Публікація:
Розвиток сучасних педагогічних досліджень засобами проектування індивідуалізованого навчання з використанням соціальних медіа (на прикладі навчання вищої математики)

dc.contributor.authorТерменжи, Дар’я Євгенівнаuk
dc.contributor.authorЛосєва, Наталія Миколаївнаuk
dc.contributor.authorЯрова, Оксана Анатоліївнаuk
dc.date.accessioned2025-08-14T08:46:51Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractСтаття присвячена висвітленню основних етапів власного педагогічного дослідження з проектування індивідуалізованого навчання студентів вищої математики з використанням можливостей соціальних медіа. Ми згодні з педагогам, що феномен індивідуалізації навчання набуває актуальності з появою дітей «digital-native», народжених у світі технологій, сучасні здобувачі освіти відрізняються від своїх попередників, адже вони народились і розвиваються у середовищі великого обсягу інформації, основними каналами комунікації для них є соціальні медіа. Під терміном «соціальні медіа» ми розуміємо сукупність інтернет-сервісів та платформ, які надають можливість користувачам здійснювати комунікацію, споживати, створювати й розповсюджувати контент. Головним завданням педагогів сьогодні ми вбачаємо у можливості «говорити зі студентом його мовою» за допомогою соціальних медіа. Авторами описано три етапи власного педагогічного дослідження, яке проходило у Державному податковому університеті під час навчання вищої математики здобувачів освіти першого року навчання. На першому етапі дослідження здійснювалось вивчення стану проблеми, виявлення основних вимог щодо до організації індивідуалізованого навчання, основних тенденцій, зокрема, шляхів використання соціальних медіа. Було проведено опитування і виявлено найпопулярніші серед студентів соціальні медіа. На другому етапі педагогічного дослідження авторами було створено та упроваджено у навчальний процес математичний навчальний акаунт в Instagram (@mathclub_dpu), математичну спільноту у Telegram та групові чати з вищої математики для студентів у Viber. На третьому етапі здійснювалось оцінювання створених математичних спільнот у різних месенджерах, навчального математичного акаунту у Instagram та удосконалення методики їх застосування у освітньому процесі здобувачів першого курсу Державного податкового університету під час навчання вищої математики. Студентам (64 особи) було запропоновано пройти завершальне опитування у Google Forms. Результати опитування доводять позитивний вплив застосування соціальних медіа у навчання вищої математики. uk
dc.description.abstractThe article is dedicated to describing the key stages of a pedagogical research project focused on designing individualized higher mathematics training for university students with applying of social media tools. Authors agree with educators that the phenomenon of individualized teaching is gaining relevance due to the emergence of “digital-native” students those born into a world of advanced technologies. Contemporary learners differ significantly from previous generations, as they grow and develop in an environment saturated with information, and their primary channels of communication use social media platforms. The term “social media” we understand as a set of internet-based services and platforms that allow users to communicate, consume, create, and disseminate content. Authors believe that one of the key tasks of modern educators is to “speak the students’ language” by using social media as a pedagogical tool. The authors describe three stages of their pedagogical research conducted at the Tax State University during the higher mathematics training of first-year students. At the first stage, the study focused on identifying the current state of the problem, defining the key requirements for organizing individualized learning, and exploring trends of the integration of social media in education. A survey was conducted to identify the most popular social media platforms among students. During the second stage, the researchers created and implemented several social media-based educational tools into the learning process. These included a mathematics-themed Instagram account (@mathclub_dpu), a mathematics community in Telegram, and higher mathematics group chats on Viber. At the third stage, the effectiveness of the created mathematics communities and platforms was assessed. The study focused on evaluating the applying of various messengers and the Instagram learning account, as well as refining the methodology for their integration into the educational process for higher mathematics training of the first-year students at the Tax State University. A final survey was conducted via Google Forms, with participation from 64 students. The survey results demonstrated a positive impact of using social media in the higher mathematics teaching.en
dc.identifier.citationТерменжи Д. Є. Розвиток сучасних педагогічних досліджень засобами проектування індивідуалізованого навчання з використанням соціальних медіа (на прикладі навчання вищої математики) / Д. Є. Терменжи, Н. М. Лосєва, О. А. Ярова // Актуальні питання природничо-математичної освіти. – 2025. – Вип. 1 (25). – С. 164–173.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24139/2519-2361/2025.01/164-173
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0539-5545
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2194-134X
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0522-8368
dc.identifier.urihttps://ir.dpu.edu.ua/handle/123456789/5733
dc.language.isouk
dc.publisherСумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка
dc.subjectпедагогічне дослідженняuk
dc.subjectпедагогічний експериментuk
dc.subjectіндивідуалізоване навчанняuk
dc.subjectсоціальні медіаuk
dc.subjectсоціальні мережіuk
dc.subjectмесенджериuk
dc.subjectметодика навчанняuk
dc.subjectвища математикаuk
dc.subjectpedagogical researchen
dc.subjecteducational experimenten
dc.subjectindividualized learningen
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectsocial networksen
dc.subjectmessengersen
dc.subjectmathematics educationen
dc.subjectmethodology og teacningen
dc.subjecthigher mathematicsen
dc.titleРозвиток сучасних педагогічних досліджень засобами проектування індивідуалізованого навчання з використанням соціальних медіа (на прикладі навчання вищої математики)
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication4a34aa6b-a6fb-4c52-a2ae-377830bfcbb2
relation.isAuthorOfPublication3792d481-d638-4929-9faf-516b015918b1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4a34aa6b-a6fb-4c52-a2ae-377830bfcbb2

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
statya_2025_IR_3679.pdf
Розмір:
1.12 MB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.21 KB
Формат:
Item-specific license agreed to upon submission
Опис:

Колекції