Перегляд за Автор "Skoryk Maryna Olehivna"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив економіки знань на економічний розвиток країни(Ірпінь, 2019) Скорик Марина Олегівна; Skoryk Maryna OlehivnaРозглянуто вплив економіки знань на економічний розвиток країни. The influence of knowledge economy on economic development of the country is considered.
- ДокументДержавне регулювання корпоративної економіки(Ірпінь : ДПУ, 2023) Мацелюх Наталія Петрівна; Максименко Іван Андрійович; Корж Марина Анатоліївна; Поснова Тетяна Вікторівна; Савченко Алла Миколаївна; Скорик Марина Олегівна; Теліщук Микола Миколайович; Круш Павло Петрович; Рябокінь Тарас Васильович; Теліщук Мирослава Миколаївна; Matseliukh Nataliia Petrivna; Maksymenko Ivan Andriiovych; Korzh Maryna Anatoliivna; Posnova Tetyana Viktorivna; Savchenko Alla Mykolaivna; Skoryk Maryna Olehivna; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Krush Pavlo Petrovych; Ryabokin Taras Vasyliovych; Telishchuk Mykola MykolaiovychУ монографії розглянуто наукові засади дослідження функціонування та державного регулювання корпоративної економіки; проаналізовано становлення та тенденції розвитку корпоративної економіки України та її державного регулювання в довоєнний період та державне регулювання корпоративної економіки в умовах війни. The monograph examines the scientific principles of research into the functioning and state regulation of the corporate economy; the formation and development trends of the corporate economy of Ukraine and its state regulation in the pre-war period and state regulation of the corporate economy during the war are analyzed.
- ДокументЕкономіка територіальної громади(Ірпінь : Державний податковий університет, 2023) Краєвський Володимир Миколайович; Максименко Іван Андрійович; Скорик Марина Олегівна; Корж Марина Анатоліївна; Савченко Алла Миколаївна; Теліщук Микола Миколайович; Теліщук Мирослава Миколаївна; Kraievskyi Volodymyr Mykolaiovych; Maksymenko Ivan Andriiovych; Skoryk Maryna Olehivna; Korzh Maryna Anatoliivna; Savchenko Alla Mykolaivna; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Telishchuk Myroslava MykolaivnaАктуальність навчального посібника «Економіка територіальної громади» обумовлена тим, що в Україні відбулася реформа територіальної організації влади, місцевого самоврядування на засадах децентралізації зі зростанням повноважень територіальних громад – одиниць базового рівня адміністративно-територіального поділу, які отримали бюджетну самостійність. У посібнику розміщено 12 тем: адміністративно-територіальний устрій України; досвід реформування адміністративно-територіального устрою в країнах ЄС; територіальні громади як суб’єкти місцевого самоврядування в системі адміністративно-територіального устрою; ресурсне забезпечення економічного розвитку територіальних громад; місцевий економічний розвиток; профіль територіальної громади; діагностика стану територіальної громади як основа планування її розвитку та ін. Призначений для здобувачів вищої світи другого (магістерського) рівня (денної та заочної форм навчання), галузь знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальність 051 «Економіка» та повністю відповідає ОПП «Економіка міста та регіону», робочій програмі навчальної дисципліни «Економіка територіальної громади». The relevance of the textbook "Economics of a Territorial Community" is due to the fact that Ukraine has undergone a reform of the territorial organization of power and local self-government on the basis of decentralization with the growth of powers of territorial communities - units of the basic level of administrative-territorial division that have received budgetary independence. The textbook contains 12 topics: administrative and territorial structure of Ukraine; experience of reforming the administrative and territorial structure in the EU countries; territorial communities as subjects of local self-government in the system of administrative and territorial structure; resource support for economic development of territorial communities; local economic development; profile of a territorial community; diagnostics of the state of a territorial community as a basis for planning its development, etc. It is intended for applicants for higher education of the second (master's) level (full-time and part-time), field of knowledge 05 "Social and Behavioral Sciences", specialty 051 "Economics" and fully corresponds to the EPP "City and Regional Economics", the work program of the discipline "Economics of the Territorial Community".
- ДокументЕкономіко-правові засади сучасного державного регулювання економіки АПК(Ірпінь, 2011) Скорик Марина Олегівна; Skoryk Maryna OlehivnaРозглянуто економіко-правові засади державного регулювання аграрного комплексу України. Наголошено на правовому регулюванні АПК. The economic and legal principles of state regulation of agrarian complex of Ukraine are considered. It is emphasized on the legal regulation of agro-industrial complex.
- ДокументЕкономічна теорія(Ірпінь, 2019) Мацелюх Наталія Петрівна; Касьяненко Любов Михайлівна; Максименко Іван Андрійович; Теліщук Микола Миколайович; Мартиненко Валентина Віталіївна; Скорик Марина Олегівна; Старостенко Ганна Григорівна; Мацелик Михайло Олексійович; Круш Петро Васильович; Корж Марина Анатоліївна; Поснова Тетяна Вікторівна; Теліщук Мирослава Миколаївна; Matseliukh Nataliia Petrivna; Kasianenko Liubov Mykhailivna; Maksymenko Ivan Andriiovych; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Martynenko Valentyna Vitaliivna; Skoryk Maryna Olehivna; Starostenko Hanna Hryhorivna; Matselyk Mykhailo Oleksiiovych; Krush Petro Vasylovych; Korzh Maryna Anatoliivna; Posnova Tetiana Viktorivna; Telishchuk Myroslava MykolaivnaНавчальний посібник включає десять тем. Призначений для студентів, які здобувають ступінь вищої освіти першого (бакалаврського) рівня денної та значної форми навчання галуз знань 08 «Право» спеціальні 0 «Право», а також буде корисним магістрам, аспірантам, науково-педагогічним працівникам, які викладають економічні та правничі дисципліни. The tutorial includes ten topics. For students who receive a degree of higher education of the first (bachelor's) level of full-time and part-time education in the field of knowledge 08 "Law" special 0 "Law", and will be useful for masters, graduate students, research and teaching staff teaching economics and law.
- ДокументЕкономічна теорія (історія економіки та економічної думки, політекономія, мікроекономіка, макроекономіка). Ч.1 Історія економіки та економічної думки, політекономія(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020) Мацелюх Наталія Петрівна; Теліщук Микола Миколайович; Скорик Марина Олегівна; Максименко Іван Андрійович; Мартиненко Валентина Віталіївна; Старостенко Ганна Григоріївна; Поснова Тетяна Вікторівна; Корж Марина Анатоліївна; Теліщук Мирослава Миколаївна; Matseliukh Nataliia Petrivna; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Skoryk Maryna Olehivna; Maksymenko Ivan Andriiovych; Martynenko Valentyna Vitaliivna; Starostenko Hanna Hryhoriivna; Posnova Tetyana Viktorivna; Korzh Maryna Anatoliivna; Telishchuk Myroslava MykolaivnaНавчальний посібник підготовлений згідно з вимогами освітньої програми для підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня денної та заочної форм навчання (з поглибленим вивченням іноземної мови). Для полегшення користування матеріал подається українською, а потім англійською. Кожний розділ включає план; логічно-тезовий виклад питань для розгляду на лекції; термінологічний словник; тести; запитання та завдання для контролю, список рекомендованих джерел. Буде корисним усім, хто цікавиться економічною теорією та вивчає іноземну (англійську) мову, зокрема за білінгвальною методикою. The study guide is prepared in accordance with the requirements of the educational program for the preparation of higher education applicants of the first (bachelor) level of full-time and correspondence forms of education (with in-depth study of a foreign language). For ease of use, the material is presented in Ukrainian, and then in English. Each section includes a plan; logical and thesis presentation of questions for consideration at lectures; terminological dictionary; tests; questions and tasks for control, a list of recommended sources. It will be useful for everyone who is interested in economic theory and studies a foreign (English) language, in particular, using the bilingual method.
- ДокументОрганізаційно-економічний механізм протидії тіньовій економіці та корупції(Ірпінь, 2024) Лісовий Андрій Васильович; Проскура Катерина Петрівна; Кирпа Сергій Володимирович; Савченко Алла Миколаївна; Скорик Марина Олегівна; Білобровенко Тетяна Володимирівна; Микитенко Тетяна Владиславівна; Міщенко Тетяна Михайлівна; Панасюк Ольга Вікторівна; Рябчук Оксана Григорівна; Салямон-Міхєєва Катерина Дмитрівна; Lisovyi Andrii Vasylovych; Proskura Kateryna Petrivna; Kyrpa Serhii Volodymyrovych; Savchenko Alla Mykolaivna; Skoryk Maryna Olehivna; Bilobrovenko Tetiana Volodymyrivna; Mykytenko Tetiana Vladyslavivna; Mishchenko Tetiana Mykhailivna; Panasiuk Olha Viktorivna; Riabchuk Oksana Hryhorivna; Saliamon-Mikhieieva Kateryna DmytrivnaУ монографії розглянуті такі питання: теоретичні основи та сутність понять «тіньова економіка» та «корупція»; методи виявлення та оцінювання тіньового сектору економіки; податкова злочинність як основне джерело тіньової економіки; схеми незаконного відшкодування податку на додану вартість як одного зі способів тінізації економіки; вплив схем ухилення від податку на прибуток підприємств на масштаби тіньової економіки; удосконалення податкової системи як способу детінізації економіки; пропозиції щодо вдосконалення ПДВ як інструменту легалізації тіньової економіки; заміна прямого оподаткування непрямим як способу детінізації економіки; митний контроль як інструмент протидії тіньовій економіці; напрями взаємодії податкового та митного контролю в контексті детінізації; система та суб’єкти фінансового моніторингу в Україні; заходи перевірки суб’єктів щодо наявності ризиків здійснення дій з відмивання та легалізації доходів, отриманих злочинним засобом; напрями вдосконалення системи фінансового моніторингу в Україні; основні елементи системи антикорупційного аудиту суб’єктів господарювання; антикорупційна програма як ключовий елемент антикорупційного аудиту; корупційні ризики в діяльності суб’єктів господарювання; напрями вдосконалення методик і процедур проведення антикорупційного аудиту в Україні; механізм протидії тіньовій економіці та корупції. The monograph addresses the following issues: theoretical foundations and essence of the concepts of "shadow economy" and "corruption"; methods of detecting and assessing the shadow economy; tax crime as the main source of the shadow economy; schemes of illegal refund of value added tax as one of the ways of shadowing the economy; the impact of corporate income tax evasion schemes on the scale of the shadow economy; improvement of the tax system as a way to de-shadow the economy; proposals for improving VAT as a legalization tool measures to check entities for risks of money laundering and legalization of proceeds of crime; ways to improve the financial monitoring system in Ukraine; key elements of the anti-corruption audit system of business entities; anti-corruption program as a key element of anti-corruption audit; corruption risks in the activities of business entities; ways to improve the methods and procedures of anti-corruption audit in Ukraine; mechanism for combating the shadow economy and corruption.
- ДокументОсобливості державного регулювання аграрного сектору економіки України(Громадська організація «Львівська економічна фундація». – Львів, 2019) Любченко Владислав Сергійович; Скорик Марина Олегівна; Liubchenko Vladyslav Serhiiovych; Skoryk Maryna OlehivnaРозглянуто особливості державного регулювання аграрного сектору економіки України. The peculiarities of state regulation of the agrarian sector of the Ukrainian economy are considered.
- ДокументПодаткова діяльність комплементарна складова економічної політики держави(Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom, 2019) Теліщук Микола Миколайович; Скорик Марина Олегівна; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Skoryk Maryna OlehivnaВиконуючи алокаційну, дистрибутивну, стабілізаційну, егалітарну функції, держава стає партнером ринкових відносин і це, до певної міри, є принциповою ознакою сутності ролі держави в ринковій економіці. Не керувати, а регулювати в межах виконання властивих їй функцій ті сфери, які опинилися поза межами ринкової економіки, виконуючи при цьому роль своєрідного гаранта ефективного функціонування ринкової системи – основне призначення держави в економіці. Податкова діяльність держави в ринковій економіці повинна мати такі цільові установки: створення умов для інвестування збережень корпорацій і приватних осіб, для формування нових робочих місць і боротьби з безробіттям; забезпечення конкурентноздатності продукції шляхом стимулювання науково-дослідних робіт, новітніх технологій і фундаментальних досліджень; проведення протекціоністської політики, сприяння галузевому і територіальному переливу капіталу; стимулювання накопичення капіталу і збережень, стримування особистого споживання капіталу; забезпечення соціальних потреб усіх верств населення. Беззаперечною умовою ефективності податкової діяльності держави є дотримання при побудові податкової системи основної вимоги: види податків повинні бути такими, щоб найповніше реалізовувався внутрішній потенціал категорії “податок”, а саме: щоб було досягнуто максимально можливої рівноваги між його об’єктивними і суб’єктивними началами. Це означає, що податкова система, концентруючи в розпорядженні державної влади суспільно необхідну частку грошових ресурсів, не повинна порушувати відтворювальних інтересів ведення підприємництва. Податки як економічна категорія – це відображення відносин, що виникають у ході перерозподільчих процесів. Необхідність перерозподіляти доходи на суспільно необхідні потреби є тією основою, яка дозволяє сприймати податкові відносини як необхідну умову розвитку країни. Податки є суспільно-необхідними. Поєднання інтересів держави та платників податків свідчить про наявність у цій сфері єдиного національного інтересу, що реалізовується через діяльність держави у сфері оподаткування. Соціально-економічна природа податків визначається законами відтворення. Податки як категорія перерозподільча залежать від зростання або зменшення ВВП. Це, у свою чергу, визначається економічним і політичним устроєм суспільства, обраною економічною моделлю, природою та завданнями держави, які вона реалізовує в ході податкової діяльності через участь у розподільчому і перерозподільчому процесах. Соціоекономічна єдність, яка формується за рахунок проявів комплементарності і взаємодії економічних суб'єктів, супроводжується паралельними культурними змінами, що, у свою чергу, є результатом економічного розвитку та підвищення матеріального добробуту людей, які на цій основі отримують можливість до самореалізації та соціальної захищеності. В таких умовах властивість комплементарності окремих верств населення породжує прагнення до взаємодії і взаємодоповнюваності, що підвищує економічну ефективність господарської системи, забезпечує її сталий розвиток. In the article the author reveals state functions. The author emphasizes that the state should not manage, but regulate, within the limits of its functions, those areas that have been outside the market economy, while fulfilling the role of a peculiar guarantor of the effective functioning of the market system – the main purpose of the state in the economy. The specified target installations were indicated, namely: creation of conditions for investing savings of corporations and individuals, to create new jobs and combat unemployment; ensuring the competitiveness of products by stimulating research, new technologies and fundamental research; carrying out a protectionist policy, promoting sectoral and territorial capital inflows; stimulating the accumulation of capital and savings, restraining personal consumption of capital; provision of social needs of all strata of the population. The undeniable condition of the effectiveness of the tax activity of the state is compliance with the tax system of the main requirement for construction: types of taxes should be such that the full potential of the tax category is realized, namely: achieve maximum possible balance between its objective and subjective principles. This means that the tax system should not violate the reproductive interests of entrepreneurship by concentrating at the disposal of the state power a socially necessary share of monetary resources. Taxes are socially necessary. The combination of interests of the state and taxpayers shows that there is a single national interest in this sphere, which is realized through the activities of the state in the field of taxation. Socio-economic nature of taxes is determined by the laws of reproduction. Taxes as a redistributive category depend on the growth or reduction of GDP. This, in turn, is determined by economic and political structure of society, the economic model chosen, the nature and objectives of the state, which it implements through tax activities through participation in distribution and redistributive processes. Socio-economic unity, which is formed by manifestations of complementarity and interaction of economic agents, accompanied by a parallel cultural changes, which, in turn, is the result of economic development and raising the material well-being of people who on this basis have the opportunity to self-fulfillment and social protection. In such circumstances, the property of complementarity individual sections of the population creates the desire for cooperation and complementarity, which increases the economic efficiency of the economic system, to ensure its sustainable development.
- ДокументПро одну характеризацію неперіодичних метагамільтонових груп(Ірпінь : Університет ДФС України, 2021) Скорик Марина Олегівна; Семко Микола Миколайович; Skoryk Maryna Olehivna; Semko Mykola MykolaiovychМетагамільтоновими називаються групи, всі неабелеві підгрупи яких нормальні. В даній роботі вивчаються розв’язні неперіодичні неабелеві групи, у яких нормальні неперіодичні неабелеві підгрупи (H(I)-групи). Доведено, що H(I)-група метагамільтонова. Metahamiltonian groups are all non-Abelian subgroups of which are normal. In this paper, we study solvable non-periodic non-Abelian groups in which normal non-periodic non-Abelian subgroups (H (I)-groups). It is proved that the H (I)-group is metagamiltonian.
- ДокументТеоретичні аспекти трансформації інституту корупції у Східній Європі(Baltic Journal of Economic Studies, 2019) Скорик Марина Олегівна; Skoryk Maryna OlehivnaМасштабність корупції вражає. Корупція у Східній частині Європи вже досягла свого піку, поряд зі звичайними товарами та послугами населенню вже продають все, що в розумінні європейців які проживають в Західній частині Європи взагалі не може продаватися. Тобто в країнах Східної Європи з легкістю можна купити посаду, диплом про вищу освіту, нагороду, честь, людське тіло, державну таємницю та ін. В реальному житті корупція проявляється через різного роду хабарі, такі як: «побори», «подарунки», «гостинці», «могорич», «відкат». І винні в ситуації яка склалася, як той хто бере, так і той хто дає. Корупція є справді глобальною проблемою, у своєму есе про боротьбу з корупцією в Естонії, Март Лаар стверджує, що корупція була настільки вкоренилася, що це стало способом життя. Він пише: "ми навіть не зрозуміли, що це не є нормальним" (Mart Laar, 2016). Така характеристика чітко відповідає ситуації, що діє у Східній Європі. Тобто, корупція вже вийшла за межі розуміння її як частини «тіньової економіки» та економічного явища. Наприклад, за індексом сприйняття корупції у 2017 році Україна покращила свою ситуацію в порівняні з 2012 роком на чотири позиції і має 30 балів із 100 (Ofitsiinyi sait Transparency International, 2018). Тобто, Україна на правильному шляху. Однак, корупція в Україні вже є загальновизнаною нормою поведінки суспільства, яка має свою інституційну будову, саме тому не викликає соціального протесту. Д. Норт є класиком який першим виокремив неформальні інститути у загальній системі інституцій. Його неоінституційна теорія демонструє подолання обмеженості класичного інституційного підходу і до інституційного аналізу включене вивчення неформальних, «тіньових» нелегальних інститутів, які істотно впливають на стабільність усієї інституціональної системи (Kushnarov, 2017). В.О. Мандибура досліджує інституційну сутність та механізм подолання корупції, Є.В. Невмержицький розглядає корупцію як соціально-політичне явище. Натомість інші науковці розглядають цю тему в контексті загальних досліджень проявів та боротьбі з корупцією. Отже, науковцями, з точки зору неоінституціоналізму, проведено не повне дослідження корупції як неформального інституту. Даний факт і констатує актуальність нашого дослідження. The scale of corruption is striking. Corruption in the eastern part of Europe has already reached its peak, along with ordinary goods and services, the population already sells everything that, in the sense of Europeans living in the Western part of Europe, can not be sold at all. That is, in the countries of Eastern Europe it is easy to buy a post, a diploma of higher education, a reward, honor, a human body, a state secret, etc. In real life corruption is manifested through various kinds of bribes such as: "extortion", "gifts", "hospitality", "rollback". And they are guilty of a situation that has developed, such as the one who takes, and the one who gives. Corruption is truly a global problem, in his essay on the fight against corruption in Estonia, Mart Laar claims that corruption has been so rooted that it has become a way of life. He writes: "We did not even realize that this is not normal" (Mart Laar, 2016). Such a characteristic clearly corresponds to the situation in Ukraine. That is, corruption has already gone beyond understanding it as part of a "shadow economy" and an economic phenomenon. For example, according to the Corruption Perceptions Index in 2017, Ukraine has improved its situation in the provinces by 2012 in four positions and has 30 points out of 100 (Ofitsiinyi sait Transparency International, 2018). That is, Ukraine is on the right track. However, corruption in Ukraine is already a universally accepted norm of behavior of a society that has its institutional structure, which is why it does not cause social protest. D. Nort is a classics who first isolated informal institutes in the general system of institutions. His non-institutional theory demonstrates the overcoming of the limitations of the classical institutional approach, and the study of informal, "shadow" illegal institutions that significantly affect the stability of the entire institutional system (Kushnarov, 2017) is included in the institutional analysis. V.O. Mandibura explores the institutional essence and mechanism for overcoming corruption, E.V. Nevmerizhitsky regards corruption as a socio-political phenomenon. Instead, other scholars will discuss this topic in the context of general research on manifestations and the fight against corruption. Thus, from the point of view of neo-institutionalism, scholars have conducted a non-complete study of corruption as an informal institution. This fact confirms the relevance of our research.
- ДокументТеоретичні аспекти інституту корупції в Україні(Ефективна економіка, 2019) Скорик Марина Олегівна; Skoryk Maryna OlehivnaУ статті обґрунтовано сутність та структуру корупції як окремий інститут в інституційному середовищі, що має девіантну, антисуспільну спрямованість. Визначено вплив неформальних інститутів на корупцію в Україні. Проведено аналіз основних причин корупції в державі за допомогою системного методу, метод аналізу, синтез, індукції, гіпотези та емпіричні метод (власні спостереження автора за ситуацією, що склалася в державі). Описано вплив корупції на суспільство. Запропоновано конструктивні пропозиції, щодо зменшення корупції в майбутньому. Автор наголошує, що корупція - це неформальний інститут який діє в інституційному середовищі. Система почне змінюватися після економічного розвитку держави, а основною умовою є пропагування культури яка унеможливлює такий інститут як корупція. The main aim of the article is to substantiate the essence and structure of corruption as a separate institution in an institutional environment which is of deviant and anti-social orientation. Influence of informal institutions on corruption in Ukraine is determined. The way to find constructive proposals, to apply in domestic practice, regarding the mechanism of overcoming corruption, which will bring Ukraine to sustainable economic development in the future. The study we applied is based on a systematic method that considers all elements of corruption in the unity and development. The research used the following general scientific methods of scientific knowledge. The method of analysis are synthesis; method of induction; the method of hypotheses and empirical method. Corruption in Ukraine can be equal to chain of the spiritual, economic, and political crisis of society. Corruption demoralizes citizens and destroys their trust in the state as result. The mechanism of solving corruption problem is considered from the standpoint of neo-institutionalism. The author deeply stresses that corruption is an informal institution. The system will start to change only after the state's economic development, and the main condition is the promotion of culture, which makes it impossible for an institution to be corrupedt. To act and start such propaganda should be the education of future generations. Investing in education will raise its level, give a new class of professionals who will go to work in private business and government. Worthy wages will make you think about the desire for easy profit. The author research in its work a qualitative analysis of corruption through the ways of applying of methodological tools of neo-institutionalism. It is proved that the fight against corruption exists at all levels as a complex hybrid of institutional mechanisms of regulation, the impact of which affects informal institutions, and then only formal ones. It was proposed the mechanism of overcoming the corruption and of informal institutes on corruption in Ukraine. There is big hope that its application and use will ensure the gradual economic development of the state.
- ДокументТрансфертне ціноутворення в контексті реалізації стратегії сталого розвитку(Український економічний часопис, 2024) Мискін Юрій Ігорович; Скорик Марина Олегівна; Параниця Надія Володимирівна; Myskin Yurii Ihorovych; Skoryk Maryna Olehivna; Paranytsia Nadiia VolodymyrivnaУ статті досліджено концептуальні підходи до трансформації політики трансфертного ціноутворення компаній з урахуванням принципів (цілей) стратегії сталого розвитку. Висунуто гіпотезу, що розвиток концепції сталого розвитку повинен бути інтегрований в усі політики компанії, політику трансфертного ціноутворення зокрема. Визначено сфери дотичності питань оподаткування та сталого розвитку. Обґрунтовано, що перегляд політики трансфертного ціноутворення з орієнтацією на сталий розвиток може забезпечити високу додану вартість в лан- цюжку створення вартості міжнародної групи компаній. Ідентифіковано спільні аспекти трансфертного ціноутво- рення та стратегії сталого розвитку через організаційну структуру, об’єкти інтелектуальної власності та вартості бренду, внутрішньофірмових послуг, стимулювання та бізнес-моделі. Припущено, що враховуючи те, що увага до прин- ципів сталого розвитку постійно зростає та впливає на бізнес-моделі, міжнародні групи компаній повинні ретельно проаналізувати вплив своєї стратегії сталого розвитку на глобальні функції, активи та ризики, щоб забезпечити най- більш ефективне застосування політики трансфертного ціноутворення. In recent years, considering the need to implement the principles of sustainable development in business structures to ensure sustainable and long-term functioning, all existing company policies should be reviewed through the lens of global sustainable development goals. In particular, the policy of transfer pricing adopted at the level of an international group of companies needs to be revised based on sustainable development. Further developments in technology and changes in legislation also affect the importance of objective transfer pricing to avoid tax risks and ensure compliance with changes in sustainability requirements. This approach helps international groups of companies to ensure their competitiveness and promote sustainable development both locally and internationally. Purpose. The purpose of the article is to conceptualize and integrate the company's transfer pricing policy into the strategy of sustainable development, identify the main "touch points" and manifestations of "sustainability" in the transfer pricing system. Methods. The research uses general scientific methods of cognition, namely abstraction, induction, deduction, generalization and comparison. Results. Areas of relevance of taxation and sustainable development issues have been identified. It is substantiated that the review of transfer pricing policy with an orientation towards sustainable development can provide high added value in the value chain of an international group of companies. Common aspects of transfer pricing and sustainable development strategies are identified through organizational structure, intellectual property objects and brand value, in-house services, incentives and business models. Conclusion. Sustainability strategy affects business and organizational models in many ways, one of the least obvious so far being the impact on transfer pricing policies. On the one hand, at a conceptual level, wider disclosure by groups of information about their tax decisions is fully consistent with the principles of sustainable development by providing greater transparency for stakeholders. On the other hand, an approach based on a sustainable development strategy can have a much deeper impact on the activities of groups of companies that may find themselves in a necessary state of change not only in the business model (including a radical rethinking of the supply chain), but also in organizational and managerial ones. Therefore, for the integration of the transfer pricing policy into the system of the sustainable development strategy, further regulatory developments aimed at the legal support of the evolution of business models based on the principles of sustainable development are necessary.
- ДокументІнвестиційна привабливість аграрного сектора економіки України(Наукова спільнота. – Львів, 2019) Бабак Аліна Миколаївна; Скорик Марина Олегівна; Babak Alina Mykolaivna; Skoryk Maryna OlehivnaРозглянуто інвестиційну привабливість аграрного сектора економіки України. The investment attractiveness of the agrarian sector of Ukraine's economy is considered.
- ДокументІнституціональна економіка(Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020) Мацелюх Наталія Петрівна; Теліщук Микола Миколайович; Скорик Марина Олегівна; Максименко Іван Андрійович; Мартиненко Валентина Віталіївна; Matseliukh Nataliia Petrivna; Telishchuk Mykola Mykolaiovych; Skoryk Maryna Olehivna; Maksymenko Ivan Andriiovych; Martynenko Valentyna VitaliivnaНавчальний посібник адресований студентам, які здобувають перший (бакалаврський) ступінь вищої освіти галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 051 Економіка, 056 Міжнародні економічні відносини; галузі знань 07 Управління та адміністрування, спеціальності 071 Облік і оподаткування, 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 073 Менеджмент, 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Навчальний посібник включає такі теми: інституціоналізм як напрям економічної теорії; інститути, правила, норми та їх роль у регулюванні поведінки; теорії прав власності; теорія трансакційних витрат; економічна теорія контрактів; інституціональний аналіз ринку; інституціональні теорії фірми; інституціональна теорія держави; теорія інституційних змін. The study guide is addressed to students who obtain the first (bachelor) degree of higher education in the field of knowledge 05 Social and behavioral sciences, specialty 051 Economics, 056 International economic relations; fields of knowledge 07 Management and administration, specialties 071 Accounting and taxation, 072 Finance, banking and insurance, 073 Management, 076 Entrepreneurship, trade and stock exchange activity. The study guide includes the following topics: institutionalism as a direction of economic theory; institutions, rules, norms and their role in regulating behavior; theories of property rights; the theory of transaction costs; economic theory of contracts; institutional market analysis; institutional theories of the firm; institutional theory of the state; the theory of institutional changes.
- ДокументІнструменти ризик-менеджменту в системі державного фінансового контролю(Ефективна економіка, 2020) Скорик Марина Олегівна; Богдан Святослав Володимирович; Skoryk Maryna Olehivna; Bohdan Sviatoslav VolodymyrovychУ статті досліджено теоретико-методичні аспекти застосування інструментів ризик-менеджменту у системі державного фінансового контролю. Доведено, що у сучасних умовах реформування підходів публічного управління та адміністрування система державного фінансового контролю потребує створення на основі вже наявного, в тому числі зарубіжного досвіду, механізму фінансового контролю, метою якого буде досягнення заданих результатів при формуванні та виконанні бюджетів, що відповідає принципам фінансової політики держави. Актуальність питань організації фінансового контролю в системі публічних фінансів дозволяє розглядати фінансовий контроль в якості одного з найважливіших елементів державних реформ в країні. Обґрунтовано, що для оптимального використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів, задіяних при здійсненні державного фінансового контролю, а також підвищення результативності діяльності, контролюючі органи при організації окремих видів державного фінансового контролю застосовують ризик-орієнтований підхід, який полягає у визначенні «зон ризику» в діяльності суб'єктів бюджетного права. Зауважено, що впровадження ризик-менеджменту при здійсненні державного контролю в Україні має переслідувати таку мету, як підвищення ефективності контрольно-аудиторської діяльності. Визначено аспекти впливу державного фінансового контролю на бюджетний ризик. Виявлено, що існуючі на сьогодні міжнародні стандарти та вказівки щодо організації державного внутрішнього фінансового контролю в державному секторі розроблені Інститутом внутрішніх аудиторів (ІВА) та INTOSAI (Міжнародна організація вищих органів фінансового контролю). Розглянуто модель COSO Enterprise Risk Model та наведено характеристику її складових, а саме: компонент COSO Enterprise Risk Model «ідентифікація ризиків» та компонент COSO Enterprise Risk Model «оцінка ризиків». Зазначено, що основними складовими бюджетного ризику, що можуть виникати у зовнішньому середовищі внаслідок певних чинників, на нашу думку, можуть виступати: правові, галузеві, інфляційні тощо; а у внутрішньому середовищі – професійні ризики, кадрові ризики, фінансові ризики. Ефективність механізмів фінансового контролю впливу на ризики досягається властивостями складовим елементів ризику і якістю їх взаємодії, спрямованих на досягнення певного результату. Наведено методику застосування модифікованого PEST-аналізу в управлінні ризиками в системі державного фінансового контролю та модифікованої матриці SWOT-аналізу в цілях управління ризиками. Складено та охарактеризовано картку управління бюджетним ризиком та його складовими. The article investigates the theoretical and methodological aspects of the use of risk management tools in the system of public financial control. It is proved that in modern conditions of reforming the approaches of public administration and administration the system of public financial control requires the creation on the basis of existing, including foreign experience, financial control mechanism, which will achieve the results in the formation and implementation of budgets. states. The urgency of the organization of financial control in the public finance system allows us to consider financial control as one of the most important elements of public reform in the country. It is substantiated that for the optimal use of financial, material and labor resources involved in the implementation of public financial control, as well as improving performance, regulatory authorities in organizing certain types of public financial control use a risk-based approach, which is to identify "risk areas" in activities of subjects of budget law. It is noted that the introduction of risk management in the implementation of state control in Ukraine should pursue such a goal as improving the effectiveness of control and audit activities. Improving the effectiveness of control, it is advisable to organize and exchange information about the results of control measures at all levels, which will also create conditions for mutual recognition of control results of each other's control activities and reduce resource costs for control activities. Aspects of influence of the state financial control on budgetary risk are defined. The COSO Enterprise Risk Model is considered and the characteristics of its components are given, namely: the component of the COSO Enterprise Risk Model "risk identification" and the component of the COSO Enterprise Risk Model "risk assessment". The method of application of the modified PEST-analysis in risk management in the system of the state financial control and the modified matrix of the SWOT-analysis for the purposes of risk management is resulted. A budget risk management card and its components have been compiled and characterized.