Фізична культура у загальнокультурній та професійній підготовці студентів економічних спеціальностей

Анотація
Фізичне виховання. Включене до системи освіти та виховання, починаючи з дошкільних установ, воно характеризує основу фізичної підготовленості людей — придбання фонду життєво важливих рухових умінь та навичок, різнобічний розвиток фізичних здібностей. Його важливими елементами є «школа» руху, система гімнастичних вправ і правила їх виконання, за допомогою яких у дитини формуються вміння диференційовано управляти рухами, здатність координувати їх у різних поєднаннях; система вправ для раціонального використання сил при переміщеннях у просторі (основні способи ходьби, бігу, плавання, бігу на ковзанах, на лижах та ін.) при подоланні перешкод, у метаннях, у піднесенні та перенесенні ваг; «школа» м’яча (гра у волейбол, баскетбол, гандбол, футбол, теніс та ін.). Фізичний розвиток — це біологічний процес становлення, зміни природних морфологічних та функціональних властивостей організму протягом життя людини (довжина, маса тіла, коло грудної клітини, життєва місткість легень, максимальне споживання кисню, сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність та ін.). Фізичний розвиток керований. За допомогою фізичних вправ, різних видів спорту, раціонального харчування, режиму праці та відпочинку можна змінювати у необхідному напрямку наведені вище показники фізичного розвитку. В основі управління фізичним розвитком лежить біологічний закон вправності та закон єдності форм та функцій організму. Тим часом фізичний розвиток мірою обумовлений і законами спадковості, які необхідно враховувати як фактори, які сприяють або навпаки перешкоджають фізичному вдосконаленню людини. Процес фізичного розвитку підпорядковується закону вікової ступінчастості. Тому втручатися в цей процес з метою управління ним можна лише з урахуванням особливостей та можливостей організму у різні вікові періоди; становлення та зростання, найвищого розвитку форм та функцій, старіння. Physical Education. Included in the system of education and upbringing, starting from preschool institutions, it characterizes the basis of physical fitness of people - the acquisition of a fund of vital motor abilities and skills, versatile development of physical abilities. Its important elements are the «school» of movement, the system of gymnastic exercises and the rules fo r their performance, with the help of which the child develops the ability to manage movements differently, the ability to coordinate them in various combinations; a system of exercises fo r the rational use of forces when moving in space (the main methods of walking, running, swimming, running on ice skates, skiing, etc.) when overcoming obstacles, throwing, lifting and carrying weights; “ school” of the ball (volleyball, basketball, handball, soccer, tennis, etc.). Physical development is a biological process of formation and changes in the natural morphological and functional properties of the body during a person’s life (length, body weight, chest circumference, vital capacity of the lungs, maximum oxygen consumption, strength, speed, endurance, flexibility, dexterity, etc.). Physical development is managed. With the help of physical exercises, various types of sports, rational nutrition, work and rest regime, it is possible to change the above indicators of physical development in the necessary direction. Management of physical development is based on the biological law of skill and the law of unity of body forms and functions. A t the same time, physical development is determined to some extent by the laws of heredity, which must be taken into account as factors that contribute to or, on the contrary, hinder the physical improvement of a person. The process of physical development is subject to the law of age gradation. Therefore, it is possible to intervene in this process in order to manage it only taking into account the characteristics and capabilities of the organism in different age periods; formation and growth, the highest development of forms and functions, aging
Опис
Ключові слова
фізичний розвиток, біологічний процес, сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність., physical development, biological process, strength, speed, endurance, flexibility, dexterity.
Бібліографічний опис
Крупеня С. В. Фізична культура у загальнокультурній та професійній підготовці студентів економічних спеціальностей / С. В. Крупеня, О. М. Лаврентьєв, В. П. Чаплигін, С. А Живолович // Економіка і управління. – 2022. – № 1. – С. 117–126.
Зібрання