Перегляд за Автор "Богдан Тетяна Петрівна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументБюджет гуманітарних цілей, боргової залежності та податкових диспропорцій (експертний аналіз проєкту бюджету на 2022 рік)(Київ, 2021) Богдан Тетяна Петрівна; Швабій Костянтин Іванович; Bogdan Tatiana Petrivna; Shvabii Kostiantyn IvanovychПроєктом бюджету передбачено, що відносний розмір видатків Зведеного бюджету в 2022 р. має зменшитися на 3,5 в.п. ВВП, а видатків Державного бюджету – на 3,9 в.п. щодо 2020 р. Однак, у 2022 році програмується підвищення відносного показника фінансування освіти (на 1,3 в.п. ВВП). Сума видатків на освіту та охорону здоров’я має зрости від 9,2% ВВП у 2019 р. до 11,5% ВВП за планом на 2022 р. Саме тому бюджет наступного року по праву можна назвати бюджетом гуманітарних цілей або бюджетом розвитку людського капіталу. З іншого боку, в 2022 році зменшуватиметься відносна величина видатків на соціальний захист населення, будівництво і ремонт доріг, громадський порядок, безпеку, судову владу, а також оборону. Основні параметри проєкту бюджету рік в частині задекларованих обсягів податкових надходжень виглядають цілком реалістичними, а за окремим статями податкових надходжень (ПДВ, рентна плата, податок на прибуток) є підстави очікувати перевиконання запланованих показників. Однак, податкова система України й надалі характеризується наявністю численних диспропорцій, які гальмують економічне зростання та впливають на перспективи наповнення бюджету в довготривалій перспективі. The draft budget stipulates that the relative size of expenditures of the Consolidated Budget in 2022 should decrease by 3.5 percentage points. GDP, and State budget expenditures - by 3.9 percentage points. in relation to 2020. However, in 2022, an increase in the relative indicator of education financing is planned (by 1.3 percentage points of GDP). The amount of spending on education and health care should increase from 9.2% of GDP in 2019 to 11.5% of GDP according to the plan for 2022. That is why next year's budget can rightfully be called a budget for humanitarian goals or a budget for the development of human capital . On the other hand, in 2022, the relative amount of spending on social protection of the population, construction and repair of roads, public order, security, judiciary, and defense will decrease. The main parameters of the budget project for the year in terms of the declared amounts of tax revenues look quite realistic, and there are reasons to expect overachievement of the planned indicators for certain types of tax revenues (VAT, rent, income tax). However, the tax system of Ukraine will continue to be characterized by the presence of numerous disproportions that inhibit economic growth and affect the prospects of filling the budget in the long term.
- ДокументВимоги щодо локалізації в публічних закупівлях як інструмент підтримки національної промисловості: міжнародний досвід та пропозиції для України(Київ, 2020) Швабій Костянтин Іванович; Богдан Тетяна Петрівна; Котіна Ганна Михайлівна; Степура Марина Михайлівна; Shvabii Kostiantyn Ivanovych; Bohdan Tatiana Petrivna; Kotina Hanna Mykhailivna; Stepura Maryna MykhailivnaУ дослідженні систематизовано досвід використання інструментів промислової політики та формування національних систем публічних закупівель в Алжирі, Аргентині, Пакистані, Єгипті, Нігерії, Росії, США, ПАР, Ізраїлі, Туреччині, Індії, Росії, Гонконгу, Чилі. В роботі також узагальнено досвід лібералізації систем публічних закупівель за стандартами ЄС у 20-ти країнах-партнерах ЄС, з якими було укладено Угоди про асоціацію, а також Угоди про стабілізацію та асоціацію. При створенні умов для відродження української промисловості автори звертають увагу на можливості використання «Спеціальних та диференціальних положень (SDT)» СОТ, які дозволяють в виключних випадках країнам, що розвиваються, впроваджувати практики місцевого контенту з метою розвитку місцевих галузей промисловості в конкретних секторах, зважаючи на необхідність їх розвитку чи виходу із кризового стану. У дослідженні представлено досвід Балканських країн (Сербії, Північної Македонії, Косово, Боснії та Герцеговини) у сфері регулювання питань державних закупівель в їх Угодах про стабілізацію та асоціацію з ЄС, якими, серед іншого, передбачено використання 5-ти річного пільгового періоду для національних замовників у процедурах державних закупівель. За методологією міжгалузевого балансу авторами оцінено макроекономічні наслідки від впровадження положень законопроєкту №3739 (прийнятого в І читанні) і зміни середнього показника локалізації для машинобудівної продукції в системі державних закупівель України на 10%. На основі оцінки коефіцієнтів прямих і повних витрат, а також розрахунків прямого і зворотного мультиплікаторів для кожної галузі, оцінено зміни сукупної пропозиції в економіці. Встановлено, що економічний ефект від збільшення коефіцієнта локалізації для машинобудівні продукції на 10% з урахуванням виявлених мультиплікаторів буде складати 0,5% приросту ВВП щороку в період, коли локалізація буде вищою відносно базового періоду. The study systematizes the experience of using industrial policy tools and the formation of national public procurement systems in Algeria, Argentina, Pakistan, Egypt, Nigeria, Russia, the USA, South Africa, Israel, Turkey, India, Russia, Hong Kong, and Chile. The work also summarizes the experience of liberalizing public procurement systems according to EU standards in 20 EU partner countries with which Association Agreements, as well as Stabilization and Association Agreements, were concluded. When creating conditions for the revival of Ukrainian industry, the authors draw attention to the possibility of using the "Special and Differential Provisions (SDT)" of the WTO, which allow, in exceptional cases, developing countries to implement local content practices in order to develop local industries in specific sectors, taking into account the need for their development or exit from a crisis state. The study presents the experience of the Balkan countries (Serbia, North Macedonia, Kosovo, Bosnia and Herzegovina) in the field of regulation of public procurement issues in their Stabilization and Association Agreements with the EU, which, among other things, provide for the use of a 5-year grace period for national customers in public procurement procedures. According to the methodology of the inter-industry balance, the authors assessed the macroeconomic consequences of the implementation of the provisions of draft law No. 3739 (adopted in the 1st reading) and the change of the average localization indicator for machine-building products in the system of public procurement of Ukraine by 10%. Based on the assessment of the coefficients of direct and total costs, as well as calculations of direct and inverse multipliers for each industry, changes in aggregate supply in the economy were estimated. It is established that the economic effect of increasing the localization coefficient for machine-building products by 10%, taking into account the identified multipliers, will be 0.5% of GDP growth every year in the period when localization will be higher compared to the base period.
- ДокументСтан державних фінансів та управління державним боргом у січні-червні 2021(Київ, 2021) Богдан Тетяна Петрівна; Швабій Костянтин Іванович; Bogdan Tatiana Petrivna; Shvabii Kostiantyn IvanovychОбсяг державного і гарантованого державою боргу в кінці червня 2021 року становив 2,51 трлн грн. В Україні порушували критерії боргової стійкості за 2-ма з 5-ти ключових індикаторів – відношення державного боргу до доходів бюджету та короткострокового зовнішнього боргу до міжнародних резервів. Однак, відносно 2020 року динаміка більшості індикаторів боргової спроможності в 2021 році була сприятливою. Пріоритетними заходами економічної та фіскальної політики держави на 2021-2022 роки є: 1) налагодження ефективної координації фіскальної та монетарної політик і утримання помірного рівня відсоткових ставок на фінансовому ринку; 2) підвищення рівня та якості державних видатків на охорону здоров’я, освіту і ранній розвиток дітей; 3) зміцнення систем соціального захисту населення шляхом розширення охоплення найуразливіших верств і підвищення рівня достатності соціальних допомог; 4) покращення податкового адміністрування та оцінка можливостей введення прогресивних податків на доходи, підвищення податків на майно, спадщину і дарування; 6) спрощення умов доступу до ринку ОВДП роздрібних інвесторів і модифікація системи первинних розміщень ОВДП через банки-дилери. The amount of state and state-guaranteed debt at the end of June 2021 was UAH 2.51 trillion. In Ukraine, the debt sustainability criteria were violated for 2 of the 5 key indicators - the ratio of public debt to budget revenues and short-term external debt to international reserves. However, relative to 2020, the dynamics of most indicators of debt capacity in 2021 were favorable. The priority measures of the state's economic and fiscal policy for 2021-2022 are: 1) establishing effective coordination of fiscal and monetary policies and maintaining a moderate level of interest rates on the financial market; 2) increasing the level and quality of public spending on health care, education and early development of children; 3) strengthening the social protection systems of the population by expanding the coverage of the most vulnerable strata and increasing the level of adequacy of social benefits; 4) improvement of tax administration and assessment of possibilities of introduction of progressive taxes on incomes, increase of taxes on property, inheritance and gifts; 6) simplification of the conditions of access to the OVDP market for retail investors and modification of the system of primary placements of OVDP through dealer banks.