Публікація:
E-Commerce Taxation Challenges and Opportunities: From Clicks to Conversions in Fast-Moving Consumer Goods

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

https://doi.org/10.32038/mbr.2023.10.01.02

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Marketing and Branding Research

Дослідницькі проєкти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

As a result of the study and achievement of the objective of the work, the author has obtained a result which indicates that, in general, e-commerce transactions are taxed under standard taxation schemes, although there are peculiarities of accounting for electronic money and taking into account the fact of transfer of ownership of the product. In general, it is proved that e-commerce has great prospects and will gain more and more market shares of goods and services for various purposes.
У результаті дослідження отримано результат, який свідчить про те, що в цілому операції електронної комерції оподатковуються за стандартними схемами оподаткування, хоча існують особливості обліку електронних грошей та прийняття врахувати факт переходу права власності на товар. Загалом доведено, що електронна комерція має великі перспективи і буде завойовувати все більші частки ринку товарів і послуг різного призначення.

Опис

Бібліографічний опис

E-Commerce Taxation Challenges and Opportunities: From Clicks to Conversions in Fast-Moving Consumer Goods / T. Scoromtsova, I. Panura, T. Tuchak et al. // Marketing and Branding Research. – 2023. – Vol. 10 (1). – P. 17–27.

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в