Кафедра кібернетики та прикладної математики
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра кібернетики та прикладної математики за Назва
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМетодика вивчення елементів теорії ймовірностей у загальноосвітній школі(Ірпінь, 2024) Скасків Тарас Васильович; Skaskiv Taras VasyliovychУ роботі проведено аналіз науково-методичної літератури і розглянуто основні задачі комбінаторного змісту, проведено аналіз та опис основних методів розв’язування комбінаторних задач, теорії ймовірностей та математичної статистики. Важливим елементом роботи є наведені приклади задач і розв’язки з детальним поясненням. The paper analyzes the scientific and methodological literature and considers the main problems of combinatorial content, analysis and description of the main methods of solving combinatorial problems, probability theory and mathematical statistics. An important element of the work is the examples of problems and solutions with a detailed explanation.
- ДокументМетодика вивчення показникових рівнянь та нерівностей з використанням інноваційних технологій навчання(Ірпінь, 2024) Пластун Єгор Вячеславович; Plastun Yehor VyacheslavovychУ роботі розглянута тема «Показникова функція», яка займає велике місце в шкільній програмі з математики в 10-му класі. У процесі вивчення цього розділу учні систематизують, узагальнюють і поглиблюють знання про степені і корені та їх властивості, засвоюють поняття показникової функцій, її властивості та графік, навички та вміння виконувати тотожні перетворення показникових виразів, розв’язувати показникові рівняння й нерівності та їх системи. Системазовано відомості про показникові рівняння й нерівності та їх системи в шкільному курсі алгебри старшої школи і розкрито роль і місце вивчення показникових рівнянь та нерівностей в школі за допомогою інноваційних технологій навчання та вибрано методику подання цієї теми. The paper deals with the topic of "Exponential function", which occupies an important place in the school mathematics curriculum in grade 10. In the process of studying this section, students systematise, summarise and deepen their knowledge of powers and roots and their properties, learn the concept of an exponential function, its properties and graph, skills and abilities to perform identical transformations of exponential expressions, solve exponential equations and inequalities and their systems. The information about exponential equations and inequalities and their systems in the high school algebra course is systematised, the role and place of studying exponential equations and inequalities at school with the help of innovative teaching technologies is revealed, and the methodology for presenting this topic is chosen.
- ДокументМетодика вивчення показникової та логарифмічної функцій в курсі алгебри і початків аналізу 11 класу(Ірпінь, 2024) Щербак Ярослав Михайлович; Shcherbak Yaroslav MykhailovychПроцес навчання являє собою активну взаємодію вчителя і учнів і не правильним є те, коли вчитель звертає увагу лише на окрему групу учнів, при цьому більшість пасивно стежать за ходом думок вчителя, не виявляючи будь-якої активності. На таких уроках відсутні елементи дослідництва та пошуку. Відповідно, так організовуючи навчання, вчитель не спроможний розв’язати тих завдань, які стоять перед школою на сучасному етапі її розвитку. Тому необхідно застосовувати ті форми і методи навчання, які б забезпечували здобуття учнями міцних і глибоких знань. The learning process is an active interaction between the teacher and students, and it is not correct when the teacher pays attention only to a separate group of students, while the majority passively follow the course of the teacher's thoughts without showing any activity. Such lessons lack elements of research and search. Accordingly, by organizing education in this way, the teacher is unable to solve the tasks facing the school at the current stage of its development. Therefore, it is necessary to apply those forms and methods of education that would ensure the acquisition of solid and deep knowledge by students.
- ДокументМетодика вивчення теорем та їх доведень у шкільному курсі математики(Ірпінь, 2024) Васильчук Ярослав Вікторович; Vasylchuk Yaroslav ViktorovychУ роботі досліджено методику вивчення теорем та їх доведень в шкільному курсі математики. Розглянуто методичні прийоми, які використовуються при роботі з теоремами в шкільному курсі математики. Проаналізовано основні підходи до навчання учнів методів доведень та методичних прийомів у підручниках, методичній літературі та програмі з математики; з’ясовано послідовність вивчення теоретичних тверджень, їх логічна структура та раціональні методи доведення; встановлено психолого-педагогічні передумови, що сприяють розвитку вмінь учнів відповідного віку використовувати методичні прийоми при розв’язуванні задач на доведення; визначені методичні прийоми і засоби розвитку вмінь школярів доводити математичні твердження; систематизовано матеріал по темі у методичному посібнику; розглянуто експериментальне дослідження задач з використанням ІКТ; запропоновано види задач, які сприяють розвитку вмінь доводити теореми та встановлена послідовність їх розв’язування. The paper investigates the methodology of studying theorems and their proofs in a school mathematics course. The methodological techniques used when working with theorems in a school mathematics course are considered. The main approaches to teaching students methods of proofs and methodological techniques in textbooks, methodological literature and mathematics curriculum are analysed; the sequence of studying theoretical statements, their logical structure and rational methods of proof are determined; psychological and pedagogical prerequisites are established, that contribute to the development of pupils' skills of the appropriate age to use methodological techniques in solving problems for proof; methodological techniques and means of developing pupils' skills to prove mathematical statements are identified; the material on the topic is systematised in the methodological manual; an experimental study of problems using ICT is considered; types of problems that contribute to the development of skills to prove theorems are proposed and the sequence of their solution is established.
- ДокументМетодика вивчення тотожних перетворень раціональних та ірраціональних виразів у шкільному курсі математики(Ірпінь, 2024) Булуй Богдан Вікторович; Buluy Bohdan ViktorovychУ роботі розроблено та теоретично обґрунтувано методику навчання тотожних перетворень раціональних та ірраціональних виразів в школі, а також виявлено можливості використання загальних способів тотожних перетворень. Досліджено процес навчання учнів тoтожно перетворювати раціональні та ірраціональні вирази. Гіпотеза дослідження полягає в тому, що застосування розробленої системи цільових завдань при вивченні тотожних перетворень раціональних та ірраціональних виразів підвищить рівень знань, вмінь та навичок учнів, сприятиме раціональному вибору, застосовувати різні методи тотожних перетворень, у тому числі ті, які не були розглянуті в шкільних підручниках. Проаналізовано діючі підручники алгебри і додаткову літературу по темі дослідження для виявлення в них методики тотожних перетворень раціональних та ірраціональних виразів; систематизовано різні методи і прийоми викладання теми "Методичні особливості тотожних перетворень раціональних та ірраціональних виразів" та проаналізовано ефeктивнiсть використання їх на практиці, визначено основні недоліки та шляхи їх усунення. The paper develops and theoretically substantiates a methodology for teaching identical transformations of rational and irrational expressions at school, and reveals the possibilities of using general methods of identical transformations. The process of teaching students to transform rational and irrational expressions identically is investigated. The hypothesis of the study is that the application of the developed system of target tasks in the study of identical transformations of rational and irrational expressions will increase the level of knowledge, skills and abilities of students, promote rational choice, apply various methods of identical transformations, including those that have not been considered in school textbooks. The existing algebra textbooks and additional literature on the research topic are analysed to identify the methods of identical transformations of rational and irrational expressions; various methods and techniques of teaching the topic "Methodological features of identical transformations of rational and irrational expressions" are systematised and the effectiveness of their use in practice is analysed, the main shortcomings and ways to eliminate them are identified.
- ДокументМетодика вивчення тригонометричних рівнянь і нерівностей у загальноосвітній школі(Ірпінь, 2024) Юр’єва Поліна Борисівна; Yurieva Polina BorysivnaТригонометричні рівняння і нерівності широко представлені у завданнях державної підсумкової атестації та в завданнях зовнішнього незалежного оцінювання з математики. Як засвідчують аналітичні звіти Українського центру оцінювання якості освіти, результати виконання цих завдань в останні роки суттєво погіршилися, що вимагає пошуку шляхів удосконалення методики вивчення рівнянь та нерівностей, зокрема тригонометричних. Це робить актуальною проблему вдосконалення методики навчання учнів розв’язуванню рівнянь та нерівностей з позицій компетентнісного підходу. Trigonometric equations and inequalities are widely represented in tasks of state final certification and tasks of external independent assessment in mathematics. As evidenced by the analytical reports of the Ukrainian Center for the Evaluation of the Quality of Education, the results of these tasks have significantly deteriorated in recent years, which requires finding ways to improve the methodology of studying equations and inequalities, in particular trigonometric ones. This makes the problem of improving the methodology of teaching students to solve equations and inequalities from the standpoint of the competence approach urgent.
- ДокументМетодика проведення тематичного контролю навчальних досягнень учнів(Ірпінь, 2024) Тілло Валентина Олексіївна; Tillo Valentyna OleksiyivnaУ роботі проведено аналіз методики проведення тематичного контролю учнів під час навчання. Розглядаються види, форми та методи тематичного контролю учнів під час навчання. Надається опис рівнів та критерій оцінювання знань, аналізується використання різних форм контролю досягнень учнів. Здійснений поглиблений аналіз особливостей використання компʼютерного тестування при тематичному оцінюванні та надані приклади тестів з математики. The paper analyses the methodology of conducting thematic control of students during training. The types, forms and methods of thematic control of students during training are considered. The levels and criteria for assessing knowledge are described, and the use of various forms of control over students' achievements is analysed. An in-depth analysis of the peculiarities of using computer-based testing in thematic assessment is carried out and examples of mathematics tests are provided.
- ДокументМетодичні особливості модельних навчальних програм з математики у 5- 6 класах.(Ірпінь, 2024) Микульська Олена Олександрівна; Mykulska Olena OleksandrivnaУ роботі досліджено методичні особливості діючих модельних навчальних програм з математики для закладів середньої загальної освіти у 5-6 класах. За результатами дослідження сформульовані висновки та рекомендації щодо застосування модельних програм, які отримали гриф “Рекомендовано МОН України”. Дипломна робота містить результати власних досліджень. Використання ідей, результатів і текстів наукових досліджень інших авторів мають посилання на відповідне джерело. The work examines the methodological features of the current model curricula in mathematics for secondary general education institutions in grades 5-6. Based on the results of the research, conclusions and recommendations regarding the use of model programs were formulated, which were labeled "Recommended by the Ministry of Education and Culture of Ukraine". The thesis contains the results of own research. The use of ideas, results and texts of scientific research of other authors have a link to the corresponding source.
- ДокументМотивація навчальної діяльності учнів на уроках математики(Ірпінь, 2024) Самілик Тарас Григорович; Samilyk Taras HryhorovychУ роботі розроблено методичні рекомендації щодо підсилення позитивної мотивації учіння учнів під час вивчення математики у школі. Досліджується процес навчання математики учнів V – IX класів. На основі опрацювання психолого-педагогічної літератури проаналізовано різні підходи щодо означення поняття «мотивації» та її класифікації, виділено шляхи формування мотивів учіння учнів та види мотивацій, що сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів та розглянути способи їх застосування на уроках математики. Під час виконання магістерської роботи були використані такі методи дослідження: − аналіз методичної та психолого-педагогічної літератури; − аналіз змісту програм та шкільних підручників з математики; − вивчення та узагальнення досвіду вчителів; − педагогічного спостереження, бесіда, анкетування; − дослідницька робота під час педагогічної практики. The paper develops methodological recommendations for enhancing the positive motivation of pupils' learning in the process of studying mathematics at school. The process of teaching mathematics to pupils of grades V - IX is studied. Based on the study of psychological and pedagogical literature, various approaches to the definition of the concept of "motivation" and its classification are analysed, ways of forming motives for students' learning and types of motivation that contribute to the activation of students' cognitive activity are identified, and ways of their application in mathematics lessons are considered. The following research methods were used in the course of the master's thesis: - analysis of methodological and psychological and pedagogical literature; - analysis of the content of mathematics programmes and school textbooks; - study and generalisation of teachers' experience; - pedagogical observation, conversation, questionnaires; - research work during pedagogical practice.
- ДокументМіжпредметні зв’язки на уроках математики(Ірпінь, 2024) Федун Інна Василівна; Fedun Inna VasylivnaМагістерське дослідження розглядає динаміку видів міжпредметних зв’язків з математикою та розробленні навчального матеріалу для однієї або кількох тем, де використовуються міжпредметні зв’язки. За результатами дослідження сформульовані висновки та рекомендації щодо впровадження математичних прикладів при викладанні інших навчальних предметів. Одержані результати можуть бути практично застосовані навчальними закладами при розроблені навчально-методичних програм. The Master's research examines the dynamics of types of interdisciplinary connections with mathematics and the development of teaching material for one or more topics that use interdisciplinary connections. Based on the results of the research, conclusions and recommendations regarding the implementation of mathematical examples in the teaching of other educational subjects were formulated. The obtained results can be practically applied by educational institutions when developing educational and methodological programs.
- ДокументНаскрізна лінія «підприємливість та фінансова грамотність»(Ірпінь, 2024) Ткаченко Володимир Валентинович; Tkachenko Volodymyr ValentynovychУ роботі проведено аналіз науково-методичної літератури і охарактеризовано сутність наскрізної лінії «Підприємливість та фінансова грамотність». Розроблений навчальний матеріал для впровадження наскрізної лінії. Розкриті особливості застосування інтерактивних форм навчання та види їх застосування. Виявлені основні проблеми та перспективи підвищення підприємливості та фінансової грамотності серед молоді. Доведено, що реалізація змістових ліній спрямована на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з фінансової сфери у реальних життєвих ситуаціях. The paper analyzed the scientific and methodological literature and characterized the essence of the through line «Entrepreneurship and financial literacy». Methodological material developed for the introduction of a through line. The main problems and prospects of increasing entrepreneurship and financialliteracy among young people have been identified. It has been proven that the implementation of through line is aimed at forming students' ability to apply knowledge and skills from the financial sphere in real life situations.
- ДокументОсобливості підготовки учнів 11 класів до державної підсумкової атестації і зовнішнього незалежного оцінювання(Ірпінь, 2024) Мацелик Катерина Володимирівна; Matselyk Kateryna VolodymyrivnaУ роботі досліджується організація роботи по підготовці учнів 10-11 класів до ДПА та ЗНО. Якщо виявити специфічні особливості та розробити методичні рекомендації по підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації з математики при вивчені тем, які відповідають програмам, то це дозволить кожному учневі досягти достатнього рівня математичної підготовки і рівня знань і умінь з математики, який відповідає зоні його найближчого розвитку. The paper investigates the organisation of work on preparing pupils of grades 10-11 for the State Examination and External Independent Testing. If specific features are identified and methodological recommendations are developed for preparing for external independent assessment and state final certification in mathematics while studying topics that correspond to the programs, then this will allow each student to achieve a sufficient level of mathematical preparation and the level of knowledge and skills in mathematics that corresponds to the area of his the nearest development.
- ДокументПрикладні задачі з математики(Ірпінь, 2024) Білорус Тетяна Валеріївна; Bilorus Tetyana ValeriyivnaУ роботі проведено аналіз науково-методичної літератури і розглянуто основні задачі прикладного характеру, проведено логіко-дидактичний аналіз теми «відсотки» у шкільному курсі математики, узагальнено опис основних методів розв’язування прикладних задач. Важливим елементом роботи є наведені методичні рекомендації щодо організації нетрадиційних форм проведення уроків при вивченні теми «Відсотки» з використанням різних типів та форм прикладних задач. The paper analyses the scientific and methodological literature and considers the main applied tasks, conducts a logical and didactic analysis of the topic "interest" in the school mathematics course, and summarises the description of the main methods of solving applied tasks. An important element of the work is the methodological recommendations on the organisation of non-traditional forms of lessons in the study of the topic "Percentages" using different types and forms of applied problems.