Публікація:
Методика використання усних вправ у навчанні математики

dc.contributor.authorЯрова, Оксана Анатоліївнаuk
dc.contributor.authorСкасків, Лілія Василівнаuk
dc.date.accessioned2024-02-26T15:30:25Z
dc.date.available2024-02-26T15:30:25Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractСтаття розглядає інноваційні та інноваціійно-педагогічні підходи до навчання математики. Зокрема, визначено специфіку використання усних вправ у навчанні математики за такими критеріями : групова навчальна діяльність, суб’єктно-об’єктні відносини, суб’єктно-особистісний розвиток здобувача математичної освіти, стимулювання позаурочної групової навчальної діяльності. Аналізуються підходи до використання усних математичних вправ за педагогічною концепцією «пізнавальна активність як педагогічне утворення». Досліджено особливості педагогічного використання усних вправ під час математичного навчання в тривимірній структурі пізнавальної діяльності: «особистісній», «мотиваційній», «операційній» компонентиці останньої. Розглянуто педагогічні підходи до трактування поняття «математичне навчання». Запропоновано навчальні, теоретичні, практичні та тематичні орієнтири викладання дисципліни «математика» учням дошкільної освіти, початкової школи та неповної середньої шкільної освіти (5-6 класи). Виокремлено курсово-методичні особливості викладання навчальної дисципліни «математика», як-от питання загальної та спеціальної методики початкової математичної освіти у їхній органічній сукупності. Розглядається теоретико-доктринальне розуміння терміну «елементарні математичні уявлення» у контексті методики навчання лічбі, елементарному обчисленню, базовим часовим/просторовим/геометричним уявленням дошкільників та здобувачів математичної освіти шкільного віку. Принагідно виокремлено специфіку методичного керівництва роботою з питань математичної освіти дошкільників в дошкільному навчальному закладі. № 13(27) 2023 692 Побічно досліджено роль та місце експерименту в системі використання усних математичних вправ як елементу здобуття математичних компетентностей здобувачем (дошкільником, школярем 1–4, 5–6 класів тощо) в процесі профільно-математичної підготовки. uk
dc.description.abstractThe article considers innovative and innovative-pedagogical approaches to teaching mathematics. In particular, the specifics of the use of oral exercises in the teaching of mathematics were determined according to the following criteria: group educational activity, subject-object relations, subject-personal development of the student of mathematics education, stimulation of extracurricular group educational activity. Approaches to the use of oral mathematical exercises based on the pedagogical concept of "cognitive activity as a pedagogical education" are analyzed. Peculiarities of the pedagogical use of oral exercises during mathematical learning in the three-dimensional structure of cognitive activity: "personal", "motivational", "operational" component of the latter were studied. Pedagogical approaches to the interpretation of the concept of "mathematical education" are considered. Educational, theoretical, practical and thematic guidelines for teaching the discipline "mathematics" to students of preschool education, primary school and incomplete secondary school education (5-6 grades) are offered. Curriculum and methodical features of teaching the educational discipline "mathematics" are singled out, such as the issue of general and special methods of primary mathematics education in their organic aggregate. № 13(27) 2023 693 The theoretical and doctrinal understanding of the term "elementary mathematical concepts" is considered in the context of the methodology of teaching numbers, elementary calculations, basic time/spatial/geometric concepts of preschoolers and students of school-age mathematics education. The specifics of methodical management of work on mathematical education of preschoolers in a preschool educational institution have been singled out. Indirectly, the role and place of the experiment in the system of using oral mathematical exercises as an element of acquiring mathematical competences by the acquirer (preschooler, schoolboy of grades 1–4, 5–6, etc.) in the process of professional mathematical training is investigated.en
dc.identifier.citationЯрова О. А. Методика використання усних вправ у навчанні математики / О. А. Ярова, Л. В. Скасків // Техніка і наука сьогодні (Серія «Педагогіка»). – 2023. – № 13 (27) – С. 645–655.
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0522-8368
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9090-6700
dc.identifier.urihttps://ir.dpu.edu.ua/handle/123456789/1444
dc.language.isouk_UA
dc.publisherВидавнича група «Наукові перспективи»
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка; № 13 (27)
dc.subjectматематичне навчанняuk
dc.subjectматематичні компетентностіuk
dc.subjectусна математикаuk
dc.subjectпочаткова математична освітаuk
dc.subjectтеорія математичного вихованняuk
dc.subjectmathematical learningen
dc.subjectmathematical competencesen
dc.subjectoral mathematicsen
dc.subjectprimary mathematical educationen
dc.subjecttheory of mathematical educationen
dc.titleМетодика використання усних вправ у навчанні математики
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication94e13676-3c6b-4b2d-8751-dc03e060645c
relation.isAuthorOfPublication3792d481-d638-4929-9faf-516b015918b1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery94e13676-3c6b-4b2d-8751-dc03e060645c

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
statya_2023_IR_959.pdf
Розмір:
1.1 MB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed to upon submission
Опис:

Колекції