Перегляд за Автор "Topchii Vasyl Vasylovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 57
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдміністративна відповідальність у сфері забезпечення кібербезпеки України(Науковий вiсник публiчного та приватного права, 2021) Бодунова Олеся Миколаївна; Топчій Василь Васильович; Bodunova Olesia Mykolaivna; Topchii Vasyl VasylovychУ статті висвітлено основи адміністративної відповідальності у сфері забезпечення кібербезпеки в Україні. Зазначено, що серед правових механізмів забезпечення кібербезпеки адміністративна відповідальність займає першорядне місце в системі заходів охорони суспільних відносин у кіберсфері, так як норми адміністративної відповідальності спрямовані на попередження та припинення протиправних посягань на охоронювані законом відносини у кіберпросторі та є найкращим і ефективним засобом підтримання в державі законності й правопорядку. Визначено, що обґрунтованим є наступне визначення адміністративної відповідальності у сфері забезпечення кібербезпеки України – це різновид юридичної відповідальності, що є засобом адміністративно-правової охорони відносин у кіберпросторі, є наслідком винного антисуспільного діяння у сфері забезпечення кібербезпеки, і головне призначення якого у примусовому припиненні протиправних дій, що стосуються незаконного втручання в комп’ютерні та телекомунікаційні системи й порушення при цьому прав та свобод людини, інтересів держави та суспільства. Адміністративним проступком у сфері забезпечення кібербезпеки є протиправне, винне діяння (бездіяльність), що завдає значної шкоди відносинам у сфері кіберпростору, порушує права людини й інтереси суспільства і держави у цій сфері та встановлений правопорядок використання інформаційних й телекомунікаційних систем, а також за яке законодавством передбачено особливий вид державного примусу – адміністративну відповідальність. З’ясовано, що виявлення спеціальних ознак конкретного складу адміністративного правопорушення, здійснення його правильної класифікації, а також визначення адекватної характеру делікту міри адміністративного покарання є неможливим без встановлення його безпосереднього об’єкта. За своїм змістом безпосередній об’єкт адміністративного інформаційного правопорушення є результатом найнижчого ступеня нормативного та наукового узагальнення соціальних цінностей, які охороняються законом, що забезпечує їх прямий зв’язок із конкретними інформаційними відносинами, в межах яких вчинено адміністративний делікт, змістом конкретної правової заборони, а також адміністративними стягненнями, передбаченими за її порушення. The article highlights the basics of administrative responsibility in the field of cybersecurity in Ukraine. It is noted that among the legal mechanisms for cybersecurity, administrative liability is paramount in the system of measures to protect public relations in cyberspace, as the rules of administrative liability are aimed at preventing and stopping illegal encroachments on legally protected relations in cyberspace and are the best and most effective means of maintaining law. and law and order. It is determined that the following definition of administrative liability in the field of cybersecurity of Ukraine is justified – it is a kind of legal liability, which is a means of administrative and legal protection of relations in cyberspace, concerning illegal interference in computer and telecommunication systems and violation of human rights and freedoms, interests of the state and society. An administrative offense in the field of cybersecurity is an illegal, culpable act (inaction) that causes significant damage to relations in the field of cyberspace, violates human rights and the interests of society and the state in this area and the established law on information and telecommunications systems. a special type of state coercion – administrative liability. It was found that the detection of special features of a particular composition of an administrative offense, the implementation of its correct classification, as well as determining the adequate nature of the tort measure of administrative punishment is impossible without establishing its direct object. In terms of its content, the direct object of an administrative information offense is the result of the lowest degree of normative and scientific generalization of social values protected by law, which provides their direct connection with specific information relations within which an administrative tort is committed, the content of a specific legal prohibition also administrative penalties provided for its violation.
- ДокументАктуальні проблеми кримінально-правової кваліфікації(Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017) Антипов Володимир Іванович; Антипов Владислав Володимирович; Жерж Наталія Анатоліївна; Мисливий В.А.; Мудряк Тамара Олександрівна; Павленко І.В.; Самілик Григорій Михайлович; Сингаївська І.В.; Супрун Т.М.; Топчій Василь Васильович; Шкелебей Вікторія Анатоліївна; Antypov Volodymyr Ivanovych; Antypov Vladyslav Volodymyrovych; Zherzh Nataliia Anatoliivna; Myslyvyi V.A.; Mudriak Tamara Oleksandrivna; Pavlenko I.V.; Samilyk Hryhorii Mykhailovych; Synhayivska I.V.; Suprun T.M.; Topchii Vasyl Vasylovych; Shkelebei Viktoriia AnatoliivnaУ виданні розглянуті актуальні питання кваліфікації злочинів, які викликають утруднення в судові практиці. Проаналізовані склади злочинів, передбачені новими статтями Особливої частини Кримінального кодексу України, а також статтями, редакція яких в останні роки була змінена. The publication addresses topical issues of qualification of crimes that cause difficulties in judicial practice. The crimes envisaged by the new articles of the Special Part of the Criminal Code of Ukraine, as well as articles whose editorial staff has been amended in recent years have been analyzed.
- ДокументАктуальні проблеми теорії держави і права(Ірпінь, 2016) Шевченко Анатолій Євгенійович; Топчій Василь Васильович; Кудін Сергій Володимирович; Старостюк Алла Вікторівна; Талах Анатолій Миколайович; Shevchenko Anatolii Yevheniiovych; Topchii Vasyl Vasylovych; Kudin Serhii Volodymyrovych; Starostiuk Alla Viktorivna; Talakh Anatolii MykolaiovychУ навчальному посібнику висвітлюються актуальні проблеми теорії держави і права. Усі теми та питання навчальної дисципліни викладені з урахуванням сучасних теоретико-методологічних досягнень світової і вітчизняної юридичної науки. Навчальний посібник складається з десяти тем, які охоплюють актуальну проблематику науки теорії держави і права, питань для самоконтролю з тезисними коментарями, ділових ігор, додаткових задач, тематики для творчих завдань, списку контрольних питань та бібліографічного опису. Призначений для підготовки студентів (курсантів) у галузі знань «Право» за напрямом підготовки «Право». The textbook covers current issues of the theory of state and law. All topics and issues of the discipline are presented taking into account modern theoretical and methodological achievements of world and domestic legal science. The textbook consists of ten topics, which cover topical issues of science, theory of state and law, questions for self-control with thesis comments, business games, additional tasks, topics for creative tasks, a list of control questions and bibliographic description. Designed to prepare students (cadets) in the field of knowledge "Law" in the field of training "Law".
- ДокументБюджетні кошти як предмет кримінальних правопорушень(Ірпінь : Університет ДФС України, 2020) Топчій Василь Васильович; Мамка Григорій Миколайович; Topchii Vasyl Vasylovych; Mamka Hryhorii MykolaiovychСьогодні, в умовах непослідовних реформ ринкових відносин, використання бюджетної та банківської систем, які характеризуються великою концентрацією коштів як у готівковій, так і в безготівковій формі, різноманітних фінансових послуг та інструментів з різним рівнем захисту та ліквідності , з великим клієнтським потенціалом, який постійно збільшується та змінюється. За оцінками міжнародних компаній і безпосередньо аудиторської компанії «Price Waterhouse Coopers», щорічні збитки у сфері державних фінансів європейських країн від подібних кримінальних злочинів становлять близько 33 мільярдів доларів. Today, in the context of inconsistent reforms of market relations, the use of budget and banking systems, which are characterized by a large concentration of funds in both cash and non-cash forms, different financial services and tools with different levels of protection and liquidity, with great customer potential, which is constantly increasing and changing. According to estimates of international companies and directly the auditing company "Price Waterhouse Coopers", the annual loss in the field of public finance by European countries from such criminal offenses is about $ 33 billion.
- ДокументВикористання методу аналізу статистичних даних у боротьбі з організованою злочинною діяльністю(Amazonia Investiga, 2022) Забарний Максим Михайлович; Топчій Василь Васильович; Шевченко Анатолій Євгенійович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Ємельянов В’ячеслав Павлович; Zabarniy Maksym Mykhailovych; Topchii Vasyl Vasylovych; Shevchenko Anatolii Yevheniiovych; Luhina Nataliia Anatoliivna; Yemelianov Viacheslav PavlovychУ статті розглянуто особливості використання методу аналізу статистичних даних у боротьбі з організованою злочинною діяльністю. Визначено, що для більш повного аналізу стану організованої злочинності використовуються документи правоохоронних органів, спецслужб, судів, що стосуються, конкретних організованих злочинних формувань, їх учасників і кримінальних правопорушень, вчинених організованими злочинними групами (кримінальних проваджень, особових справ засуджених тощо), а також документи, що мають узагальнений характер (аналітичні доповіді, огляди тощо). Наголошено, що при аналізі статистичних даних використовуються матеріали судової, кримінальної, відомчої видів статистики. Однак при всій очевидній різноманітності форм статистичної звітності, придатних для отримання даних про стан організованої злочинності і боротьбі з нею, вченими неодноразово висловлювалися пропозиції, спрямовані на створення більш ефективного інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності прокуратури по боротьбі з організованою злочинністю. Відмічено, що існуючі системи статистичної звітності при всій їх чималій інформативності не забезпечують необхідної стабільності статистичної бази даних. При порівнянні статистичних даних за різні періоди нерідко виникає проблема непорівнянності або некоректності статистичних показників. Це буває пов’язано як зі змінами, що вносяться до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів, так і з трансформаціями самих форм офіційної статистичної звітності, а також первинних статистичних документів. In particular, information weapons and social media weapons have become a weighty and decisive factor in warfare. Moreover, military conflict models increasingly use information as a weapon in virtual space. The article aims to analyze the peculiarities of the use of information weapons in interstate struggle on the example of empirical assessment of the use of disinformation methods against Ukraine in 2021-2022. Methodology. The study used the methods of cases and content analysis of reports and analytical bulletins of the Centre for Counteracting Disinformation of Ukraine to assess the use of information weapons, in particular the spread of disinformation in the information space of Ukraine. The reports and analytical bulletins from December 3, 2021, to February 21, 2022, were used for content analysis. Results. The main types of misinformation that are spread in the Ukrainian information space are: 1) misleading a particular person or group of people (even an entire nation); 2) manipulation, and 3) creation of the desired public opinion. We determined the main characteristics of fake news (unknown source, manipulative headline, emotional coloring, lack of reference to the head, value judgments). Based on the analysis, trends in the dissemination of false, manipulative information are identified.
- ДокументГромадські стратегії протидії корупції(Київ : Нац. акад. внутр. справ, 2019) Топчій Василь Васильович; Topchii Vasyl VasylovychСьогодні в Україні спостерігається зростаюча кількість громадських ініціатив, зокрема створення різних форумів, інших заходів з протидії корупції. Проте, як правило, такі ініціативи інспіровані самими олігархами, що мають вплив на політичні процеси, для створення, з одного боку, видимості демократичної держави, а з іншого – спрямування потенціалу суспільної активності громадян у потрібне русло. Це й надає можливість олігархам реалізовувати абсолютну політичну владу. Today in Ukraine there is a growing numberpublic initiatives, in particular the creation of various forums, othersanti-corruption measures. However, as a rule, such initiatives inspired by the oligarchs themselves, who have an influence on political processes, to create, on the one hand, the appearance of a democratic state, and on the other hand, to direct the potential of social activity of citizens in the right direction. This enables oligarchs to exercise absolute political power.
- ДокументДетермінація кримінальних правопорушень у Збройних силах України(Київ, 2021) Топчій Василь Васильович; Topchii Vasyl VasylovychУ тезі виокремлені основні об’єктивні та суб’єктивні чинники, що обумовлюють вчинення кримінальних правопорушень у Збройних Силах України. Обґрунтовано, що у цій сфері давно назріла необхідність розробки ефективного віктимологічного спрямування запобігання кримінальним правопорушенням військовослужбовців. The thesis proposes criminological and victimological principles of crime prevention in the Armed Forces of Ukraine. It is substantiated that in this sphere the need for development of an effective victimological direction of prevention of criminal offenses of servicemen has long arisen.
- ДокументДо питання кваліфікуючих ознак складу кримінального правопорушення, передбаченого статтею 367 Кримінального кодексу України(Право і суспільство, 2021) Топчій Василь Васильович; Мамка Григорій Миколайович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Topchii Vasyl Vasylovych; Mamka Hryhorii Mykolaiovych; Luhina Nataliia AnatoliivnaНаукову статтю присвячено дослідженню проблеми, що є запорукою повноцінного та якісного функціонування механізму нашої держави, стабільного розвитку усіх сфер суспільного життя, а саме відповідальному відношенню службових осіб до виконання покладених на них повноважень. Метою статті є – дослідити існуючі проблеми щодо законодавчої конструкції статті 367 КК України та унормувати кримінальне законодавство з метою усунення існуючих прогалин. Проаналізовано статтю 367 Кримінального кодексу України «Службова недбалість», соціальну зумовленість її існування та недоліки законодавчої конструкції. Встановлено, що кримінальні правопорушення, пов’язані із службовою недбалістю, посідають одне із перших місць у системі кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг. Досліджено, що істотна шкода та тяжкі наслідки є оціночними поняттями, законодавчо дані визначення не врегульовані, що призводить до проблем під час їх практичного застосування. Із прийняттям нового законодавчого акту проблеми визначення змісту понять «істотна шкода» та «тяжкі наслідки» набули ще більшої актуальності, оскільки були внесені зміни до п. 4 Примітки до ст. 364 КК України. Вся увага наукової спільноти зосередилася на тому, що у попередній редакції Закону матеріальна шкода під час вирішення питання щодо тяжких наслідків була лише одним із показників наслідків, а після внесення відповідних змін до законодавства все змінилося. На цей час чинна редакція КК України тяжкі наслідки визначає конкретними матеріальними показниками, а саме «наслідки, які у 250 і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян». Проведено аналіз складу кримінального правопорушення «Службова недбалість». На основі проведеного дослідження сформульовано висновки та пропозиції щодо внесення змін до Кримінального кодексу України стосовно вдосконалення кримінально-правового регулювання відповідальності за вказане діяння. Приймаючи до уваги досвід іноземних держав, з метою унормування кримінального законодавства нашої держави запропоновано внести відповідні зміни до Кримінального кодексу України, а саме доповнити статтю 367 Кримінального кодексу України частиною третьою та четвертою відповідного змісту. The scientific article is devoted to the study of the problem, which is the key to the full and qualitative functioning of the mechanism of our state, the stable development of all spheres of public life, namely the responsible attitude of official persons to the fulfillment of their powers. The purpose of the article is to investigate the existing problems in the legislative design of article 367 of the Criminal Code of Ukraine and to normalize criminal legislation in order to fill existing gaps. Article 367 of the Criminal Code of Ukraine “Official negligence”, the social conditionality of its existence and the shortcomings of the legislative structure, has been analyzed. Criminal offences related to malpractice have been identified as one of the top criminal offences in the field of performance and professional activities related to the provision of public services. It was studied that significant harm and grave consequences are estimated concepts, but these definitions are not regulated by law, which leads to problems in their practical application. With the adoption of the new legislative act, the problems of determining the content of the concepts of “significant harm” and “grave consequences” became even more relevant, as amendments were made to paragraph 4 of the Notes in Art. 364 of the Criminal Code of Ukraine. All the attention of the scientific community focused on the fact that in the previous version of the Law, material damage in resolving the issue of severe consequences was only one of the indicators of consequences, and after the corresponding changes in the legislation, everything changed. To date, the current version of the Criminal Code of Ukraine determines grave consequences with specific material indicators, namely, “consequences that are 250 times or higher than the undiminished minimum income of citizens”. An analysis of the composition of the criminal offense “Official negligence” was carried out. On the basis of the study, conclusions and proposals to amend the Criminal Code of Ukraine on improving the criminal law regulation of liability for the said act are formulated. Taking into account the experience of foreign States in order to regulate the criminal legislation of our State, it is proposed to amend the Criminal Code of Ukraine accordingly, namely, to supplement article 367 of the Criminal Code of Ukraine with part three and four as follows.
- ДокументЕкономічна безпека держави: криміналістичне забезпечення(К. : 7БЦ, 2021) Топчій Василь Васильович; Яцик Тетяна Петрівна; Шкелебей Вікторія Анатоліївна; Свінцицький Андрій Вікторович; Падалка Андрій Миколайович; Топчій Віталій Васильович; Topchii Vasyl Vasylovych; Yatsyk Tetiana Petrivna; Shkelebei Viktoriia Anatoliivna; Svintsytskyi Andrii Viktorovych; Padalka Andrii Mykolaiovych; Topchii Vitalii VasylovychУ навчальному посібнику викладено загальнотеоретичні основи криміналістичної методики розслідування кримінальних правопорушень в сфері економічної безпеки держави, наведено їх криміналістичну характеристику, окреслено типові слідчі ситуації та викладено алгоритми дій слідчого та дізнавача, акцентовано увагу на особливостях проведення окремих слідчих (розшукових) дій. Призначений для слухачів, здобувачів вищої освіти, а також для викладачів та практичних працівників. The textbook outlines the general theoretical foundations of the forensic method of criminal investigation offenses in the sphere of economic security of the state, their forensic characteristics are given, and typical investigators are outlined situations and the algorithms of the investigator's and inquirer's actions are laid out, attention is focused on the specifics of individual investigators (search) actions. It is intended for students, students of higher education, as well as for teachers and practical workers.
- ДокументЗагальна характеристика міжнародного забезпечення прав людини на стадії досудового розслідування(Кропивницький : ТОВ «Центрально-Українське видавництво», 2022) Топчій Василь Васильович; Топчій Наталія Степанівна; Topchii Vasyl Vasylovych; Topchii Nataliia StepanivnaЗ проголошенням Акту незалежності України, з побудовою демократичного суспільства перед державою виникла необхідність повного забезпечення прав і свобод людини. Держава розпочала послідовну та цілеспрямовану діяльність по розробці та прийняттю нової законодавчої бази, яка відповідала б сучасним світовим стандартам в цій галузі. With the proclamation of the Act of Independence of Ukraine, with the construction of a democratic society before the state there was a need for a complete ensuring human rights and freedoms. The state began a series of purposeful activity on the development and adoption of a new legislative framework, which would meet modern world standards in this field.
- ДокументЗаконодавче забезпечення протидії корупції(Вінниця : ТВОРИ, 2021) Босул О.Ю.; Дідківська Галина Василівна; Нікітін Юрій Вікторович; Бодунова Олеся Миколаївна; Гмирін Андрій Анатолійович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Топчій Василь Васильович; Супрун-Ковальчук Т.М.; Bosul O.Yu.; Didkivska Halyna Vasylivna; Nikitin Yurii Viktorovych; Bodunova Olesia Mykolaivna; Hmyrin Andrii Anatoliiovych; Luhina Nataliia Anatoliivna; Topchii Vasyl Vasylovych; Suprun-Kovalchuk T.M.У навчальному посібнику висвітлено характеристику корупційних кримінальних правопорушень, відповідальність за корупційні діяння, перелік суб’єктів протидії корупції та законодавчого забезпечення протидії корупції. Призначений для студентів та курсантів вищих навчальних закладів, а також для професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, працівників, уповноважених на виконання функцій держави. The textbook covers the characteristics of corruption offenses, liability for corruption, the list of subjects of anti-corruption and anti-corruption legislation. It is intended for students and cadets of higher educational institutions, as well as for professional training of civil servants, local government officials, employees authorized to perform state functions.
- ДокументЗарубіжний досвід надання відпусток для засуджених, позбавлених волі: постановка проблеми для національного законодавця(Київ : Нац. акад. внутр. справ, 2023) Топчій Василь Васильович; Топчій Оксана Василівна; Topchii Vasyl Vasylovych; Topchii Oksana VasylivnaОстаннім часом на науковому рівні все частіше предметом дискусій стають питання, що стосуються надання короткострокових відпусток (виїздів за межі установ виконання покарань (УВП)) для засуджених, які відбувають покарання у виді позбавлення волі. Recently, at the scientific level, issues related to the provision of short-term vacations (travels outside the prisons) for convicts who are serving prison sentences are increasingly becoming the subject of discussions.
- ДокументЗастосування методу SWOT-аналізу як засобу стратегічного планування під час розслідування кримінальних справ у сфері економіки на рубежі(Baltic Journal of Economic Studies, 2020) Топчій Василь Васильович; Забарний Максим Михайлович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Topchii Vasyl Vasylovych; Zabarniy Maksym Mykhailovych; Luhina Nataliia AnatoliivnaСпівпраця держав у кримінальних справах здійснюється для досягнення цілей правосуддя і може існувати на стадії досудового розслідування, судового розгляду, а також після набрання законної сили рішенням (вироком, ухвалою) суду. Форми міжнародного співробітництва при розслідуванні кримінальних справ досить різноманітні. Основними з них є: надання правової допомоги, яка полягає у здійсненні процесуальних дій, оскільки під час розслідування та судового розгляду кримінальних справ часто виникає необхідність збирання доказів за кордоном шляхом допиту обвинувачених, потерпілих, свідків, експертів, проведення обшуків, експертиз, проведення судових перевірок, перевірок, обшуків, перевірок тощо. судові огляди, вилучення та передача речей, доставка та пересилання документів тощо; видачу осіб для притягнення до кримінальної відповідальності або для виконання вироку суду; арешт, обшук і конфіскація доходів, одержаних злочинним шляхом (держави зобов’язуються співпрацювати в розслідуванні відмивання грошей; сприяють розслідуванню та вживають відповідних заходів: заморожувати банківські рахунки, накладати арешт на майно з метою запобігання його приховуванню; конфіскувати доходи, одержані злочинним шляхом, або майно, вартість з яких відповідає величині доходу тощо). Нормативною основою міжнародного співробітництва з розслідування кримінальних справ є Європейська конвенція про взаємну допомогу у кримінальних справах від 20 квітня 1959 р.; Кримінально-процесуальний кодекс України; Методичні рекомендації Генеральної прокуратури України; Наказ № 223 «Про організацію роботи прокуратури України у сфері міжнародно-правового співробітництва» від 18 вересня 2015 р. Правовою основою міжнародного співробітництва у кримінальних справах є чинні двосторонні та багатосторонні міжнародні договори України. , згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Серед багатосторонніх міжнародних договорів слід відзначити європейські конвенції з кримінального судочинства: Європейську конвенцію про видачу з двома додатковими протоколами до неї, Європейську конвенцію про Взаємна допомога у кримінальних справах з додатковим протоколом до неї, Європейська конвенція про передачу провадження у кримінальних справах, Конвенція про передачу засуджених осіб з додатковим протоколом, Європейська конвенція про нагляд за умовно засудженими або умовно звільненими. Конвенція про відмивання, пошук, вилучення та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, і Європейська конвенція про міжнародну дійсність судових рішень у кримінальних справах. Крім того, Співдружність Незалежних Держав має Конвенцію про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних і кримінальних справах 1993 року та Протокол до неї 1997 року; в рамках ООН діє Конвенція про транснаціональну злочинність 2000 року разом із двома протоколами до неї. Ці багатосторонні міжнародні угоди встановлюють єдину сферу співпраці між правоохоронними та судовими органами по відношенню до всіх європейських країн. Сьогодні Найбільш ефективним є метод «SWOT-аналізу», який на сьогодні визнаний у науковому середовищі одним із найпопулярніших інструментів стратегічного планування суспільних процесів, у тому числі при розслідуванні кримінальних справ. Хоча вид аналізу більшість науковців все ще розглядає як метод маркетингового дослідження підприємств на ринку в контексті ділової практики Богомолова Є. (2004), об’єктом «SWOT-аналізу» може бути як законодавство, практика його застосування та перспективи їх удосконалення та матеріали кримінальних справ. Метод. Досягнення мети даної публікації забезпечується використанням пізнавально-філософських, загальнонаукових і спеціальних методів, серед яких основними є аналіз і синтез, порівняльно-правовий метод, які дозволяють виявити перспективи використання в кримінальних справах методу “ SWOT-аналіз», яка на сьогодні визнана в науковому середовищі одним із найпопулярніших інструментів стратегічного планування суспільних процесів. Методи граматичного огляду та тлумачення правових норм допомогли виявити прогалини в законодавстві, яке регулює розслідування кримінальних справ, зокрема у сфері економіки, та розробити пропозиції щодо його вдосконалення. Практичне значення. Міжнародне співробітництво у кримінальному провадженні є організаційно складним процесом, який потребує застосування дієвих та дієвих методів виконання завдань кримінального провадження, дотримання прав і свобод усіх учасників процесу, у тому числі недотримання розумних строків розслідування. На сьогодні наукою розроблено багато методів аналізу права, практики їх застосування та визначення шляхів удосконалення законодавства з урахуванням результатів прогнозування перспектив розвитку суспільства і держави. Для забезпечення високого рівня якості розслідування кримінальних справ у рамках міжнародного співробітництва необхідно вибрати таке, яке дасть найбільш ефективні результати та дозволить сформулювати найбільш оптимальні пропозиції в конкретній кримінальній справі та практиці їх застосування. Спроба вирішення цієї проблеми представлена в цьому дослідженні. A cooperation between states in criminal cases is carried out in order to achieve the goals of justice and may exist at the stage of pre-trial investigation, trial, as well as after the entry into force of a court decision (sentence, ruling). Forms of international cooperation in the investigation of criminal cases are quite diverse. The main ones are: providing legal assistance, which consists in carrying out procedural actions, because during the investigation and trial of criminal cases there is often a need to gather evidence abroad by questioning defendants, victims, witnesses, experts, conducting searches, examinations, court inspections, seizure and transfer of items, delivery, and forwarding of documents, etc.; extradition of persons for criminal prosecution or for the execution of a court sentence; arrest, search and confiscation of proceeds of crime (states undertake to cooperate in the investigation of money laundering; assist in the investigation and take appropriate measures: to freeze bank accounts, seize property to prevent its concealment; confiscate proceeds of crime or property, value of which corresponds to the value of income, etc.). The normative basis for the international cooperation in the investigation of criminal cases is the European Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters dated April 20, 1959; the Criminal procedural code of Ukraine; Methodical recommendations of the General Prosecutor’s Office of Ukraine; Order No. 223 “On the organization of the work of the Prosecutor’s Office of Ukraine in the field of international legal cooperation” dated September 18, 2015. The legal basis for international cooperation in criminal matters is the current bilateral and multilateral international treaties of Ukraine, the binding nature of which has been approved by the Verkhovna Rada of Ukraine.Among the multilateral international agreements, there should be noted the European conventions on criminal justice: the European Convention on the Extradition with two additional protocols to it, the European Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters with an additional protocol to it, the European Convention on the Transfer of Proceedings in Criminal Matters, The Convention on the Transfer of Sentenced Persons with an additional protocol, The European Convention on the Supervision of Conditionally Sentenced or Conditionally Released Offenders, the Convention on Laundering, Search, Seizure, and Confiscation of the Proceeds from Crime and the European Convention on the International Validity of Criminal Judgements. In addition, the Commonwealth of Independent States has the 1993 Convention on Legal Assistance and Legal Relations in Civil, Family and Criminal Matters and its 1997 Protocol; within the framework of the United Nations, there is the Convention on Transnational Crime of 2000, together with two Protocols thereto.These multilateral international agreements establish a uniform sphere of cooperation between law enforcement and judicial authorities in relation to all European countries.Today, the most effective is the method of “SWOT-analysis”, which is currently recognized in the scientific community as one of the most popular tools in strategic planning of social processes, including in the investigation of criminal cases. Although the type of analysis is still considered by most scientists as Bohomolova Ye., (2004) a method of marketing research of enterprises in the market in the context of business practice, the object of “SWOT-analysis” can be as legislation, the practice of its application and prospects of their improvement, and materials of criminal cases.Methodology. Achieving the purpose of this publication is ensured by the use of cognitive philosophical, general scientific and special methods, among which the main are analysis and synthesis, comparative law method, which allow to identify prospects for the use in criminal cases of the method of “SWOT-analysis”, which is currently recognized in the scientific community as one of the most popular tools in strategic planning of social processes. Methods of grammatical review and interpretation of legal norms have helped to identify gaps in the legislation governing the investigation of criminal cases, in particular in the field of economics, and to develop proposals for its improvement.Practical importance. International cooperation in criminal proceedings is an organizationally complex process, which requires the use of effective and efficient methods to perform the tasks of criminal proceedings, respect for the rights and freedoms of all participants in the process, including not violating a reasonable time in the investigation. To date, science has developed many methods of analyzing the law, the practice of their application, and identifying ways to improve legislation, taking into account the results of forecasting the prospects for society and the state. To ensure a high level of quality of criminal investigations in the framework of international cooperation, it is necessary to choose the one that will give the most effective results and allow to formulate the most optimal proposals in a particular criminal case and the practice of their application. An attempt to solve this problem is presented in this study.
- ДокументЗлочинність у військовій сфері(Міжнародний юридичний вісник: актуальні проблеми сучасності (теорія та практика), 2021) Топчій Василь Васильович; Topchii Vasyl VasylovychУ статті вказано, що поряд із традиційними юрисдикційними підставами в основі юрисдикції кожної держави, яка підписала Лондонську угоду про ухвалення Статуту Міжнародного воєнного трибуналу, покладено принцип «юрисдикції переможців», що, не зменшує його юридичної й політичної значимості. У наш час концепція міжнародної кримінальної юрисдикції в доктрині міжнародного кримінального права розвивається під впливом багатьох чинників. Вагому роль у цьому процесі відіграла Комісія міжнародного права ООН. На початку сучасного століття питання змісту юрисдикції, її види, розмежування судової і виконавчої юрисдикції держав та інші стали об’єктом уваги членів Комісії в роботі над проєктами конвенцій щодо юрисдикційних імунітетів держав та їх власності, про імунітети посадових осіб держави від іноземної кримінальної юрисдикції та інших конвенцій. Зазначається, що, базуючись на позиції національного суверенітету і верховенства держави у межах своєї території на звичаєвих правових нормах під впливом розширення і поглиблення міжнародного співробітництва кримінально-правові принципи поступово трансформувалися з часом, набуваючи сучасної форми в міжнародних договорах. Зазначено, що першим Міжнародним нормативно-правовим актом у військовій сфері виступила прийнята перша Женевська конвенція «Про поліпшення долі поранених та хворих у діючих арміях», яка була підписана у 1864 році представниками 16 європейських країн. Саме вона дала поштовх для розвитку всього міжнародного гуманітарного права та регламентації правил ведення бойових дій і відповідно до закріплення понять «закони війни» та «воєнні злочини». Звернуто увагу на те, що Друга світова війна внесла свої корективи і в систему міжнародного права, стало зрозуміло, що потрібно не тільки встановити перелік заборонених дій, які підпадають під поняття «воєнний злочин» та «злочини проти миру», але і закріпити механізми притягнення винних до міжнароднокримінальної відповідальності. Досліджено, що у традиційній війні конвенційні і нерегулярні операції мають тенденцію проводитися одна за одною, операції нерегулярних сил, як правило, вторинні, порівняно з військовими кампаніями, з використанням конвенціональних військових сил. «Гібридна» агресія включає застосування конвенціональних і нерегулярних засобів одночасно, за єдиним задумом. Також вказується, що розвиток інформаційних технологій дає змогу державним і недержавним суб’єктам спрямовувати свої дії проти політичних керівників і суспільства через глобалізовані мережеві ЗМІ та інтернет. Це розширює концепцію війни і включає в неї культурні, соціальні, правові, психологічні та інші аспекти. Сучасні технології передавання та оброблення інформації значною мірою розширили можливості і масштаби маскування реальних бойових дій, надаючи можливість повною мірою використовувати мультимедійну пропаганду і дезінформацію. Концепції стратегічних комунікацій і рефлексивного управління стали ключовими елементами використання таких технологій під час гібридної війни. Констатовано, що військові кримінальні правопорушення є складною системою протиправних дій. Забезпечення стану воєнної безпеки є стратегічним напрямом Української держави. Актуальним питанням, яке безпосередньо стосується протидії військовим кримінальним правопорушенням, є відсутність системи військової юстиції, зруйнованої рішеннями щодо реформування військової прокуратури та військових судів, а також відсутність конкретних кроків щодо створення військової поліції. Нагальним також є питання внесення змін до кримінального законодавства The article states that along with the traditional jurisdictional grounds, the jurisdiction of each state that has signed the London Agreement on the adoption of the Charter of the International Military Tribunal is based on the principle of «jurisdiction of the winners» that, however, it does not diminish its legal and political significance. At present, the concept of international criminal jurisdiction in the doctrine of international criminal law is developing under the influence of many factors, and the UN International Law Commission has played an important role in this process. At the beginning of the modern century, issues of the content of jurisdiction, its types, the delimitation of judicial and executive jurisdiction of states and others became the object of attention of the Commission members in the work on draft conventions on the jurisdictional immunities of states and their property, on the immunities of state officials from foreign criminal jurisdiction and other conventions. that, based on the position of national sovereignty and the supremacy of the state within its territory, on the usual legal norms, under the influence of the expansion and deepening of international cooperation, the criminal law principles have gradually transformed over time, acquiring a modern form in international treaties. It is noted that the first international normative legal act in the military sphere was adopted by the first Geneva Convention «On the improvement of the fate of the wounded and sick in active armies», which was signed in 1864 by representatives of 16 European countries.It was she who gave impetus to the development of all international humanitarian law and the regulation of the rules of warfare and in accordance with the consolidation of the concepts of «Laws of War» and «War Crimes». Attention was drawn to the fact that the Second World War made its own adjustments to the system of international law, it became clear that it was necessary not only to establish a list of prohibited actions falling under the concept of «War crime» and «Crimes against peace», but also to consolidate the mechanisms for attracting the perpetrators to international criminal responsibility. It has been investigated that in traditional warfare conventional and irregular operations tend to be carried out one after the other, irregular operations are usually secondary to military campaigns using conventional military forces. «Hybrid» aggression includes the use of conventional and irregular means simultaneously, according to a single concept. It is also indicated that the development of information technology allows state and non-state actors to direct their actions against political leaders and society through globalized network media and the Internet. This broadens the concept of war to include cultural, social, legal, psychological and other aspects. Modern technologies for the transmission and processing of information have significantly expanded the possibilities and scale of camouflaging real combat operations, providing an opportunity to make full use of multimedia propaganda and disinformation.The concepts of strategic communications and reflexive control were key elements of the use of such technologies during hybrid warfare. It was stated that military criminal offenses are a complex system of illegal actions. Ensuring the state of military security is a strategic direction of the Ukrainian state. A pressing issue that directly relates to combating military criminal offenses is the absence of a military justice system destroyed by decisions to reform the military prosecutor’s office and military courts, as well as the lack of concrete steps to create a Military Police. The issue of amendments to the criminal legislation is also urgent
- ДокументЗначення інтеграційних процесів для розвитку кримінального законодавства в Україні(Одеса : ОДУВС, 2022) Топчій Василь Васильович; Topchii Vasyl VasylovychНа сучасному етапі розвитку нашого суспільства інтеграційні процеси, що впливають на розвиток кримінального права, це як різновид внутрішньо системної правової інтеграції і визначається як зумовлене юридично значущою діяльністю об’єднання елементів системи кримінального законодавства в структурно впорядковану цілісну єдність, яка повинна мати відносну самостійність, стійкість і автономність функціонування. Така інтеграція має підтримувати цілісність і єдність кримінального законодавства, узгодженість і взаємопов’язаність його структурних елементів. At the current stage of development of our society, integration processes affecting the development of criminal law is like a kind of intra-systemic legal integration and is defined as the combination of system elements caused by a legally significant activity criminal legislation into a structurally ordered whole unity, which must have a relative independence, stability and autonomy of functioning. Such integration must maintain integrity and the unity of criminal legislation, the coherence and interconnectedness of its structural elements.
- ДокументКорупційні вияви у військовій сфері(Нац. акад. внутрішніх справ, 2021) Топчій Василь Васильович; Topchii Vasyl VasylovychВ умовах ведення бойових дій та проведення операції Об‘єднаних сил на Сході України питання боротьби з корупційними проявами набувають іншого значення Корупція у військовій сфері є однією із загроз для національної безпеки України. Вона знижує ефективність військової організації та боєздатність армії, відволікає ресурси або підвищує їх фактичну вартість, негативно впливає на морально-психологічний стан військовослужбовців, плямує репутацію Збройних Сил. In the conditions of hostilities and operations United forces in the East of Ukraine, the issue of fighting corruption manifestations acquire a different meaning. Corruption in the military sphere is one of the threats to Ukraine's national security. It lowers the efficiency of the military organization and the fighting capacity of the army, distracts resources or increases their actual value, negatively affects the moral and psychological state of military personnel, tarnishes the reputation of the Armed Forces.
- ДокументКримінальна відповідальність за злочини у сфері господарської діяльності(Вінниця «ТВОРИ», 2019) Топчій Василь Васильович; Дідківська Галина Василівна; Мудряк Тамара Олександрівна; Topchii Vasyl Vasylovych; Didkivska Halyna Vasylivna; Mudriak Tamara OleksandrivnaНавчальний посібник з кримінального права України. Розкриває особливості кримінальної відповідальності за злочини у сфері господарської діяльності. Textbook on criminal law of Ukraine. Exposes the features of criminal responsibility for crimes in the field of economic activity.
- ДокументКримінальне право України. Загальна частина. Навчальний посібник у схемах(Вінниця «ТВОРИ», 2019) Топчій Василь Васильович; Дідківська Галина Василівна; Мудряк Тамара Олександрівна; Topchii Vasyl Vasylovych; Didkivska Halyna Vasylivna; Mudriak Tamara OleksandrivnaНавчальний посібник підготовлений колективом авторів кафедри кримінального права та кримінології Університету ДФС України. Його мета - надати допомогу студентам у вивченні основних понять Загальної частини кримінального права. Посібник містить схематичні зображення теоретичних та законодавчих положень галузі кримінального права, враховує зміст інших законів та підзаконних нормативних актів, зокрема постанов Пленуму Верховного Суду України. Рекомендований для студентів, курсантів, педагогічних та науково-педаго гічних працівників юридичних закладів України. The manual was prepared by a team of authors of the Department of Criminal Law and Criminology at the University of DFS of Ukraine. His goal is to assist students in learning the basic concepts of the Common Criminal Law. The manual contains schematic representations of the theoretical and legislative provisions of the criminal law field, takes into account the content of other laws and by-laws, in particular the resolutions of the Plenum of the Supreme Court of Ukraine. Recommended for students, cadets, pedagogical and scientific-pedagogical staff of law firms of Ukraine.
- ДокументКримінальне право України. Особлива частина (схематичний збірник лекцій англійською мовою)(Irpin, 2019) Дідківська Галина Василівна; Мудряк Тамара Олександрівна; Гмирін Андрій Анатолійович; Нікітін Юрій Вікторович; Топчій Василь Васильович; Didkivska Halyna Vasylivna; Mudriak Tamara Oleksandrivna; Hmyrin Andrii Anatoliiovych; Nikitin Yurii Viktorovych; Topchii Vasyl VasylovychКримінальне право для України. Особлива частина. Навчальний посібник (схематичний збірник лекцій англійською мовою) розроблений колективом авторів кафедри кримінального права та кримінології Університету України. Його мета - надати студентам допомогу у вивченні основних понять Особливої частини кримінального права на українській та англійській мовах. Навчальний посібник містить схематичні зображення теоретичних та законодавчих позицій у галузі кримінального права, врахування інших законів та підзаконних нормативних актів враховує, зокрема постанови Пленуму Верховної Ради України. Рекомендовано студентам, студентам, педагогічним та науково-педагогічним працівникам юридичних закладів України. Criminal right for Ukraine. Special part. Train (schematic collection of lectures English languages) aid Train aid is prepared by the collective of authors of department of criminal right and criminology of University of SFS Ukraine. His aim - to give help to the students in the study of basic concepts of Special part of criminal right the Ukrainian and English languages. A manual contains the schematic images of theoretical and legislative positions of the field of criminal law, maintenance of other laws and pidzakonnykh normative acts takes into account, in particular resolutions of Plenum of Supreme Court of Ukraine. Recommended for students, students, pedagogical and scientifically-pedagogical workers of legal establishments of Ukraine.
- ДокументКримінальне право України. Особлива частина. Навчальний посібник. Конспект лекцій(Видавець ТОВ «ТВОРИ», 2021) Топчій Василь Васильович; Дідківська Галина Василівна; Нікітін Юрій Вікторович; Мірошниченко Сергій Сергійович; Курбатова Ірина Сергіївна; Бодунова Олеся Миколаївна; Гмирін Андрій Анатолійович; Лугіна Наталія Анатоліївна; Завидняк Ірина Олександрівна; Мудряк Тамара Олександрівна; Драган Олена Василівна; Бірюкова Інна Георгіївна; Topchii Vasyl Vasylovych; Didkivska Halyna Vasylivna; Nikitin Yurii Viktorovych; Miroshnychenko Serhii Serhiiovych; Kurbatova Iryna Serhiivna; Bodunova Olesia Mykolaivna; Hmyrin Andrii Anatoliiovych; Luhina Nataliia Anatoliivna; Zavydniak Iryna Oleksandrivna; Mudriak Tamara Oleksandrivna; Drahan Olena Vasylivna; Biriukova Inna HeorhiivnaНавчальний посібник підготовлений колективом авторів кафедри кримінального права та кримінології Університету ДФС України. Його мета – надати допомогу студентам у вивченні основних понять Особливої частини кримінального права. Посібник містить зміни теоретичних та законодавчих положень галузі кримінального права, враховує зміст інших законів та підзаконних нормативних актів, зокрема постанов Пленуму Верховного Суду України. Рекомендований для студентів, курсантів, педагогічних та науково – педагогічних працівників юридичних закладів України. The study guide was prepared by the team of authors of the Department of Criminal Law and Criminology of the University of the Federal Security Service of Ukraine. Its purpose is to help students learn the basic concepts of the Special Part of Criminal Law. The manual contains changes to theoretical and legislative provisions in the field of criminal law, takes into account the content of other laws and subordinate regulatory acts, in particular the resolutions of the Plenum of the Supreme Court of Ukraine. Recommended for students, cadets, teaching and research and teaching staff of legal institutions of Ukraine.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »