Перегляд за Автор "Зикун Наталія Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCommunication Strategies of the Media Elite(Revista de Cercetare si Interventie Sociala, 2024) Bessarab A.O.; Zykun Nataliia Ivanivna; Kvasnytsia О.; Dreshpak V.; Volynets G.; Rohova T.; Бессараб А. О.; Зикун Наталія Іванівна; Квасниця О.; Дрешпак В.; Волинець Г.; Рогова Т.The article examines the role and infl uence of the media elite in shaping communication strategies, political communications, and the editorial policies of corporate publishing. Given the current changes in the global media landscape, this research is highly relevant. This paper aims to identify the main characteristics and functions of the media elite, defi ne the content and structure of ideas about media elites and their communication policy. The study employs an integrated approach, utilizing descriptive, analytical, and synthetic methods to present the theoretical and methodological framework. It also applies an interdisciplinary research method to examine specifi c features of media elites and their communication strategies. Analysis of statistical data was used to determine the popularity and frequency of use of various sources of information, as well as to assess the level of trust in the media elite among society. A semantic and stylistic method is employed to illustrate language resource utilization in media texts. The research establishes that media elites’ structure and ideological guidelines signifi cantly impact the style of political communications, communication strategies in the media, and the type, content, and meaning of contemporary media texts. The fi ndings emphasize the evolving nature of media elite communication strategies in response to various factors, including technological advancements, socio-political shifts, and cultural changes. This underscores the importance of further exploration of their roles in transitional democracies and regions facing media challenges. This research provides a foundation for understanding how media elites align with other infl uential groups, their perspectives on national interests, and the potential implications for democratic processes. У статті розглядається роль і вплив медіа-еліти на формування комунікаційних стратегій, політичних комунікацій та редакційну політику корпоративних видань. З огляду на сучасні зміни в глобальному медіа-ландшафті, це дослідження є надзвичайно актуальним. Мета роботи - визначити основні характеристики та функції медіаеліти, зміст і структуру уявлень про медіаеліту та її комунікаційну політику, з'ясувати зміст та структуру уявлень про медіаеліту. У дослідженні застосовано комплексний підхід із використанням описового, аналітичного та синтетичного методів для представлення теоретико-методологічної бази. Також застосовано міждисциплінарний метод дослідження для вивчення особливостей медіа-еліт та їхніх комунікаційних стратегій. Аналіз статистичних даних використано для визначення популярності та частоти використання різних джерел інформації, а також для оцінки рівня довіри до медіа-еліти в суспільстві. Семантико-стилістичний метод використано для ілюстрації використання мовних ресурсів у медіатекстах. Дослідження показало, що структура та ідеологічні настанови медіа-еліт суттєво впливають на стиль політичних комунікацій, комунікаційні стратегії в медіа, а також на тип, зміст і значення сучасних медіа-текстів. Результати дослідження підкреслюють еволюційний характер комунікаційних стратегій медіа-еліт у відповідь на різні чинники, зокрема технологічний прогрес, соціально-політичні зрушення та культурні зміни. Результати дослідження підкреслюють еволюційний характер комунікативних стратегій медіа-еліт, які реагують на різні чинники, зокрема технологічний прогрес, соціально-політичні зрушення та культурні зміни. Це підкреслює важливість подальшого вивчення їхньої ролі в перехідних демократіях та регіонах, що стикаються з медіа-викликами. Це дослідження створює основу для розуміння того, як медіаеліти узгоджуються з іншими впливовими групами, їхніх поглядів на національні інтереси та потенційних наслідків для демократичних процесів.
- ДокументCатирична публіцистика періоду Української революції: еволюція проблемно-тематичних домінант(Образ : науковий журнал, 2017) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaПростежується еволюція проблемно-тематичних домінант української сатиричної публіцистики під впливом зміни суспільно-політичних орієнтирів українського революційного руху 1917–1921 рр. У науковий дискурс вводиться інформація про комплекс публікацій, що зафіксували розгортання Української революції на різних її етапах. Підтверджується, що система публіцистики розвивалася під впливом націєтворчих процесів, переформатування суспільної структури і внутрішньо системних чинників. Констатується завершеність формування типу сатиричного журналу, визнається значення сатиричних публікацій у газетних виданнях. Виокремлюються тематичні напрями й найактуальніші проблеми національно-орієнтованих видань, досліджуються найпоширеніші жанрові формати. Доводиться роль сатиричної публіцистики як каталізатора революційних настроїв. Traces the evolution of problem-thematic dominants of Ukrainian satire publicism under the influence of changing goalposts of Ukrainian revolution of 1917–1921. The information on the complex of publications fixing the development of Ukrainian revolution is introduced in scientific discourse. The paper proves that the system of publicism developed under the influence of both nation-creating processes and social structure reformatting, as well as under the influence of intersystem factors. The article states the complete formation of a satire journal type, the role of satire publications in newspapers. The author singles out the thematic directions and the most topical issues of the national oriented editions investigating the genre formats. The role of satire publicism as a catalyst of revolutionary sentiments is being proved.
- ДокументThe role of mass media in the social orientation of the masses and social management(Scientific Herald of Uzhhorod University, 2024) Krupskyy I.; Zykun Nataliia Ivanivna; Mitchuk O.; Sushkova O.; Sypchenko І.; Крупський І.; Зикун Наталія Іванівна; Мітчук О.; Сушкова О.; Сипченко І.Relevance. The relevance of the issue of the role of mass media in social orientation and social management remains acute in view of the rapid development of information technologies and the rapid spread of social media. Purpose. The purpose of this study was to outline the modern place and role of mass media in the changing media environment, to show new phenomena and trends in the development of social media in order to identify niches in the information space where social media coexist with mass media. Methodology. The following methods were used for research — hypothetical-deductive, analysis, synthesis, etc. Results. The study showed that mass media, using modern information technology, continue to be an important source of current information, sharing this niche with social media. With the quantitative growth of social media in the news stream, their secondary function is observed in relation to socially significant issues that are asked in the mass media. The spread of social media contributes to the establishment of equality of information providers and consumers as subjects of the media process, as feedback and influence of information consumers through providers (mass media and social media) on the formation of the agenda develops. The use of dialogic communications in organizations contributed to the improvement of the effectiveness of the organizations themselves, as well as increased the responsibility of organizations for their position on current social issues, which is demanded by real and potential consumers of their goods and services through social media. Conclusions. The practical significance of this research lies in identifying the priority characteristics of mass media (reliability of information, coverage of topics relevant to society, competence in presenting information, orientation of information to the development of society) in the formation of social orientations of the population in comparison with social media. Актуальність. Актуальність питання ролі мас-медіа у соціальній орієнтації та соціальному управлінні залишається гострою з огляду на стрімкий розвиток інформаційних технологій та швидке поширення соціальних мереж. Мета. Мета цього дослідження - окреслити сучасне місце і роль мас-медіа в мінливому медіасередовищі, показати нові явища і тенденції розвитку соціальних медіа для того, щоб визначити ніші в інформаційному просторі, де соціальні медіа співіснують із мас-медіа. Методологія. Для дослідження були використані наступні методи - гіпотетико-дедуктивний, аналізу, синтезу тощо. Результати. Дослідження показало, що ЗМІ, використовуючи сучасні інформаційні технології, продовжують залишатися важливим джерелом актуальної інформації, поділяючи цю нішу з соціальними медіа. При кількісному зростанні соціальних медіа в новинному потоці спостерігається їхня вторинна функція по відношенню до суспільно значущих питань, які ставляться в ЗМІ. Поширення соціальних медіа сприяє встановленню рівності постачальників і споживачів інформації як суб'єктів медіапроцесу, оскільки розвивається зворотний зв'язок і вплив споживачів інформації через постачальників (ЗМІ та соціальні медіа) на формування порядку денного. Використання діалогових комунікацій в організаціях сприяло підвищенню ефективності діяльності самих організацій, а також підвищенню відповідальності організацій за свою позицію щодо актуальних суспільних питань, що є вимогою реальних та потенційних споживачів їхніх товарів та послуг через соціальні медіа. Висновки. Практичне значення дослідження полягає у визначенні пріоритетних характеристик ЗМІ (достовірність інформації, висвітлення актуальних для суспільства тем, компетентність у подачі інформації, спрямованість інформації на розвиток суспільства) у формуванні соціальних орієнтацій населення у порівнянні з соціальними медіа.
- ДокументДержавотворча проблематика в друкованих ЗМІ початку ХХ століття(Український інформаційний простір, 2018) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaДосліджується український пресовий дискурс початку ХХ століття як актуальний науковий об’єкт через непересічне значення для формування українства, підготовку передумов для української революції та відстоювання її завоювань. Автором важливою його частиною вважаються публікації, присвячені українському духовному відродженню, мовно-культурологічній проблематиці як фундаменту та інструменту виборювання української державності. Період неодноразово привертав увагу істориків (В. Верига, Д. Дорошенко, Г. Касьянов, П. Губа,В. Меша), маємо глибокі й комплексні наукові дослідження журналістикознавців (І. Крупський, І. Михайлин, Н. Сидоренко, М. Тимошик, П. Федоришин), однак існує потреба поглиблення розуміння окремих аспектів проблеми, уточнення акцентів через можливість залучення до наукового обігу нових видань, фактологічних даних, коригування на цій основі певних історичних оцінок. Завданнями статті є диференціація тематичних напрямів боротьби за утвердження державності України в демократично-національній пресі початку ХХ століття; окреслення проблемно-тематичних і жанрових конструктів пресової боротьби за утвердження української мови як важливого засобу націє і державотворення; аналіз системи прийомів і засобів, використовуваних авторами і редакціями демократичних українських видань, зокрема щоденної безпартійної газети «Відродження», українських сатиричних журналів «Будяк», «Ґедз», «Реп’яхи». Окреслюються тематичні напрями пресової боротьби за утвердження державності України на початку ХХ століття. Аналізується відображення в українській періодиці (газеті «Відродження», сатиричних журналах «Ґедз», «Будяк», «Реп’яхи») одного із важливих її аспектів — відстоювання державної мови. Встановлюються проблемно-тематичні, жанрові конструкти репрезентації в друкованих ЗМІ проблеми запровадження української мови як важливого засобу націє- і державотворення. Описується роль української демократичної преси у формуванні й систематизації норм української мови, розширенні сфери її побутування. The article deals with the press discourse of the XXth century beginning as a rele vant scientific object, having an outstanding significance for Ukrainian nation formation, preparation of prerequisites for Ukrainian revolution and its achievements defense. As one of its important part, the author considers publications, devoted to Ukrainian spiritual revival, language and cultural problems as the basis and instrument in the strug gle for Ukrainian statehood. Not once did this period attract attention of histo rians (V. Veryha, D. Doroshenko, H. Kasianov, P. Huba), we have thorough and complex scientific researches (I. Krupskyi, I. Mykhailyn, N. Sydorenko, M. Tymoshyk, P. Fedoryshyn), but there exists a problem of deeper understanding of some problem aspects, accent adjustment due to the possibility of attracting new publications, fact data, updating of certain historic assessments on this basis. The tasks of the article are to differentiate thematic directions of struggle for strengthening Ukrainian statehood in democratic-national press at the XXth century beginning; to outline problem-thematic and genre constructs of press struggle for Ukrainian language consolidation as important means of nation- and state formation; to analyze the systems of means and devices, used by authors and editorial boards of democratic Ukrainian periodicals — daily unaffiliated newspaper “Vidrodzhennia” (“Revival”), Ukrainian satiric journals “Budiak” (“Thistle”), “Gedz”, “Repiakhy” (“Burdocks”). Thematic directions of the press struggle for strengthening Ukrainian statehood at the XXth century beginning are drawn a line round. The reflection of one of its important aspects — defending the Ukrainian language — in Ukrainian periodicals (newpaper “Vidrodzhennia”, satiric journals “Gedz”, “Budiak”, “Repiakhy”) is analyzed. Problem-thematic, genre constructs of representation of the Ukrainian language problem as an important means of nation and statehood formation in printed mass media are stated. The role of Ukrainian democratic press in the formation and systematization of the Ukrainian language norms and its expansion are described.
- ДокументЕкономічна журналістика як концепт освітньої магістерської програми(Educational and Philological Sciences, 2017) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaУ статті аналізується еволюція підходів до професійної підготовки журналіста. Автором обґрунтовується доцільність в умовах складно структурованого суспільного середовища спеціалізації журналістів (крім технологічної, за видами ЗМІ – на теле-, радіо-, інтернет-журналістику, друковані ЗМІ) за проблемно-тематичними принципом. Вона покликана підвищити якість контенту ЗМІ, усунути проблему браку спеціальних знань у журналістів про ту чи іншу суспільну сферу, сприяти ефективності економічної журналістики. Окреслюється зміст поняття «економічна журналістика», уточнюються її функції і завдання. Економічна журналістика розглядається як інструмент взаємодії суспільства, бізнесу й держави, важливий чинник розвитку демократизацій них і ринкових процесів. Доводиться інституційний характер економічної журналістики. Визначаються змістові орієнтири інтегрованої освітньої магістерської програми підготовки економічних журналістів, що передбачає поєднання у професійній підготовці власне журналістського й економічного блоків знань із залученням даних про процеси в суміжних суспільних галузях. Виокремлюються основні професійні компетентності економічного журналіста. The article analyzes the evolution of approaches to the professional training of a journalist. The author justifies the need for the specialization of journalists under the conditions of the complex structured social environment (except for technical, by type of mass media – into the TV-, radio-, Internet journalism, and print media) according to the problem and thematic principle. It is aimed to improve the quality of the mass media content, to eliminate the problem of the lack of specific knowledge about a certain public sphere the journalists are supposed to face, to contribute to the effectiveness of economic journalism.
- ДокументНаратив як контентна основа міжнародних стратегічних комунікацій(Держава і регіони, 2020) Зикун Наталія Іванівна; Бессараб Анастасія Олександрівна; Пономаренко Людмила Григорівна; Zykun Natalia Ivanivna; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Ponomarenko Liudmyla HryhorivnaУ статті на основі аналізу вибраних із провідних українських газетних видань «Дзеркало тижня», «День», «Україна молода» за 2016–2020 рр. медійних текстів із згадуванням наративу встановлено семантико-змістові характеристики номінацій «наратив», «стратегічний наратив», «малі наративи»; окреслено напрями семантичної реалізації значення наративу і його можливості в процесі міжнародних стратегічних комунікацій, спрямованих як на зовнішню, так і на внутрішню аудиторію. Доведено, що основним завданням стратегічного, або національного, наративу є аргументоване пояснення власному населенню й зацікавленим аудиторіям своїх реалій, намірів, планів; виправдання певних напрямів державної діяльності, спрямованої на партнерів, на опонентів і тих, хто займає нейтральну позицію. Розмежовано сфери використання різних наратологічних номінацій: у міжнародних комунікаціях і в науковому дискурсі концептуальні засади державної ідентичності й міжнародної взаємодії іменуються стратегічним наративом, або гранд-наративом, у публіцистичному дискурсі вживають номінацію наратив, рідше – історичний наратив, національний наратив. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що увагу спрямовано на медійний аспект використання одного з ключових понять стратегічних комунікацій і ролі ЗМІ в його реалізації. Основними загальнонауковими методами дослідження є описовий, порівняльний, аналізу та синтезу. Також використано такі емпіричні методи: суцільного відбору – для виділення текстів із лексемою «наратив»; кількісний метод контент-аналізу з елементами якісного – для характеристики семантичного наповнення терміна «наратив». Результати дослідження можуть бути використані під час комплексних досліджень технології міжнародних стратегічних комунікацій і в практичній діяльності фахівців з міжнародних стратегічних комунікацій, нового напряму в Україні, який нині перебуває на етапі активної інституалізації. The article, basing on the analysis of selected media texts with reference to narrative from the leading Ukrainian newspapers «Dzerkalo Tyzhnia» (Weekly Mirror), «Den» (Day), «Ukraina Moloda» (Young Ukraine) for 2016–2020, the semantic and content characteristics of the «narrative», «strategic narrative», «small narratives» nominations has established; the directions of the semantic realization of the meaning of the narrative and its possibilities in the process of international strategic communications aimed at both external and internal audience, are outlined. It is proved that the main task of a strategic, or national, narrative is a reasoned explanation to the state population and interested audiences of specific realities, intentions, plans; justification of certain directions of state activity aimed at partners, at opponents and those occupying a neutral position. There are divided the spheres of use of different narratological nominations: in international communications and in scientific discourse, the conceptual foundations of state identity and international interaction are referred to as strategic narrative or grand narrative, in publicistic discourse the narrative nomination is used, more rarely – historical narrative, national narrative. The scientific novelty of the research is that the focus is on the media aspect of the use of one of the key concepts of strategic communications and the role of the media in its implementation. The main general scientific methods used in this article are descriptive and comparative ones, as well as analysis and synthesis. The following empirical methods were also used: solid selection method (solid selection method for allocation texts with the «narrative» lexeme; quantitative method of content analysis with elements of qualitative one – for characterizing the semantic of the «narrative» term). The results of the study can be used in the complex research of the technology of international strategic communications and in the practical activity of specialists in international strategic communications, a new trend in Ukraine, which is currently under active institutionalization.
- ДокументОсобливості стратегічних комунікацій в епоху цифровізації та розвиток нових медіаінструментів в публічному управління(Публічне управління та місцеве самоврядування, 2023) Грабовенко Наталія Валеріївна; Зикун Наталія Іванівна; Hrabovenko Nataliia Valeriivna; Zykun Natalia IvanivnaАктуальність дослідження зумовлена процесами, що відбуваються у світі, який живе в епоху цифровізації та розвитку медіакомунікацій. Актуальною є проблема впорядкованості публічних комунікацій, створення комунікаційного механізму саморегуляції відносин між державною, бізнесом і громадськістю, розвитку нових медіаінструментів у публічному управлінні, формування стратегічних проєктних рішень, здатних надати розвитку публічній сфері передбачуваного характеру. У процесі дослідження уточнено поняття «стратегічні комунікації в публічному управлінні», їхні особливості, зокрема, як найважливішої складової частини «м’якої сили», що забезпечує привабливість органів публічної влади, цінностей, ідеології, інших функціональних особливостей держави. Підкреслено, що розроблення та реалізація стратегічної комунікації мають відбуватися з урахуванням економічних, політичних, культурних обставин, у яких перебувають держава та суспільство. Доведено, що комунікаційна діяльність є частиною стратегії органів публічного управління, що дозволяє донести місію, цілі та завдання держави до широкої громадськості. Охарактеризовано сучасні медіаінструменти, через які успішно реалізуються стратегічні комунікації, а саме: вебсайти, електронну пошту, конвергентні медіа, інтернет-додатки й інтернет-ресурси. Аргументовано, що нові медіа виступають як інноваційні технології розвитку всіх попередніх засобів масової комунікації, як нова стратегія просування інформації. Обґрунтовано, що важливим чинником розвитку стратегічних комунікацій у публічному управлінні є перехід від односторонньої інформаційної моделі до багатосторонньої зворотної суб’єкт-суб’єктної взаємодії за допомогою нових форм медіакомунікації. Визначено принципи, за якими має розроблятися ефективна стратегія комунікації органів публічної влади із зовнішніми цільовими аудиторіями. The relevance of the research is determined by the processes taking place in the world, which lives in the era of digitization and the development of media communications. The problem of orderliness of public communications, the creation of a communication mechanism for self-regulation of relations between the state, business and the public, the development of new media tools in public administration, the formation of strategic project solutions capable of giving the development of the public sphere a predictable character is an urgent one. In the process of research, the concept of strategic communication in public administration, its features, in particular, as the most important component of “soft power” that produces the attractiveness of public authorities, values, ideology, and other functional features of the state, were clarified. It is emphasized that the development and implementation of strategic communication should take into account the economic, political, and cultural circumstances in which the state and society are. It has been proven that communication activity is part of the strategy of public administration bodies, which allows to convey the mission, goals and objectives of the state to the general public. Modern media tools through which strategic communications are successfully implemented are characterized, namely websites, e-mail, convergent media, Internet applications and Internet resources. It has been proven that new media act as innovative technologies for the development of all previous means of mass communication, as a new strategy for promoting information. It is substantiated that an important factor in the development of strategic communications in public administration is the transition from a one-way information model to a multilateral reverse subject-subject interaction using new forms of media communication. The principles by which an effective communication strategy of public authorities with external target audiences should be developed are defined.
- ДокументПрофесійно-сленгова лексика в журналістській діяльності: фейк як антитренд(Ірпінь : УДФС України, 2018) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaУзагальнюються наукові підходи до визначення поняття професійна лексика й сленг. Аналізується активізація лексеми фейк на позначення низки значень у сучасному мовленні, зокрема медійному. The scientific approaches to the definition of professional vocabulary and slang are generalized. The activation of Fake tokens on the designation of a number of meanings in contemporary speech, in particular the media, is analyzed.
- ДокументРозвиток мовної системи в період воєнного стану:аналіз новотворів (неологізмів)(Київ, 2022) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaКолективна монографія, підготовлена в Інституті законодавства Верховної Ради України, узагальнює досвід, а також практичні рекомендації щодо найактуальніших завдань вітчизняного законотворення в умовах воєнного стану та післявоєнної відбудови. У третьому томі видання розглянуто соціогуманітарні та психологічні аспекти державотворення, охарактеризовано особливості законодавчого забезпечення та реалізації прав і свобод людини в умовах воєнного стану в Україні. Автором розглядається мова як складноорганізована система, яка постійно змінюється під впливом низки чинників, насамперед трансформації суспільства, для забезпечення діяльності якого вона і використовується. Це помітно на динаміці лексики, хоча змін зазнають й інші рівні мовної системи: орфографічний, графічний тощо. Collective monograph prepared at the Institute of Legislation of the Verkhovna Rada of Ukraine, summarizes experience, as well as practical recommendations regarding the most pressing tasks of national law-making in the conditions of martial law and post-war reconstruction. The third volume of the publication examines the socio-humanitarian and psychological aspects of state formation, characterizes the peculiarities of the legislative provision and implementation of human rights and freedoms under the conditions of martial law in Ukraine. The author considers language as a complex system, which is constantly changing under the influence of a number of factors, primarily the transformation of society, to ensure activity which it is used. This is noticeable in the dynamics of the vocabulary, although other levels of the language system are also undergoing changes: orthographic, graphic, etc.
- ДокументСатирична публіцистика Наддніпрянщини в інформаційному просторі України: становлення, еволюція розвитку, жанрово-тематичні форми(Київ : Алерта, 2015) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaДосліджено ґенезу сатиричної публіцистики Наддніпрянщини як фактора комунікативної діяльності, засобу соціалізації й способу соціального спілкування людей. Констатується оформленість сатиричного дискурсу, який характеризується чіткою соціальною спрямованістю; агресивно-викривальними й агресивно-знищувальними інтенціями; розвиненою власною жанровою системою, а також використанням із сатиричною метою жанрів інших груп; багатим арсеналом зображально-виражальних засобів. Виявлено передумови становлення гумористично-сатиричного типу видання, сформульовано його типологічні ознаки. Простежено еволюцію каналів транслювання сатирично-публіцистичної інформації – видів друкованих періодичних видань, умовно названих сатиричними форматами: сатиричний листок, сатиричний журнал, сатирична газета, ілюстрований додаток до газети, сатирична сторінка, «газета в газеті», спеціальний сатиричний випуск тощо. The author investigates the genesis of satiric publicism of Naddniprianschyna as a factor of communicative activity, means of socialization and the method of social communication of people. The author verifies the organization of satiric discourse characterized by a clear social orientation; aggressively-accusing and aggressively-destructive intensions; by its own developed genre system, and also by the use of genres of other groups with the satiric aim; by the rich arsenal of graphic and expressive means. The communicative potential of the genres of graphic satiric publicism, presented by satiric graphic arts (caricature, grotesque), satiric photo genre, photomontage, is clarified. The specific and transformation of the role and functions of satiric publicism at the end of ХІХ - the beginning of ХХ centuries, in the periods of national liberation rivalry and formation and strengthening of the Soviet Power are traced. The pre-conditions of development of humorously-satiric type of publication are discovered, its typology features are stated. The evolution of the channels of transmission of satirically-publicistic information is traced - types of printed matters conventionally called satiric formats : satiric paper, satiric journal, satiric newspaper, illustrated appendix to the newspaper, satiric page, “newspaper in a newspaper”, special satiric edition etc.
- ДокументСатирична публіцистика Наддніпрянщини в інформаційному просторі України: становлення, розвиток, жанрово-тематичні форми(Запоріжжя, 2016) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaДосліджено феномен сатиричної публіцистики Наддніпрянщини як фактора комунікативної діяльності, подано її історіографічний нарис, охарактеризовано 34 джерела. Встановлено природу і сутність газетно-журнальної сатири в контексті зміни підходів до відображення факту. Охарактеризовано її тематичні, сюжетнокомпозиційні й функціональні домінанти, вербальні і зображальні сатиричні жанри. Простежено еволюцію каналів транслювання сатиричної інформації, становлення сатиричного типу видання, сформульовано його типологічні ознаки. Визначено перспективні аспекти дослідження сатиричної публіцистики: сатиричний потенціал зображальних фотожанрів, специфіка сатиричної публіцистики в мережевих виданнях. The author investigates the genesis of satiric publicism of Naddniprianschyna as a factor of communicative activity, means of socialization and the method of social communication of people. The historiographic studies of satirically-publicistic segment of journalism of Naddniprianschyna is presented – from pre-conditions to formation and modification under the influence of social-economic, political, cultural and educational, philosophical factors, with its sources outlined and characterized (folklore; works of wandering poets, mainly schoolchildren and deacons; theatricalized forms such as school drama and puppet show of the Nativity; satiric literature). The author of the article verifies the organization of satiric discourse characterized by a clear social orientation; aggressively-accusing and aggressivelydestructive intensions; by its own developed genre system, and also by the use of genres of other groups with the satiric aim; by the rich arsenal of graphic and expressive means. The nature and the essence of newspaper and journal satire in the context of evolution of approaches to the representation of the fact are determined. The complex of thematic dominants and composition parameters as well as the development of verbal and graphic satiric genres in printed matters are outlined. The author proposes to single out a satirically-publicistic genre as an independent group amongst artistic and journalistic genres based on the form of artistic presentation of reality (authorial behavior and authorial intensions, the level of comprehension of material), the principles of satiric typification and specific of satiric character that consists in conscious “distortion” of the article of image with the aim of demonstration of its comicalness and unacceptability; original article of reflection (negative facts of reality, comical nature and absurdity of which are obvious for a satirist); special poetics of the narrative. Text and graphic satiric genres (caricature, grotesque, satiric photo, photo collage that evolved from an artistic technique to the genre form) are differentiated in the group composition by their form of expression The communicative potential of the genres of graphic satiric publicism, presented by satiric graphic arts (caricature, grotesque), satiric photo genre, photomontage, is clarified. The specific and transformation of the role and functions of satiric publicism at the end of ХІХ – the beginning of ХХ centuries, in the periods of national liberation rivalry and formation and strengthening of the Soviet Power are traced. The pre-conditions of development of humorously-satiric type of publication are discovered, its typology features are stated. The evolution of the channels of transmission of satirically-publicistic information is traced – types of printed matters conventionally called satiric formats : satiric paper, satiric journal, satiric newspaper, illustrated appendix to the newspaper, satiric page, “newspaper in a newspaper”, special satiric edition etc. The paper proves a thin illustrated satiric journal to be the most successful because of some of its features, namely: small volume (8–12 pages); periodicity (once a week, once every two weeks, once a month) and a fixed day of publication; features of date-line presentation; the editorial article with the declaration of character and orientation of the edition; the camouflage of authorship; the system of pseudo items, or 36 pseudo genre items, that provided distinct evaluation character; balanced combination of graphic and text publications; special character of top and last pages that did not yet gain the completeness of functions performed by the cover of a journal edition, however already differed by designer-semantic parameters from internal columns; addressability to the wide audience; predominance of small genre forms; the authorial collective of artists; special role of colour as an important means of transmission of the content and influence on a reader; short duration of publication in connection with harsh censorial terms, financial pressures. The author proves the formation of a satiric newspaper at the beginning of ХХ century as a separate type of satiric periodical, that combined the features of satiric journals, complemented by characteristics peculiar to the newspapers (less volume; bigger format; prevailing of text material above graphic; predominance of black and white image; lower price; tendency to bigger in volume publications). However, it is stated that a satiric paper gradually loses its independence. In later periods satire exists in media discourse in the form of satiric page, or “newspapers in a newspaper”, special satiric publication of a newspaper etc. Satiric publicism in the second half of 1930-ies loses its concrete nature, witticism, avoids the issues of the day of public life, the sphere of its influence narrows to the exposure of international enemies, derision of primitive mode of life, revelation of insignificant themes, unimportant objects. Character and stylistics of the main satiric genres also change with the tendency to documentaryness, rationality, direct exposure, loss of artistic value. The perspective aspects of research of satiric publicism in social communications are determined: satiric potential of photographic graphic genres actualized taking into account the strengthening of tendency of mass-media vi
- ДокументСоціокомунікаційна наука в парадигмі смислових трансформацій: суспільні виклики, тренди освіти і професійної діяльності(Ірпінь : Державний податковий університет, 2023) Державний податковий університет; State Tax University; Зикун Наталія Іванівна; Zykun Nataliia IvanivnaЗбірник містить матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції, що відбулася 19 травня 2023 р. на базі кафедри мовної підготовки і соціальних комунікацій факультету соціально-гуманітарних технологій та менеджменту Державного податкового університету. Публікації відображають напрями та результати наукових досліджень, присвячених таким актуальним питанням: cоціальні комунікації в парадигмі глобальних комунікаційних систем, безпековий вимір інноваційних процесів у теорії і практиці журналістики, вплив інформаційної політики держави на формування і розвиток digital-середовища в сфері медіа, рекламної діяльності та зв’язків з громадськістю, соціокультурні аспекти редакторсько-видавничої справи в контексті трансформації медіасектору в умовах війни, економічнa журналістикa в структурі соціальних комунікацій у новій геополітичній парадигмі, мова медіа в соціокультурному просторі, лінгвокультурологічні та соціокомунікативні аспекти в мовознавстві, медійний та інші види дискурсів у соціо- та психолінгвістичному вимірі інформаційного фронту, тенденції й сучасні тренди підготовки кадрів для сфери соціальних комунікацій за викликів військового часу. The collection contains the materials of the III International Scientific and Practical Online Conference held on May 19, 2023 at the Department of Language Training and Social Communications of the Faculty of Social and Humanitarian Technologies and Management of the State Tax University. The publications reflect the directions and results of scientific research on the following topical issues: social communications in the paradigm of global communication systems, the security dimension of innovative processes in the theory and practice of journalism, the impact of the state's information policy on the formation and development of the digital environment in the field of media, advertising and public relations, socio-cultural aspects of editorial and publishing in the context of the transformation of the media sector in times of war, economic journalism in the structure of social communications in the new geopolitical paradigm, media language in the socio-cultural space, linguistic and socio-communication aspects in linguistics, media and other types of discourses in the socio- and psycholinguistic dimension of the information front, trends and current trends in training for social communications in wartime challenges.
- ДокументСтратегічні комунікації й виклики гібридної війни: українські реалії(Київ : ТНУ ім. В. І. Вернадського, 2018) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaУзагальнюються наукові підходи до визначення поняття стратегічних комунікацій. Аналізуються ключові проблеми формування системи стратегічних комунікацій в Україні. Визначаються завдання розвитку окремих її елементів, зокрема, зв’язків зі ЗМІ. Обґрунтовується доцільність активізації різних рівнів системи стратегічних комунікацій (національних, регіональних, міжнародних) суб’єктами реалізації Доктрини інформаційної безпеки України, важлива роль ЗМК у досягненні загальних цілей захисту інтересів Української держави. The article analyzes scientific approaches to the perception of the notion of strategic communications. The key problems of formation the system of strategic communications in Ukraine are analyzed. The author defines the tasks for the development of its separate elements (according to the NATO standards), in particular, liaison with mass media, the involvement of the leaders of the thought etc., that will promote the positive image of the state at the international level. The article justifies the feasibility of intensification of the different levels of the system of strategic communications (national, regional, international) by the subjects of realization of the Informational Security Doctrine of Ukraine, as well as the importance of the means of mass communication in attainment the common aims of legitimization of Ukrainian state.
- ДокументСтруктура й зміст сайтів з української мови з погляду редактора(Держава та регіони, 2019) Пономаренко Людмила Григорівна; Бессараб Анастасія Олександрівна; Зикун Наталія Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Hryhorivna; Bessarab Anastasiia Oleksandrivna; Zykun Natalia IvanivnaМетодологія дослідження. Основними загальнонауковими методами, використаними в цій статті, є описовий, порівняльний, аналізу та синтезу. Також використано такі емпіричні методи: метод суцільного відбору (для виділення найбільш використовуваних сайтів з української мови), кількісний метод контент-аналізу з елементами якісного (для характеристики структурних елементів цих сайтів), метод моделювання (для створення теоретичної моделі сучасного сайту з української мови). Результати. У статті виділено десять найбільш використовуваних електронних сайтів з української мови, які аранжовано, схарактеризовано за обов’язковими структурними компонентами. Окрему увагу акцентовано на тому, що їх основою мають бути довідковоінформаційні матеріали з основних розділів української мови як навчального предмета. За характером довідково-інформаційні матеріали виділено такі види сайтів з української мови: 1) спеціалізовані мовні сайти; 2) вузькоспеціалізовані сайти, присвячені певному проєкту з української мови; 3) комплексні електронні сайти, що містять як довідково-інформаційні мовні матеріали, так і мовні проєкти. Новизна. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що запропоновано теоретичну модель сучасного сайту з української мови та з’ясовано, що найбільше відповідає цій моделі сайт «Мова – ДНК нації». Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані під час планування та розробки сайтів, присвячених мовним питанням загалом та українській мові зокрема, а також у навчальному процесі. The main general scientific methods used in this article are descriptive, comparative, analysis and synthesis. The following empirical methods were also used: continuous selection method (to highlight the most used Ukrainian language web-sites), quantitative content analysis method with qualitative elements (to characterize the structural elements of these web-sites), modeling method (to create a theoretical model of a modern Ukrainian language web-site). Results. The article identifies the top ten most commonly used Ukrainian language web-sites, which are arranged, characterized by mandatory structural components. Particular attention is paid to the fact that they should be based on reference and information materials from the main sections of the Ukrainian language as a subject. The following types of Ukrainian language web-sites are distinguished by reference and information materials: 1) specialized language web-sites; 2) specialized web-sites dedicated to a specific project in the Ukrainian language; 3) comprehensive web-sites containing both language information materials and language projects. Novelty. The scientific novelty of the research is that the theoretical model of the modern Ukrainian language web-site was proposed and it was found that the web-site «Language – is the Nation’s DNA» is the most relevant to this model. Practical implication. The results of the research could be used during web-site planning and development, which are dedicated to the general language issues and Ukrainian language in particular and during academic process.
- ДокументУкраїнська мова та культура в сучасному гуманітарному часопросторі: аспекти міжмовної комунікації та формування комунікативної компетентності сучасного фахівця(Ірпінь-Ломжа., 2023) Зикун Наталія Іванівна; Гиріна Тетяна Сергіївна; Шарлович З. П.; Zykun Natalia Ivanivna; Hyrina Tetiana Serhiivna; Sharlovych Z. P.Збірник містить матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, що відбулася 21 лютого 2023 р. на базі кафедри мовної підготовки і соціальних комунікацій факультету соціально-гуманітарних технологій та менеджменту Державного податкового університету. Публікації відображають напрями та результати наукових досліджень, присвячених таким актуальним питанням: українська мова як феномен національної культури, міжмовна комунікація у сучасному геополітичному світі, міжкультурний діалог і презентація української культури, комунікативна компетентність сучасного фахівця, етична складова в сучасній гуманітарній парадигмі, сучасні засоби масової інформації та духовний універсум людини, бізнес-комунікації та перекладознавство: виклики сьогодення. Видання розраховане на широке коло читачів, які цікавляться окресленою проблематикою. The collection contains the materials of the International Scientific and Practical Internet Conference held on February 21, 2023 at the Department of Language Training and Social Communications of the Faculty of Social and Humanitarian Technologies and Management of the State Tax University. The publications reflect the directions and results of scientific research on the following topical issues: Ukrainian language as a phenomenon of national culture, interlingual communication in the modern geopolitical world, intercultural dialogue and presentation of Ukrainian culture, communicative competence of a modern specialist, ethical component in the modern humanitarian paradigm, modern mass media and the spiritual universe human, business communications and translation studies: challenges of today. The publication is intended for a wide range of readers who are interested in the above issues.
- ДокументУкраїнський формат стратегічних комунікацій та формування іміджу держави(Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2017) Зикун Наталія Іванівна; Zykun Natalia IvanivnaУзагальнюються наукові підходи до дефініювання поняття стратегічних комунікацій. Аналізуються ключові проблеми формування системи стратегічних комунікацій в Україні. Визначаються завдання розвитку окремих її елементів (відповідно до стандартів НАТО), зокрема, зв’язків зі ЗМІ, залучення лідерів думок тощо, що сприятиме укріпленню позитивного іміджу держави на міжнародному рівні. Обґрунтовується доцільність активізації різних рівнів системи стратегічних комунікацій (національних, регіональних, міжнародних) суб’єктами реалізації Доктрини інформаційної безпеки України, важлива роль ЗМК у досягненні загальних цілей легітимізації Української держави. The article generalizes scientific approaches to the perception of the notion of strategic communications. The key problems of formation the system of strategic communications in Ukraine are analyzed. The author defines the tasks for the development of its separate elements (according to the NATO standards), in particular, liaison with mass media, the involvement of the leaders of the thought etc., that will promote the positive image of the state at the international level. The article justifies the feasibility of intensification of the different levels of the system of strategic communications (national, regional, international) by the subjects of realization of the Informational Security Doctrine of Ukraine, as well as the importance of the means of mass communication in attainment the common aims of legitimization of Ukrainian state.
- ДокументФотографія й становлення фотосправи в Україні: історія та сучасність (до 180-річчя фотографії)(Наукові записки Інституту журналістики, 2020) Горевалов С. І.; Зикун Наталія Іванівна; Horevalov S.I.; Zykun Natalia IvanivnaУ статті в діахронічному аспекті із використанням методів порівняльного аналізу, систематизації, узагальнення досліджується поліпредметне явище фотографії, що виразно поєднує ознаки документа, твору мистецтва, сучасної технології й засобу комунікації. Узагальнюється інформація про тривалу історію фотографії як форми фіксування реальності, як одного із способів збереження й транслювання інформації. Окреслюється зміна функціонально-інструментальних характеристик фотографії. Вказується на швидке розширення напрямів розвитку фотосправи в багатьох українських регіонах уже наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.: формування інфраструктури; виникнення професійних і аматорських фототовариств і організацій, що вели активну професійну й просвітницько-популяризаторську діяльність. Доводиться, що активна фотодіяльність сформувала суспільний запит на наукове вивчення фотосправи, формування її теорії; викликала виникнення спеціалізованих періодичних фотовидань («Фото-Кіно» (1924), «Фото для всіх» (1928–1930) і «Фото – соцбудівництву» (1932–1934). Усе це сприяло зародженню системи навчання фахівців з фотосправи, формальної фотоосвіти, вивчення курсу фотографії в мистецьких закладах освіти. Простежуються передумови й перші кроки становлення фотожурналістики й формування системи фотожанрів. Констатується активна участь українських майстрів у виробництві й удосконаленні фототехніки. Йдеться про те, що в 30-х роках ХХ ст. був зроблений значний крок державної політики в розвиток заводів машинобудування, хімічної промисловості України, що створило передумови для розвитку фотоіндустрії. Значна увага приділяється основним досягненням українського виробництва фототехніки, насамперед на київському заводі «Арсенал». In the article the multi-subject phenomenon of photography, which clearly combines the features of a document, a work of art, modern technologies and a means of communication is studied in the diachronic aspects using the methods of comparative analysis, systematization and generalization. It summarizes the information about the long history of photography as a form of fixation of reality, as a way of storing and transmitting information. The changes in functional and instrumental characteristics of photography are outlined. The rapid expansion of the direction of development of photography in many Ukrainian regions as early as the late nineteenth and in the early twentieth centuries is indicated: formation of infrastructure; emergence of professional and amateur photo societies and organizations that have been active in professional and educational and promotional activities. It is proved that active photography activity formed a public request for scientific study of photography, its theory formation; caused the emergence of specialized periodical photo editions(“Photo-Cinema” (1924), “Photo for Everyone” (1928-1930) and “Photo - Socialistic Construction” (1932-1934). All this contributed to the emergence of a system of professionals training in photography, formal photo education, study of photography in art educational institutions. The prerequisites and the first steps of formation of photojournalism and the system of photo genres are traced. The active participation of Ukrainian masters in production and improvement of photographic equipment is stated. It is said that in the 30’s of the twentieth century a significant step of state policy was made in development of the plants of mechanical engineering and chemical industry of Ukraine, which created the preconditions for development of photo industry. The considerable attention is paid to the major achievements of Ukrainian production of photographic equipment, first of all at the Kyiv Arsenal Factory.
- ДокументХроніки утвердження образу українства в північноамериканському мультикультурному медіапросторі (1930 р. – початок 1931 р.)(Держава і регіони, 2020) Гиріна Тетяна Сергіївна; Зикун Наталія Іванівна; HirinaTatyana Serhiivna; Zykun Natalia IvanivnaХроніки утвердження образу українства в північноамериканському мультикультурному медіапросторі (1930 р. – початок 1931 р.) Методологічна база проведеного дослідження ґрунтується на використанні методів моніторингу та аналізу документів; узагальненні результатів якісно-кількісного аналізу первинних і вторинних відомостей. Відбір для аналізу архівної періодики здійснено за хронологічним принципом 1930 р. – початок 1931 р. На першому етапі проведено якісний аналіз, який надалі поглиблено логічним дослідженням змісту радіопрограм, відслідковуванням трансформаційних процесів у радіомовленні, спричинених еволюцією уявлень про фінансування таких ініціатив, доступу до них місцевих жителів, жанрового оформлення тощо. Викладено основні передумови створення перших періодичних українських годин у мультикультурному радіопросторі США. Проаналізовано суспільну дискусію в галузі, стан розвитку технічного забезпечення прийому радіосигналу, умов доступу до нього та якості прослуховування. Охарактеризовано зміст таких ініціатив, їхній контент, хронометраж, музичне та жанрове оформлення. Наголошено на значенні єдності громади та виробленні спільної конструктивної позиції щодо вирішення важливих суспільних питань, зокрема в частині організаційно-фінансового забезпечення національних музичних радіогодин. Встановлено, що попри складнощі організаційного характеру громади українців змогли представити світові, а найважливіше усвідомити самі потребу в оформленні національних презентаційних медіамайданчиків, які вигідно позиціонували б їх серед інших народів. Уперше документально досліджено ретроспективу формування закордонного українськомовного медіапростору в контексті радіовиробничого процесу початку ХХ ст. Широкий потенціал використання результатів дослідження не обмежується науковим дискурсом, а є важливим документальним свідченням високої організації та розвитку української громади у світі та розгалуженості її медійної структури. The methodological basis of the conducted research is based on the use of methods of monitoring and analysis of documents; generalization by the method of qualitative and quantitative study of primary and secondary information. Selection for the analysis of archival periodicals was made on the chronological principle of 1930 – early 1931. At the first stage, a qualitative analysis was carried out, which further deepened the logical studies of the content of radio programs, tracking the transformation processes in radio broadcasting caused by the evolution of ideas about financing such initiatives, access to local ones, local genres. design, etc. The basic prerequisites for the creation of the first periodic Ukrainian clock in the multicultural radio space of the USA are outlined. The public discussion in the industry, the state of the development of the technical support of the radio signal reception, the conditions of its access and the quality of listening are analyzed. The content of such initiatives, their content, timing, musical and genre design are described. The importance of community unity and the development of a common constructive position on addressing important public issues were emphasized, in particular with regard to the organizational and financial provision of national music radio hours. It was found that despite the complexity of the organizational nature of the community of Ukrainians were able to present to the world, and most importantly to realize the need to design national presentation media sites that would position them favorably among other peoples. The retrospective of the formation of foreign Ukrainian media space in the context of the radio production process of the early twentieth century was first documented. The wide potential of using the results of the research is not limited to scientific discourse, but is an important documentary evidence of the high organization and development of the Ukrainian community in the world and the ramifications of its media structure.