Перегляд за Автор "Bogdan Tatiana Petrivna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументБюджет гуманітарних цілей, боргової залежності та податкових диспропорцій (експертний аналіз проєкту бюджету на 2022 рік)(Київ, 2021) Богдан Тетяна Петрівна; Швабій Костянтин Іванович; Bogdan Tatiana Petrivna; Shvabii Kostiantyn IvanovychПроєктом бюджету передбачено, що відносний розмір видатків Зведеного бюджету в 2022 р. має зменшитися на 3,5 в.п. ВВП, а видатків Державного бюджету – на 3,9 в.п. щодо 2020 р. Однак, у 2022 році програмується підвищення відносного показника фінансування освіти (на 1,3 в.п. ВВП). Сума видатків на освіту та охорону здоров’я має зрости від 9,2% ВВП у 2019 р. до 11,5% ВВП за планом на 2022 р. Саме тому бюджет наступного року по праву можна назвати бюджетом гуманітарних цілей або бюджетом розвитку людського капіталу. З іншого боку, в 2022 році зменшуватиметься відносна величина видатків на соціальний захист населення, будівництво і ремонт доріг, громадський порядок, безпеку, судову владу, а також оборону. Основні параметри проєкту бюджету рік в частині задекларованих обсягів податкових надходжень виглядають цілком реалістичними, а за окремим статями податкових надходжень (ПДВ, рентна плата, податок на прибуток) є підстави очікувати перевиконання запланованих показників. Однак, податкова система України й надалі характеризується наявністю численних диспропорцій, які гальмують економічне зростання та впливають на перспективи наповнення бюджету в довготривалій перспективі. The draft budget stipulates that the relative size of expenditures of the Consolidated Budget in 2022 should decrease by 3.5 percentage points. GDP, and State budget expenditures - by 3.9 percentage points. in relation to 2020. However, in 2022, an increase in the relative indicator of education financing is planned (by 1.3 percentage points of GDP). The amount of spending on education and health care should increase from 9.2% of GDP in 2019 to 11.5% of GDP according to the plan for 2022. That is why next year's budget can rightfully be called a budget for humanitarian goals or a budget for the development of human capital . On the other hand, in 2022, the relative amount of spending on social protection of the population, construction and repair of roads, public order, security, judiciary, and defense will decrease. The main parameters of the budget project for the year in terms of the declared amounts of tax revenues look quite realistic, and there are reasons to expect overachievement of the planned indicators for certain types of tax revenues (VAT, rent, income tax). However, the tax system of Ukraine will continue to be characterized by the presence of numerous disproportions that inhibit economic growth and affect the prospects of filling the budget in the long term.
- ДокументСтан державних фінансів та управління державним боргом у січні-червні 2021(Київ, 2021) Богдан Тетяна Петрівна; Швабій Костянтин Іванович; Bogdan Tatiana Petrivna; Shvabii Kostiantyn IvanovychОбсяг державного і гарантованого державою боргу в кінці червня 2021 року становив 2,51 трлн грн. В Україні порушували критерії боргової стійкості за 2-ма з 5-ти ключових індикаторів – відношення державного боргу до доходів бюджету та короткострокового зовнішнього боргу до міжнародних резервів. Однак, відносно 2020 року динаміка більшості індикаторів боргової спроможності в 2021 році була сприятливою. Пріоритетними заходами економічної та фіскальної політики держави на 2021-2022 роки є: 1) налагодження ефективної координації фіскальної та монетарної політик і утримання помірного рівня відсоткових ставок на фінансовому ринку; 2) підвищення рівня та якості державних видатків на охорону здоров’я, освіту і ранній розвиток дітей; 3) зміцнення систем соціального захисту населення шляхом розширення охоплення найуразливіших верств і підвищення рівня достатності соціальних допомог; 4) покращення податкового адміністрування та оцінка можливостей введення прогресивних податків на доходи, підвищення податків на майно, спадщину і дарування; 6) спрощення умов доступу до ринку ОВДП роздрібних інвесторів і модифікація системи первинних розміщень ОВДП через банки-дилери. The amount of state and state-guaranteed debt at the end of June 2021 was UAH 2.51 trillion. In Ukraine, the debt sustainability criteria were violated for 2 of the 5 key indicators - the ratio of public debt to budget revenues and short-term external debt to international reserves. However, relative to 2020, the dynamics of most indicators of debt capacity in 2021 were favorable. The priority measures of the state's economic and fiscal policy for 2021-2022 are: 1) establishing effective coordination of fiscal and monetary policies and maintaining a moderate level of interest rates on the financial market; 2) increasing the level and quality of public spending on health care, education and early development of children; 3) strengthening the social protection systems of the population by expanding the coverage of the most vulnerable strata and increasing the level of adequacy of social benefits; 4) improvement of tax administration and assessment of possibilities of introduction of progressive taxes on incomes, increase of taxes on property, inheritance and gifts; 6) simplification of the conditions of access to the OVDP market for retail investors and modification of the system of primary placements of OVDP through dealer banks.