу, а саме користувачам або їх спільнотам, діяльність яких спрямована на доведення до самогубства інших користувачів за допомогою справляння психічного впливу на останніх у соціальних мережах. Зазначено регіональні особливості суїцидальної активності дорослих та неповнолітніх осіб, поле зору психологів і психіатрів у зв’язку із залученням до «груп смерті». Проаналізовано практику притягнення до відповідальності кураторів «суїцидальних квестів» The article clarifies the peculiarities of the creation and use of “death group”, their impact on the psyche of minors and juveniles, as well as identifies problems with the application of the Criminal Code of Ukraine in the investigation of crimes arising from participation in the above groups. There are many dangers of minors on the Internet, due to the fact that while in cyberspace, they inevitably face a whole range of threats, including malicious software, Internet fraud, insults and harassment, contact with unwanted people, threat from the Internet hooligans, traps set by fraudsters to obtain private information, unwanted to view or use materials, etc. But, of course, the most dangerous among them in terms of their social consequences is the threat of loss of life, as there are a number of “death groups” aimed at leading a child to suicide. The article defines the concept and essence of “death groups” and the main prospects for combating their development and spread. The development and distribution of the above groups are analyzed; its main types and varieties are characterized. The main direction of struggle against such groups is defined; the thorough conclusion which has theoretical and practical value is made. The article also defines the concept of “death group”, highlights the process of involving adolescents in them and the process of manipulation of adolescents by administrators. The article describes the sequence of actions by which administrators lead children to commit suicide. The article is devoted to another specific phenomenon – users or their communities, whose activities are aimed at leading other users to suicide by providing mental influence on the latter on social networks. The regional features of suicidal activity of adults and minors are indicated, field of view of psychologists and psychiatrists in connection with involvement in “death groups”. The practice of prosecuting curators of “suicide quests” is analyzed.
- ДокументДослідження передумов, наслідків та аналізу кримінальних проваджень ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів)(Електронне наукове фахове видання «Юридичний науковий електронний журнал», 2020) Лугіна Наталія Анатоліївна; Горбань Софія Юріївна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Horban Sofiia YuriivnaУ статті визначено та узагальнено перелік схем з ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), які тісно пов’язані з корупцією та тіньовою економікою. Наведено рейтинг схем, що завдають найбільше збитків державі в грошовому еквіваленті, адже частка податків (включно із соціальними внесками) у ВВП нашої держави становить 32,5%, а із цього випливає, що правопорушення у сфері ухилення від сплати податків становлять 50–80% від «тіньової» частки. Виявлено, що на даний час досить розповсюдженими в Україні є схеми з ФОП, коли наймають працівника на роботу як фізичну-особу підприємця, яка заключає договір з надання певних послуг приватній установі, і таким чином компанія платить доволі менше податків, тим самим частково ухиляючись від їх сплати. У роботі зазначено випадки, в яких платник податку може бути притягнутий до відповідальності в разі ухилення від сплати податків. Визначено, що відповідно до статті 111 Податкового кодексу України застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафів або пені, адміністративна відповідальність – у вигляді адміністративного впливу за допомогою адміністративно-правових норм. А кримінальна відповідальність за ухилення від сплати податків, зборів, інших обов’язкових платежів передбачена статтею 212 Кримінального кодексу України. У таблиці узагальнено розміри штрафів неоподаткованого мінімуму доходів громадян і строк позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю за певні неправомірні дії. Наведено та узагальнено в порівняльній таблиці розміри порогів для притягнення до кримінальної відповідальності за статтею 212 ККУ за 2018–2020 роки та фактори, які безпосередньо на це вплинули. Відповідно, за даними статистики Генеральної прокуратури України щодо розпочатих кримінальних проваджень за 6 місяців 2020 року зареєстровано 480 кримінальних правопорушень за ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів). Декілька років поспіль спостерігається стабільне уповільнення тенденції відкриття кримінальних проваджень. У висновках статті пропонуються шляхи протидії ухиленню від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) як з боку держави так і з боку громадян. The article identifies and summarizes a list of schemes for tax evasion, fees (compulsory payments), which are closely related to corruption and the shadow economy. The rating of the schemes that cause the most damage to the state in monetary terms is given, because the share of taxes (including social contributions) in the GDP of our state is 32.5%, it follows that offenses in the field of tax evasion are 50–80% of «shadow» share. It was found that currently quite common in Ukraine are schemes with self-employment, when hiring an employee as an individual entrepreneur who enters into a contract for certain services to a private institution, and thus the company pays much less taxes, thus partially evading their payment. The International Association of Chartered Certified Accountants also conducted a study which found that Ukraine’s shadow economy accounts for almost 46% of official GDP. Although the government estimates that the share of the shadow economy in Ukraine is slightly smaller, at about 35%, this figure is quite high. The paper identifies cases in which tax payers can be prosecuted in case of tax evasion. It is determined that in accordance with Article 111 of the Tax Code of Ukraine, the following types of legal liability are applied: financial; administrative; criminal. Financial liability is applied in the form of fines. Administrative liability – in the form of administrative influence through administrative law. And criminal liability for evasion of taxes, fees and other mandatory payments is provided by Article 212 of the Criminal Code of Ukraine. The table summarizes the amount of fines and the period of deprivation of the right to hold certain positions or engage in certain activities for certain illegal actions. The conclusions of the article suggest ways to combat tax evasion, fees (mandatory payments) both by the state and by citizens
- ДокументЗабезпечення конфіденційності відомостей про особу як одне з найбільш дискусійних питань забезпечення безпеки потерпілих(Збірник наукових праць Ірпінської фінансово-юридичної академії (право), 2013) Лугіна Наталія Анатоліївна; Luhina Nataliia AnatoliivnaУ статті досліджено питання конфіденційності відомостей про особу та його законодавче врегулювання. In the article the question of confidentiality of information is investigational about a person and him legislative settlement.
- ДокументЗаконодавче забезпечення протидії корупції(Вінниця : ТВОРИ, 2021) Босул О.Ю.; Дідківська Галина Василівна; Нікітін Юрій Вікторович; Бодунова Олеся Миколаївна; Гмирін Андрій Анатолійович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Топчій Василь Васильович; Супрун-Ковальчук Т.М.; Bosul O.Yu.; Didkivska Halyna Vasylivna; Nikitin Yurii Viktorovych; Bodunova Olesia Mykolaivna; Hmyrin Andrii Anatoliiovych; Luhina Nataliia Anatoliivna; Topchii Vasyl Vasylovych; Suprun-Kovalchuk T.M.У навчальному посібнику висвітлено характеристику корупційних кримінальних правопорушень, відповідальність за корупційні діяння, перелік суб’єктів протидії корупції та законодавчого забезпечення протидії корупції. Призначений для студентів та курсантів вищих навчальних закладів, а також для професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, працівників, уповноважених на виконання функцій держави. The textbook covers the characteristics of corruption offenses, liability for corruption, the list of subjects of anti-corruption and anti-corruption legislation. It is intended for students and cadets of higher educational institutions, as well as for professional training of civil servants, local government officials, employees authorized to perform state functions.
- ДокументЗапобігання кримінальним правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти(Аналітично-порівняльне правознавство. Електронне наукове видання, 2022) Лугіна Наталія Анатоліївна; Кибиш Ірина Василівна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Kybysh Iryna VasylivnaВідзначено важливість правового захисту та забезпеченню запобігання кримінальним правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти. Коротко проаналізовано історію становлення правового регулювання використання криптовалюти в Україні. Проведено аналіз Закону України «Про віртуальні активи» та визначено певні його недоліки. Криптовалюту запропоновано вважати одним з видів віртуальних активів, а саме цифрової валюти (електронних коштів), емісія та облік якої засновані на асиметричному шифруванні, застосуванні криптографічних методів захисту. Вказано, що діяльність щодо запобігання правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти, повинна бути надзвичайно різноманітна, зважаючи на те, що порушення обігу криптовалюти з часом будуть проникати у всі більші сфери суспільного життя, та потребуватимуть адекватних заходів. Визначено поняття та основні види загально-соціальних засад запобігання правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти в Україні. Вказано, що така попереджувальна діяльність є гуманним засобом підтримки безпеки країни та правопорядку. До таких віднесено перевірку державного регулювання ринку віртуальних активів, контроль за діяльністю учасників ринку віртуальних активів, виявлення криміногенних чинників у юридичних особах, де найчастіше учиняються правопорушення, пов’язані із використанням криптовалюти; вироблення типових для всіх учасників ринку віртуальних активів правил використання криптовалюти та інші. Здійснення загально-соціальних засад запобігання правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти в Україні, поряд із захистом суспільства від цих посягань, уберігає правопорушників від учинення більш тяжких правопорушень, і тим самим позбавляє їх від тяжкого кримінального покарання. Проаналізовано спеціально-кримінологічні заходи запобігання правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти. Підкреслено, що такі заходи передбачають створення оптимальної системи виявлення фактів цих правопорушень, виявлення осіб, які учиняють такі дії. Для цього необхідно досягти такого становища, коли функціонуватиме максимально можлива кількість джерел інформації щодо правопорушень, пов’язаних із використанням криптовалюти. Індивідуальні підходи запобігання правопорушенням, пов’язаним із використанням криптовалюти, передбачають роботу уповноважених органів з окремими індивідами. Формами індивідуальної профілактики виступають вивчення особи потенційних правопорушників, опитування осіб, спостереження та інші заходи. Важливим заходом індивідуальної профілактики правопорушень, пов’язаних із використанням криптовалюти, є створення банку даних про осіб, які вчинили правопорушення у вказаній або суміжних сферах. The importance of legal protection and ensuring the prevention of criminal offenses related to the use of cryptocurrency was noted. The history of legal regulation of the use of cryptocurrency in Ukraine is briefly analyzed. An analysis of the Law of Ukraine “On Virtual Assets” was carried out and some of its shortcomings were identified. Cryptocurrency is proposed to be considered one of the types of virtual assets, namely digital currency (electronic funds), the emission and accounting of which is based on asymmetric encryption, the use of cryptographic protection methods. It is indicated that activities to prevent crimes related to the use of cryptocurrency should be extremely diverse, taking into account the fact that violations of the circulation of cryptocurrency will eventually penetrate into all major spheres of public life, and will require adequate measures. The concept and main types of general social principles for the prevention of offenses related to the use of cryptocurrency in Ukraine are defined. It is indicated that such preventive activity is a humane means of maintaining the country’s security and law and order. These include verification of state regulation of the virtual assets market, control over the activities of participants in the virtual assets market, identification of criminogenic factors in legal entities where offenses related to the use of cryptocurrency are most often committed; development of rules for the use of cryptocurrency typical for all participants of the virtual assets market and others. The implementation of general social principles for the prevention of offenses related to the use of cryptocurrency in Ukraine, along with the protection of society from these offenses, protects offenders from committing more serious offenses, and thus saves them from severe criminal punishment. Special criminological measures to prevent crimes related to the use of cryptocurrency are analyzed. It is emphasized that such measures involve the creation of an optimal system for detecting the facts of these offenses and identifying persons who commit such actions. For this, it is necessary to reach a situation where the maximum possible number of sources of information regarding offenses related to the use of cryptocurrency will function. Individual approaches to the prevention of offenses related to the use of cryptocurrency involve the work of authorized bodies with individual individuals. Forms of individual prevention include studying the identity of potential offenders, interviewing individuals, surveillance and other measures. An important measure of individual prevention of offenses related to the use of cryptocurrency is the creation of a data bank on persons who have committed offenses in the specified or related areas.
- ДокументЗастосування методу SWOT-аналізу як засобу стратегічного планування під час розслідування кримінальних справ у сфері економіки на рубежі(Baltic Journal of Economic Studies, 2020) Топчій Василь Васильович; Забарний Максим Михайлович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Topchii Vasyl Vasylovych; Zabarniy Maksym Mykhailovych; Luhina Nataliia AnatoliivnaСпівпраця держав у кримінальних справах здійснюється для досягнення цілей правосуддя і може існувати на стадії досудового розслідування, судового розгляду, а також після набрання законної сили рішенням (вироком, ухвалою) суду. Форми міжнародного співробітництва при розслідуванні кримінальних справ досить різноманітні. Основними з них є: надання правової допомоги, яка полягає у здійсненні процесуальних дій, оскільки під час розслідування та судового розгляду кримінальних справ часто виникає необхідність збирання доказів за кордоном шляхом допиту обвинувачених, потерпілих, свідків, експертів, проведення обшуків, експертиз, проведення судових перевірок, перевірок, обшуків, перевірок тощо. судові огляди, вилучення та передача речей, доставка та пересилання документів тощо; видачу осіб для притягнення до кримінальної відповідальності або для виконання вироку суду; арешт, обшук і конфіскація доходів, одержаних злочинним шляхом (держави зобов’язуються співпрацювати в розслідуванні відмивання грошей; сприяють розслідуванню та вживають відповідних заходів: заморожувати банківські рахунки, накладати арешт на майно з метою запобігання його приховуванню; конфіскувати доходи, одержані злочинним шляхом, або майно, вартість з яких відповідає величині доходу тощо). Нормативною основою міжнародного співробітництва з розслідування кримінальних справ є Європейська конвенція про взаємну допомогу у кримінальних справах від 20 квітня 1959 р.; Кримінально-процесуальний кодекс України; Методичні рекомендації Генеральної прокуратури України; Наказ № 223 «Про організацію роботи прокуратури України у сфері міжнародно-правового співробітництва» від 18 вересня 2015 р. Правовою основою міжнародного співробітництва у кримінальних справах є чинні двосторонні та багатосторонні міжнародні договори України. , згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Серед багатосторонніх міжнародних договорів слід відзначити європейські конвенції з кримінального судочинства: Європейську конвенцію про видачу з двома додатковими протоколами до неї, Європейську конвенцію про Взаємна допомога у кримінальних справах з додатковим протоколом до неї, Європейська конвенція про передачу провадження у кримінальних справах, Конвенція про передачу засуджених осіб з додатковим протоколом, Європейська конвенція про нагляд за умовно засудженими або умовно звільненими. Конвенція про відмивання, пошук, вилучення та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, і Європейська конвенція про міжнародну дійсність судових рішень у кримінальних справах. Крім того, Співдружність Незалежних Держав має Конвенцію про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних і кримінальних справах 1993 року та Протокол до неї 1997 року; в рамках ООН діє Конвенція про транснаціональну злочинність 2000 року разом із двома протоколами до неї. Ці багатосторонні міжнародні угоди встановлюють єдину сферу співпраці між правоохоронними та судовими органами по відношенню до всіх європейських країн. Сьогодні Найбільш ефективним є метод «SWOT-аналізу», який на сьогодні визнаний у науковому середовищі одним із найпопулярніших інструментів стратегічного планування суспільних процесів, у тому числі при розслідуванні кримінальних справ. Хоча вид аналізу більшість науковців все ще розглядає як метод маркетингового дослідження підприємств на ринку в контексті ділової практики Богомолова Є. (2004), об’єктом «SWOT-аналізу» може бути як законодавство, практика його застосування та перспективи їх удосконалення та матеріали кримінальних справ. Метод. Досягнення мети даної публікації забезпечується використанням пізнавально-філософських, загальнонаукових і спеціальних методів, серед яких основними є аналіз і синтез, порівняльно-правовий метод, які дозволяють виявити перспективи використання в кримінальних справах методу “ SWOT-аналіз», яка на сьогодні визнана в науковому середовищі одним із найпопулярніших інструментів стратегічного планування суспільних процесів. Методи граматичного огляду та тлумачення правових норм допомогли виявити прогалини в законодавстві, яке регулює розслідування кримінальних справ, зокрема у сфері економіки, та розробити пропозиції щодо його вдосконалення. Практичне значення. Міжнародне співробітництво у кримінальному провадженні є організаційно складним процесом, який потребує застосування дієвих та дієвих методів виконання завдань кримінального провадження, дотримання прав і свобод усіх учасників процесу, у тому числі недотримання розумних строків розслідування. На сьогодні наукою розроблено багато методів аналізу права, практики їх застосування та визначення шляхів удосконалення законодавства з урахуванням результатів прогнозування перспектив розвитку суспільства і держави. Для забезпечення високого рівня якості розслідування кримінальних справ у рамках міжнародного співробітництва необхідно вибрати таке, яке дасть найбільш ефективні результати та дозволить сформулювати найбільш оптимальні пропозиції в конкретній кримінальній справі та практиці їх застосування. Спроба вирішення цієї проблеми представлена в цьому дослідженні. A cooperation between states in criminal cases is carried out in order to achieve the goals of justice and may exist at the stage of pre-trial investigation, trial, as well as after the entry into force of a court decision (sentence, ruling). Forms of international cooperation in the investigation of criminal cases are quite diverse. The main ones are: providing legal assistance, which consists in carrying out procedural actions, because during the investigation and trial of criminal cases there is often a need to gather evidence abroad by questioning defendants, victims, witnesses, experts, conducting searches, examinations, court inspections, seizure and transfer of items, delivery, and forwarding of documents, etc.; extradition of persons for criminal prosecution or for the execution of a court sentence; arrest, search and confiscation of proceeds of crime (states undertake to cooperate in the investigation of money laundering; assist in the investigation and take appropriate measures: to freeze bank accounts, seize property to prevent its concealment; confiscate proceeds of crime or property, value of which corresponds to the value of income, etc.). The normative basis for the international cooperation in the investigation of criminal cases is the European Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters dated April 20, 1959; the Criminal procedural code of Ukraine; Methodical recommendations of the General Prosecutor’s Office of Ukraine; Order No. 223 “On the organization of the work of the Prosecutor’s Office of Ukraine in the field of international legal cooperation” dated September 18, 2015. The legal basis for international cooperation in criminal matters is the current bilateral and multilateral international treaties of Ukraine, the binding nature of which has been approved by the Verkhovna Rada of Ukraine.Among the multilateral international agreements, there should be noted the European conventions on criminal justice: the European Convention on the Extradition with two additional protocols to it, the European Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters with an additional protocol to it, the European Convention on the Transfer of Proceedings in Criminal Matters, The Convention on the Transfer of Sentenced Persons with an additional protocol, The European Convention on the Supervision of Conditionally Sentenced or Conditionally Released Offenders, the Convention on Laundering, Search, Seizure, and Confiscation of the Proceeds from Crime and the European Convention on the International Validity of Criminal Judgements. In addition, the Commonwealth of Independent States has the 1993 Convention on Legal Assistance and Legal Relations in Civil, Family and Criminal Matters and its 1997 Protocol; within the framework of the United Nations, there is the Convention on Transnational Crime of 2000, together with two Protocols thereto.These multilateral international agreements establish a uniform sphere of cooperation between law enforcement and judicial authorities in relation to all European countries.Today, the most effective is the method of “SWOT-analysis”, which is currently recognized in the scientific community as one of the most popular tools in strategic planning of social processes, including in the investigation of criminal cases. Although the type of analysis is still considered by most scientists as Bohomolova Ye., (2004) a method of marketing research of enterprises in the market in the context of business practice, the object of “SWOT-analysis” can be as legislation, the practice of its application and prospects of their improvement, and materials of criminal cases.Methodology. Achieving the purpose of this publication is ensured by the use of cognitive philosophical, general scientific and special methods, among which the main are analysis and synthesis, comparative law method, which allow to identify prospects for the use in criminal cases of the method of “SWOT-analysis”, which is currently recognized in the scientific community as one of the most popular tools in strategic planning of social processes. Methods of grammatical review and interpretation of legal norms have helped to identify gaps in the legislation governing the investigation of criminal cases, in particular in the field of economics, and to develop proposals for its improvement.Practical importance. International cooperation in criminal proceedings is an organizationally complex process, which requires the use of effective and efficient methods to perform the tasks of criminal proceedings, respect for the rights and freedoms of all participants in the process, including not violating a reasonable time in the investigation. To date, science has developed many methods of analyzing the law, the practice of their application, and identifying ways to improve legislation, taking into account the results of forecasting the prospects for society and the state. To ensure a high level of quality of criminal investigations in the framework of international cooperation, it is necessary to choose the one that will give the most effective results and allow to formulate the most optimal proposals in a particular criminal case and the practice of their application. An attempt to solve this problem is presented in this study.
- ДокументЗастосування практики зарубіжних держав у питанні запобігання корупції(Інтернаука, 2020) Лугіна Наталія Анатоліївна; Щербатюк Яна Богданівна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Scherbatyuk Yana BohdanivnaВ більшої частки нашого населення сформувалася думка, що корупційні злочини не наносять шкоди. Тому недарма більшість обирає вирішувати ті чи інші проблеми корупційним шляхом. Соціальні опитування свідчать, що понад 80% громадян України вважають характерним для нашого суспільства таке явище як корупція. В статті досліджується питання застосування практики таких зарубіжних країн як Данія, Нова Зеландія, Сінгапур, Фінляндія, Японія та Швеція щодо запобігання корупції. Most of our population believes that corruption crimes don`t harm. That is why it is no wonder that the majority decides to solve certain problems with corruption. Social polls show that over 80% of Ukrainian citizens consider corruption a characteristic of our society. The article examines the practice of preventing corruption in countries such as Denmark, New Zealand, Singapore, Finland, Japan and Sweden.
- ДокументКорупційні кримінальні правопорушення в умовах дії воєнного стану(Ірпінський юридичний часопис: науковий журнал, 2023) Лугіна Наталія Анатоліївна; Дем’яненко Софія Юріївна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Demyanenko Sofia YuriivnaУ статті досліджуються корупційні кримінальні правопорушення, які вчиняються в умовах дії воєнного стану. Визначаються основні чинники, що сприяють вчиненню корупційних діянь. Окреслено шляхи боротьби з корупцією та запропоновано зміни до Кримінального кодексу України. На шляху вступу до ЄС боротьба з корупцією має особливо важливе значення. Проведення антикорупційної реформи розпочалося ще 2014 року, наслідком якої є створення нових спеціалізованих органів, ухвалення ряду законодавчих змін, звільнення одних високопосадовців і призначення інших. Однак, незважаючи на це, корупція все ще триває і боротьба з нею особливо гостро постає в умовах воєнного стану, адже кожне корупційне кримінальне правопорушення віддаляє Україну від перемоги у боротьбі з агресією російської федерації. Це зумовлює актуальність теми дослідження та необхідність аналізу законодавчого регулювання, вивчення проблематики і запропонування шляхів її вирішення. Аргументовано думку про те, що для окреслення шляхів боротьби з корупцією насамперед потрібно виявити причини, що сприяють її вчиненню. Причин для вчинення корупційних діянь є досить багато. Серед них є як об’єктивні, так і суб’єктивні. Це – тонізація економіки, недостатня кримінальна відповідальність за вчинення корупційних правопорушень, перерозподіл державної власності, занепад економіки та правовий нігілізм. Доведено, що для боротьби з корупцією варто посилити кримінальну відповідальність шляхом внесення змін до Кримінального кодексу України, адже існуюча нині відповідальність за вчинення корупційних діянь не сприяє посиленню правосвідомості громадян і зменшенню корупційних кримінальних правопорушень. The article examines corruption criminal offenses committed under martial law. The main factors contributing to the commission of corrupt acts are determined. Ways to fight corruption are outlined and changes to the Criminal Code are proposed. On the way to joining the EU, the fight against corruption is of particular importance. The implementation of anti-corruption reform began in 2014, the result of which is the creation of new specialized bodies, the adoption of a number of legislative changes, the dismissal of some high- ranking officials and the appointment of others. However, despite this, corruption still continues and the fight against it is especially acute in the conditions of martial law, because every corruption criminal offense distances Ukraine from victory in the fight against the aggression of the Russian Federation. This determines the relevance of the research topic and the need to analyze legislative regulation, study the problem and propose ways to solve it. There are many reasons for committing acts of corruption. Among them are both objective and subjective. These are the diminution of the economy, insufficient criminal responsibility for the commission of corruption offenses, redistribution of state property, the decline of the economy and legal nihilism. The opinion is argued that in order to outline the ways of fighting corruption, first of all, it is necessary to identify the reasons that contribute to its commission. It has been proven that in order to fight corruption, criminal responsibility should be strengthened, because the current responsibility for committing corrupt acts does not contribute to strengthening the legal awareness of citizens and reducing corruption criminal offenses.
- ДокументКримінальне право України. Особлива частина. Навчальний посібник. Конспект лекцій(Видавець ТОВ «ТВОРИ», 2021) Топчій Василь Васильович; Дідківська Галина Василівна; Нікітін Юрій Вікторович; Мірошниченко Сергій Сергійович; Курбатова Ірина Сергіївна; Бодунова Олеся Миколаївна; Гмирін Андрій Анатолійович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Завидняк Ірина Олександрівна; Мудряк Тамара Олександрівна; Драган Олена Василівна; Бірюкова Інна Георгіївна; Topchii Vasyl Vasylovych; Didkivska Halyna Vasylivna; Nikitin Yurii Viktorovych; Miroshnychenko Serhii Serhiiovych; Kurbatova Iryna Serhiivna; Bodunova Olesia Mykolaivna; Hmyrin Andrii Anatoliiovych; Luhina Nataliia Anatoliivna; Zavydniak Iryna Oleksandrivna; Mudriak Tamara Oleksandrivna; Drahan Olena Vasylivna; Biriukova Inna HeorhiivnaНавчальний посібник підготовлений колективом авторів кафедри кримінального права та кримінології Університету ДФС України. Його мета – надати допомогу студентам у вивченні основних понять Особливої частини кримінального права. Посібник містить зміни теоретичних та законодавчих положень галузі кримінального права, враховує зміст інших законів та підзаконних нормативних актів, зокрема постанов Пленуму Верховного Суду України. Рекомендований для студентів, курсантів, педагогічних та науково – педагогічних працівників юридичних закладів України. The study guide was prepared by the team of authors of the Department of Criminal Law and Criminology of the University of the Federal Security Service of Ukraine. Its purpose is to help students learn the basic concepts of the Special Part of Criminal Law. The manual contains changes to theoretical and legislative provisions in the field of criminal law, takes into account the content of other laws and subordinate regulatory acts, in particular the resolutions of the Plenum of the Supreme Court of Ukraine. Recommended for students, cadets, teaching and research and teaching staff of legal institutions of Ukraine.
- ДокументКримінальне провадження у формі приватного обвинувачення(Електронне наукове фахове видання «Юридичний науковий електронний журнал», 2020) Лугіна Наталія Анатоліївна; Захарків Тетяна Ігорівна; Юрченко Вікторія Іванівна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Zakharkiv Tetiana Ihorivna; Yurchenko Viktoriia IvanivnaСтаття присвячена актуальним питанням кримінального процесу, що постають під час використання правового інституту приватного обвинувачення. Проаналізовано підходи різних учених до визначення категорії «приватне обвинувачення», установлено ознаки та кримінальні правопорушення, що розслідуються у формі приватного обвинувачення. Автори звернули увагу на те, що специфіка провадження у формі приватного обвинувачення зумовлена характером учиненого кримінального правопорушення, ступенем його тяжкості, фактом заподіяння шкоди конкретній юридичній чи фізичній особі, особливостями взаємин між потерпілим та особою, яка вчинила правопорушення, що дає змогу говорити про високу ймовірність їх примирення, пошуком балансу між інтересами особи, яка постраждала від кримінального правопорушення, і держави. Розглянуто групу злочинних проявів, які належать до кримінальних правопорушень у формі приватного обвинувачення, що передбачені в КК України. Автори проаналізували специфіку кримінального провадження у формі приватного обвинувачення, яка проявляється в низці моментів: статусі заявника й обвинувача, порядку відкриття кримінального провадження, особливостях доказування, можливості в будь-який момент його закрити тощо. Визначено, що за своєю правовою природою приватне обвинувачення є передбаченим у межах кримінального провадження засобом захисту приватних прав особи, порушення яких відбулося внаслідок кримінально-караного діяння, що передбачає покладання на обвинувача обов’язку підтримувати й доводити правомірність пред’явленого ним обвинувачення. У процесі дослідження з’ясовано, що приватне обвинувачення як різновид кримінальної процесуальної діяльності реалізується в рамках спеціальної правової процедури, що дає змогу приватному обвинувачеві висловити власну волю стосовно необхідності притягнення винуватих до кримінальної відповідальності, також з’ясовано, що для проваджень приватного обвинувачення встановлені особливі підстави їх закриття, що розширюють коло обставин, якими регламентоване закриття кримінальних проваджень як публічного, так і приватно-публічного обвинувачення та які зумовлені диспозитивним характером приватної форми кримінального переслідування The article discusses current issues of the criminal process, whicharise when using the legal institution of private prosecution. The approaches of various scholars to determine the category of “private prosecution” are analyzed, signs and criminal offenses are established, investigated in the form of private prosecution. The authors drew attention to the specifics of the production in the form of a private prosecution due to the nature of the crime committed, the degree of its severity, the fact of causing harm to a particular legal entity or individual, the characteristics of the relationship between the victim and the person who committed the offenses, suggests a high probability of reconciliation, finding a balance between the interests of the person victim of a felony and state. The article considers a group of criminal manifestations that relate to criminal offenses in the form of a private charge, which are provided for in the Criminal Code of Ukraine. The article considers a group of criminal manifestations that relate to criminal offenses in the form of a private charge, which are provided for in the Criminal Code of Ukraine. The authors analyzed the specifics of criminal proceedings in the form of a private prosecution, which manifests itself in a number of points: the status of the applicant and the prosecutor, the procedure for opening a criminal proceeding, the features of the evidence, the possibility of closing it at any time, and the like. It has been determined that, by its legal nature, a private prosecution acts as a means of protecting private rights of a person provided for in criminal proceedings, the violation of which occurred as a result of a criminal offense, imposes an obligation on the prosecutor to support and prove the legitimacy of the charges against him. During the study, it was found that a private prosecution, as a form of criminal procedural activity, is implemented as part of a special legal procedure that allows a private prosecutor to express his will about the need to bring perpetrators to criminal responsibility, it was also established that special grounds for their closure were established for private prosecution proceedings expanding the range of circumstances that govern the closure of criminal proceedings of both public and private-public prosecutions, and caught by the dispositive nature of the private form of criminal prosecution.
- ДокументКримінальний процес (у схемах і таблицях)(Ірпінь, 2024) Цимбал Петро Васильович; Омельчук Любов Василівна; Сіренко Оксана Володимирівна; Лугіна Наталія Анатоліївна; Бодунова Олеся Миколаївна; Антонюк Анастасія Борисівна; Кузьменко Олена Валеріївна; Tsymbal Petro Vasylovych; Omelchuk Liubov Vasylivna; Sirenko Oksana Volodymyrivna; Luhina Nataliia Anatoliivna; Bodunova Olesia Mykolaivna; Antoniuk Anastasiia Borysivna; Kuzmenko Olena ValeriivnaНавчальний посібник сприяє формуванню системи науково-теоретичних і практичних знань з проблем кримінального процесуального права, уміння визначати й вирішувати основні проблеми застосування його понять, розуміння категорій та інститутів кримінального процесуального законодавства в умовах реформування кримінальної юстиції та подальшого становлення правової держави, використання на практиці здобутих теоретичних знань. Викладений матеріал наводиться українською та англійською мовами, що підвищить рівень засвоєння й розуміння юридичної англійської термінології та сприятиме набуттю практичних навичок правильного використання їх у правничій діяльності. Для студентів, курсантів, аспірантів, викладачів, практичних працівників, спеціалістів, а також усіх, хто цікавиться кримінальним процесуальним правом України. The textbook contributes to the formation of a system of scientific, theoretical and practical knowledge on the problems of criminal procedure law, the ability to identify and solve the main problems of applying its concepts, understanding the categories and institutions of criminal procedure legislation in the context of criminal justice reform and further development of the rule of law, and the use of the acquired theoretical knowledge in practice. The material is presented in Ukrainian and English, which will increase the level of mastering and understanding of legal English terminology and will contribute to the acquisition of practical skills for their proper use in legal activities. For students, cadets, postgraduates, teachers, practitioners, specialists, and anyone interested in the criminal procedural law of Ukraine.
- ДокументКримінально-правова охорона таємниці кореспонденції іноземних держав: порівняльний аналіз(Київський часопис права, 2021) Лугіна Наталія Анатоліївна; Довга Маргарита Олександрівна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Dovha Marharyta OleksandrivnaУ статті авторами досліджено особливості кримінально-правової охорони таємниці кореспонденції в іноземних країнах і структуру їхнього кримінального законодавства. У роботі досліджено кримінальне законодавство і конституційні норми, які захищають і гарантують таємницю кореспонденції таких країн, як Польща, Франція, Німеччина, Грузія, Швейцарія, Швеція, Іспанія, Туреччина. Авторами проведено порівняльний аналіз законодавства цих держав з українським кримінальним правом. У роботі детально про-аналізовано досвід Польщі в цій сфері, проведено ретельний аналіз польського кримінального законодавства, його структури, складу правопорушень, які передбачають порушення таємниці кореспонденції, тощо. У статті автори також проаналізували думки польських науковців щодо цього питання. Докладно досліджено і кримінальне законодавство Франції та Німеччини. Досліджуючи кримінальне законодавство Франції, автори приділили значну увагу структурним особливостям Кримінального кодексу Франції, а також проблемам, які виникають під час кваліфікації таких діянь. Досить детально проаналізовано відмінності кримінально-правової охорони права на таємницю кореспонденції Федеративної Республіки Німеччини. Авторами про-ведено ретельне дослідження складу правопорушень, яке передбачає порушення таємниці кореспонденції згідно із Кримінальним кодексом цієї країни. Під час такого аналізу виявлено переваги та недоліки кримінальних норм цих держав. Значна увага у цьому дослідженні присвячувалася порівнянню українських норм кримінального права із нормами таких країн, як Грузія, Швейцарія, Швеція, Іспанія, Туреччина. Ці країни показали найвищий рівень захисту права людини на таємницю телефонних розмов, листування і спілкування. Це пояснюється тим, що швейцарське кримінальне законодавство є одним із найдосконаліших у Європі. Кримінально-правові норми Швеції та Іспанії найповніше захищають право людини на таємницю кореспонденції. У цих країнах вони охоплюють найважливіші сфери життя особи, а шведське законодавство ще й захищає її від посягань з боку державних органів. Унікальність законодавства Туреччини полягає в тому, що Кримінальний кодекс цієї країни дозволяє юридичним особам самостійно вибирати заходи із їхньої безпеки та самостійно регулювати таку діяльність. Наприкінці дослідження автори роблять висновок, що досвід цих держав є найоптимальнішим для запровадження в Україні, тому потребує більш детального опрацювання. In the article the authors investigated the peculiarities of criminal law protection of secrecy of correspondence in foreign countries and the structure of their criminal law. The study examines criminal law and constitutional norms that protect and guarantee the secrecy of correspondence of countries such as Poland, France, Germany, Georgia, Switzerland, Sweden, Spain and Turkey. The authors conducted a comparative analysis of the legislation of these states with Ukrainian criminal law. The article analyzed in detail the experience of Poland in this area, conducted a thorough analysis of Polish criminal law, its structure, the composition of offenses involving violations of the secrecy of correspondence, and more. In the article, the authors also analyzed the views of Polish scholars on this issue. The criminal legislation of France and Germany was also studied in detail. Examining the criminal law of France, the authors paid considerable attention to the structural features of the French Criminal Code, as well as problems that arise during the qualification of such acts. The differences between the criminal law protection of the right to secrecy of correspondence of the Federal Republic of Germany were analyzed in detail. The authors conducted a thorough study of the offenses that violate the secrecy of correspondence under the Criminal Code of this country. Such an analysis revealed the advantages and disadvantages of the criminal norms of these states. Considerable attention in this study was paid to the comparison of Ukrainian criminal law with the norms of countries such as Georgia, Switzerland, Sweden, Spain and Turkey. These countries have shown the highest level of protection of the human right to secrecy of telephone conversations, correspondence and communication. This is due to the fact that Swiss criminal law is one of the most advanced in Europe. The criminal law of Sweden and Spain most fully protect the human right to secrecy of correspondence. In these countries, they cover the most important areas of a person's life, and Swedish law also protects him from encroachment by public authorities. The uniqueness of Turkish law is that the Criminal Code of this country allows legal entities to choose their own security measures and independently regulate such activities. At the end of the study, the authors conclude that the experience of these countries is the best for implementation in Ukraine, so it needs more detailed study.
- ДокументКримінологічна характеристика заняття гральним бізнесом(Порівняльно-аналітичне право, 2019) Лугіна Наталія Анатоліївна; Омельян Максим Валерійович; Luhina Nataliia Anatoliivna; Omelyan Maksym ValeriiovychУ статті розглянута кримінологічна характеристика грального бізнесу. Проаналізовано риси, що характеризують особистість злочинця – організатора грального бізнесу й азартних ігор. Охарактеризовано причини скоєння злочину зазначеними особами, до яких належать недосконалість законодавства, економічні, політичні, правові, організаційні та інші причини. Запропоновано здійснити кримінологічну характеристику злочину, передбаченого ст. 203-2 Кримінального кодексу України – заняття гральним бізнесом, проаналізувати особистість злочинця цього злочину, сформулювати перспективи впровадження заходів щодо запобігання та боротьби з гральним бізнесом. In stats there is a criminological characteristic of the grave business. Rice has been analyzed, which characterizes the particularity of zlochintsy – the organizer of the granular business and the gambling business. It is characterized the reasons for the occurrence of zoolina by the distinguished persons, to which the lack of legislation, economic, political, legal, organizational reasons are presented. It is apprehended by a healthy criminologist to characterize the zoolina of the transmitted art. 203-2 of the Criminal Code of Ukraine – preoccupying with the local business, analyzing the specialty of the malefactor, formulating the prospects for coming in and out of the way with the corporate business.
- ДокументКримінологічна характеристика сучасного кіберзлочинця(Порівняльно-аналітичне право, 2019) Лугіна Наталія Анатоліївна; Левчишина Вікторія Василівна; Щербатюк Яна Богданівна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Levchishina Viktoriia Vasylivna; Shcherbatyuk Yana BohdanivnaДосліджуються особливості особистості правопорушника у трьох підсистемах: соціально-демографічній, соціально-рольовій, морально-психологічній. На основі їхніх особливостей сформовані ключові ознаки кіберзлочинця, які в подальшому допоможуть прорахувати кроки кіберзлочинця, що значно полегшить правоохоронним органам роботу з пошуку і розкриття злочинів, скоєних кіберзлочинцями. Визначено, що осіб, які входять до складу злочинних груп, загалом можна характеризувати як висококваліфікованих спеціалістів з вищою юридичною, економічною (фінансовою) і технічною освітою. Вони досліджують і вивчають основи комп’ютерної науки (кібернетики, інформатики, нейробіоніки, нейрокібернетики) та ефективно використовують ці знання у майбутньому реальному житті. The characteristics of the offender’s personality are investigated in three subsystems: socio-demographic, social-role, moral-psychological. Based on their features, key features of the cybercriminal have been formed, which will further help to calculate the cybercriminal steps, which will make it easier for law enforcement agencies to search and solve crimes committed by cybercriminals. It has been determined that persons who are members of criminal groups can generally be characterized as highly qualified specialists with higher legal, economic (financial) and technical education. They explore the foundations of computer science (cybernetics, computer science, neurobionics, neurokibernetics) and effectively use this knowledge in the future in real life.
- ДокументМеханізм забезпечення прав засуджених відповідно до практики Європейського суду з прав людини(Ірпінський юридичний часопис, 2020) Лугіна Наталія Анатоліївна; Волощук Вікторія Олександрівна; Luhina Nataliia Anatoliivna; Voloshchuk Viktoriia OleksandrivnaУ статті проаналізовано міжнародні конвенції, що забезпечують права і свободи засуджених, перелічено питання, що виникають під час застосування міжнародних конвенцій, та досліджено практику Європейського суду з прав людини щодо засуджених в Україні. Встановлено, що основною проблемою є засудження осіб за порушення права, не захищеного Конвенцією та протоколами до неї. Визначено, що сьогодні існують громадські організації, що допомагають засудженим у процесі звернення до Суду. The article analyses international conventions that guarantee the rights and freedoms of convicts, lists the issues that arise during the use of international conventions and studies the practice of the European Court of Human Rights regarding convicts in Ukraine. It has been established that the main problem is the conviction of persons for violation of rights not protected by the Convention and its protocols. It is determined that at present there are public organizations that help convicts in the process of going to court. Having ratified the European Convention, Ukraine had undertaken to implement it in the national legal system. At the same time, the implementation of the norms of the Convention provides not only for the incorporation of its principles and ideas into the domestic system, but also for the implementation of the decisions of the ECHR taken in connection with the violation of the Convention by the State party. This is an inextricable link between the Convention and the decisions of the European Court of Human Rights. The Convention defines the activities of the European Court as a subsidiary mechanism for the protection of human rights and freedoms, the primary responsibility for which lies with national legal systems. With regard to the international protection of the rights of convicted persons under the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, in most cases the European Court of Justice protects the right of such persons to violate their rights to torture, inhuman or degrading treatment or punishment. punishments. The rights of prisoners to detention, the right to defence and the right to respect are increasingly being violated. Unfortunately, after 19 years of operation of the Convention in Ukraine, the problems still remained relevant. The Court itself emphasized that the rights to liberty and personal inviolability are constantly established by the Court in cases against Ukraine. It can be said that this international legal mechanism is one of the main and effective ones. The Convention regulates the establishment of such a body, assuming that a permanent European Court of Human Rights should be established to ensure compliance by the High Contracting Parties with their obligations under the Convention and its Protocols. Any of the High Contracting Parties may apply to the Court in any breach of the provisions of the Convention and its Protocols which it considers to have been committed by another High Contracting Party. Thus, all of the above indicates that the question of the availability of remedies at the national level, as well as the effectiveness of available remedies, is a priority dispute between the complainant and the respondent State at the stage of the review of the violation of the Convention. The legal position of the ECHR occupies a special place among the sources that guide national courts and other public authorities in their activities. They are the result of the interpretation of the rules of the Convention, as well as the attitude of the ECHR to certain legal problems. Thus, the practice of the European Court of Human Rights is actively used as part of the protection of the rights of convicted persons. Today, the practice of the European Court of Human Rights is actively used in national law enforcement practice in terms of ensuring the rights of convicted persons. There are various areas for ensuring the rights of convicted persons, such as the right to a fair trial, the prevention of torture, inhuman or degrading treatment or the like. This is a mechanism for ensuring the rights of convicted persons.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »