Перегляд за Автор "Zhyvolovych Svitlana Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив фітнес-тренувань на рухову підготовленість жінок 23-33 років(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2024) Хмельницька Ірина Валеріївна; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Khmelnitska Iryna Valeriivna; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaСучасні фітнес-програми вимагають спеціального індивідуального навантаження як оптимального оздоровчого профілактичного ефекту фізичної дії. Водночас взаємодія тренувальних ефектів від навантажень, що різняться за своїм характером, може носити негативний характер. У зв'язку з цим виникає проблема, коли людина хоче одночасно максимально розвинути кілька різних фізичних якостей. Мета дослідження: обґрунтувати ефективність впливу занять фітнесом на рухову підготовленість жінок 23-33 років. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У дослідженні приймали участь 40 жінок віком 23-33 роки, середній вік 28±1,3 роки. Розглянуті питання систематичних занять фітнесом, які сприяють не тільки підвищенню рівня м'язової тренованості та покращенню стану серцево-судинної системи, але й допомагають набути впевненості у власних силах, підвищити емоційний фон, а також набути хорошої фізичної форми. У процесі тренувальних занять поліпшуються силові здібності, гнучкість, витривалість; підвищується працездатність серцево-судинної та дихальної систем. Ефективним поєднанням тренувань вважаються два аеробні тренування та два статодинамічні тренування на тиждень. Тривалість аеробних тренувань має становити 30-45 хвилин, за умови проведення занять у різні дні. Комфортний та ефективний режим тренування, що проходить на порозі комфортності, це коли жінки відчувають навантаження, але при цьому дихають глибоко носом, і без задишки. Тренування фітнесом здатні покращити: здоров'я та психічний стан (звести до мінімуму ризик багатьох захворювань, підвищити рівень працездатності та активності); фізичні здібності (підвищити витривалість, силу, гнучкість) жінок 23-33 років. Modern fitness programs require a special individual load as an optimal health-promoting preventive effect of physical activity. At the same time, the interaction of training effects from loads that differ in their nature can be negative. In this connection, a problem arises when an individual wants to develop several different physical qualities as much as possible at the same time. The research objective: to substantiate the effectiveness of fitness exercises on the motor readiness of women aged 23-33. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, pedagogical testing, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. 40 women aged 23-33, average age 28±1.3 years, took part in the study. The discussed issues of systematic fitness exerciseses contribute not only to increasing the level of muscle training and improving the condition of the cardiovascular system, but also help to gain confidence in one's own strength, improve the emotional background, and also gain good physical shape. In the training process, strength abilities, flexibility, and endurance were improved; the performance of the cardiovascular and respiratory systems increased. An effective training combination was considered to be two aerobic trainings and two statodynamic trainings per week. The duration of aerobic training should be 30-45 minutes, provided that ones are held on different days. A comfortable and effective training regimen that takes place on the threshold of comfort is when women feel the load, but at the same time breathe deeply through the nose and without shortness of breath. Fitness training can improve: health and mental state (minimize the risk of many diseases, increase the level of work capacity and activity); physical abilities (increase endurance, strength, flexibility) of women aged 23-33.
- ДокументОсновні напрямки техніко-тактичної підготовки борців(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Данько Григорій Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Данько Тарас Григорович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Danko Taras Hryhorovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ даній статті розглядаються питання, які направлені на розвиток вільної боротьби, що реалізується через підвищення видовищності і може бути здійснено лише спільними зусиллями фахівців теорії та практики. При цьому вирішення приватних завдань удосконалення майстерності борця має проводитися насамперед з урахуванням змін, які UWW вносять до правил змагань. Аналітичний підхід до управління сучасним тренувальним процесом має орієнтуватися на підвищення видовищності змагальних поєдинків, що дозволить боротьбі успішно конкурувати з тими видами спорту, які традиційно володіють симпатіями глядачів та вболівальників. В даний час UWW (Міжнародна федерація боротьби) зіткнулася з проблемою, суть якої полягає в тому, що проведені під її керівництвом численні зміни у правилах змагань виявилися багато в чому безплідними та не стимулювали спортсменів на видовищну, високотехнічну боротьбу. Слід погодитися, що престижність боротьби проти іншими видами спорту значно знижується. Весь еволюційний процес розвитку правил спортивної боротьби умовно ділиться п'ять етапів: перший (1896–1916 рр.); другий (1917-1937 рр.); третій (1938-1947 рр.); четвертий (1948-1969 рр.); п'ятий (1975 р. по теперішній час). Відколи Міжнародний олімпійський комітет вперше затвердив єдині правила зі спортивної боротьби напередодні I Олімпійських ігор 1896 р., розроблені французькими фахівцями Дублієром, Рігалем і Крістолем, відбуваються їх постійні зміни. Вони змінювалися і перевидавались десятки разів. This article deals with issues aimed at the development of free wrestling, which is realized through increasing the spectacle and can be implemented only by the joint efforts of specialists in theory and practice. At the same time, the resolution of private tasks of improving a wrestler's skill should be carried out first of all taking into account the changes that UWW makes to the competition rules. An analytical approach to the management of the modern training process should be aimed at increasing the spectacle of competitive matches, which will allow wrestling to successfully compete with those sports that traditionally have the sympathy of spectators and fans. Currently, UWW (International Wrestling Federation) is faced with a problem, the essence of which is that the numerous changes in the rules of competitions carried out under its leadership turned out to be largely fruitless and did not encourage athletes to engage in spectacular, highly technical wrestling. It must be agreed that the prestige of fighting against other sports is significantly reduced. The entire evolutionary process of developing the rules of sports wrestling is conditionally divided into five stages: the first (1896–1916); the second (1917-1937); the third (1938-1947); the fourth (1948-1969); the fifth (1975 to the present). Ever since the International Olympic Committee first approved the uniform rules for wrestling on the eve of the 1st Olympic Games in 1896, developed by French specialists Dublier, Rigal and Kristol, they have been constantly changing. They were changed and republished dozens of times.
- ДокументПедагогічні умови формування спортивної майстерності юних спортсменів з вільної боротьби(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2022) Данько Григорій Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Данько Тарас Григорович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Danko Taras Hryhorovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ даній статті розглядаються питання, щодо організації та проведення навчально-тренувальних занять з дітьми за спеціальністю вільна боротьба. Проаналізовано й узагальнено практичний досвід тренерів навчально-спортивного комплексу державного податкового університету за напрямом вільна боротьба. Дослідження проводилось на протязі 10 тижнів (серпень-жовтень 2022 року). Досліджені прийняло участь (n=18) дітей віком 8-11 років. Де вони розподілились наступним чином (n=12) хлопців та (n=6) дівчат. Для визначення інтересу та мотиву до занять спортом було проведено анкетування та проведений експеримент за наступними вправами для: розвитку координаційних рухів «Три перекиди вперед»; контролю силової витривалості «Статична силова витривалість» м’язів плечового поясу; визначення рухової реакції «Хват падаючої гімнастичної палиці»; визначення рухливості у суглобах хребетного стовпа;визначення витривалості (контроль аеробних можливостей) «9-хвилина ходьба» тест Купера. За підсумками проведеного анкетування висвітлено реальні шляхи розв’язування проблем щодо направлення підлітків до активних занять з боротьби та окреслено актуальні аспекти вдосконалення занять з фізичної культури і спорту. Експериментально доведено, що запропонована методика на початковому етапі підготовки були присутні позитивні зрушення Children's and youth sports is a sports direction that ensures the involvement of children in a certain type of sport from children's sports in order to carry out their sports specialization and ensure the conditions for the transition to reserve sports. The formation of sports motivation in youth athletes is carried out through the creation of a complex of pedagogical conditions for the emergence, functioning, development and stabilization of favorable relations to the goal of sports, sports success, one's capabilities, training and competitive activities, the team and the coach. This article deals with issues related to the organization and conduct of educational and training classes with children in the specialty of freestyle wrestling. The practical experience of trainers of the educational and sports complex of the state tax university in the direction of freestyle wrestling was analyzed and summarized. The study was conducted over 10 weeks (August-October 2022). Children aged 8-11 years participated in the study (n=18). Where they were distributed as follows (n=12) boys and (n=6) girls. To determine the interest and motive for sports, a questionnaire was conducted and an experiment was conducted on the following exercises for: development of coordination movements "Three flips forward"; control of strength endurance "Static strength endurance" of the muscles of the shoulder girdle; determination of the motor reaction "Grip of the falling gymnastic stick"; determination of mobility in the joints of the vertebral column; determination of endurance (aerobic capacity control) "9-minute walk" Cooper's test. Based on the results of the survey, the real ways of solving problems related to the referral of teenagers to active wrestling classes were highlighted, and actual aspects of improving physical culture and sports classes were outlined. It was experimentally proven that the proposed method had positive changes at the initial stage of preparation. A freestyle wrestling coach must use the following in his professional activity: be ready to use tools, techniques, technologies to motivate and stimulate children to train; be able to determine goals (strategic, tactical, operational), plan processes to achieve the desired results in social and sports training; to be able to organize and create conditions for achieving the desired results; be creative about your mistakes and your young athletes; the ability to use cognitive methods, the ability to see and solve a professional problem, orient oneself in work, learn and teach others; be able to justify and transfer experience
- ДокументПобудова програми мікроциклу гірколижників з використанням методу кінезіопластики(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Гаврилюк Валерій Олексійович; Бойко Валерій Федосійович; Чаплигін Василь Петрович; Живолович Світлана Анатоліївна; Havryliuk Valerii Oleksiiovych; Boiko Valerii Fedosiiovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ статті висвітлюється вплив методу кінезіопластика при тренуванні статодинамічної стійкості портсменів гірськолижників. Так як високий рівень функціонального стану спортсмена залежить від збалансованості регулюючих систем, що забезпечують гемодинамічні, метаболічні та енергетичні реакції при м’язовій діяльності. Метод кінезіопластика спрямований на усунення фізіологічної незрілості спортсмена, впорядкування мимовільних, спонтанних, мікро кінетичних процесів та їх синхронізацію свідомо впорядкованими структурами у напрямку фізіологічної оптимальності функціональних систем у даному виді спорту. In the scientific and methodological literature, a great deal of respect was attached to the preparation of the kinesioplasty method during the folding of the training microcycles during the preparation to the final stage, or a series of starts on the singing stage during the final preparation.At the statistics, there is an injection of a special-preparatory complex of rights for athletes using the kinesioplastymethod with training of statodynamic stamina of athletes. Doslіdzhuvavsya infusion of this method on the rational budovu training process, scho to increase the functional capacity of the organs and systems of the body of the lizhniks and the full complex of mechanisms that are responsible for adaptation.
- ДокументПсихологічна підготовка спортсменів з вільної боротьби(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, 2023) Данько Григорій Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Данько Тарас Григорович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Danko Taras Hryhorovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ статті розглядається питання психологічної підготовки спортсменів з вільної боротьби, яка, поряд із технічною, фізичною та тактичною є однією з найважливіших умов вдалого виступу спортсмена на змаганнях. Об’єктом підготовки завжди є особистість спортсмена з властивими їй індивідуальними особливостями та типовими рисами. Вільна боротьба є потужним засобом у формуванні впевненості, сили волю, вміння контролювати свої емоції, приймати швидкі рішення, позитивно впливає на серцево-судинну, дихальну, імунну системи, розвиває координацію, гнучкість, спритність, тощо. З психологічної точки зору вільна боротьба сприяє набуттю особистістю впевненості у собі, розвитку вимогливості, терпіння, сміливості, ініціативності, уважності та нестандартного мислення. Як бачимо, фізичне та психічне в особистості спортсмена нерозривно пов’язані, причому психічне сприяє розвитку та прояву фізичного, є базою для його формування. Таке діалектичне розуміння взаємозв’язку двох цих процесів націлює тренерів на постійне вдосконалення психологічних функцій та якостей спортсменів єдиноборств. The article examines the psychological preparation of freestyle wrestling athletes, which, along with technical, physiological and tactical training, is one of the most important conditions for the athlete's functional preparation for successful competition. The object of such training is always the athlete's personality with its individual characteristics and typical features. The article analyzes the importance of psychological preparation of freestyle wrestling athletes for the development of strength, speed of reaction, strength and endurance and, as a result, victory in the match. Free wrestling is a powerful means of learning self-defense skills and comprehensive development of the most important physical qualities: strength, speed, dexterity, coordination, reaction speed. From a psychological point of view, free wrestling contributes to a person's self-confidence, the development of demandingness, patience, courage, initiative, attentiveness and non-standard thinking. As we can see, the physical and mental aspects of an athlete's personality are inextricably linked, and the mental aspect contributes to the development and manifestation of the physical aspect, and is the basis for its formation. Such a dialectical understanding of the relationship between these two processes aims coaches at the constant improvement of the psychological functions and qualities of martial arts athletes. Success in sports activities of wrestlers is associated with the timely use of various means and methods of training, while it is important to take into account the peculiarities of education and strengthening the specific mental qualities of an athlete. The impact of pedagogical factors aimed at the formation of personality, taking into account the types of temperament of athletes, can help increase motivation for training. Sports specialists point to a significant dependence of a person's physical capabilities on the properties of the types of higher nervous activity (temperament), therefore, athletes belonging to different types of temperament should go to high sports results in different ways. The problem of individualization of the training process, taking into account individual peculiar properties, the psyche, also acquires practical significance.
- ДокументРозвиток фізичних якостей підлітків у борців вільного стилю(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2023) Данько Григорій Володимирович; Данько Тарас Григорович; Єретик Анатолій Анатолійович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Danko Taras Hryhorovych; Heretic Anatolii Anatoliiovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ даній статті розглядаються питання, які направлені на розвиток вільної боротьби, у підлітковому періоді розвитку дитини. Один із найважчих, не дарма його називають «перехідний» та «переломний», «важкий» чи навіть «критичний». Ці назви повною мірою відображають всю складність і важливість процесів, що відбуваються у цьому віковому періоді. Перехід із дитинства у доросле життя становить основний зміст цього періоду. У цьому віці відбуваються якісно разючі зміни, з'являються психічні та фізичні елементи дорослішання. Гормональна перебудова організму веде до змін у самосвідомості, комунікацій з дорослими та ровесниками, зміні способів спілкування з навколишнім світом, появі нових інтересів. З'являється новий погляд на зміст морально-етичних норм, що формують поведінку, діяльність та спілкування з оточуючими. Відмінною рисою розвитку сучасної вільної боротьби є зростання атлетизму та загальної фізичної підготовки спортсменів. Головною умовою високої ефективності фізичної підготовки борців у підлітковому періоді є суворий облік вікових та індивідуальних анатомо-фізіологічних особливостей спортсменів та окремих етапів розвитку підлітків, характерних для цього періоду. This article deals with issues aimed at the development of free wrestling in the adolescent period of child development. One of the most difficult, it is not for nothing that it is called "transitional" and "turning point", "difficult" or even "critical". These names fully reflect the complexity and importance of the processes taking place in this age period. The transition from childhood to adulthood is the main content of this period. At this age, qualitatively striking changes occur, mental and physical elements of growing up appear. Hormonal restructuring of the body leads to changes in self-awareness, communication with adults and peers, changes in ways of communicating with the surrounding world, emergence of new interests. A new look at the content of moral and ethical norms that shape behavior, activity and communication with others is emerging. A distinctive feature of the development of modern freestyle wrestling is the growth of athleticism and general physical training of athletes. The main condition for the high efficiency of physical training of wrestlers in the adolescent period is a strict accounting of the age and individual anatomical and physiological characteristics of athletes and individual stages of adolescent development, characteristic of this period. Sports training, as a separate type of physical training, is a specially organized and consciously managed pedagogical process, the purpose of which is to improve or maintain at the required level basic and special developed physical qualities, various motor skills and abilities, high functional capabilities of human organs and systems, as well as knowledge related to them. General physical training is a process of harmonious development of the main physical qualities that have a positive effect on achieving results in a specific sport and the effectiveness of building the training process as a whole.
- ДокументТехнології використання засобів фізичної підготовки борців вільного стилю у підлітковому віці(Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Данько Григорій Володимирович; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Данько Тарас Григорович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Danko Hryhorii Volodymyrovych; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Danko Taras Hryhorovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaУ даній статті розглядаються питання, які направлені на розвиток вільної боротьби та специфіки розвитку на підліткового віку. Що переважно залежить від однієї з найважливіших біологічних чинників – статевого дозрівання, початок якого посідає вік 12-13 років. Фізичне виховання та спортивне тренування є спеціалізованими формами управління розвитком фізичних, психічних здібностей і властивостей людини за допомогою освоєння культури рухової діяльності. Зміст, сформульовані цілі, завдання, засоби, методи та педагогічні технології, що застосовуються у навчально-тренувальному процесі, повинні бути підібрані відповідно до віку та рівня підготовки спортсменів. Спеціальна фізична підготовка спрямована створення спеціального фундаменту, який буде необхідний ефективного виконання великих тренувальних обсягів, вкладених у розвиток спеціальних рухових якостей, необхідних у конкретному виді спорту. Нині високі спортивні результати значною мірою залежить від рівня фізичної підготовленості, тих котрі займаються, а головну роль цьому процесі відводиться своєчасної спеціалізації у тому чи іншого області рухів. This article examines issues aimed at the development of free wrestling and the specifics of development at the teenage age. Which mainly depends on one of the most important biological factors - puberty, which begins at the age of 12-13 years. The process of puberty is accompanied by significant changes in the activity of all physiological systems, primarily the central nervous system. The initiator of puberty is the hypothalamus, which forms a single hypothalamic-pituitary system with the pituitary gland. They are not only the most important structure of the regular system of the brain, which is responsible for higher nervous and mental processes occurring in the human body, but are also the center of neuroendocrine regulation of physiological systems that ensure homeostasis. A sharp increase in the activity of the hypothalamus at the initial stage of puberty causes drastic changes in the functioning of all body systems. Physical education and sports training are specialized forms of managing the development of a person's physical, mental abilities and properties through the development of the culture of motor activity. The content, formulated goals, tasks, tools, methods and pedagogical technologies used in the educational and training process should be selected in accordance with the age and level of training of athletes. Special physical training is aimed at creating a special foundation, which will be necessary for effective performance of large training volumes invested in the development of special movement qualities required in a specific sport. Today, high sports results largely depend on the level of physical fitness of those who practice, and the main role in this process is given to timely specialization in one or another area of movements
- ДокументФізична культура у загальнокультурній та професійній підготовці студентів економічних спеціальностей(Економіка і управління, 2022) Крупеня Світлана Василівна; Лаврентьєв Олександр Миколайович; Чаплигін Василь Петрович; Живолович Світлана Анатоліївна; Krupenia Svitlana Vasylivna; Lavrentiev Oleksandr Mykolaiovych; Chaplyhin Vasyl Petrovych; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaФізичне виховання. Включене до системи освіти та виховання, починаючи з дошкільних установ, воно характеризує основу фізичної підготовленості людей — придбання фонду життєво важливих рухових умінь та навичок, різнобічний розвиток фізичних здібностей. Його важливими елементами є «школа» руху, система гімнастичних вправ і правила їх виконання, за допомогою яких у дитини формуються вміння диференційовано управляти рухами, здатність координувати їх у різних поєднаннях; система вправ для раціонального використання сил при переміщеннях у просторі (основні способи ходьби, бігу, плавання, бігу на ковзанах, на лижах та ін.) при подоланні перешкод, у метаннях, у піднесенні та перенесенні ваг; «школа» м’яча (гра у волейбол, баскетбол, гандбол, футбол, теніс та ін.). Фізичний розвиток — це біологічний процес становлення, зміни природних морфологічних та функціональних властивостей організму протягом життя людини (довжина, маса тіла, коло грудної клітини, життєва місткість легень, максимальне споживання кисню, сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність та ін.). Фізичний розвиток керований. За допомогою фізичних вправ, різних видів спорту, раціонального харчування, режиму праці та відпочинку можна змінювати у необхідному напрямку наведені вище показники фізичного розвитку. В основі управління фізичним розвитком лежить біологічний закон вправності та закон єдності форм та функцій організму. Тим часом фізичний розвиток мірою обумовлений і законами спадковості, які необхідно враховувати як фактори, які сприяють або навпаки перешкоджають фізичному вдосконаленню людини. Процес фізичного розвитку підпорядковується закону вікової ступінчастості. Тому втручатися в цей процес з метою управління ним можна лише з урахуванням особливостей та можливостей організму у різні вікові періоди; становлення та зростання, найвищого розвитку форм та функцій, старіння. Physical Education. Included in the system of education and upbringing, starting from preschool institutions, it characterizes the basis of physical fitness of people - the acquisition of a fund of vital motor abilities and skills, versatile development of physical abilities. Its important elements are the «school» of movement, the system of gymnastic exercises and the rules fo r their performance, with the help of which the child develops the ability to manage movements differently, the ability to coordinate them in various combinations; a system of exercises fo r the rational use of forces when moving in space (the main methods of walking, running, swimming, running on ice skates, skiing, etc.) when overcoming obstacles, throwing, lifting and carrying weights; “ school” of the ball (volleyball, basketball, handball, soccer, tennis, etc.). Physical development is a biological process of formation and changes in the natural morphological and functional properties of the body during a person’s life (length, body weight, chest circumference, vital capacity of the lungs, maximum oxygen consumption, strength, speed, endurance, flexibility, dexterity, etc.). Physical development is managed. With the help of physical exercises, various types of sports, rational nutrition, work and rest regime, it is possible to change the above indicators of physical development in the necessary direction. Management of physical development is based on the biological law of skill and the law of unity of body forms and functions. A t the same time, physical development is determined to some extent by the laws of heredity, which must be taken into account as factors that contribute to or, on the contrary, hinder the physical improvement of a person. The process of physical development is subject to the law of age gradation. Therefore, it is possible to intervene in this process in order to manage it only taking into account the characteristics and capabilities of the organism in different age periods; formation and growth, the highest development of forms and functions, aging
- ДокументФізична реабілітація жінок у різних вікових періодах(Ірпінь, 2022) Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana AnatoliivnaТрадиційно розглядаючи питання щодо особливостей оздоровчої фізичної культури та фізичної реабілітації жінок, досліджують періоди вагітності, після пологовий період. Недостатньо вивчені та розроблені питання особливостей утримання фізичної реабілітації у зрілому та у літньому віці жінки. Специфіка фізіологічних процесів у різні періоди життя жінки супроводжується розвитком суто «жіночих» захворювань, які потребують особливих підходів до відновлення. Traditionally, considering the issues related to the peculiarities of health-related physical culture and physical rehabilitation of women, the periods of pregnancy and the postpartum period are investigated. The specifics of maintaining physical rehabilitation in mature and elderly women are insufficiently studied and developed. The specificity of physiological processes in different periods of a woman's life is accompanied by the development of purely "female" diseases that require special approaches to recovery.
- ДокументШвидкісні якості та їх прояви у футболі(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2024) Єретик Анатолій Анатолійович; Крупеня Світлана Василівна; Живолович Світлана Анатоліївна; Гаєвий Вадим Юрійович; Гаєва Надія Іванівна; Heretic Anatolii Anatoliiovych; Krupenia Svitlana Vasylivna; Zhyvolovych Svitlana Anatoliivna; Haievyi Vadym Yuriiovych; Haieva Nadiia IvanivnaУ даній статті розглядаються питання з майстерності у футболі, що характеризується щомиті і несподіваною зміною ситуації дій, часто зустрічаються складні рухові реакції. Вони діляться на диз'юнктивні (з винятковим вибором) і диференційовані. Реакція бійця на дії його опонента, що змушує атакувати або захищатися, реакція гравця у футбол - зробити пас партнеру або пробити по воротах - ставляться до диз'юнктивних (тобто ми не можемо одночасно відступати і наступати, робити передачу м'яча і бити по воротах і т.п.). Диференційовані реакції - це найскладніший вид реагувань, який вимагає великої концентрації уваги для моментального вибору найбільш відповідної дії у відповідь, а часом і зупинки вже почалася відповіді або перемикання на зовсім інші дії. Наприклад, нападник, який вирішив завдати удару, але побачив опонента, який блокує його, змінює задум і виконує пас партнеру, який перебуває у вигіднішому становищі. Фехтувальник, який розпочав свою атаку, зобов'язаний вміти перехопити контратаку суперника і продовжити свою, тощо. This article examines the issue of skill in football, which is characterized by sudden and unexpected changes in the action situation every moment, complex motor reactions are often encountered. They are divided into disjunctive (with an exclusive choice) and differentiated. The reaction of a fighter to the actions of his opponent, which forces him to attack or defend, the reaction of a football player - to make a pass to a partner or shoot through the goal - are considered disjunctive (that is, we cannot simultaneously retreat and advance, pass the ball and hit the goal etc.). Differentiated reactions are the most complex type of reactions, which require great concentration of attention for the immediate selection of the most appropriate action in response, and sometimes the response has already started or switching to completely different actions. For example, an attacker who decided to strike, but saw an opponent blocking him, changes his mind and passes to a partner who is in a better position. A fencer who has started his attack must be able to intercept the opponent's counterattack and continue his own, etc. The performance of individual motor acts at high speed is determined by the speed of a single movement. This is, for example, the speed of movement of the leg during a kick in football or a stick during a throw in hockey, the speed of movement of the arm during an offensive shot in volleyball, throwing a javelin, javelin in fencing. The maximum speed of a single movement can be achieved in the absence of any external resistance. With an increase in external resistance, it is possible to increase the speed of movements due to an increase in the power of the forces exerted, and this depends on the explosive qualities of muscle fibers.