Публікація:
Interactive Teaching Tools and Students’ Mathematical Competency: Results of Experimental Study

dc.contributor.authorTermenzhy, Darya Yevhenivnaen
dc.date.accessioned2025-07-24T10:58:01Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThis article presents the results of a six-year experimental study on the implementation of interactive teaching tools in higher mathematics education at Vasyl Stus Donetsk National University. The research involved both Bachelor's and Master's level courses and applied a blended learning model using Moodle and an interactive mathematical portal. Despite the forced evacuation of the university from Donetsk to Vinnytsia, the project continued with a focus group of 14 students. The findings revealed statistically significant improvements in academic performance in four out of six mathematics courses, alongside increased levels of digital literacy and professional employment among experimental group graduates. These outcomes demonstrate the potential of interactive learning environments to enhance mathematics students’ competencies, motivation, and career readiness. en
dc.description.abstractУ статті представлено результати шестирічного експериментального дослідження впровадження інтерактивних засобів навчання в процес викладання вищої математики в Донецькому національному університеті імені Василя Стуса. Дослідження охоплювало курси бакалаврського та магістерського рівнів і базувалося на моделі змішаного навчання з використанням платформи Moodle та інтерактивного математичного порталу. Незважаючи на складну соціально-політичну ситуацію та евакуацію університету з Донецька до Вінниці, експеримент було продовжено з основною групою з 14 студентів. Аналіз результатів продемонстрував статистично значуще покращення навчальних досягнень студентів експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою, зокрема в курсах аналітичної та диференціальної геометрії, методики навчання математики та історії математики. Крім того, було зафіксовано вищі рівні цифрової грамотності та професійного працевлаштування серед випускників експериментальної групи. Отримані результати підтверджують ефективність інтерактивних засобів навчання у розвитку професійних компетентностей майбутніх фахівців з математики.uk
dc.identifier.citationTermenzhy D. Interactive tools and students’ mathematical competency: results of experimental study / D. Termenzhy // Composition of educational process in EU and Ukraine: recommendations from pedagogy and psychology teachers : scientific and pedagogical internship, September 30-November 10, 2024. – Riga, the Republic of Latvia. – P. 40–46.
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0539-5545
dc.identifier.urihttps://ir.dpu.edu.ua/handle/123456789/5671
dc.language.isoen
dc.publisherISMA University of Applied Sciences
dc.subjectinteractive teaching toolsen
dc.subjectblended learningen
dc.subjecthigher mathematicsen
dc.subjectMoodle platformen
dc.subjectflipped classroomen
dc.subjectdigital literacyen
dc.subjectmathematics educationen
dc.subjectpedagogical experimenten
dc.subjectінтерактивні засоби навчанняuk
dc.subjectзмішане навчанняuk
dc.subjectвища математикаuk
dc.subjectплатформа Moodleuk
dc.subjectперевернутий класuk
dc.subjectцифрова грамотністьuk
dc.subjectматематична освітаuk
dc.subjectпедагогічний експериментuk
dc.titleInteractive Teaching Tools and Students’ Mathematical Competency: Results of Experimental Study
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication4a34aa6b-a6fb-4c52-a2ae-377830bfcbb2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4a34aa6b-a6fb-4c52-a2ae-377830bfcbb2

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
statya_2024_IR_3674.pdf
Розмір:
246.95 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
3.21 KB
Формат:
Item-specific license agreed to upon submission
Опис:

Колекції