Міжнародний досвід створення та функціонування «сухих портів»

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Олді+

Анотація

В останнє десятиліття у міжнародній логістиці спостерігається тенденція до зростання кількості «сухих портів» в усьому світі. Багатофункціональний об’єкт у транспортно-логістичній інфраструктурі міжнародних мультимодальних перевезень, що здійснює приймання і відправку вантажів морськими суднами, автомобільним і залізничним транспортом, складування вантажів, сервісні послуги, функції митного термінала тощо. Однак, існує значна кількість об’єктів інфраструктури, які здійснюють лише окремі логістичні функції, такі, як перевантаження, зберігання, розподіл, оптимізацію тощо. В результаті дослідження міжнародного досвіду створення та функціонування «сухих портів» визначено, основні тенденції розвитку інтермодальної інфраструктури, зокрема: переважну більшість «сухих портів» було створено за сприяння органів державної влади та у тісній співпраці із підприємствами, які займаються вантажними перевезеннями; місцями розташування «сухих портів», зазвичай є перетини важливих торгівельних шляхів національного та міжнародного значення, транспортні коридори, із хорошим доступом до об’єктів транспортної інфраструктури (аеропортів, морських портів, залізних вузлів та мереж автомагістралей) та поблизу великих промислових центрів управління подібними інфраструктурними об’єктами здійснюється або державними підприємствами або вони передаються у концесію приватним підприємствам (у окремих випадках управління здійснюється державними транспортними підприємствами); постійне розширення спектру послуг, що можуть надаватися в «сухому порту» (як стандартних логістичних послуг – зберігання, складування, вантажні операції, зважування, контроль обігу пустих контейнерів комплектування, перепакування та маркування, так і специфічних – онлайн-бронювання, митне очищення, експедування, відстеження руху вантажів та окремих контейнерів, карантин, контроль якості, ремонт, крос-докінг). Основною метою створення «сухих портів» є збільшення пропускної спроможності морських портів, зниження логістичних витрат, економічний розвиток окремих територій.
In the last decade, international logistics has seen a trend towards an increase in the number of “dry ports” around the world. A multifunctional facility in the transport and logistics infrastructure of international multimodal transportation, which carries out the reception and dispatch of cargo by sea vessels, road and rail transport, cargo warehousing, service services, customs terminal functions, etc. However, there are a significant number of infrastructure facilities that perform only individual logistics functions, such as transshipment, storage, distribution, optimization, etc. As a result of the study of international experience in the creation and operation of "dry ports", the main trends in the development of intermodal infrastructure have been identified, in particular: the vast majority of "dry ports" was created with the assistance of state authorities and in close cooperation with enterprises engaged in cargo transportation; the locations of "dry ports" are usually the intersections of important trade routes of national and international importance, transport corridors, with good access to transport infrastructure facilities (airports, seaports, railway hubs and motorway networks) and near large industrial centers, the management of such infrastructure facilities is carried out either state-owned enterprises or they are transferred to private enterprises under concession (in some cases, management is carried out by state-owned transport enterprises); constant expansion of the range of services that can be provided in a "dry port" (as standard logistics services - storage, warehousing, cargo operations, weighing, control of empty container turnover, picking, repackaging and labeling, as well as specific ones - online booking, customs clearance, forwarding, tracking of cargo and individual containers, quarantine, quality control, repair, cross-docking). The main goal of creating "dry ports" is to increase the throughput capacity of seaports, reduce logistics costs, and promote economic development of individual territories.

Опис

Бібліографічний опис

Попель С. Міжнародний досвід створення та функціонування «сухих портів» / С. Попель // Актуальні проблеми здійснення митної справи в Україні : монографія / Державний податковий університет. – Одеса : Олді+, 2023. – Розд. 2. – С. 65–98.

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в