Публікація:
Public administration of municipal transport in the capital of Ukraine based on client-oriented paradigm

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

https://doi.org/10.13165/VPA-20-19-4-09

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

UK Association for Public Administration (UKAPA)

Дослідницькі проєкти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

In the sphere of the functionality of municipal transport in the capital city of Ukraine, many problems have been identified relating to the inadequate level of service provided to residents. Mostly, these issues relate to the timetables and intervals of municipal transport, the comfort and safety levels of transportation, the establishment of contactless means of payment, the arrangement of various types of vehicles and stops for the unimpeded movement of people with disabilities, ensuring gender equality, and the environmental friendliness of these services. It is concluded that, in order to improve the quality of services in the sphere of the functionality of municipal transport, a clientoriented public administration paradigm should be undertaken on the basis of the coordinated activity of public authorities, transport enterprises, and consumers, taking into account the results of the evaluation of service quality and satisfaction levels.
У сфері функціональності муніципального транспорту столиці України виявлено багато проблем, пов'язаних з неналежним рівнем обслуговування мешканців. Здебільшого ці питання стосуються розкладів та інтервалів руху муніципального транспорту, рівня комфорту та безпеки перевезень, встановлення безконтактних способів оплати, розташування різних типів транспортних засобів та зупинок для безперешкодного пересування людей з інвалідністю, забезпечення гендерної рівності та екологічності цих послуг. Зроблено висновок, що для покращення якості послуг у сфері функціональності муніципального транспорту слід запровадити клієнтоорієнтовану парадигму державного управління на основі скоординованої діяльності органів державної влади, транспортних підприємств та споживачів з урахуванням результатів оцінки якості послуг та рівня задоволеності.

Опис

Бібліографічний опис

Public administration of municipal transport in the capital of Ukraine based on client-oriented paradigm / S. Prylipko, N. Vasylieva, D. Shatirishvili, O. Vasylieva // Public Policy and Administration. – 2020. – Vol. 19, Nr. 4. – Р. 129–141.

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в