Публікація:
Основні аспекти побудови уроку з гімнастики

dc.contributor.authorЛаврентьєв, Олександр Миколайовичuk
dc.contributor.authorСергієнко, Юрій Петровичuk
dc.contributor.authorГоловащенко, Роман Володимировичuk
dc.contributor.authorКрупеня, Світлана Василівнаuk
dc.contributor.authorПристінський, Олександр Васильовичuk
dc.contributor.authorОлександр Лаврентьєв
dc.contributor.authorЮрій Сергієнко
dc.contributor.authorСвітлана Крупеня
dc.contributor.authorРома Головащенко
dc.date.accessioned2024-03-13T14:54:03Z
dc.date.available2024-03-13T14:54:03Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractУ даній статті розглядаються питання організації, структури та впливу фізичних вправ на організм учнів в закладах освіти на прикладі занять з гімнастики. Проаналізовано й узагальнено практичний досвід вчителя з фізичної культури на організацію уроків з гімнастики. Так як урок з гімнастики включає в себе зміцнення здоров’я, закалювання, формування правильної постави, самоорганізацію учнів, взаємодопомогу та інше. Завдяки широким можливостям гімнастики в розв’язуванні різних педагогічних і оздоровчо-гігієничних завдань вона застосовується в усіх ланках загальної системи фізичного виховання та може мати лікувальний засіб від багатьох захворювань. Нею займаються в дошкільних дитячих закладах, школах, середніх і вищих навчальних закладах, ліцеях, армії і на флоті, у системі спортивних товариств тощо. uk
dc.description.abstractThis article discusses the organization, structure and impact of exercise on the body of students in educational institutions on the example of gymnastics classes. The practical experience of a physical education teacher in organizing gymnastics lessons is analyzed and generalized. Because the gymnastics lesson includes health promotion, hardening, forming the right posture, self-organization of students, mutual aid and more. Due to the wide possibilities of gymnastics in solving various pedagogical and health-hygienic tasks, it is used in all parts of the general system of physical education and can have a cure for many diseases.It is practiced in preschool institutions, schools, secondary and higher educational institutions, lyceums, the army and the navy, in the system of sports clubs, etc.A physical education teacher must be well acquainted with the basic tools and methods ofdeveloping various motor skills, as well as ways to organize classes. In this case, he will be able to more accurately select the optimal combination of tools, forms and methods of improvement in relation to the specific conditions of the training session. The above criteria provide him withinformation about the level of development of motor skills and the ability to adjust them, make changes in the formation of loads, the intensity of training, taking into account gender and age.The main gymnastic means are exercises, namely: general development, military, applied, acrobatic, choreographic, on gymnastic shells, jumping, etc.It is a known fact that the structure of any lesson (gymnastics) is a single pedagogical process. The main parts of it are: preparatory, which solves the organization and readiness of students for classes in the main part.en
dc.identifier.citationЛаврентьєв О. М. Основні аспекти побудови уроку з гімнастики / О. М. Лаврентьєв, Ю. П. Сергієнко, Р. В. Головащенко, С. В. Крупеня // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). – 2021. – Вип. 10 (142) 21. – С. 70–74.
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7888-1133
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6960-0237
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0008-7188-4807
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1019-6513
dc.identifier.urihttps://ir.dpu.edu.ua/handle/123456789/1610
dc.language.isouk_UA
dc.publisher Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
dc.subjectурокuk
dc.subjectгімнастикаuk
dc.subjectвикладачuk
dc.subjectфізичні якостіuk
dc.subjectприкладні вправиuk
dc.subjectфізичний розвитокuk
dc.subjectlessonen
dc.subjectgymnasticsen
dc.subjectteacheren
dc.subjectphysical qualitiesen
dc.subjectapplied exercisesen
dc.subjectphysical developmenten
dc.titleОсновні аспекти побудови уроку з гімнастики
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication11aa6f24-5ed8-43b3-8037-b1bb09f0b81e
relation.isAuthorOfPublicationee53605c-0f7d-4d35-832e-56de954d9d74
relation.isAuthorOfPublication985555dd-f55f-4f23-8309-066fa16b5fe7
relation.isAuthorOfPublication41f7b500-8813-4b44-ba9b-34ec368df87b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery11aa6f24-5ed8-43b3-8037-b1bb09f0b81e

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
statya_2021_IR_1075.pdf
Розмір:
968.65 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed to upon submission
Опис:

Колекції