Публікація: Практико-орієнтоване навчання при підготовці здобувачів вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування»
Вантажиться...
Дата
DOI
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
Кафедра публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва НУБіП України
Анотація
Практико-орієнтований підхід передбачає застосування практичної компоненти разом із теоретичною, що дозволить посилити професійну складову навчального процесу. Тобто змістова структура освітньо-професійної програми має сприяти адаптації випускника до його майбутньої діяльності у сфері публічного управління та адміністрування. Впровадження такого підходу вимагає створення відповідного середовища, в якому збалансовані академічна та практична складові професійної підготовки, і де студенти залучаються до створення практико-орієнтованих проєктів, як результат індивідуальної / колективної діяльності за чітко визначеними правилами. Впроваджуючи практико-орієнтований підхід варто ретельно ставитись до встановлення співвідношення лекційних, практичних та індивідуальних 10 занять, щоб це не призвело до неспроможності майбутнього фахівця вірно виконувати поставлені завдання. Викладення дисциплін має будуватись у форматі кейсів, оскільки кейсові завдання передбачають розгляд практичних ситуацій і вирішення поставлених проблем. Практико-орієнтоване навчання формує у студентів професійні компетентності та дозволяє майбутньому фахівцю більш ефективніше діяти у різних ситуаціях у публічній сфері.
A practice-oriented approach involves the use of a practical component together with a theoretical one, which will strengthen the professional component of the educational process. That is, the content structure of the educational and professional program should contribute to the graduate's adaptation to his future activities in the field of public management and administration. The implementation of such an approach requires the creation of an appropriate environment in which the academic and practical components of professional training are balanced, and where students are involved in the creation of practice-oriented projects as a result of individual/collective activity according to clearly defined rules. When implementing a practice-oriented approach, it is worth being careful about establishing the ratio of lecture, practical, and individual 10 lessons so that this does not lead to the future specialist's inability to correctly perform the assigned tasks. The teaching of disciplines should be built in the format of cases, since case tasks involve the consideration of practical situations and the solution of the problems posed. Practice-oriented training forms professional competencies in students and allows the future specialist to act more effectively in various situations in the public sphere.
A practice-oriented approach involves the use of a practical component together with a theoretical one, which will strengthen the professional component of the educational process. That is, the content structure of the educational and professional program should contribute to the graduate's adaptation to his future activities in the field of public management and administration. The implementation of such an approach requires the creation of an appropriate environment in which the academic and practical components of professional training are balanced, and where students are involved in the creation of practice-oriented projects as a result of individual/collective activity according to clearly defined rules. When implementing a practice-oriented approach, it is worth being careful about establishing the ratio of lecture, practical, and individual 10 lessons so that this does not lead to the future specialist's inability to correctly perform the assigned tasks. The teaching of disciplines should be built in the format of cases, since case tasks involve the consideration of practical situations and the solution of the problems posed. Practice-oriented training forms professional competencies in students and allows the future specialist to act more effectively in various situations in the public sphere.
Опис
Бібліографічний опис
Васильєва О. І. Практико-орієнтоване навчання при підготовці здобувачів вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» / О. І. Васильєва // Від теорії до практики в управлінні та врядуванні : матер. ІІ Всеукр. круглого столу, 21 червня 2022 р. (до Дня державної служби) / за заг. ред. С. М. Приліпка, І. М. Грищенко. – Київ : НУБіП, 2022. – С. 9–11.
