Кафедра психології, педагогіки та суспільних дисциплін
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра психології, педагогіки та суспільних дисциплін за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументОсобливості психологічної готовності до навчання дітей із затримкою психічного розвитку(Ірпінь, 2024) Койда Анастасія Олександрівна; Koyda Anastasiya OleksandrivnaКваліфікаційна робота присвячена вивченню та обґрунтуванню проблеми психологічної готовності до навчання дітей із затримкою психічного розвитку. У тексті висвітлено терміни «готовність до школи», «шкільна зрілість», «адаптація», так і те, що готовність до школи включає такі компоненти: мотиваційну, вольову, розумову, комунікативну й мовну готовність. Розкрито, що показниками готовності дитини до шкільного навчання виступає комплекс якостей й характеристик, які свідчать про досягнення у розвитку дитини. Базою дослідження виступає Ірпінський ліцей №2 Ірпінської міської ради Бучанського району Київської області та «Київський ліцей Ольги Макаренко». Проведене емпіричне дослідження навчальної діяльності учнів молодшого шкільного віку, яке доводить що, проблеми у навчальній діяльності пов’язані із високим рівнем тривожності, невпевненістю у собі, низькою самооцінкою та низьким рівнем домагань, а також із не достатньою вмотивованістю. За результатами дослідження сформульовані висновки та надано рекомендації батькам і вчителям/вихователям, щодо підвищення рівня психологічної готовності учнів до навчання в школі та попередження дезадаптованості. Одержані результати можуть бути використані для підвищення рівня готовності, при розробці корекційно-розвиваючої програми для школярів до освітнього середовища при переході від початкового до середнього рівня освіти. Кваліфікаційна робота містить 82 сторінки, 2 таблиці, 10 рисунків, список використаних джерел з 52 найменувань, 4 додатки. Рік виконання кваліфікаційної роботи: 2023-2024. Рік захисту роботи: 2024. The qualification work is devoted to the study and substantiation of the problem of psychological readiness for learning of children with mental retardation. The text highlights the terms "school readiness", "school maturity", "adaptation", and the fact that school readiness includes the following components: motivational, volitional, mental, communicative and linguistic readiness. It is revealed that the indicators of a child's readiness for schooling are a set of qualities and characteristics that indicate achievements in the child's development. The tasks of the work are: to analyze the theoretical aspects of the problem of a child's readiness for school in the psychological and pedagogical literature; to select psychodiagnostic tools for determining a child's readiness for school; to conduct an experimental study of a child's social and psychological readiness for school. The subject of the research is the socio-psychological readiness of children for school who attend and do not attend kindergarten. The base of the research: Irpin Lyceum No. 2 of the Irpin City Council of the Bucha district of Kyiv region and the Olga Makarenko Kyiv Lyceum. The qualification work contains 82 pages, 2 tables, 10 figures, a list of sources used by names 52, and 4 appendices. The qualification work was performed in 2023-2024. The qualification work is to be defended in 2024.
- ДокументВплив професійної рефлексії на власне особистісне зростання майбутнього психолога(Ірпінь, 2024) Малофеєв Денис Олександрович; Malofeyev Denys OleksandrovychПроведено теоретичний аналіз проблем особистісного зростання у науковій літературі. Визначено психологічні фактори, що впливають на рефлексію майбутнього психолога. Вивчено особливості професійної рефлексії в контексті власного особистісного зростання майбутніх психологів. Здійснено психодіагностичне дослідження розвитку професійної рефлексії та особливостей особистісного зростання майбутніх психологів. Проведено аналіз взаємозв’язку професійної рефлексії та власного особистісного зростання майбутніх психологів. На основі результатів теоретичної та емпіричної частин дослідження розроблено тренінгову програму покращення професійної рефлексії як механізму власного особистісного зростання майбутнього психолога і надано рекомендації педагогам і психологам закладів вищої освіти щодо розвитку професійної рефлексії у майбутніх психологів. A theoretical analysis of the problems of personal growth in the scientific literature was carried out. Psychological factors influencing the reflection of the future psychologist are determined. Peculiarities of professional reflection in the context of personal growth of future psychologists are studied. A psychodiagnostic study of the development of professional reflection and features of personal growth of future psychologists was carried out. An analysis of the relationship between professional reflection and personal growth of future psychologists was conducted. Based on the results of the theoretical and empirical parts of the study, a training program was developed to improve professional reflection as a mechanism for the personal growth of a future psychologist, and recommendations were given to teachers and psychologists of higher education institutions regarding the development of professional reflection in future psychologists.
- ДокументОсобливості формування соціального інтелекту у майбутніх психологів(Ірпінь, 2024) Петраш Каріна Олександрівна; Petrash Karina OleksandrivnaУ роботі проаналізовано наукову літературу згідно теми дослідження; здійснено теоретичний аналіз основних підходів до визначення соціального інтелекту; розроблено та апробовано дослідницьку програму; підібрано психодіагностичний інструментарій, спрямований на вивчення ступеню сформованості структурних компонентів соціального інтелекту у студентів різних курсів; виявлено внутрішні та зовнішні психологічні умови, формування соціального інтелекту у майбутніх психологів. Під час дослідження було виявлено зв'язок між індивідуально-психологічними характеристиками та обумовленими ними формами вияву соціального інтелекту у студентів та психологів-практиків. На основі отриманих результатів розроблено розробити та експериментально перевірено програму соціально-психологічної підготовки майбутніх психологів, орієнтовану на стимулювання розвитку соціального інтелекту The work analyzes the scientific literature according to the research topic; a theoretical analysis of the main approaches to the definition of social intelligence was carried out; a research program was developed and tested; a psychodiagnostic toolkit aimed at studying the degree of formation of structural components of social intelligence among students of various courses was selected; revealed internal and external psychological conditions, formation of social intelligence in future psychologists. During the study, a connection between individual psychological characteristics and the forms of manifestation of social intelligence in students and practicing psychologists determined by them was revealed. Based on the obtained results, a social-psychological training program for future psychologists focused on stimulating the development of social intelligence was developed and experimentally tested
- ДокументОсобливості розвитку особистісної зрілості майбутніх психологів(Ірпінь, 2024) Гладка Марія Андріївна; Hladka Mariya AndriyivnaУ роботі проаналізовано особливості розвитку особистісної зрілості майбутніх психологів. Здійснено теоретичний аналіз основних підходів до визначення особистісної зрілості. Розроблено методологію емпіричного дослідження: визначення об'єкта дослідження; розробка теоретичного аналізу; збір даних; аналіз та інтерпретація результатів; надання рекомендацій. Проведено емпіричне дослідження особливості розвитку особистісної зрілості серед студентів Державного податкового університету та Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. Вивчено особливості феномена особистісної зрілості у майбутніх психологів. Розроблено практичні рекомендації щодо підвищення рівня особистісної зрілості у майбутніх психологів. The paper analyzes the peculiarities of the development of personal maturity of future psychologists. A theoretical analysis of the main approaches to determining personal maturity is carried out. The methodology of empirical research is developed: determination of the object of research; development of theoretical analysis; data collection; analysis and interpretation of results; provision of recommendations. An empirical study of the peculiarities of personal maturity development among students of the state tax University and the National Pedagogical University named after M. P. Dragomanov was conducted. The features of the phenomenon of personal maturity in future psychologists are studied. Practical recommendations for improving the level of personal maturity in future psychologists have been developed.
- ДокументПроблема міжособистісних конфліктів у підлітковому віці(Ірпінь, 2024) Вернигорова Валерія Олександрівна; Vernyhorova Valeriya OleksandrivnaТеоретично вивчено психологічні особливості міжособистісних конфліктів у підлітковому віці. Визначено психологічну характеристику підліткового віку та основні особливості прояву конфліктності у підлітковому віці. Емпірично досліджено основні психологічні особливості міжособистісних конфліктів у підлітковому віці. Проведено інтерпретацію результатів емпіричного дослідження психологічних особливостей міжособистісних конфліктів у підлітковому віці. Надано методичні рекомендації профілактики міжособистісних конфліктів в підлітковому віці. The psychological features of interpersonal conflicts in adolescence are theoretically studied. The psychological characteristics of adolescence and the main features of the manifestation of conflict in adolescence are determined. The main psychological features of interpersonal conflicts in adolescence were empirically investigated. The results of an empirical study of the psychological characteristics of interpersonal conflicts in adolescence are interpreted. Methodological recommendations for the prevention of interpersonal conflicts in adolescence are provided.
- ДокументОсобистісна готовність до професійної діяльності психолога(Ірпінь, 2024) Токар Юлія Андріївна; Tokar Yuliya AndriyivnaДосліджено особливості основних підходів до феномену тривожності в сучасній психологічній науці і практиці та психологічні особливості прояву тривожності у студентів. Емпірично вивчено особливості проявів тривожності у студентської молоді. Проведено інтерпретацію результатів емпіричного вивчення особливості проявів тривожності у студентської молоді. Розроблено психокорекційну програму подолання тривожності у студентів. Надано практичні рекомендації щодо подолання тривожності студентами-психологами. The features of the main approaches to the phenomenon of anxiety in modern psychological science and practice and the psychological features of the manifestation of anxiety in students have been studied. Empirically studied the peculiarities of the manifestations of anxiety among student youth. An interpretation of the results of an empirical study of the peculiarities of the manifestations of anxiety among student youth was carried out. A psychocorrective program for overcoming anxiety among students has been developed. Practical recommendations for overcoming anxiety by psychology students are given.
- ДокументОсобливості діагностики тривожності у студентів(Ірпінь, 2024) Тукаленко Анастасія Олексіївни; Tukalenko Anastasiya OleksiyivnaДосліджено особливості основних підходів до феномену тривожності в сучасній психологічній науці і практиці та психологічні особливості прояву тривожності у студентів. Емпірично вивчено особливості проявів тривожності у студентської молоді. Проведено інтерпретацію результатів емпіричного вивчення особливості проявів тривожності у студентської молоді. Розроблено психокорекційну програму подолання тривожності у студентів. Надано практичні рекомендації щодо подолання тривожності студентами-психологами. The features of the main approaches to the phenomenon of anxiety in modern psychological science and practice and the psychological features of the manifestation of anxiety in students have been studied. Empirically studied the peculiarities of the manifestations of anxiety among student youth. An interpretation of the results of an empirical study of the peculiarities of the manifestations of anxiety among student youth was carried out. A psychocorrective program for overcoming anxiety among students has been developed. Practical recommendations for overcoming anxiety by psychology students are given.