Сутність та значення «сухих портів» за сучасних умов

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Олді+

Анотація

Світові тенденції глобалізації економіки, розвитку інформаційних технологій та автоматизації виробництва товарів сприяють бурхливому розвитку торгівлі, що спричиняє потребу в стрімкому розвитку транспортної галузі та розбудові транспортної логістики. Ускладнення розподілу вантажів, після їх накопичення в морських чи річкових портах, підвищує увагу до інтермодальних транспортних рішень. Важливим елементом розбудови транспортної галузі є удосконалення внутрішніх терміналів, що є особливо необхідним при плануванні регіональних вантажних перевезень, розподілі вантажів, балансуванням та збільшенням пропускної спроможності портових терміналів і мереж морського та річкового судноплавства. Дослідження щодо внутрішніх терміналів – «сухих портів» датуються початком 1980-х років. Інтермодальні функції «сухих портів» означають, що порт може використовуватися для переміщення вантажів між різними видами транспорту, такими як морський, залізничний, автомобільний. «Сухий порт» може виконувати роль вузла для переміщення вантажів між цими видами транспорту, забезпечуючи зручність та ефективність логістичного процесу. Функції «сухого порту» подібні до функцій морського порту, крім тих, які пов’язані безпосередньо із навантаженням / розвантаженням на / із судна. Їх замінюють функції, пов’язані з іншими транспортними шляхами сполучення – залізницею, водними або автомобільними шляхами. Функції «сухого порту» багато в чому залежать від залучених зацікавлених сторін, нормативних актів і відносин з морськими портами та внутрішніми районами. Переваги «сухого порту» полягають в створенні умови для розвитку альтернативних шляхів контейнерного товарообігу в міжнародній торгівлі, що, до прикладу, в умовах блокування морських портів, може виступати чи не єдиним варіантом здійснення зовнішньоекономічної діяльності. «Сухі порти» призначені для переорієнтації руху вантажів від неефективних до ефективних схем перевезень, реалізації оптимальних транспортно-логістичних рішень, переваги від яких виявляються в зниженні експлуатаційних транспортних витрат, що сприятиме збільшенню обсягів торгівлі, зменшенні шкідливого впливу на довкілля. Створення «сухих портів» вважається доцільним з огляду на їх потенціал для підвищення ефективності та рентабельності перевезень, перебудови логістичної системи, формування нових ланцюгів доставки вантажів в умовах широкомасштабної військової агресії росії, зміни напрямів торговельних потоків, а також можливості поєднання автомобільного, залізничного транспортування з послугами митної сфери, складування та розподілу вантажів в реаліях сьогодення.
Global trends of economic globalization, development of information technologies and automation of production of goods contribute to the rapid development of trade, which causes the need for rapid development of the transport industry and development of transport logistics. The complexity of cargo distribution, after their accumulation in sea or river ports, increases attention to intermodal transport solutions. An important element of the development of the transport industry is the improvement of domestic terminals, which is especially necessary when planning regional freight transportation, distributing cargo, balancing and increasing the capacity of port terminals and sea and river shipping networks. Research into inland terminals – “dry ports” – dates back to the early 1980 s. The intermodal functions of “dry ports” mean that the port can be used to move cargo between different modes of transport, such as sea, rail, and road. A dry port can act as a hub for the movement of goods between these modes of transport, ensuring the convenience and efficiency of the logistics process. The functions of a dry port are similar to those of a sea port, except for those directly related to loading / unloading onto / from a vessel. They are replaced by functions related to other transport modes – rail, waterways or roads. The functions of a “dry port” depend largely on the stakeholders involved, regulations and relationships with seaports and hinterlands. The advantages of a "dry port" lie in creating conditions for the development of alternative routes for containerized goods circulation in international trade, which, for example, in conditions of blockade of seaports, may be almost the only option for carrying out foreign economic activity. "Dry ports" are designed to reorient cargo movement from inefficient to efficient transportation schemes, implement optimal transport and logistics solutions, the benefits of which are manifested in reducing operational transport costs, which will contribute to increasing trade volumes and reducing harmful impacts on the environment. The creation of "dry ports" is considered advisable given their potential for increasing the efficiency and profitability of transportation, restructuring the logistics system, the formation of new cargo delivery chains in the context of large-scale Russian military aggression, changes in the directions of trade flows, as well as the possibility of combining road and rail transportation with customs services, warehousing and distribution of cargo in today's realities.

Опис

Бібліографічний опис

Неліпович О. Сутність та значення «сухих портів» за сучасних умов / О. Неліпович // Актуальні проблеми здійснення митної справи в Україні : монографія / Державний податковий університет. – Одеса : Олді+, 2023. – Розд. 2. – С. 45–64.

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в