Перегляд за Автор "Paranytsia Serhii Pavlovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАнтикорупційні знання та підходи до протидії корупції(Наукові перспективи, 2023) Параниця Надія Володимирівна; Параниця Сергій Павлович; Paranytsia Nadiia Volodymyrivna; Paranytsia Serhii PavlovychДосліджено правові та інституційні засади протидії корупції. Розгорнуто сучасні підходи до протидії корупції з урахуванням нових загроз та факторів, що сприяють поширенню цього негативного соціального явища. Відображено теоретико-методологічні засади моніторингу проявів корупції та антикорупційних заходів, сформульовано пропозиції щодо їх орієнтації на усунення причин та умов корупції. Окреслено три проблеми, які потрібно вирішити: по-перше, необхідно впровадити повноцінну систему запобігання корупції, друга проблема це забезпечення державних службовців належною оплатою праці та головна проблема це створення ефективної адміністративної та кримінально-правової системи покарань. Розглянуто такі дефініції як корупція та корупційні правопорушення. Доведено, що в Україні корупційні правопорушення виявляються в різних формах і в різних сферах суспільних відносин. Дана оцінка індексу сприйняття корупції. Проаналізована динаміка та структура корупційних правопорушень. У роботі проведено комплексний правовий аналіз протидії корупції як соціального явища. Досліджено проблеми імплементації положень міжнародних конвенцій у частині інституту відповідальності з урахуванням відмінностей у базових підходах національних правових систем; корупційних ризиків; створення правових моделей, що дозволяють передбачати, попереджати, виявляти, припиняти та нівелювати негативний вплив корупції на суспільство, державу, світові господарсько-економічні, політичні та соціальні процеси. У роботі використаний різноманітний нормативний, статистичний, науково-практичний матеріал, що дозволило сформулювати рекомендації щодо вдосконалення способів та методів боротьби з корупційними проявами. The legal and institutional foundations of combating corruption have been studied. Modern approaches to combating corruption are developed, taking into account new threats and factors contributing to the spread of this negative social phenomenon. The theoretical and methodological principles of monitoring manifestations of corruption and anti-corruption measures are reflected, suggestions are formulated regarding their orientation to eliminate the causes and conditions of corruption. Three problems that need to be solved are outlined: firstly, it is necessary to implement a full-fledged system of prevention of corruption, the second problem is to provide civil servants with adequate remuneration, and the main problem is to create an effective administrative and criminal law system of punishments. Such definitions as corruption and corruption offenses are considered. It has been proven that in Ukraine, corruption offenses appear in various forms and in various spheres of social relations. The evaluation of the corruption perception index is given. The dynamics and structure of corruption offenses are analyzed. The work provides a comprehensive legal analysis of combating corruption as a social phenomenon. The problems of implementation of the provisions of international conventions in terms of the institution of responsibility were studied, taking into account the differences in the basic approaches of national legal systems; corruption risks; creation of legal models that allow predicting, warning, detecting, stopping and leveling the negative impact of corruption on society, the state, global economic, political and social processes. Various regulatory, statistical, scientific and practical materials were used in the work, which allowed for the formulation of recommendations for improving methods and methods of combating corruption. Corruption is constantly evolving, changing not only quantitatively, but also qualitatively. It is quite a complex social phenomenon. Corruption exists in all states, regardless of socio-economic and political development, and takes on new transnational forms. Its causes, as well as its consequences, are a serious challenge to the state, as they lead to a decrease in the effectiveness of state institutions, deform the foundations of the social order, and sharply reduce the potential of law in the management of state affairs. But when comparing Ukraine with any EU state, we must remember that in 2021, according to the Corruption Perceptions Index, our state took the last place in Europe and fell from 117th to 122nd place out of 180 possible. In this regard, countering corruption and the fight against it in Ukraine require an immediate solution. The anti-corruption strategy of modern law-making and law enforcement is aimed not only at the inevitability of punishment for corrupt actions, but also at the consistent elimination of the conditions for the occurrence of corruption.
- ДокументБезпека організаційних змін за допомогою операційної інтеграції: забезпечення методології(Journal Of Security And Sustainability Issues, 2019) Дробязько Светлана; Потишняк Олена; Радіонова Наталія; Параниця Сергій Павлович; Негода Юлія; Drobyazko Svetlana; Potyshniak Olena; Radionova Natalia; Paranytsia Serhii Pavlovych; Nehoda YuliiaВизначено концепцію та необхідність організаційних змін у корпоративному середовищі з метою забезпечення тривалого ефекту економічної та стратегічної безпеки. Запропоновано методологію проведення організаційних змін на основі використання оптимальної операційної інтеграції, яка формує декомпозицію цілей розвитку компанії та формує сферу економічної безпеки. Проведено модельний аналіз забезпечення ефективної організаційної безпеки та оперативної інтеграції функціональних підрозділів компанії. The concept and the need of organizational changes in the corporate environment in order to ensure a lasting effect of economic and strategic security were determined. The methodology for conducting organizational changes based on the use of optimal operational integration, which forms a decomposition of the company’s development goals and forms the field of economic security was proposed. The model analysis of ensuring effective organizational security and operational integration of the functional units of the company was carried out.
- ДокументВдосконалення роботи зі зверненнями громадян у діяльності органів Державної фіскальної служби України(Visegrad Journal on Human Rights, 2019) Параниця Сергій Павлович; Paranytsia Serhii PavlovychМожливість громадян вирішувати особисті різноманітні проблеми й відстоювати власні порушені права є важливою функцією інституту звернень. Разом із тим нині громадяни все більше виявляють громадську свідомість, що виливається в прагнення впливати на роботу органів державної влади та брати участь в управлінні державними справами. Досвід демократичних держав світу засвідчує, що саме суспільна участь дає змогу домогтися більшої ефективності публічного адміністрування, підвищення стандартів, удосконалення механізмів. The ability of citizens to solve personal problems and defend their own violated rights is an important function of the Institute of appeals. At the same time, citizens are increasingly displaying public awareness, which translates into the desire to influence the work of public authorities and participate in the administration of state affairs. The experience of democratic states of the world testifies that it is social Participation enables to achieve greater efficiency of public administration, raising standards, improvement of mechanisms.
- ДокументЗабезпечення митної безпеки в діяльності митних органів(Modern Economics, 2020) Борейко Наталія Миколаївна; Параниця Сергій Павлович; Boreiko Nataliia Mykolaivna; Paranytsia Serhii PavlovychОдним з аспектів забезпечення митної безпеки держави є створення ефективної системи управління цим процесом. У статті приділено увагу проблематиці розвитку й удосконалення забезпечення митної безпеки в Україні. Проаналізовано основні проблеми модернізації вітчизняної митної системи, проведена оцінка діяльності митних органів України, а також розглянуто основні моделі митної діяльності в сучасному світі. Досліджено динаміку надходження податкових та митних платежів, що сприяє створенню умов для залучення інвестицій в економіку та забезпечення митної безпеки. Особливу увагу приділено можливостям застосування зарубіжного досвіду митної безпеки в контексті проведених реформ системи митного адміністрування в Україні з метою посилення національної безпеки держави. Авторами акцентовано увагу, що порушення митних правил є не лише загрозою для митної безпеки держави, але негативно відображається на міжнародному співробітництві. One of the aspects of ensuring the customs security of the state is to create an effective management system for this process. The article analyzes the main problems of modernization of the domestic customs system, assesses the activities of customs security of Ukraine, as well as considers the main models of customs activities in the modern world. Particular attention is paid to the possibilities of applying foreign experience in Ukraine in the context of the reforms of the customs administration system. The essence of such concepts as customs security of the state of Ukraine is defined. Expanding cooperation with international economic and financial institutions, common interests of Ukraine and other states in solving many problems in the field of international security, including countering the proliferation of weapons of mass destruction, combating international terrorism and drug trafficking, acute environmental problems, including in the field of nuclear and radiation safety, led to the emergence of new tasks, in the solution of which the customs authorities of Ukraine should participate and which determine their further institutional development. round.
- ДокументКартографія та орієнтування(Ірпінь : ДПУ, 2023) Параниця Сергій Павлович; Бадьора Сергій Миколайович; Лисеюк Андрій Миколайович; Paranytsia Serhii Pavlovych; Badora Serhii Mykolaiovych; Lyseiuk Andrii MykolaiovychНавчальний посібник «Картографія та орієнтування» призначений для підготовки фахівців у галузі правоохоронної діяльності та спрямований на те, щоб надати здобувачам вищої освіти технологічні знання теоретичних основ картографування та застосування здобутих знань, набутих умінь і навичок на практиці. Користуючись навчальним посібником, студенти отримають теоретичні знання та набудуть практичні навички із традиційного й сучасного орієнтування на місцевості за допомогою новітніх технічних засобів (навігаторів) та без них, вмітимуть здійснювати підбір номенклатури карт заданого району, оформлювати заявку на отримання необхідної номенклатури карт, готувати карту до роботи, визначати координати свого місцезнаходження та місцевих предметів, визначати кути напрямків за компасом і картою, абсолютні та відносні висоти, поля невидимості, крутизну схилів, відстані на карті та на місцевості, читати карти і складати плани та схеми місцевості й місця події. The training manual "Cartography and Orientation" is intended for the training of specialists in the field of law enforcement and is aimed at providing students with higher education with technological knowledge of the theoretical foundations of mapping and the application of acquired knowledge, skills and abilities in practice. Using the study guide, students will acquire theoretical knowledge and acquire practical skills in traditional and modern orientation in the area with the help of the latest technical means (navigators) and without them, will be able to select the nomenclature of maps of the given area, make an application for obtaining the necessary nomenclature of maps, prepare a map for work, determine the coordinates of one's location and local objects, determine the angles of directions according to the compass and map, absolute and relative heights, fields of invisibility, the steepness of slopes, distances on the map and on the ground, read maps and draw up plans and diagrams of the area and the scene of the event.
- ДокументКогнітивне моделювання сталого розвитку регіонів України(Ефективна економіка, 2023) Параниця Надія Володимирівна; Параниця Сергій Павлович; Таращенко Володимир Анатолійович; Paranytsia Nadiia Volodymyrivna; Paranytsia Serhii Pavlovych; Tarashchenko Volodymyr AnatoliiovychУ дослідженні застосовується когнітивне моделювання сталого розвитку регіонів України. Використано метод концептуального моделювання, що ґрунтується на обчислювальних процедурах, для структурного аналізу регіонів України. Цей метод дозволяє на якісному рівні описувати і досліджувати слабоструктуровані системи, до яких належать регіони України. Досліджено вплив окремих чинників на розвиток регіонів. Проаналізовано систему взаємопов’язаних факторів та їх вплив на розвиток регіонів країни за допомогою когнітивної карти. Здійснено структуризацію інформації про сучасну ситуацію в регіонах України та проаналізовано механізми їх функціонування. На основі цього були сформульовані базисні фактори комплексу когнітивних моделей. На основі когнітивного моделювання здійснено структурний аналіз регіонального розвитку та досліджено взаємозв’язок між регіональною системою і системою вищої освіти. Розроблено когнітивну модель соціально-економічної системи регіону – функціональний граф, у якому вершини відповідають чинникам системи, а дуги відображають функціональну залежність з-поміж них Cognitive modeling of the sustainable development of the regions of Ukraine is used in the study. The method of conceptual modeling, based on computational procedures, was used for the structural analysis of the regions of Ukraine. This method makes it possible to qualitatively describe and study weakly structured systems, to which the regions of Ukraine belong. The influence of individual factors on the development of regions has been studied. The system of interconnected factors and their influence on the development of the country's regions was analyzed using a cognitive map. The information on the current situation in the regions of Ukraine was structured and the mechanisms of their functioning were analyzed. On this basis, the basic factors of the complex of cognitive models were formulated.On the basis of cognitive modeling, a structural analysis of regional development was carried out and the relationship between the regional system and the system of higher education was investigated. The cognitive model of the socio-economic system of the region has been broken down - a functional graph, at which the vertices give the officials of the system, and the arcs show the functional fallacy of their neighbors. It was examined that virisheno zavdannya, connected with the cognitive structurization of the objective gallery and the cognitive cognitive model, as well as with the conducted scenario modeling, the development of the situation in the social and economic sphere of Ukraine. The scenario forecasting carried out in the work can become the basis for developing recommendations for further practical measures to improve the economy and the social sphere
- ДокументМетоди професійно-прикладної фізичної підготовки студентів і курсантів правоохоронних спеціальностей засобами бойового хортингу(Ірпінь, 2020) Параниця Сергій Павлович; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Чмелюк Василь Васильович; Paranytsia Serhii Pavlovych; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Chmeliuk Vasyl VasylovychУ даній статті опубліковані дослідження щодо визначення особливостей бойового хортингу як засобу професійно-прикладної фізичної підготовки студентів і курсантів правоохоронних спеціальностей відомчих закладів вищої освіти, виховання у них фізичної культури та основ здоров’я. Науково обґрунтовано програмні методи позитивного впливу бойового хортингу на формування у студентів і курсантів необхідних професійно-прикладних умінь та навичок. Викладено матеріал щодо концепції та підходів до класифікації фізичних вправ і методик бойового хортингу для спортсменів студентського, курсантського віку. Проведено теоретичний аналіз проблеми професійно-прикладної фізичної підготовки, виховання фізичних якостей, умови застосування професійно-прикладних, оздоровчих, загальнорозвивальних і спеціальних фізичних вправ бойового хортингу для підвищення ефективності роботи систем організму. Дослідно-експериментальним шляхом перевірено ефективність упровадженої педагогічної системи професійно-прикладної фізичної підготовки, виховання фізичної культури і основ здоров’я у студентів і курсантів засобами бойового хортингу, ціннісного ставлення до здоров’я та уникнення шкідливих звичок. Подано результати дослідження щодо вдосконалення професійно-прикладної фізичної підготовки, формування цінностей здорового життя та ефективності організаційних форм спортивної дисципліни у процесі занять бойовим хортингом в умовах навчального процесу відомчих закладів вищої освіти правоохоронної спрямованості. This article publishes research on determining the features of combat horting as a means of professional and applied physical training of students and cadets of law enforcement specialties of departmental institutions of higher education, education of physical culture and basics of health. The program methods of positive influence of combat horting on the formation of students 'and cadets' necessary professional and applied skills are scientifically substantiated. The material on the concept and approaches to the classification of physical exercises and methods of combat horting for athletes of student and cadet age is presented. Theoretical analysis of the problem of professional-applied physical training, education of physical qualities, conditions of application of professional-applied, health-improving, general developmental and special physical exercises of combat horting for increase of efficiency of work of systems of an organism is carried out. The effectiveness of the implemented pedagogical system of professional and applied physical training, education of physical culture and basics of health in students and cadets by means of combat horting, values to health and avoidance of bad habits has been tested experimentally. The results of the research on the improvement of professional and applied physical training, the formation of values of healthy living and the effectiveness of organizational forms of sports discipline in the process of combat horting in the educational process of departmental institutions of higher education law enforcement are presented.
- ДокументМетодологія моделювання бізнес-процесів(Економіка та держава, 2022) Параниця Надія Володимирівна; Параниця Сергій Павлович; Буличов Олександр Сергійович; Paranytsia Nadiia Volodymyrivna; Paranytsia Serhii Pavlovych; Bulychov Oleksandr SerhiiovychУ дослідженні розглянуто широкий і багатоаспектний огляд методології моделювання бізнес-процесів. Здійснено аналіз, моделювання і прогнозування на основі своєчасної і повної інформації про бізнес-процеси. Багатогранність моделей визначає якість та універсальність використання розробленої архітектури бізнес-процесів, що досягається дотриманням базових принципів за їх моделювання. Серед сучасних методів побудови моделей бізнес-процесів ключове місце займають методологія структурного та об'єктно-орієнтованого аналізу. У статті розглядаються їх особливості щодо регламентації бізнес-процесів. Для реалізації цієї мети у статті використано, що сучасні технології проектування бізнес-моделей ґрунтуються на використанні методології моделювання предметної галузі. Визначається необхідність розрахунку показників ефективності використовуючи статичні методи функціонально-вартісного аналізу та динамічні методи імітаційного моделювання. Наведене порівняння вказує на те, що в основі різних методологій бізнес-моделювання лежать принципи послідовної деталізації абстрактних категорій. Ураховуючи вище наведене, можна констатувати моделювання бізнес-процесів, як механізм для опису та передачі поточного або передбачуваного майбутнього стану бізнес-процесу, відповідний метод підвищення ефективності та якості організації. За результатами моделювання бізнес-процесів забезпечується прозорість, відповідальність, результативність та ефективність організації роботи. Вона заснована на комбінації різних етапів, пов’язаних з процесами: відображення, виявлення, моделювання, аналізу та вдосконалення. In this article a broad and multifaceted review of the methodology for modeling business processes was considered. The analysis, modeling and forecasting were done on the basis of up -to - date, complete information about business processes. The variety of models determines the quality and universality of using the developed architecture of business processes, which is achieved by following the basic principles of their modeling. Among the modern methods of building business process models, the methodology of structural and object-oriented analysis occupies a key place. The article considers their features with regard to the regulation of business processes. In modern conditions to increase the efficiency and competitiveness of enterprises it is necessary to optimize their business processes provided by business process modeling, which aims are to improve business efficiency by optimizing the effectiveness of combining activities in the provision of a product or service. Business process modeling is a combination of different stages and arrangements for the formal presentation of business processes, which allows you to analyze and improve these processes.
- ДокументМитний інтерес як метод забезпечення митної політики держави(Юридичний науковий електронний журнал, 2019) Параниця Сергій Павлович; Подчинок Вікторія Юріївна; Paranytsia Serhii Pavlovych; Podchinok Viktoriia YuriivnaСтаття присвячена особливостям митних інтересів як методу забезпечення митної політики держави. Узагальнено та поглиблено теоретичні підходи до забезпечення митної політики, яка, у свою чергу, захищала б митні інтереси через надання взаємної адміністративної допомоги в митній сфері з метою протидії митним правопорушенням та їх запобіганню. Досліджене формування ефективного розвитку податкової та митної системи є складним і багатогранним питанням, яке потребує вивчення численних взаємопов’язаних проблем, оскільки сучасний європейський напрям України, зокрема і зазначених сфер, має бути нормативно врегульованим, інформаційним і соціально орієнтованим. Проведено аналіз динамічних змін, що мають місце у природі та суспільстві, спонукають до переосмислення теоретичних підходів до сутності процесів, явищ і категорій, їхніх причиннонаслідкових зв’язків і відносин. Установлено, що терміни «митна політика», «митний інтерес» формують зміст забезпечення митної політики та її регуляторної ролі щодо митного інтересу як методу дослідження регуляторного впливу законодавчо-нормативних документів у зазначеній сфері. Охарактеризовано такі механізми: митно-тарифний, контрольно-економічний, організаційно-правовий, інформаційно-технологічний і адміністративно-політичний. У межах нормативно-правової бази головним інструментом митної політики щодо забезпечення митних інтересів держави є митна справа. Водночас це важливий аспект, що потребує додаткового розкриття для розуміння загальної конструкції важелів і механізмів забезпечення митних інтересів держави. Визначено, що за реалізацію митної політики стратегічна невизначеність його місця в інституційному середовищі держави, постійні політичні звинувачення в корумпованості, колізії законодавства формують негативний імідж усієї митної системи в суспільстві, дискредитують працівників митних органів і не сприяють вирішенню поставлених завдань та повноцінному захисту митних інтересів, а також зумовлюють постійні спроби звузити права митних органів. Сформульовано пропозиції з комплексного вирішення проблем забезпечення митних інтересів України, спрямовані на підвищення ефективності здійснення державної митної справи. The article is devoted to the peculiarities of customs interests as a method of ensuring the customs policy of the state. Generalized and deepened theoretical approaches to the provision of customs policy, which in turn would protect the customs interests by providing mutual administrative assistance in the customs sphere for the purpose of counteracting and preventing customs offenses. The formation of the effective development of the tax and customs system is an intricate and multifaceted issue that requires the study of numerous interrelated problems, since the modern European direction of Ukraine, including those areas, should be regulated, informational and socially oriented. The analysis of the dynamic changes taking place in nature and society, leads to a rethinking of theoretical approaches to the essence of processes, phenomena and categories, their causal relationships and relationships. It has been established that the terms “customs policy”, “customs interest” form the content of the provision of customs policy and its regulatory role with regard to customs interest as a method, the study of regulatory influence of legislative and regulatory documents in this area. Mechanisms are characterized: customs-tariff, control-economic, organizational-legal, informational-technological, and administrative-political. Within the framework of the regulatory framework, the main instrument of the customs policy to ensure the customs interests of the state is a customs matter. At the same time, this aspect is important and requires additional disclosure to understand the overall design of the levers and mechanisms for ensuring the customs interests of the state. It is determined that for the implementation of customs policy; strategic uncertainty of its place in the institutional environment of the state; persistent political accusations of corruption; the conflicts of legislation form a negative image of the entire customs system in the society, discredit customs officials and do not contribute to the solution of the tasks and the full protection of customs interests, as well as the constant attempts to narrow the rights of customs authorities. A comprehensive solution to the problems of ensuring the customs interests of Ukraine, aimed at improving the efficiency of the implementation of the state customs business, has been formed.
- ДокументМоніторинг ефективності системи вступу до ЗВО на основі тестів ЗНО: результати та перспективи(Економіка та суспільство, 2018) Параниця Сергій Павлович; Paranytsia Serhii PavlovychПроведено всебічний аналіз стану і перспектив розвитку відомчої системи освіти для підготовки фахівців, здатних на рівні сучасних вимог виконувати на високому професійному рівні складні завдання. У роботі досліджено взаємодію результатів тестів ЗНО та успішності за два роки навчання курсантів УДФСУ. Проаналізовано фактори, які впливають на якість успішності в сучасних умовах. Оцінено ефективність взаємодії сертифікатів ЗНО та балом вступних випробувань. A comprehensive analysis of the state and prospects of the development of the departmental system of education was conducted for the training of specialists capable of fulfilling complex tasks at the level of modern requirements at a high professional level. In this paper, the interaction of the results of the external testing tests and the success of the two years of studying the UDFSU students was studied. The factors influencing the quality of performance in modern conditions are analyzed. Evaluated the effectiveness of the interaction of certificates of externality and the score of introductory tests.
- ДокументОрганізаційні основи дій приватних детективів під час надання допомоги в розшуковій діяльності(Держава та регіони, 2019) Параниця Сергій Павлович; Польгун Олександр Ігорович; Paranytsia Serhii Pavlovych; Polhun Oleksandr IhorovychСтаття присвячена аналізу теоретичних аспектів і законодавчого регулювання організаційних основ дій приватних детективів під час надання допомоги в розшуковій діяльності. В українському законодавстві є прогалина в цьому питанні, адже не прийнятий Закон «Про приватну детективну (розшукову) діяльність» не визначив правовий статус фізичної особи, що здійснює приватну детективну діяльність (приватного детектива); особливі підстави й умови ліцензування відповідної діяльності; порядок утворення та статутні вимоги до юридичних осіб, які спеціалізуються на приватній детективній діяльності. Досліджено, що в умовах реформування законодавства України та переходу на європейські та найкращі світові стандарти в сфері захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні зростає попит на охоронні та детективні послуги, а це породжує необхідність розвитку вітчизняної приватної охоронної та детективної діяльності з неухильним дотриманням принципів верховенства права, законності, прав, свобод і законних інтересів фізичних і юридичних осіб, збереженням професійної таємниці, конфіденційності, взаємодією з правоохоронними органами, органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами. Відзначається, що, не закріпивши права приватного детектива, законодавець обмежив його у свободі вибору і методах діяльності, а також не передбачив, яким чином повинні бути оцінені та процесуально закріплені отримані відомості і зібрані докази. Аналізу цієї та інших проблем різного характеру, пов’язаних зі збиранням і використанням речових доказів особою, що здійснює приватну детективну діяльність, приділено увагу в нашій статті. Висвітлено обставини, які змушують осіб звертатися по допомогу у приватні структури, де з ними буде укладено конкретний договір, а не до державних правоохоронних органів (де діють застарілі механізми та корупційні схеми вирішення питань). Запропоновано для подальшого якісного розвитку, крім законодавчого врегулювання самої діяльності детективів, врегулювати належним чином систему навчання та взаємодії з державними правоохоронними органами. Article is devoted to analysis theoretical aspects and legislative regulation of organizational foundations of actions private’s detectives during provision of assistance in search activities. Ther’s gap in Ukrainian legislation on this issue, because the Law “On Private Detective (Investigative) Activity” wasn’t adopted; it didn’t define legal status of private individual carrying out private detective activity (private detective); special grounds and conditions of licensing’s respective activity; order’s formation and statutory requirements for legal entities specializing in private detective activity. Researched that in conditions of reforming legislation Ukraine and transition to European and best world standards in field of protection human citizen’s rights and freedoms in Ukraine demand for security and detective services is increasing, which in turn raises need for development of domestic private security and detective activities. At same time, principles of rule’s law, legality, observance of rights, freedoms and legitimate interests of individuals and legal entities, preservation professional’s secrecy, confidentiality, interaction with law enforcement bodies, state authorities and local self-government, enterprises, institutions, organizations and citizens are strictly adhering to. It’s noted that, without securing rights of private detective, legislator limited it in choice’s freedom and activity’s methods, and also didn’t foresee how information obtained and evidence collected should be evaluated and procedurally confirmed. Analysis of this and other problems nature’s various, related to collection and use evidence’s material by person engaged in private detective activity, has been given attention in this article. Circumstances that are attracting individuals to seek help from private structures, where they will be concluded with specific contract, will be addressed, and not to state law enforcement agencies (where outdated mechanisms and corrupt schemes of resolving issues exist). It’s proposed further develop qualitative development in addition to legislative regulation activities of detectives, to properly regulate training’s system and interaction with state law enforcement agencies.
- ДокументОрганізація та формування спеціальних професійних якостей працівників правоохоронних органів(Ірпінь : УДФСУ, 2022) Грищук Віктор Леонідович; Чмелюк Василь Васильович; Єрьоменко Едуард Анатолійович; Бадьора Сергій Миколайович; Параниця Сергій Павлович; Бухтіяров Олексій Анатолійович; Буток Олена Володимирівна; Тішин Андрій Володимирович; Hryshchuk Viktor Leonidovych; Chmeliuk Vasyl Vasylovych; Yeromenko Eduard Anatoliiovych; Badora Serhii Mykolaiovych; Paranytsia Serhii Pavlovych; Bukhtiiarov Oleksii Anatoliiovych; Butok Olena Volodymyrivna; Tishyn Andrii VolodymyrovychУ монографії надаються теоретико-методологічні засади формування професійних якостей працівників правоохоронних органів. Розглядаються особливості спеціальних професійних якостей працівника правоохоронних органів, з’ясовуються питання комунікативного процесу правоохоронців та вміння спілкування зі ЗМІ. Видання має стати у пригоді працівникам підрозділів правоохоронних органів, а також здобувачам вищої освіти спеціальності «Правоохоронна діяльність». The monograph provides theoretical and methodological foundations for the formation of professional qualities of law enforcement officers. The features of special professional qualities of a law enforcement officer are considered, the issues of the communication process of law enforcement officers and the ability to communicate with the media are clarified. The publication should be useful for employees of law enforcement agencies, as well as for students majoring in Law Enforcement.
- ДокументОсобливості адміністративної юстиції в окремих країнах(Порівняльно-аналітичне право, 2018) Параниця Сергій Павлович; Змитрович Діана Ігорівна; Paranytsia Serhii Pavlovych; Zmitrovich Diana IhorivnaУ статті розглянуто теоретично-правові засади та особливості адміністративної юстиції в окремих країнах, а також визначені найбільш ефективні напрямки удосконалення адміністративного судочинства України та шляхи запровадження іноземного досвіду. The article deals with the theoretical and legal principles and peculiarities of administrative justice in individual countries, as well as identifies the most effective directions for improvement of administrative legal proceedings of Ukraine and ways of introducing foreign experience.
- ДокументОцінка впливу податкового контролю на забезпечення національної економічної безпеки України(Наукові перспективи, 2024) Параниця Надія Володимирівна; Параниця Сергій Павлович; Таращенко Володимир Анатолійович; Paranytsia Nadiia Volodymyrivna; Paranytsia Serhii Pavlovych; Tarashchenko Volodymyr AnatoliiovychВ досліджені дана оцінка впливу податкового контролю на забезпечення національної економічної безпеки України. Доведено необхідність податкового контролю в забезпеченні своєчасності та повноти надходжень податків до бюджету, що в свою чергу сприяє виконанню державними органами влади функцій щодо забезпечення економічної безпеки, визначено групи загроз економічній безпеці, які можливо зменшити посиленням податкового контролю, запропоновано шляхи вдосконалення податкового контролю. Проаналізовано основні показники контрольно-перевірочної роботи ДПС України за 2019-2023 роки. Встановлено, що планові перевірки відіграють важливу роль у системі податкового контролю. Вони дають можливість системно та всебічно оцінювати діяльність платників податків. Розглянуто проведення позапланових перевірок, що може бути спрямоване на реагування на певні ризики, пов’язані з несплатою податків. Наприклад, такі перевірки можуть ініціюватися у відповідь на підозрілі фінансові операції або несвоєчасну подачу податкової звітності. У ході дослідження було вивчено актуальні проблеми податкового контролю в Україні. Особлива увага приділялась проблемним аспектам, які потребують вдосконалення. Досліджено різні типи податкових перевірок, їх ефективність та проблемні питання, пов’язані з їх проведенням. Проаналізовано яким чином податкові перевірки впливають на формування державного бюджету, та який вплив здійснюють на платників податків під час воєнного стану. Важливим аспектом дослідження стало вивчення динаміки кількості платників податків. Визначено, що усталений перелік кількісних індикаторів оцінки результативності програмних заходів є неповноцінним, оскільки практично за кожним із напрямів державної політики не забезпечений належними статистичними даними для розрахунку цільових індикаторів, відображає лише кількісні показники. Доведено ефективність позапланових перевірок, адже завдяки раптовості та непередбачуваності, позапланові перевірки дають можливість більш точно й ефективно виявляти та документувати порушення. Це, ймовірно, призводить до кращих результатів у сфері стягнення податків та штрафів. In the study, an assessment of the impact of tax control on ensuring the national economic security of Ukraine is given. The necessity of tax control in ensuring the timeliness and completeness of tax revenues to the budget is proven, which in turn contributes to the performance by state authorities of functions to ensure economic security, the groups of threats to economic security that can be reduced by strengthening tax control are identified, and ways of improving tax control are proposed. The main indicators of the control and inspection work of the DPS of Ukraine for the years 2019-2023 have been analyzed. It was established that scheduled audits play an important role in the tax control system. They make it possible to systematically and comprehensively evaluate the activities of taxpayers. Unscheduled audits considered may be aimed at responding to certain risks associated with non-payment of taxes. For example, such checks may be initiated in response to suspicious financial transactions or late filing of tax returns. In the course of the study, the current problems of tax control in Ukraine were studied. Special attention was paid to problematic aspects that need improvement. Different types of tax audits, their effectiveness and problematic issues related to their implementation are studied. It is analyzed how tax audits affect the formation of the state budget, and what influence they have on taxpayers during martial law. An important aspect of the research was the study of the dynamics of the number of taxpayers. It was determined that the established list of quantitative indicators for evaluating the effectiveness of program measures is inferior, since in almost every direction of state policy it is not provided with adequate statistical data for the calculation of target indicators, it reflects only quantitative indicators. The effectiveness of unscheduled inspections has been proven, because due to their suddenness and unpredictability, unscheduled inspections make it possible to more accurately and efficiently detect and document violations. This is likely to lead to better results in the area of tax and fine collection.
- ДокументОцінювання ризиків у фінансовому секторі з метою запобігання корупції(Інвестиції: практика та досвід, 2023) Параниця Надія Володимирівна; Параниця Сергій Павлович; Охмак Олександра Михайлівна; Paranytsia Nadiia Volodymyrivna; Paranytsia Serhii Pavlovych; Okhmak Oleksandra MykhailivnaДослідження присвячено здійснити оцінювання корупційних ризиків у фінансовому секторі з метою запобігання корупції. Розглянуто поняття корупційний ризик. Вивчено систему фінансового нагляду ЄС ESFS. Системне дослідження зарубіжного досвіду проведення антикорупційної політики та боротьби з тіньовою економікою. Досліджено механізми фінансового моніторингу. Проаналізовано ефективні механізми боротьби із корупцією у фінансовому секторі це зведення до мінімуму готівкових розрахунків між суб'єктами господарювання; скорочення числа чиновників та надання умов для їхньої ротації; прозорість діяльності державних службовців; формування жорсткої системи ранжирування держслужбовців, яка передбачає сувору послідовність кар'єрного зростання. Визначено головні пріоритети діяльності із запобігання корупції. Виявлено найбільш уразливі до корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, сфери та компоненти у діяльності фінансового сектору, на які слід першочергово звернути увагу. This research is devoted to evaluate corruption risks in the financial sector in order to prevent corruption. During the research the concept of corruption risk has been analyzed and the financial monitoring system of the EU ESFS has been studied. A system research of the foreign anticorruption policy experience and the fight against the shadow economy. Mechanisms of financial monitoring have been studied and effective mechanisms against corruption in the financial sector have been analyzed, i.e. minimizing cash settlements between business entities; reducing the number of officials and providing conditions for their rotation; transparency of civil servants' activities; formation of a rigid ranking system for civil servants, which provides for a strict sequence of career growth. The estimation of corruption risks in the financial sector is carried out in order to determine the main priorities of corruption prevention activities, to direct the efforts of management and employees to the most effective result of preventing and overcoming corruption. As a result of this estimation, the areas and the components of the financial sector which are the most vulnerable to corruption offenses or somehow connecting with corruption and should be given to priority attention have been revealed. Corruption risks are taken into account in the overall risk management system. In view of this, the estimation of the risks in the financial sector is quite necessary to research in order to prevent corruption. The goal of research: To research the experience of assessing corruption risks in the financial sector. Describe the definition of corruption risk. Nowadays most countries in the world are successful in fighting corruption in the financial sector, what cannot be said about Ukraine. The corruption component hinders the development not only in the financial sector but also of the economy as a whole. The main priorities of corruption prevention activities have been determined. The areas and components of the financial sector that are most vulnerable to corruption offenses and offenses related to corruption have been identified, which should be given priority attention.
- ДокументПравовий статус відповідального працівника суб’єкта первинного фінансового моніторингу(Правова позиція, 2019) Параниця Сергій Павлович; Алентьєва А. В.; Paranytsia Serhii Pavlovych; Alentyeva A. V.У статті розглядається питання правового статусу відповідального працівника суб’єкта первинного фінансового моніторингу України. Визначено основні структурні елементи правового статусу цієї особи. Ефективність втілення покладених функцій даних суб’єктів пред’являє до їх представників особливі вимоги – кваліфікації і навички під час здійснення професійних компетенцій, певним чином відрізняючи від інших сфер суспільних відносин. Проаналізовано теоретичні підходи до призначення відповідального працівника, яке повинно бути здійснено після перевірки ділової репутації кандидата на посаду відповідального працівника, за результатами якої встановлено, що кандидат має бездоганну ділову репутацію на підставі наданих оригіналів документів: паспорта, трудової книжки, документів про освіту та/або підвищення кваліфікації, сертифіката на право здійснення професійної діяльності на фондовому ринку, довідки про відсутність судимості, отриманої в органах внутрішніх справ, та анкети ділової репутації, яка заповнюється кандидатом на посаду відповідального працівника. Зазначається, що система фінансового моніторингу покликана бути одним із регуляторів економічної безпеки України, фінансовий моніторинг слід розглядати не тільки в контексті заходів відповідних суб’єктів, а й як інструмент адміністративного впливу, який забезпечує гарантування національної безпеки. Фінансовий моніторинг, як один із таких інструментів, спрямований на унеможливлення реалізації наймасштабніших за обсягами операцій з фінансовими ресурсами, тобто операцій щодо легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Приділяється увага терміну «бездоганна ділова репутація» як обов’язкового елементу кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть бути призначеними на посаду відповідального за проведення фінансового моніторингу. Стверджується, що на законодавчому та теоретичному рівнях правовий статус розглядається як сукупність структурних елементів, які й визначають його зміст. До змісту правового статусу додатково відносимо структурні елементи свободи, законні інтереси й деліктоздатність. Ключові слова: правовий статус, державний фінансовий моніторинг, відповідальний працівник суб’єкта первинного фінансового моніторингу, суб’єкти державного фінансового моніторингу. The article deals with the legal status of the responsible employee of the subject of the primary financial monitoring of Ukraine. The basic structural elements of this person’s legal status are identified. The effectiveness of the implementation of the assigned functions of these subjects presents to their representatives special requirements – qualifications and skills in the exercise of professional competencies, in some ways different from other spheres of public relations. Theoretical approaches to the appointment of a responsible employee, which should be carried out after checking the business reputation of the candidate for the position of responsible employee, which results in finding that the candidate has a perfect business reputation on the basis of the submit ted original documents: passport, workbook, or educational documents professional development, certificate for the right to carry out professional activity in the stock market, certificate of absence of criminal record obtained in law enforcement agencies, questionnaire and goodwill, which is filled with a candidate for the compliance officer. The totality of the confirmed information about the responsible employee gives an opportunity to make a conclusion about the responsibility of its activity to the requirements of the legislation, as well as about the absence of a criminal record, which has not been withdrawn or repaid in accordance with the procedure established by law. It is noted that the system of financial monitoring is intended to be one of the regulators of the economic security of Ukraine, financial monitoring should be considered not only in the context of the measures of the respective entities, but also as a tool of administrative influence that ensures the guarantee of national security. Financial monitoring, as one such tool, is aimed at preventing the implementation of the largest scale transactions with financial resources, transactions on the legalization of proceeds from crime. Attention is drawn to the term “perfect business reputation” as a mandatory element of the qualification requirements for persons who may be appointed to the position of responsible for financial monitoring. It is argued that at the legislative and theoretical levels, legal status is seen as a set of structural elements that determine its content. The content of the legal status is additionally attributed to the structural elements of freedom, legitimate interests and tort. Key words: legal status, state financial monitoring, responsible employee of the entity of primary financial monitoring, subjects of state financial monitoring.
- ДокументРеформування як виклик часу: зразкова та типова справи - новели у кодексі адміністративного судочинства України(Порівняльно-аналітичне право, 2018) Параниця Сергій Павлович; Тищенко Катерина Миколаївна; Paranytsia Serhii Pavlovych; Tishchenko Kateryna MykolaivnaУ статті розглянуто останні зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, утвердження явищ типової та зразкової справи, семантику понять, сутність, особливості, практичний аспект, а також усі переваги та ризики реформування адміністративного судочинства. The article deals with the latest changes to the Code of Administrative Legal Proceedings of Ukraine, the approval of typical and examplary cases, semantics of concepts, essence, peculiarities, practical aspects, as well as all the advantages and risks of reforming administrative justice.
- ДокументСистеми електронної звітності: проблеми та перспективи(Наукові перспективи, 2024) Параниця Надія Володимирівна; Параниця Сергій Павлович; Кравчук Анна Олександрівна; Paranytsia Nadiia Volodymyrivna; Paranytsia Serhii Pavlovych; Kravchuk Anna OleksandrivnaСьогодні швидке та ефективне вирішення завдань, пов’язаних з електронними документами, є ключовим фактором успішного ведення бізнесу. Системи електронного документообігу істотно покращують роботу, роблячи її більш динамічною та результативною. Їх використання актуально як для органів влади, так і для суб’єктів господарювання, включаючи міжнародні та вітчизняні компанії. Системи електронної звітності допомагають організувати чітке та автономне ведення справ, відповідаючи викликам сучасного бізнес-середовища. Сучасний діловий світ диктує жорсткі правила, де швидкість та ефективність стають ключовими факторами успіху. В цьому контексті електронна звітність виступає не просто зручним інструментом, а й необхідною умовою для динамічного розвитку будь-якого бізнесу, як вітчизняного, так і міжнародного. В дослідженні здійснено аналіз системи електронної звітності в Україні. Проаналізовано переваги впровадження електронної звітності над паперовою. Досліджено перелік програмного забезпечення, за допомогою якого можливо здійснювати електронне звітування. Встановлено, що подання електронної звітності спрощує роботу підприємств у всіх напрямках, економить ресурси. Функціонування електронної звітності регулюється чинним міжнародним та українським законодавством, яке визначає правила, механізми та умови їх застосування. Розглянуто процедуру подання електронної звітності в програмі M.E.Doc. Здійснено аналіз програми АС «Є-звітність, яка представляє собою веб-застосунок, розроблений Державною казначейською службою України, який дає можливість платникам податків подавати звітність до контролюючих органів в електронному вигляді. Висвітлено подання електронної звітності в Приват24, вона доступна у вебверсії та мобільному додатку «Приват24 для бізнесу. У досліджені детально розглядаються переваги впровадження систем електронної звітності на підприємствах. Автори описують існуючі типи систем електронної звітності та сфери їх використання. Впровадження систем електронної звітності на підприємствах дає відчутні переваги, роблячи ведення бізнесу більш динамічним, економним та екологічно відповідальним. Today, the quick and efficient solution of tasks related to electronic documents is a key factor in successful business. Electronic document management systems significantly improve work, making it more dynamic and effective. Their use is relevant both for authorities and business entities, including international and domestic companies. Electronic reporting systems help to organize clear and autonomous business management, meeting the challenges of the modern business environment. The modern business world dictates strict rules, where speed and efficiency become key success factors. In this context, electronic reporting is not just a convenient tool, but also a necessary condition for the dynamic development of any business, both domestic and international. The study analyzed the system of electronic reporting in Ukraine. The advantages of implementing electronic reporting over paper reporting have been analyzed. The list of software that can be used for electronic reporting has been studied. It has been established that the submission of electronic reporting simplifies the work of enterprises in all directions and saves resources. The functioning of electronic reporting is regulated by current international and Ukrainian legislation, which defines the rules, mechanisms and conditions of their application. The procedure for submitting electronic reporting in the M.E.Doc program has been considered. An analysis of the "E-reporting" AS program was carried out, which is a web application developed by the State Treasury Service of Ukraine, which enables taxpayers to submit reports to regulatory bodies in electronic form. The presentation of electronic reporting in Privat24 is covered, it is available in the web version and mobile application "Privat24 for business. The advantages of implementing electronic reporting systems at enterprises are considered in detail in the study. The authors describe the existing types of electronic reporting systems and their areas of use. The implementation of electronic reporting systems at enterprises provides tangible advantages, making business more dynamic, economical and environmentally responsible.
- ДокументСоціальна безпека як потенціал розвитку регіону України(Економіка та держава, 2020) Борейко Наталія Миколаївна; Параниця Сергій Павлович; Boreiko Nataliia Mykolaivna; Paranytsia Serhii PavlovychСоціальна безпека регіону є однією з актуальних проблем розвитку сучасного суспільства, адже від її стану залежить цілісність і стійкість функціонування та розвитку соціуму загалом, а також забезпечення захисту життєво важливих інтересів його членів. Економічна безпека, будучи однією з ключових характеристик соціально-економічної системи держави і регіону, передусім спрямована на забезпечення стійкості розвитку регіону, нарощування регіонального потенціалу, а також на підтримку безпечного стану всіх структурних елементів. Тому, крім комплексної оцінки окремих напрямів економічної безпеки, актуальним є проведення аналітичного дослідження за допомогою групування показників на окремі блоки, для того щоб виявити внутрішні й зовнішні загрози в конкретних сферах життєдіяльності суспільства. Social security of the region is one of the urgent problems of the development of modern society, since its integrity depends on the integrity and stability of the functioning and development of the society as a whole, ensuring the protection of the vital interests of its members. Economic security, being one of the key characteristics of the socio-economic system of the state and the region, is primarily aimed at ensuring the stability of the region's development, enhancing regional capacity, as well as maintaining the secure condition of all structural elements. Therefore, in addition to a comprehensive assessment of individual areas of economic security, it is relevant to conduct analytical research by grouping indicators into separate blocks, in order to identify internal and external threats in specific areas of society. The study examines the essence of social security as a potential for development of the region of Ukraine, indicators that influence the social security of the regions, their interconnection, interdependence, analyzes the structure and sources of income.
- ДокументТактика поведінки зі зброєю(Ірпінь : Університет ДФС України, 2022) Чмелюк Василь Васильович; Грищук Віктор Леонідович; Бухтіяров Олексій Анатолійович; Параниця Сергій Павлович; Бадьора Сергій Миколайович; Лисеюк Андрій Миколайович; Chmeliuk Vasyl Vasylovych; Hryshchuk Viktor Leonidovych; Bukhtiiarov Oleksii Anatoliiovych; Paranytsia Serhii Pavlovych; Badora Serhii Mykolaiovych; Lyseiuk Andrii MykolaiovychНавчальний посібник «Тактика поведінки зі зброєю» підготовлено для використання у разі поглибленого вивчення спеціальних дисциплін з урахуванням специфіки фахівців правоохоронної діяльності. Призначений для вивчення правил тактичної підготовки в системі службової підготовки правоохоронців. Структурно посібник являє собою збірку базових тактичних принципів і навчального матеріалу з означеного курсу, поданих у логічній послідовності вивчення тактичних дій зі зброєю. Рекомендується для вивчення предмета у вищих військових закладах освіти Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, військових інститутах (факультетах) при цивільних закладах вищої освіти та відділеннях (факультетах, кафедрах) військової підготовки цивільних ЗВО, які готують здобувачів вищої освіти спеціальності «Правоохоронна діяльність». The textbook "Tactics of Behavior with Weapons" is prepared for use in the case of in-depth study of special disciplines, taking into account the specifics of law enforcement professionals. It is intended for studying the rules of tactical training in the system of service training of law enforcement officers. Structurally, the manual is a collection of basic tactical principles and educational material on the course, presented in a logical sequence of studying tactical actions with weapons. It is recommended for studying the subject at higher military educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the Ministry of Defense of Ukraine, military institutes (faculties) at civilian higher education institutions and departments (faculties, departments) of military training of civilian higher education institutions that train applicants for higher education in the specialty "Law Enforcement".