Структура й зміст сайтів з української мови з погляду редактора

Анотація
Методологія дослідження. Основними загальнонауковими методами, використаними в цій статті, є описовий, порівняльний, аналізу та синтезу. Також використано такі емпіричні методи: метод суцільного відбору (для виділення найбільш використовуваних сайтів з української мови), кількісний метод контент-аналізу з елементами якісного (для характеристики структурних елементів цих сайтів), метод моделювання (для створення теоретичної моделі сучасного сайту з української мови). Результати. У статті виділено десять найбільш використовуваних електронних сайтів з української мови, які аранжовано, схарактеризовано за обов’язковими структурними компонентами. Окрему увагу акцентовано на тому, що їх основою мають бути довідковоінформаційні матеріали з основних розділів української мови як навчального предмета. За характером довідково-інформаційні матеріали виділено такі види сайтів з української мови: 1) спеціалізовані мовні сайти; 2) вузькоспеціалізовані сайти, присвячені певному проєкту з української мови; 3) комплексні електронні сайти, що містять як довідково-інформаційні мовні матеріали, так і мовні проєкти. Новизна. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що запропоновано теоретичну модель сучасного сайту з української мови та з’ясовано, що найбільше відповідає цій моделі сайт «Мова – ДНК нації». Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані під час планування та розробки сайтів, присвячених мовним питанням загалом та українській мові зокрема, а також у навчальному процесі. The main general scientific methods used in this article are descriptive, comparative, analysis and synthesis. The following empirical methods were also used: continuous selection method (to highlight the most used Ukrainian language web-sites), quantitative content analysis method with qualitative elements (to characterize the structural elements of these web-sites), modeling method (to create a theoretical model of a modern Ukrainian language web-site). Results. The article identifies the top ten most commonly used Ukrainian language web-sites, which are arranged, characterized by mandatory structural components. Particular attention is paid to the fact that they should be based on reference and information materials from the main sections of the Ukrainian language as a subject. The following types of Ukrainian language web-sites are distinguished by reference and information materials: 1) specialized language web-sites; 2) specialized web-sites dedicated to a specific project in the Ukrainian language; 3) comprehensive web-sites containing both language information materials and language projects. Novelty. The scientific novelty of the research is that the theoretical model of the modern Ukrainian language web-site was proposed and it was found that the web-site «Language – is the Nation’s DNA» is the most relevant to this model. Practical implication. The results of the research could be used during web-site planning and development, which are dedicated to the general language issues and Ukrainian language in particular and during academic process.
Опис
Ключові слова
сайт з української мови, структура сайту, довідково-інформаційні матеріали, блог, тренажер., web-site of the Ukrainian language, site structure, reference and information materials, blog, simulator.
Бібліографічний опис
Пономаренко Л. Г. Структура й зміст сайтів з української мови з погляду редактора / Л. Г. Пономаренко, А. О. Бессараб, Н. І. Зикун // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. – 2019. – № 4 (40). – С.72–80.
Зібрання