Публікація:
Public administration of municipal transport in the capital of Ukraine based on client-oriented paradigm

dc.contributor.authorPrylipko, Serhii Mykhailovychen
dc.contributor.authorVasylieva, Nataliia Viktorivnaen
dc.contributor.authorShatirishvili, Davyden
dc.contributor.authorVasylieva, Oleksandra Illivnaen
dc.date.accessioned2025-07-08T07:45:06Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractIn the sphere of the functionality of municipal transport in the capital city of Ukraine, many problems have been identified relating to the inadequate level of service provided to residents. Mostly, these issues relate to the timetables and intervals of municipal transport, the comfort and safety levels of transportation, the establishment of contactless means of payment, the arrangement of various types of vehicles and stops for the unimpeded movement of people with disabilities, ensuring gender equality, and the environmental friendliness of these services. It is concluded that, in order to improve the quality of services in the sphere of the functionality of municipal transport, a clientoriented public administration paradigm should be undertaken on the basis of the coordinated activity of public authorities, transport enterprises, and consumers, taking into account the results of the evaluation of service quality and satisfaction levels. en
dc.description.abstractУ сфері функціональності муніципального транспорту столиці України виявлено багато проблем, пов'язаних з неналежним рівнем обслуговування мешканців. Здебільшого ці питання стосуються розкладів та інтервалів руху муніципального транспорту, рівня комфорту та безпеки перевезень, встановлення безконтактних способів оплати, розташування різних типів транспортних засобів та зупинок для безперешкодного пересування людей з інвалідністю, забезпечення гендерної рівності та екологічності цих послуг. Зроблено висновок, що для покращення якості послуг у сфері функціональності муніципального транспорту слід запровадити клієнтоорієнтовану парадигму державного управління на основі скоординованої діяльності органів державної влади, транспортних підприємств та споживачів з урахуванням результатів оцінки якості послуг та рівня задоволеності.uk
dc.identifier.citationPublic administration of municipal transport in the capital of Ukraine based on client-oriented paradigm / S. Prylipko, N. Vasylieva, D. Shatirishvili, O. Vasylieva // Public Policy and Administration. – 2020. – Vol. 19, Nr. 4. – Р. 129–141.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.13165/VPA-20-19-4-09
dc.identifier.issn1648-2603
dc.identifier.issn2029-2872
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-6116-328X
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3128-7767
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4972-0215
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0003-1812-4557
dc.identifier.urihttps://ir.dpu.edu.ua/handle/123456789/5508
dc.language.isoen
dc.publisherUK Association for Public Administration (UKAPA)
dc.subjectpublic administrationen
dc.subjectpublic authoritiesen
dc.subjectserviceen
dc.subjectmunicipal transporten
dc.subjectclient orientationen
dc.subjectgender approachen
dc.subjectparadigmen
dc.subjectsustainable developmenten
dc.subjectдержавне управлінняuk
dc.subjectоргани державної владиuk
dc.subjectсервісuk
dc.subjectмуніципальний транспортuk
dc.subjectорієнтація на клієнтаuk
dc.subjectгендерний підхідuk
dc.subjectпарадигмаuk
dc.subjectсталий розвитокuk
dc.titlePublic administration of municipal transport in the capital of Ukraine based on client-oriented paradigm
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb2428811-651b-415c-9343-cb8f3447f306
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb2428811-651b-415c-9343-cb8f3447f306

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
statya_2020_IR_3563.pdf
Розмір:
209.19 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.21 KB
Формат:
Item-specific license agreed to upon submission
Опис:

Колекції