ІНСТИТУЦІЙНИЙ РЕПОЗИТАРІЙ ДЕРЖАВНОГО ПОДАТКОВОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Institutional Repository of the State Tax University (iRDPU)
Електронний архів Державного податкового університету створений для накопичення, систематизації і зберігання інтелектуальних продуктів університетської спільноти та поширення їх у середовищі світового науково-освітнього співтовариства.
ISSN репозитарію: 3083-6344
Кількість документів у репозитарії: 4987

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
- Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти
Нові надходження
Тип елементу:Документ, Міжнародна правова основа надання взаємної адміністративної допомоги у митній справі(Олді+, 2023) Фрадинський, Олександр АнатолійовичНадання взаємної адміністративної допомоги митними адміністраціями є необхідною та важливою передумовою в процесі здійснення митної справи та реалізації митної політики як на міжнародному, так і національному рівні. На практиці ця діяльність не обмежується лише питаннями боротьби з контрабандою та протидією митним правопорушенням, а може включати в себе сприяння у стягненні митних боргів; обмін інформацією митного характеру, навчання митників, надання технічної допомоги, сприяння інституційному розвитку тощо. Завдяки цьому здійснюється захист економічних інтересів держав, підвищується рівень безпеки ланцюжків постачання товарів в ході міжнародної торгівлі, зростає ефективність боротьби з транснаціональною злочинністю. Усі ці процеси реалізуються в ході міжнародного митного співробітництва, яке можна визначити як один із видів спільної діяльності держав, міжнародних митних організацій та інших суб’єктів, спрямованої на узгодження їхніх інтересів та досягнення спільних цілей у вирішенні особистих та спільних проблем у митній справі на основі загальновизнаних принципів і норм міжнародного права. Міжнародне митне співробітництво неможливе без розробки для митних адміністрацій міжнародної та національної нормативно-правових баз, які врегульовують компетентність та алгоритми дій митниць. Практика роботи митних адміністрацій показує, що використання механізму взаємної адміністративної допомоги є одним із потужних джерел отримання інформації, яка дозволяє запобігти і виявити порушення митного законодавства, викрити схеми, механізми та канали незаконного переміщення товарів, розслідувати виявлені факти митних правопорушень, а відтак притягувати до відповідальності порушників митного законодавства та компенсувати завдані збитки. Узагальнення основних положень міжнародних нормативно-правових актів з питань надання взаємної адміністративної допомоги дозволяє зробити висновок, що їх імплементація у національні законодавства та неухильне дотримання сприятиме не лише розширенню міжнародної співпраці між митними адміністраціями, але й посиленню захисту економічних інтересів держав, підвищенню ефективності боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, гарантуванню безпеки ланцюжків поставок товарів у ході міжнародної торгівлі тощо.Тип елементу:Документ, Поширення коронавірусної хвороби як загроза національній безпеці: деякі питання біоетики та прав людини(Видавничий дім «Вініченко», 2023) Тимченко, Леонід Дмитрович; Кононенко, Валерій Петрович; Новікова, Людмила ВікторівнаСтрімкий розвиток інноваційних технологій іноді становить загрозу не лише життю та гідності окремої людини, але й в цілому існуванню людству. На сучасному етапі розвитку суспільства значно зростає роль біоетики, зумовлюючи її інтеграцію як у сферу міжнародного права, так і міжнародних відносин, яскравим прикладом чого став виклик пандемії COVID-19. Це також зумовлює значний науково-практичний інтерес до цієї теми в останні роки. Узгодження новітніх досягнень науки не тільки з етичними нормами, але й з самим правом на життя є важливим завданням сьогодення. Ця актуальність полягає не лише в етичних проблемах прав людини, що пов’язані зі сферами біології та медицини, а насамперед з новими викликами, які постають перед сучасним міжнародним правом.Тип елементу:Документ, Проблемні питання створення та діяльності вітчизняних «сухих портів» й основні напрями їх вирішення(Олді+, 2023) Артеменко, Андрій Володимирович; Руда, Тетяна Василівна; Попель, Сергій Анатолійович; Неліпович, Олена Володимирівна; Слободян, Вікторія ВасилівнаЗ початком широкомасштабної агресії російської федерації проти України імпорт товарів до країни через морські порти Великої Одеси заблоковано. Не в останню чергу це стосується імпорту товарів в морських контейнерах. За виключенням незначних сервісів у портах на Дунаї переважна більшість товарів у контейнерах до України надходить суходолом через європейські морські порти. Доставка таких товарів автомобільним транспортом ускладнена через обмежену пропускну спроможність автомобільних пунктів пропуску на західному кордоні України. Альтернативою таких перевезень є переміщення морських контейнерів з товарами залізничним транспортом. На сьогодні в зоні діяльності Одеської митниці запроваджено декілька сервісів з обробки спеціалізованих контейнерних потягів. Вони на регулярній основі надходять до контейнерного терміналу Чорноморського рибного порту та до контейнерного терміналу Одеського порту. Після доставки товарів залізницею контейнерні термінали мають усі інфраструктурні можливості обробляти ці контейнери з товарами. Водночас, виникають певні труднощі законодавчого та правозастосовного характеру. Аналіз вітчизняної практики створення «сухих портів», дає змогу зробити висновки про активізацію процесу створення логістичних об’єктів, які за своєю суттю є прототипами «сухих портів» у їх класичному розумінні й при внесенні відповідних змін до законодавства можуть стати базовими елементами сучасних логістичних ланцюгів. Варто зазначити, що найбільш перспективною формою впровадження нових проєктів «сухого порту» може виступити державно-приватне партнерство із застосуванням відповідних механізмів. Сьогодні державно-приватне партнерство розглядається у двох головних аспектах. По-перше, як система взаємовідносин між державою та бізнесом, що використовується як інструмент економічного та соціального розвитку на міжнародному, національному, регіональному та місцевому рівнях. По-друге, це реальні проєкти, що спільно реалізуються державою та приватним сектором на об’єктах у державній та муніципальній власності. Створення та функціонування «сухих портів» в Україні потребує певних дозволів та ліцензій, що видаються різними державними органами, зокрема: дозвіл на будівництво, ліцензія на перевезення вантажів, дозвіл на митний брокераж, відкриття та отримання статусу митного складу, дозвіл на відкриття та використання складу тимчасового зберігання, дозвіл на відкриття та експлуатацію вільної митної зони. Очікувана інноваційність і цінність цифрової логістичної платформи полягає в принципово новому підході до алгоритмів моделювання мультимодальних логістичних ланцюгів з урахуванням унікальних характеристик кожного з її елементів.Тип елементу:Документ, Forecast of changes in the macroeconomic situation in Ukraine: smart economy of the future(Futurity Research Publishing, 2023) Suprunenko, Svitlana Anatolivna; Pylypenko, Nadiia; Trubnyk, Tetiana; Volchenko, NataliiaAims: to theoretical development of methodological tools for selecting national priorities for sustainable economic development based on the concept of a smart future economy. This article uses a systematic approach to the study of change processes in the fields of macroeconomics, analysis and synthesis, induction and deduction, quantitative and qualitative scientific abstraction, comparison and analysis. Based on the modeling method, the article proposes a model for planning economic growth based on the indicators of socio-economic, investment, and innovation development of Ukraine and major countries of the world. Results. The paper proves the complexity of the problem of choosing the country's development priorities and its specialization, which is observed in many works of Ukrainian scientists and researchers from other countries. For this purpose, 40 scientific papers by foreign and domestic scholars were analyzed, and macroeconomic statistics data presented on official statistics websites were used. Based on the analyzed sources, the main problems of the socio-economic development of the country are determined, and the model provides a systematic approach to the formation and implementation of strategies for sustainable socio-economic development. The knowledge industry was developed, and a model was created for the selection of national innovative development priorities based on two main parameters: Overview of the national structure of innovative and specialized industries. The approach of information and communication platforms as a methodological tool for the formation of strategies for local socio-economic development is proposed. With the help of the developed model, it is possible to determine the factors affecting the growth of Ukraine's GDP and forecast the growth of the country's economy. It is found that the transition to a smart economy and the use of the latest innovative smart technologies have the greatest impact on national economic growth. The proposed model for forecasting and evaluating the national socio-economic, investment, and innovation policy can provide the main directions for resource allocation and budgeting. The proposed proposals will contribute to the further development of an innovative program for socio-economic development of the country by applying the principles of the European concept of smart specialization to the Ukrainian economy. The research materials can be used as methodological support for demonstrating the directions of regional socio-economic development.Тип елементу:Документ, Assessment of the accumulative pension system(ТОВ "ФІНТЕХАЛЬЯНС", 2023) Kaliuha, Yevheniia Vasylivna; Vytvytska, Olha Danylivna; Kryshtopa, Iryna Ihorivna; Fedorchenko, Olha Yevheniivna; Hryshchuk, Hanna Valeriivna; Kaliuha, OleksandrEuropean integration processes relate to all aspects of the country's lifeand require progressive changes in the reform of the pension system, primarily organizational, legal, and accounting in order to preserve and improve its effectiveness. The purpose of the article is the analysis of the current system of pension provision (first level -joint), justification and necessity of introduction of accumulative-second level. It was found that the diversification of pension financing sources is low, the dominant component in the pension system of Ukraine is the solidarity component. The increase in the role of the accumulation principle is due to the influence of demographic and socio-economic factors, and its development is restrained by low incomes of the popu-lation and inflationary processes. The differences between the joint and accumulative pension systems, which affect the level of payments to pensioners of Ukraine compared to foreign countries, are considered, the role of the accumulative system in the social protection of the population, the mechanism for its gradual transition, the peculiarities of the operation of the accumulative fund, the use of the investment potential of pension savings, as well as the prospects are recognized implementation in Ukraine. The reasons that inhibit the implementation of the accumulative pension system are indicated and the need to take them into account is indicated, using the experience of successful foreign countries. This will lead to an increase in the income of the Pension Fund, ex-pansion of the possibility of using investments, reduction of the risk of pension savings and will determine the possibilities of its implementation after the end of the war.