Вдосконалення роботи зі зверненнями громадян у діяльності органів Державної фіскальної служби України

Loading...
Thumbnail Image

Date

item.page.orcid

item.page.doi

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Visegrad Journal on Human Rights

Abstract

Можливість громадян вирішувати особисті різноманітні проблеми й відстоювати власні порушені права є важливою функцією інституту звернень. Разом із тим нині громадяни все більше виявляють громадську свідомість, що виливається в прагнення впливати на роботу органів державної влади та брати участь в управлінні державними справами. Досвід демократичних держав світу засвідчує, що саме суспільна участь дає змогу домогтися більшої ефективності публічного адміністрування, підвищення стандартів, удосконалення механізмів. The ability of citizens to solve personal problems and defend their own violated rights is an important function of the Institute of appeals. At the same time, citizens are increasingly displaying public awareness, which translates into the desire to influence the work of public authorities and participate in the administration of state affairs. The experience of democratic states of the world testifies that it is social Participation enables to achieve greater efficiency of public administration, raising standards, improvement of mechanisms.

Description

Citation

Paranytsia S. Вдосконалення роботи зі зверненнями громадян у діяльності органів Державної фіскальної служби України / S. Paranytsia // Visegrad Journal on Human Rights. – 2019. – № 1, Vol. 1. – С. 107–112.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By